1989 Chevrolet Beretta Base

2018 - Bele a közepébe #2.0

  • Egy lépést előre, kettőt hátra szokás mondani, és és most pontosan ez írja le legjobban a helyzetet. Ugyanis szétszedésre került végre-valahára a motor, viszont ami fogadott, az komoly aggodalomra adott okot.

  • Mint ahogy azt jó előre is lehetett sejteni lesznek gondok ezzel a motorfelújítással, de nem hittük, hogy ilyen súlyos a helyzet. A szétszedés első rádöbbenése volt, hogy a blokk alja olyannyira nem sima, hogy a világ összes tömítőpasztáját használták fel a szigetelés végett. Ebből már sejteni lehetett, hogy belül is lehetnek hasonló aprócska hibák.

  • Kezdem inkább a pozitívumokkal. Az alkatrészek többnyire nem voltak egyáltalán rossz állapotban, a bütykös tengelynek, valamint a hengereknek sincs komoly hibája.

  • A hengerek belsején még látható a hónolás maradványa, bár tüzetesebben átnézve azért korántsem makulátlan a felszínük, de ezzel még nem lenne nagy gond.

  • A főtengely csapágyai már sokkal komolyabb tüneteket produkáltak, ami mély nyomokban jelentkezett a felületükön, utalva arra, hogy esetleg a tengellyel lehet valami, ami egy mérés után igazolást nyert, hiszen helyenként jelentős játéka van a főtengelynek, legnagyobb a 4-es hengernél, ami továbbvezet a következő ponthoz...

  • Kívülről is látszódott ez a javítás, amiről annak idején azt mondták, hogy egy repedés volt a blokkon, ezért volt szükséges annak a kijavítása. A valóság ehhez képest az, hogy a hajtókar az említett helyen kikönyökölt a blokk oldalán kitörve egy darabot a blokkból, amit elsősorban rézzel, meg mindenféle fémmel igyekeztek kipótolni, ezen felül pedig némi gyantával illetve tömítővel is kezelték a tömítettség reményében.

  • Belülről pedig éppen olyan, amilyennek az ember képzeli. Vitathatatlan, hogy 23 éven keresztül üzemelt az autó alattunk anélkül, hogy a motornak komolyabb baja lett volna, amitől meg kell mondanom teljesen el vagyok hűlve. Azon kívül, hogy szivárgott a hűtővíz illetve az olaj, egy elszállt fagydugót leszámítva sosem állt meg a motor, ami köszönhető az öntöttvas blokk nagy hibatűrésének, illetve ennek a valahogyan kivitelezett javításnak.

  • Kívülről egyébként még érdekes, ahogyan a három fagydugó három különböző módon van berakva. Az első még rendben van, a második már nem megfelelő méret, ezért csak félig ment be a helyére és a biztonság kedvéért még egy kis pasztával is tömítették. A harmadik pedig mindenki számára értelmezhetetlen módon fordítva van berakva! (természetesen tömítővel megtámogatva)

  • A szétszedett vezérlés, és egyéb darabok mindenhol.

  • Íme a második motor. Máig sem hiszem, hogy találtam itthon megfelelőt, alig pár hét alatt.

  • A zord külső ellenére belül nagyon jó állapotban volt a motor, így végre kicsit fellélegezhettünk.

Hozzászólások

  1. k.csaba  - 2017. május 15. 17:49

    Komoly munka! Gratulálok

  2. J.Acko  - 2017. május 15. 18:58

    Köszi szépen!
    Igen egész sok a meló, de minden percét imádom!!!

  3. Cece  - 2018. január 28. 19:32

    Én is gratulálok, nagyon sok melóval nagyon szép lett!

  4. J.Acko  - 2018. január 31. 18:34

    Köszönöm szépen! A sok munka még nem ért véget, van még hol szépülni.

  5. cadillacv8  - 2018. július 15. 21:34

    Elképesztő munka,elképesztő kitartás,nagyon-nagyon irigykedem,úgy hiszem pár információt fogok hasznosítani a leírásodból ha meg tudom majd élni én is ezt a fajta felújítást !
    Itt jól kijön a gép szeretete,és látszik hogy a gazdaságosság ,vagy a rentábilis megtérülés az mélyen lent maradt a szerelőakna aljában az olajsárban..ez a TE autód,nem másnak készült.
    Amit sokan nem látnak még : szinte egy ilyen autónak párja még az amcsi találkozókon is alig van,nemhogy az utakon !

  6. J.Acko  - 2018. július 16. 21:59

    Nagyon szépen köszönöm, remélem mihamarabb személyesen is lesz lehetőségünk beszélgetni!

  7. cadillacv8  - 2019. március 24. 11:01

    Azért ha egyszer eladod,az eurotax árhoz add hozzá a beleölt munkaórákat felszorozva egy átlag rezsióradíjjal :-)
    Ha egyszer értékesíted a gépet (de ne tedd! ),akkor ezeket az oldalakat nyomtasd ki előtte,és tedd a prospektusok közé,mert ez még egy autónyi árat megér legalább annak aki átlátja ezt a rengeteg melót amit beleteszel .
    Még mindig csodállak és meghajlok előtted !
    Pokol egy olyan autót rendbe tenni,amiből sok készült,de a használattól egyszerűen elpárologtak az utakról.. nyom nélkül eltűnve.
    A tipikusan amerikai autókhoz amiből 1/10-ét gyártottak,sokkal könnyebb bármit beszerezni mint ezekhez ..amit a nép használt,legyűrt.leharcolt,majd kidobott.

  8. J.Acko  - 2019. március 25. 22:05

    Az alkatrészekkel kapcsolatban igazad van, a mechanikát leszámítva nagyon nehéz bármihez is hozzájutni. A képekből már készült egy nyomtatott kivonat, hogy legyen mit lapozgatni annak, akit érdekel mi történt az autóval idáig. Az pedig a legeslegutolsó dolog lenne, hogy megváljunk tőle, hisz ez már régen sokkal többről szól, mint "pusztán egy autóról".


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • moparkid:

    Mikori évjárat? Teljesen más egy 77 79, 80-81, 82-86, 87-93 széria.

  • ben88:

    Az alváza -itteni mértékkel- nagyon jó állapotban van. Találtam egy

A lap tetejére