1989 Chevrolet Beretta Base

2018 - Bele a közepébe! #1

  • Hát ennek is eljött az ideje, új év, új fába (talán minden eddiginél nagyobba) kell vágni a fejszét! Amint az jól látható az autó szívét el kellett választani tőle, hogy az évek alatt szerzett harci sebeket bekötözzük, és alaposan gatyába rázzunk mindent.

  • Már régóta kacérkodtam a gondolattal, hogy csak neki kéne állni, de a tényleges elhatározásra csak most jutottam. A procedúra maga bő egy napot vett igénybe, sajnos egyes "megoldások" nehezebbé tették bizonyos dolgok eltávolítását az útból, illetve az egyes részek felcímkézése, az alkatrészek rendszerezése és a dokumentáció is mind mind időigényes volt. Aki ilyen műveletre adja a fejét annak mindenképp azt tanácsolom, hogy szerezzen egy jó emelőt, és ha lehet hozzá egy extra kereszttartót, amivel milliószor egyszerűbb a navigálása a levegőben lógó motornak.

  • Nagy szerencsére a motor és a váltó egyben kijött a motortérből, habár tény és való, hogy nem maradt sok hely, és kellett pár dolgot leszedni ahhoz, hogy valahogy kiügyeskedje az ember.

  • Az egész pont úgy néz ki mint valami, ami harminc év "porát" (meg rozsdát, vízkövet, olajat, zsírt és tudja Isten még mit) hordja magán. A cél, hogy rá se lehessen majd ismerni, úgy ki legyen majd pattintva, természetesen nem csak kívül, hanem belül is.

  • Itt pedig jól látszik, hogy egy "apró" hiba, mennyi minden bajnak lehet még okozója. Tudni illik nem olyan rég a motortartó bakok cserélve lettek, azonban a "mesternek" nem tűnt fel, hogy egyel elnézte és rosszul rögzítette a bakot.

  • Íme a nyoma a kis benézésnek. És hogy mi minden származott ebből a melléfúrásból? Először kilyukadt az olajszűrő szinte azonnal cserét követően. Rá lett fogva, hogy nagy, raktak bele kisebbet. Nem sokkal később a lógó szerkezet miatt lógó féltengely gumiharangját is kivágtak a bölcső, amihez optimális esetben nem kéne hozzáérnie. Ez mindjárt be is terített mindent (az olaj mellé) zsírral, továbbá szépen lassan a féltengely is kezdett egyre hangosabbá válni, hisz semmi kenés nem volt benne.
    Ez pedig csak egy újabb bizonyítéka annak, hogy bármennyire is tűnik valaki nagyon lelkiismeretes és becsületes szakembernek, még követhet el ilyen hibákat, amiket aztán vagy felderítenek, vagy ha szerencséje van az embernek nem okoz ennyi galibát.

  • A blokk maga szerencsére nem mutatott kívülről eddig fel nem tárt hibákat, de elnézve a leengedett olaj színét és állagát, a belseje korántsem lesz kegyes hozzánk. Itt jegyezném meg, hogy tényleg mindenki, legalább a rendszeres olajcserét adja meg az autójának, és máris mindenki sokkal jobban fog járni!

  • A teljes hűtési rendszer azonban vastagon vízköves, mint ahogy az a termosztátházban is egyértelműen kivehető.

  • Íme a példa, hogy a csövek belsejében sem jobb semmivel a helyzet.

  • És hát a beömlőből folyó rozsdás trutyi sem annak a jele, hogy olyan jó áramlás lett volna a rendszerben.

  • Szóval egyelőre így állunk, amint időm engedi a motortérben maradt dolgok kiszedése fog következni, hiszen ott is elkél majd a szépészeti beavatkozás, illetve egyéb gondoskodás.

  • Hát igen, szóval hogy...
    Kissé megtépázott klímahűtőt láthatunk a képen, ami úgy néz ki, mintha egy úthengeres farkasfalka tépázta volna meg.

  • Látott már sokkal szebb napokat is, és mivel valahogy ebben a sarkában kilyukadt, ezért nem volt már réges-régóta működő klíma az autóban. Ezt a hiányosságot is mindenképp igyekszem pótolni a közeljövőben.

  • Alulról szemlélve azért van még mindig nyoma az olajnak, zsírnak és miegymásnak, amit összeszedett a múltban, de semmi komoly.

  • A helyzet mindkét oldalon hasonló, de szerencsére sehol egy váratlan rozsdásodás, aminek nagyon örülök.

  • Ez meg a korábbi "mesteri" szivárgáselhárítás maradványa. Természetesen csere lesz.

Hozzászólások

  1. k.csaba  - 2017. május 15. 17:49

    Komoly munka! Gratulálok

  2. J.Acko  - 2017. május 15. 18:58

    Köszi szépen!
    Igen egész sok a meló, de minden percét imádom!!!

  3. Cece  - 2018. január 28. 19:32

    Én is gratulálok, nagyon sok melóval nagyon szép lett!

  4. J.Acko  - 2018. január 31. 18:34

    Köszönöm szépen! A sok munka még nem ért véget, van még hol szépülni.

  5. cadillacv8  - 2018. július 15. 21:34

    Elképesztő munka,elképesztő kitartás,nagyon-nagyon irigykedem,úgy hiszem pár információt fogok hasznosítani a leírásodból ha meg tudom majd élni én is ezt a fajta felújítást !
    Itt jól kijön a gép szeretete,és látszik hogy a gazdaságosság ,vagy a rentábilis megtérülés az mélyen lent maradt a szerelőakna aljában az olajsárban..ez a TE autód,nem másnak készült.
    Amit sokan nem látnak még : szinte egy ilyen autónak párja még az amcsi találkozókon is alig van,nemhogy az utakon !

  6. J.Acko  - 2018. július 16. 21:59

    Nagyon szépen köszönöm, remélem mihamarabb személyesen is lesz lehetőségünk beszélgetni!

  7. cadillacv8  - 2019. március 24. 11:01

    Azért ha egyszer eladod,az eurotax árhoz add hozzá a beleölt munkaórákat felszorozva egy átlag rezsióradíjjal :-)
    Ha egyszer értékesíted a gépet (de ne tedd! ),akkor ezeket az oldalakat nyomtasd ki előtte,és tedd a prospektusok közé,mert ez még egy autónyi árat megér legalább annak aki átlátja ezt a rengeteg melót amit beleteszel .
    Még mindig csodállak és meghajlok előtted !
    Pokol egy olyan autót rendbe tenni,amiből sok készült,de a használattól egyszerűen elpárologtak az utakról.. nyom nélkül eltűnve.
    A tipikusan amerikai autókhoz amiből 1/10-ét gyártottak,sokkal könnyebb bármit beszerezni mint ezekhez ..amit a nép használt,legyűrt.leharcolt,majd kidobott.

  8. J.Acko  - 2019. március 25. 22:05

    Az alkatrészekkel kapcsolatban igazad van, a mechanikát leszámítva nagyon nehéz bármihez is hozzájutni. A képekből már készült egy nyomtatott kivonat, hogy legyen mit lapozgatni annak, akit érdekel mi történt az autóval idáig. Az pedig a legeslegutolsó dolog lenne, hogy megváljunk tőle, hisz ez már régen sokkal többről szól, mint "pusztán egy autóról".


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • moparkid:

    Mikori évjárat? Teljesen más egy 77 79, 80-81, 82-86, 87-93 széria.

  • ben88:

    Az alváza -itteni mértékkel- nagyon jó állapotban van. Találtam egy

A lap tetejére