1989 Chevrolet Beretta Base

2018 - Bele a közepébe! #5

  • Lám-lám egyesült a motor és a váltó, most már karnyújtásra vagyunk a beemeléstől.

  • Beszerelés 1.0, avagy valami kötelező gikszernek mindig kell lenni...

  • Az úgy történt, hogy beraktunk mindent a helyére, szépen alaposan leellenőriztünk minden csavart, bekötöttünk mindent a helyére, majd indításhoz készültünk. Szépen megvártuk amíg megjön az olajnyomás, ami nem is olyan hosszú indítózást követően meg is történt. Na akkor adjuk rá a gyújtást és lássuk mi lesz...

  • Az autó pöcc-röff indult, a motor könnyen járt, viszont valami förtelmes kerregő, kattogó hangja volt. Így nem tartott sokáig az öröm, hiszen elkezdtük keresni a cseppet sem odaillő zajok forrását. Végül azt állapítottuk meg, hogy az automata váltó konvertere egyáltalán nem fordul el, így elkerülhetetlenné vált megint kiszedni mindent...

  • Vagy egy órás rángatást és mindenféle fizikai behatást követően le tudtuk imádkozni a konvertert a váltóról. Ismeretlen okból, de letörött egy darab a konverter perselyéből, ami beragadt a váltó tengelye és a persely közé, amitől az egész megszorult.

  • Szerencsére "éppen" akadt otthon egy másik konverter ehelyett, így azzal szereltük össze másodjára a váltót.

  • Aztán másodszorra is a helyére raktunk mindent. A kábelezés már címkék nélkül is ment és sokkal gyorsabban, sőt most már a vízhűtő és a csövek is bekerültek, mindez majd egy nap leforgása alatt.

  • Kiegészülve a felújított önindítóval és generátorral minden összeállt. Most már csak azon kellett izgulni, hogy mi történik amikor be akarjuk indítani...

  • Az indítást gátolta, hogy az egyik testkábel bekötése elmaradt, de rájőve már nem állt semmi az utunkba, és hála Istennek ezúttal mindenféle extra kattogás és egyéb zajok nélkül beindult az autó. Azonban P-ben nem lehetett indítani annál az egyszerű oknál fogva, hogy a váltó nívócsövét másik irányból kerülte a bowden és nem tudta így rendesen P-be rakni, de ez is hamar el lett hárítva.

  • Nagyon boldog voltam, hogy végre újra járóképessé vált az autó, de sajnos az hamar kiderült, hogy az olajpumpa valami borzalmasan hangos. Amint kicsit bemelegszik és meg van pörgetve elmúlik, de továbbra is hallható marad. Hiába a gyárihoz képest az utángyártott darab minősége, hát úgy mondanám "amerikai" a rossz értelemben, szóval be kell szerezni majd egy másikat ami remélhetőleg kevésbé rontja az autó élvezetét.

  • Az autó szegény végre lekerülhetett az emelőről és futhattam vele pár tesztkört. Szerencsére némi váltóolajat kellett még tölteni mert kevésnek bizonyult, de egyébként hibátlanul üzemelt, így aztán vállalkoztam rá, hogy hazaindulok vele...

  • Ez a kép már otthon készült, ami bizonyítja, hogy az autó hazajutott és elmondhatom, hogy mindezt a saját lábán tette. Olajnyomás, vízhőfok minden rendben volt, szép elegánsan, normál tempóval hazajött, viszont felfigyeltem út közben arra, hogy alacsonyabban van a töltés mutatója mint korábban, illetve ingadozik is szemmel láthatóan. Reméltem, hogy nem komoly, de sajnos amikor otthon elővettem, hogy menjek vele, akkor mire elhagytam a várost teljesen leesett a mutató így vissza kellett fordulnom. Szerencsére most is hazaértem, de az akku teljesen le volt szívva, már a világítás se ment. Így állunk most tehát, feltehetően valami bekötési gond (remélem), de idő szűkében ennek kiderítése még várat magára...

Hozzászólások

  1. k.csaba  - 2017. május 15. 17:49

    Komoly munka! Gratulálok

  2. J.Acko  - 2017. május 15. 18:58

    Köszi szépen!
    Igen egész sok a meló, de minden percét imádom!!!

  3. Cece  - 2018. január 28. 19:32

    Én is gratulálok, nagyon sok melóval nagyon szép lett!

  4. J.Acko  - 2018. január 31. 18:34

    Köszönöm szépen! A sok munka még nem ért véget, van még hol szépülni.

  5. cadillacv8  - 2018. július 15. 21:34

    Elképesztő munka,elképesztő kitartás,nagyon-nagyon irigykedem,úgy hiszem pár információt fogok hasznosítani a leírásodból ha meg tudom majd élni én is ezt a fajta felújítást !
    Itt jól kijön a gép szeretete,és látszik hogy a gazdaságosság ,vagy a rentábilis megtérülés az mélyen lent maradt a szerelőakna aljában az olajsárban..ez a TE autód,nem másnak készült.
    Amit sokan nem látnak még : szinte egy ilyen autónak párja még az amcsi találkozókon is alig van,nemhogy az utakon !

  6. J.Acko  - 2018. július 16. 21:59

    Nagyon szépen köszönöm, remélem mihamarabb személyesen is lesz lehetőségünk beszélgetni!

  7. cadillacv8  - 2019. március 24. 11:01

    Azért ha egyszer eladod,az eurotax árhoz add hozzá a beleölt munkaórákat felszorozva egy átlag rezsióradíjjal :-)
    Ha egyszer értékesíted a gépet (de ne tedd! ),akkor ezeket az oldalakat nyomtasd ki előtte,és tedd a prospektusok közé,mert ez még egy autónyi árat megér legalább annak aki átlátja ezt a rengeteg melót amit beleteszel .
    Még mindig csodállak és meghajlok előtted !
    Pokol egy olyan autót rendbe tenni,amiből sok készült,de a használattól egyszerűen elpárologtak az utakról.. nyom nélkül eltűnve.
    A tipikusan amerikai autókhoz amiből 1/10-ét gyártottak,sokkal könnyebb bármit beszerezni mint ezekhez ..amit a nép használt,legyűrt.leharcolt,majd kidobott.

  8. J.Acko  - 2019. március 25. 22:05

    Az alkatrészekkel kapcsolatban igazad van, a mechanikát leszámítva nagyon nehéz bármihez is hozzájutni. A képekből már készült egy nyomtatott kivonat, hogy legyen mit lapozgatni annak, akit érdekel mi történt az autóval idáig. Az pedig a legeslegutolsó dolog lenne, hogy megváljunk tőle, hisz ez már régen sokkal többről szól, mint "pusztán egy autóról".


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • moparkid:

    Mikori évjárat? Teljesen más egy 77 79, 80-81, 82-86, 87-93 széria.

  • ben88:

    Az alváza -itteni mértékkel- nagyon jó állapotban van. Találtam egy

A lap tetejére