1989 Chevrolet Beretta Base

Az idő vasfoga, avagy milyen is egy autó 28 évesen? #1

  • Amikor anno '95-ben hozzánk került az autó már tudtuk, hogy az autónak volt azt megelőzően egy kisebb koccanásos balesete, ami miatt az ajtót is javítani kellett. Ezt figyelembe véve nem meglepő, hogy az ajtó megérett egy helyreigazításra.

  • Szintén az említett balesetnek köszönhető az, hogy az első kerékdob és az ajtó is javítva lett, aminek a nagy mennyiségű, mára már töredezett kittréteg a nyoma.

  • Mivel az elemek nem lettek megfelelően beállítva, így sajnos valamikor be lett horpasztva az első kerékdob az ajtóval.

  • Szintén a hosszú évek hozadéka az elég ramaty állapotban lévő lehúzógumi a bal oldalon. Ez is mindenképp megérett a cserére, azonban utángyártott darabok híján csak hasonló állapotúakat lehetne beszerezni, így mindenképp valamilyen univerzális gumit kell keresni, amit egy kis ügyességgel be lehet szabni.

  • A motortér egész jó állapotú, azonban az évek miatti kopások, a semmibe lógó kábelek, némi olajnyomok és kosz jellemzi.

  • A 2 literes motor a típushoz csak 2 évig volt választható. Bár ez a legkisebb motor, ami az évek során Berettába került, ezzel igen távol esik a klasszikus V8-as szörnyetegektől, de ugyanakkor egy szerethető, mindennapi használatra is gond nélkül alkalmas autóként funkcionál.

  • A motortartó bakok sajnos teljesen elkoptak az évek során, emiatt pedig amikor az ember sebességet vált, a motor kb. 10-15cm-t ugrik, ami egyrészt ijesztő, másrészt pedig semmiképp sem tesz jót a motornak.

  • A motorblokk repedt, így nem csoda, hogy kisebb tócsát lát az ember, ha közelebbről vizsgálja a blokkot. Azonban nem csupán a repedés, hanem az egyik elöregedett fagydugó miatt is relatív gyorsan veszíti az autó a hűtővizet, ami rendszeres utántöltést igényel.

  • A motorháztető belső borítását az idő, illetve néhány rágcsáló is megkezdte már, így lehetőség szerint ezt is cserélni fogjuk.

  • Az alváz kifogástalan állapotú, ez köszönhető a 20 évnyi garázsban tartásnak, továbbá annak, hogy az autó nem járt a téli hónapok során.

  • A csomagtartó sajnos könnyedén beázik aminek a forrását még nem találtuk meg, de a korábbi javítgatásból látható, hogy honnan eredhet a szivárgás.

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • cz1:

    Hahó, Tibu milyen típus(ok) preferált(ak)? üdv cz

  • Cece:

    Jó az a maszk! Maszkulin! Garatulálok, GOOD LUCK!

A lap tetejére