1989 Chevrolet Beretta Base

2018 - Bele a közepébe! #3

  • Újabb lépcső, végre elkezdtek szállingózni a megrendelt alkatrészek is, elsőként a motorfelújító-készlet, ami nemsokára remélhetőleg felhasználásra is kerül.

  • Sikerült szerezni másik motort, ami már sokkal több jóval kecsegtet. Nincsen sem javítandó hegesztés, sem deformáció, és magán a blokkon csak a hengereket kell újrafúrni.

  • A cél, hogy minden alkatrész visszakapja eredeti fényét, jó úton haladunk efelé.

  • Ehhez hasonló tisztításokkal jól elszórakozik az ember. A baloldali volt fent az autón, jól látható mennyit számít egy tisztítás és az, hogy valamikor levágtak egy darabot belőle ismeretlen okból.

  • A különféle fémcsöveket sem pucolta le senki soha (nem is fért volna hozzá, de most itt a lehetőség.

  • Hideg zsíroldó és máris sokkal szebb minden.

  • Egy újabb kupac alkatrész, most már nincs mese, be is kéne építeni őket.

  • Ez az utolsó alkatrészkupac, így már minden kész arra, hogy újra összeálljon az autó.

  • Az automata váltó is meg lett végre-valahára tisztítva az évtizedes zsírtól, és mondhatom sokkal kulturáltabban néz ki, mint korábban.

  • Semmi különöset nem tervezünk vele, csupán váltóolaj és szűrőcsere, azonban van egy megkerülhetetlen rész, amivel mégiscsak törődni kell kicsikét, mielőtt új fényt kapna a szerkezet.

  • Az autó még mindig újabb ékes példáját hozza annak, hogyan képzelték el egyesek a "szakszerű" javítást anno. Sajnos nem jártak sikerrel, hiszen a repedés azóta már másik irányban is továbbterjedt. Nem kérdés, hogy ki lesz javítva, mielőtt visszakerülne az autóra.

  • Ahhoz kétség sem fér, hogy mostantól már az összeszerelés fázisa fog következni, amivel napról-napra jobban fog hasonlítani az autó hajdani önmagára, viszont addig még sok-sok munkaóra vár ránk.

  • Nekiláttam a kábelköteg teljes átpucolásának. Mint minden ezek is merő feketeségbe burkolóztak ezidáig, azonban most már jól elkülöníthetővé váltak a különböző színű és mintájú kábelek.

  • Jól kivehető a különbség, ami némi szöszöléssel elérhető. Ha nem is tűnik nagynak a váltózás magában, mellétéve egy régebbi csövet már érthető, miért éri meg ilyeneknek is időt szentelni.

  • Megérkezett a motor a gépi munkáról, így elindulhat ő is az összeszerelés útján. Némi köszörülésen esett át a főtengely, továbbá a négy henger újra lett fúrva illetve hónolva.

  • Nagyon szépek lettek a hengerek, a főtengely pedig nagyon finoman forog a helyén. Nagy megkönnyebbülés ez, hiszen amikor kiderült, hogy milyen állapotban van a kiszerelt motor, nem reméltem, hogy egyszer egy ilyen szép blokkal állhatok az összeszerelésre várva.

  • Épülgetünk szépen apránként...

  • Kimaszkolva, festésre várva...

  • El kell még dolgozni, de legalább bírni fogja a gyűrődést.

  • Sokkal kellemesebb így szerelni, mint odahaza...

  • Az első futómű egy részétől gyorsan megszabadultunk.

  • A baloldali egy szétesett csapágy. Sajnos így jártunk, ezt a tanulópénzt meg kellett fizetnünk.

  • Szerencsére volt kéznél cseredarab, így nem kell emiatt várni a projekttel.

  • Amíg áll az autó elvégzek rajta amit tudok, így a hátsó fékek mechanikájának cseréjét is.

  • Régi és új. Igazán ráfért már a csere erre is.

  • Remélem ezzel se lesz gond sokáig.

  • Sajnos újabb nem várt meglepetés. Még mindig szembejönnek az autó múltjának sebei, ilyen például a balos lengőkar is. A legutóbb nem igazán figyeltem fel rá, de durván el volt csavarodva az egész, feltehetően a régi-régi balesetnek köszönhetően. Így megpróbáltuk ezt helyrehozni, de sajnos elrepedt, így egy másikat kellett hoznom, hogy azt tehessük majd fel.

  • Ha már ezzel foglalkozunk a szilenteket is kicseréljük. Itt vannak a kiszedett régi szilentek a lengőkarokból.

  • Némi drótkorong és féktisztító kell csupán és ilyen változást lehet elérni. Szerintem nagyon megéri a fáradságot.

  • A kormányösszekötő is igényelt már új részeket.

  • A vákuumszűrőből is új darabot raktam be, nem volt rossz döntés.

  • Tartályban a helyén.

Hozzászólások

  1. k.csaba  - 2017. május 15. 17:49

    Komoly munka! Gratulálok

  2. J.Acko  - 2017. május 15. 18:58

    Köszi szépen!
    Igen egész sok a meló, de minden percét imádom!!!

  3. Cece  - 2018. január 28. 19:32

    Én is gratulálok, nagyon sok melóval nagyon szép lett!

  4. J.Acko  - 2018. január 31. 18:34

    Köszönöm szépen! A sok munka még nem ért véget, van még hol szépülni.

  5. cadillacv8  - 2018. július 15. 21:34

    Elképesztő munka,elképesztő kitartás,nagyon-nagyon irigykedem,úgy hiszem pár információt fogok hasznosítani a leírásodból ha meg tudom majd élni én is ezt a fajta felújítást !
    Itt jól kijön a gép szeretete,és látszik hogy a gazdaságosság ,vagy a rentábilis megtérülés az mélyen lent maradt a szerelőakna aljában az olajsárban..ez a TE autód,nem másnak készült.
    Amit sokan nem látnak még : szinte egy ilyen autónak párja még az amcsi találkozókon is alig van,nemhogy az utakon !

  6. J.Acko  - 2018. július 16. 21:59

    Nagyon szépen köszönöm, remélem mihamarabb személyesen is lesz lehetőségünk beszélgetni!

  7. cadillacv8  - 2019. március 24. 11:01

    Azért ha egyszer eladod,az eurotax árhoz add hozzá a beleölt munkaórákat felszorozva egy átlag rezsióradíjjal :-)
    Ha egyszer értékesíted a gépet (de ne tedd! ),akkor ezeket az oldalakat nyomtasd ki előtte,és tedd a prospektusok közé,mert ez még egy autónyi árat megér legalább annak aki átlátja ezt a rengeteg melót amit beleteszel .
    Még mindig csodállak és meghajlok előtted !
    Pokol egy olyan autót rendbe tenni,amiből sok készült,de a használattól egyszerűen elpárologtak az utakról.. nyom nélkül eltűnve.
    A tipikusan amerikai autókhoz amiből 1/10-ét gyártottak,sokkal könnyebb bármit beszerezni mint ezekhez ..amit a nép használt,legyűrt.leharcolt,majd kidobott.

  8. J.Acko  - 2019. március 25. 22:05

    Az alkatrészekkel kapcsolatban igazad van, a mechanikát leszámítva nagyon nehéz bármihez is hozzájutni. A képekből már készült egy nyomtatott kivonat, hogy legyen mit lapozgatni annak, akit érdekel mi történt az autóval idáig. Az pedig a legeslegutolsó dolog lenne, hogy megváljunk tőle, hisz ez már régen sokkal többről szól, mint "pusztán egy autóról".


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • moparkid:

    Mikori évjárat? Teljesen más egy 77 79, 80-81, 82-86, 87-93 széria.

  • ben88:

    Az alváza -itteni mértékkel- nagyon jó állapotban van. Találtam egy

A lap tetejére