1989 Chevrolet Beretta Base

2019 - Még egy nagy lépéssel közelebb

  • Az autó alváza nagyon jó állapotban vészelte át az évtizedeket. Ehhez nagyban hozzájárult, hogy télen, hóban nem használtuk, illetve egész nálunk töltött életét garázsban töltötte.

  • A koszon kívül sok dolog nem gyűlt fel a hátsó tengely környékén se, csupán némi felületi rozsda itt-ott.

  • A "legrosszabb" területek a rugótányérok voltak. Ez tipikus gócpont ezeknél az autóknál, szerencsére nálunk ez sem volt messze olyan szinten szétrohadva, mint azt sok helyen láttam.

  • Természetesen a rugók is megkapták a porfestést, ha már ki voltak szedve.

  • Igaz a kép nem ehhez az autóhoz kapcsolódik, de jól reprezentálja, hogy a hátsó rugó ütközőbakja bizony nem bírta egyben az éveket. Ennél az autónknál is ugyanez volt a helyzet.

  • Szerencsére már korábban bontottam ki egy párt egy másik autóból, amik más konstrukciójúak, így sokkal jobb állapotban maradtak meg.

  • Íme ilyen lett a kép miután a fentebb említett alkatrészek visszakerültek a helyükre.

  • Viszonyításképp itt egy fotó, hogy ez a terület miképp nézett ki korábban.

  • A teljes kipufogórendszer is le lett homokolva és fújva, mondhatom bámulatosan mutat és nagyon feldobja az összképet.

  • Szintén egy előtte kép szemléltetésnek.

  • Minden olyan, ahogy az 30 éve nézhetett ki, amikor kigurult az autó a gyárból (vagy lehet helyenként annál is jobb).

  • Itt látszik, hogy ez az alvázvédő nem a tipikus "rücsi", aminek nagyon örülök. Ez a sima felület, az érdes textúra nélkül szerintem sokkal esztétikusabb.

  • Azonban azt is meg kell említeni, hogy nem lett minden "szépséghiba" kijavítva. Jól látható, hogy valamikor kicsit megnyomták a padlólemezt, de ez az a fajta tökéletlenség, ami nekem kell. Ezen túl már tényleg nem sok jegyet hordoz magán az autó, ami emlékeztet arra, hogy mit élt meg az első 25 évben.

Hozzászólások

  1. k.csaba  - 2017. május 15. 17:49

    Komoly munka! Gratulálok

  2. J.Acko  - 2017. május 15. 18:58

    Köszi szépen!
    Igen egész sok a meló, de minden percét imádom!!!

  3. Cece  - 2018. január 28. 19:32

    Én is gratulálok, nagyon sok melóval nagyon szép lett!

  4. J.Acko  - 2018. január 31. 18:34

    Köszönöm szépen! A sok munka még nem ért véget, van még hol szépülni.

  5. cadillacv8  - 2018. július 15. 21:34

    Elképesztő munka,elképesztő kitartás,nagyon-nagyon irigykedem,úgy hiszem pár információt fogok hasznosítani a leírásodból ha meg tudom majd élni én is ezt a fajta felújítást !
    Itt jól kijön a gép szeretete,és látszik hogy a gazdaságosság ,vagy a rentábilis megtérülés az mélyen lent maradt a szerelőakna aljában az olajsárban..ez a TE autód,nem másnak készült.
    Amit sokan nem látnak még : szinte egy ilyen autónak párja még az amcsi találkozókon is alig van,nemhogy az utakon !

  6. J.Acko  - 2018. július 16. 21:59

    Nagyon szépen köszönöm, remélem mihamarabb személyesen is lesz lehetőségünk beszélgetni!

  7. cadillacv8  - 2019. március 24. 11:01

    Azért ha egyszer eladod,az eurotax árhoz add hozzá a beleölt munkaórákat felszorozva egy átlag rezsióradíjjal :-)
    Ha egyszer értékesíted a gépet (de ne tedd! ),akkor ezeket az oldalakat nyomtasd ki előtte,és tedd a prospektusok közé,mert ez még egy autónyi árat megér legalább annak aki átlátja ezt a rengeteg melót amit beleteszel .
    Még mindig csodállak és meghajlok előtted !
    Pokol egy olyan autót rendbe tenni,amiből sok készült,de a használattól egyszerűen elpárologtak az utakról.. nyom nélkül eltűnve.
    A tipikusan amerikai autókhoz amiből 1/10-ét gyártottak,sokkal könnyebb bármit beszerezni mint ezekhez ..amit a nép használt,legyűrt.leharcolt,majd kidobott.

  8. J.Acko  - 2019. március 25. 22:05

    Az alkatrészekkel kapcsolatban igazad van, a mechanikát leszámítva nagyon nehéz bármihez is hozzájutni. A képekből már készült egy nyomtatott kivonat, hogy legyen mit lapozgatni annak, akit érdekel mi történt az autóval idáig. Az pedig a legeslegutolsó dolog lenne, hogy megváljunk tőle, hisz ez már régen sokkal többről szól, mint "pusztán egy autóról".

  9. csoki33  - 2019. augusztus 22. 06:39

    Gratulálok ehez a projekthez.Látszik hogy szereted az autód.

  10. J.Acko  - 2019. augusztus 22. 15:23

    Köszönöm szépen! Igen az imádat az határtalan az autó irányába.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • zoltanking:

    Az Új járgányom. Ha valaki esetleg nem ismerné a típúst ez egy 650 lovas

A lap tetejére