1978 Buick Skyhawk Hatchback

Skyhawk

  • A fiam a neten akadt ebbe a Buick-ba,így a vezetés vizsgára félretett pénzéből most előbb egy autót vett.Felcserélte a sorrendet,de most ez így alakult.Olcsón vettük az autót,de nagyon sok törődést és munkát igényel.A következő 3-4 évre a szabadidőm tehát megoldva.Pici pénz-pici project.Ahogy alakul teszek fel új képeket.

  • Ilyen előlről...Úgy nézem az első indexek Lada 1500-ról valók!

  • Hátulja....a képen még a régi tulaj is meg van örökítve...A hátsó utólagos indexek azért "érdekesek" nem?

  • Belül.....nekem tetszik!(a rádió azért nem annyira ide való...)

  • Aztán nekiálltunk szétbontani,az alkatrészek a garázsban csak gyűltek és gyűltek....nem hittem volna hogy egy autó ennyi alkatrészből áll!Már a padlás is tele van velük... (szó szerint!)

  • Most ilyen...Kopasz kasztni első futóművel,ajtókkal

  • Az előző "szerelőnek" sikerült a rugó összehúzásához használt drótokat becsípni a rugó alá és bent is hagyni azokat,valamint a jobbos rugót fejtetőn beszerelni.Gratula a kedves"mesternek"!!!

  • Kész a forgató,indulhat a kaszni project.Na most vagyok akkor nullán,szépen lassan elkezdünk felfelé kapaszkodni...

  • Doblemez kifoltozva,lecsiszolva kívül-belül vasig.Eleje alapozás,festés aztán téli álom a garázsban.Küszöbök,javítóívek már készen,jövőre folyt.köv.

  • Motor project indul...A szíve!

  • Ennek a sok vacaknak mindnek kell találni helyet a motorban....

  • Na megvannak a hengerfejek is:síkolva,szelepekfészkek marva,szelepek köszörülve,új szimmeringek stb.Hétvégén már rá is ülhetnek a motorra...

  • A tank is elkészült,kívül-belül lekezelve.Még az új benzinpumpa is beleugrik,és várhatja a beszerelést.

  • Új benzinpumpa,új "szívókosár",üzemanyagadó lekezelve,és most már beépítve.A tank már összerakva készen van.

  • A hátsó futóműtartók (helye),a küszöbben egy komoly egérfészek volt!

  • Egerünk szerette a zenét-telehordta magnószalaggal a fészket

  • Megszüntettem az egérlakot-komplett futóműtartókat kellett a régi helyére csinálnom

  • Végül is ilyen lett az egérlak...

  • Most jöttek a Nagy vízen túlról:Hengerfejcsavarok,ajtókéderek,első-hátsó futómű szilentek,e.fékhenger felújítók,hátsó fékhengerek,vízcsőcsonk.--project folytatódhat!

  • A hydrotőkék alkatrészei ultrahangos tisztítás után

  • A motor szerkezetileg össze is állt(van 2 henger mínuszom,de sajnos ez meg is marad)

  • Elkészültek a rugók is

  • és a lengőkarok az új Polyurethane szilentekkel

  • Hátsó híd fémig csiszolva,alapozás,majd festés következik...

  • Apró örömök : már összefelé megy---a hátsó híd a helyén!

  • A hátulja összerakva,mindene bekötve...

  • Kerékagy,féktárcsa,féknyereg,fékcső is a helyén-még egy pici lépés előre...

  • 3 év után ismét talpon...Hegesztettem bele egy Custom kormányt tologatósnak

  • Motor+váltó bent,nem tudom mikor fog megint brümmögni...

  • He-He...Brümmögött...4 év után.Csak berúgtam gyorsan,szépen jár,olajnyomás o.k.,öröm-boldogság!
    (nyomi kis telefonos video,de fel kellett tennem)

  • Kasztni nyersen összeállítva,elemek beállítva,még egy-két apró matatás,és pár hét múlva mehet a "föstödébe"!

  • Egy kis váltó matatás:kihajtás,kapcsolótengely szimering,olajszűrő,olaj,olajteknő tömítés cserélve.Remélem majd száraz marad,és jól fog működni....

  • Belseje kifestve 2K-s festékkel hogy jobban bírja,a járgány már összekészítve a külső festéshez.

  • Csak elment a föstödébe...már csak látnám ugyanígy az autómentőn,csak orral befele,és fekete színben...

  • Csiszolódik a jármű,csak nagyon lassan...Vagy én vagyok türelmetlen?

  • Az első képek róla "beszínezve"...

  • Alakul a piros "stricibelső" is...

  • Alakul a motortér is úgy-ahogy,egy váltó olajhűtő is kellett a járgányra,mert a régi feladta.

  • Ma megint jöttek alkatrészek a nagy vízen túlról, másfél év alatt amíg a festőben volt elfogyott belőle az alapjárat.Remélem most majd újra lesz...

Hozzászólások

  1. Charger84  - 2012. augusztus 18. 17:43

    Ez a kenesei gép. Örülök hogy nem az enyészeté lett ez a fasza kis vas. Volt ott mellette egy Camaro is, megvan még?

  2. bumbi  - 2012. szeptember 5. 21:59

    Nagyon jó forma! Remélem hamar talpra állítod, egy kalappal!

  3. Buickbandi  - 2012. szeptember 28. 07:39

    Gratula! Sok munka után nagy élvezet, már túl vagyok rajta, megéri! Baszott jó forma, letszGo!
    www.buickclub.hu

  4. SevyV8  - 2012. december 30. 13:04

    Érdekes egy karosszéria, inkább az európai konkurensek legyűrésére adhatták ki anno. A Buick ezen típusáról keveset tudok, de majd ha nem felejtem el egy picit ebbe is beleásom magamat. Azóta már biztos sokat gördült.

  5. Franky75  - 2013. augusztus 28. 23:02

    szurkolok, nagyon tetszik ez a forma. van egy ilyesmi pirosban, majdnem megvettem.

  6. Zola  - 2014. március 2. 17:41

    Ritka az ilyen körültekintéssel megépített H-body.
    Szép munka, egyedi darab lesz ez!

  7. Jimmy  - 2014. április 12. 14:08

    Helló,örülök,hogy megvan még a vas,99 óta nem láttam,akkor lett fényezve,és még a találkozón is ott volt velünk,a csapatban.Sok kitartást,és örömöt kívánok hozzá,amúgy jó kis fickós ez a háromnyócas moci ezzel a kis kasztnival.

  8. Husa  - 2014. június 12. 00:41

    Szurkolok nagyon, én az ilyen projekteket szeretem!

  9. DRW  - 2015. november 3. 18:27

    Nem semmi ez a rengeteg munka, a törődés. Szép kis ékszerdoboz lesz....

  10. bandi111  - 2016. január 9. 16:18

    jó állású autó. Sok sikert hozzá :)

  11. hedgehog  - 2016. május 1. 09:31

    Gratula!
    Iszonyat sokat haladtál vele amióta decemberen láttam..... gyönyörű!

  12. B.A.  - 2016. október 30. 13:22

    Remek munka, nagyon szép lesz. Csak így tovább!

  13. Zola  - 2017. június 11. 15:55

    Visszaolvasva a garázsod elejét: "A következő 3-4 évre a szabadidőm tehát megoldva" nem csoda, hogy türelmetlenkedsz.
    Nem nagyon lesz párja!

  14. matev  - 2017. december 29. 11:07

    Azta! Mióta kerestem ezt a zöldet! Ennek sokkal jobban néz ki a front mask-ja! Fasza kocsi, lesz belőle játszós autó?


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére