1989 Chevrolet Beretta Base

2017 - Folytatódjon az érdemi munka!

  • Több, mint egy évnyi keresgélés, számos kudarc, és vagy egy tucat fényező megkérdezése után végre sikerült megtalálni az Autó-Gyanta Kft-t Nemesvámoson, így végre megkezdődik a lassan 10 éve esedékes újrafényezés. Ennek előzetese a karosszéria előkészítése, ami sok óra munkát vetít előre az elkövetkező napokra.

  • A vezetőoldali ajtóról levéve a borítást láthatóvá vált, hogy annak idején milyen "profi" módon javították ki a sérült ajtót.

  • A másik oldalról nehezebb volt leszedni a borítást, viszont sérülés nélkül jött le és ez pozitívum.

  • Az ajtóüvegek kivétele egy nehezebb művelet volt, de megoldottuk és ez a lényeg.

  • A díszperemek is lekerültek az ablakokról.

  • A gumitömítésektől is meg kellett ideiglenesen szabadulnunk, hogy minél alaposabb lehessen az ajtó előkészítése.

  • Íme így néz ki egy teljesen lecsupaszított ajtó.

  • A baloldali visszapillantó régóta remeg, ennek oka pedig az alatta lévő felület egyenetlensége, amit szintén javítani kell a fényezés előtt.

  • A hátsó ablakok is készen állnak arra, hogy az üveges kiszedje őket.

  • A hátsó ablakokról csak a díszperemeket kellett leszedni, amik klipszekkel voltak rögzítve.

  • A hátsó szekció lebontása is megkezdődött.

  • Ilyen állapotban már nem annyira vonzó az autó.

  • A lökhárítón látszik némi felületi rozsda, de semmi komoly.

  • Egy hosszúra nyúlt este eredményeként sikerült leimádkozni a hátsó lökhárítót is, ami pár berohadt anyának hála csak komoly nehézségek árán jött le.

  • Az ütközéselnyelők is lekerültek, illetve minden csavar és anya megtisztítva került vissza, hogy később könnyebb legyen a le-/felszerelésük.

  • A lökhárító borítását leapplikálni nem volt piskóta.

  • A lökhárítót levéve láthatóvá vált az a rohadt rész a kasztnin, ami az egyetlen komolyabb korrodált része a teljes karosszériának.

  • Kíváncsiságból levettük az első kerékdobot, hogy lássuk nem találunk-e valahol rejtett rozsdát, de szerencsére nem ért minket váratlan meglepetés.

  • A jobboldali sárvédő teljesen hibátlan, egyetlen rozsdás felületet sem lehet rajta találni, ami nagyon megnyugtató.

  • Egyedül a kerékdob takaróívét kellene másikra cserélni, mert sajnos ennek az eleje le lett "gyalulva", amikor nem lett rögzítve rendesen, és a menetszél miatt az alja leért az aszfaltra.

  • A későbbi végleges szétszerelést megkönnyítendő tovább folytattuk az autó elejének lebontását. Ekkor azonban egy újabb furcsaságra bukkantunk.

  • Mint az jól látható egy jó nagy darab hiányzik a lámpatartóból, ami így teljesen szét van vágva, ennek köszönhetően pedig nem tartja megfelelően a fényszórót, amitől az egész vibrál menet közben.

  • A másik oldalt is megcsonkították, ennek a feltételezhető oka pedig az, hogy annak idején '95-ben amikor megvettük az autót akkor a mesterek műszaki előtt kispolski lámpákat applikáltak be az eredeti lámpák helyére, aminek viszont több hely kellett, így valaki hozta a kézi fűrészt (nem vicc látszik a nyoma) és nekiestek egyből.

  • Az első lökhárítón is látható a felületi korrózió, csakúgy mint a hátsón, de ez sem igazán komoly.

  • Volt idő, amikor így álldogált a garázsban szegény.

  • A küszöbtakarók levétele sem tartogatott negatív meglepetéseket, hiszen az alváz többi részéhez hasonlóan itt sem találni egy darab rozsdát sem.

  • A karosszériaelemek nagy részét eltávolítva már látszott, hogy innen nincs visszaút, most már csak és kizárólag előre lehet haladni.

  • Miután sikerült karos lehúzót szerezni képesek voltunk az ablaktörlőlapátok levételére is.

  • A műanyag takaróelemek eltávolítása után hozzáférhetővé vált számos, eddig rejtett részlete az autónak.

  • Ilyen részlet például az utastér levegőbeszívó nyílása, amire a fényezést követően mindenképp ráfér majd egy alapos takarítás.

  • A kocsi oldaláról lekerültek az eddigi díszcsíkok, amik habár nem néztek ki olyan förtelmesen az autón, mégis köszönőviszonyban sem álltak az eredetivel, így mindenképp cserélni fogjuk őket, feltéve ha sikerül felhajtani egy megfelelő szettet.

  • A díszcsík nélkül a sérült bal első sárvédő és ajtó is jobban hozzáférhető, kíváncsiságból pedig az egyik repedt darabot eltávolítottam, amivel elém tárult, hogy milyen vastagon is van kittelve az autó.

  • Ebből a szögből jobban látszik, hogy milyen arányban van az elvékonyodott fém és a kittréteg vastagsága egymással.

  • A hátsó lökhárító feliratát is valahogy le kell szedni mielőtt a fényezőhöz kerül az autó.

  • A szétszedési fázis egyetlen komolyabb vesztesége a fent említett felirat leszedése, mert sajnos csak több darabban jött le, illetve egy darabja valahogy el is tűnt, ezért ezt is fel kell venni a pótolandók listájára.

  • A hátsó felirat példájából tanulva már sokkal óvatosabban, egy szikével és nagy adag türelemmel vágtam bele az oldalsó feliratok leszedésének. Ezeknél annyival volt könnyebb dolgom, hogy jobban hozzáfértem, valamint a guminál keményebb és kevésbé törékeny anyagból készültek. Természetesen a leszedés előtt a helyüket lemértem, hogy majd a megfelelő pozícióban kerüljenek vissza.

  • A "Beretta" feliratok épségben lekerültek, így semmilyen apró részlet sem maradt a karosszérián.

  • Az autó ebben a formájában már majdnem alkalmas arra, hogy a fényezőnél kössön ki.

  • Azonban a belteret is szerettük volna a lehető legjobban kiüríteni annak érdekében, hogy később minél könnyebb legyen a felhalmozódott kosz kitakarítása a kocsiból. Ennek érdekén kiszedésre kerültek a belső takaróelemek, a jobboldali ülés, a középkonzol, a hátsó ülés illetve a tetőkárpit is. A bal oldalon az ülés azért maradt bent, hogy majd lehessen vezetni az autót, ha az üvegeshez, illetve majd a fényezőhöz megyünk vele.

  • A kalaptartót is kiszedtük, így pedig a hátsó biztonsági övek is hozzáférhetővé váltak.

  • Az utasteret a csomagtértől elválasztó borítás is kikerült az autóból.

  • A pótkereket és a gyári szerszámokat is kivettük az autóból, mivel a csomagteret is szeretnénk újrafújatni.

Hozzászólások

  1. k.csaba  - 2017. május 15. 17:49

    Komoly munka! Gratulálok

  2. J.Acko  - 2017. május 15. 18:58

    Köszi szépen!
    Igen egész sok a meló, de minden percét imádom!!!

  3. Cece  - 2018. január 28. 19:32

    Én is gratulálok, nagyon sok melóval nagyon szép lett!

  4. J.Acko  - 2018. január 31. 18:34

    Köszönöm szépen! A sok munka még nem ért véget, van még hol szépülni.

  5. cadillacv8  - 2018. július 15. 21:34

    Elképesztő munka,elképesztő kitartás,nagyon-nagyon irigykedem,úgy hiszem pár információt fogok hasznosítani a leírásodból ha meg tudom majd élni én is ezt a fajta felújítást !
    Itt jól kijön a gép szeretete,és látszik hogy a gazdaságosság ,vagy a rentábilis megtérülés az mélyen lent maradt a szerelőakna aljában az olajsárban..ez a TE autód,nem másnak készült.
    Amit sokan nem látnak még : szinte egy ilyen autónak párja még az amcsi találkozókon is alig van,nemhogy az utakon !

  6. J.Acko  - 2018. július 16. 21:59

    Nagyon szépen köszönöm, remélem mihamarabb személyesen is lesz lehetőségünk beszélgetni!

  7. cadillacv8  - 2019. március 24. 11:01

    Azért ha egyszer eladod,az eurotax árhoz add hozzá a beleölt munkaórákat felszorozva egy átlag rezsióradíjjal :-)
    Ha egyszer értékesíted a gépet (de ne tedd! ),akkor ezeket az oldalakat nyomtasd ki előtte,és tedd a prospektusok közé,mert ez még egy autónyi árat megér legalább annak aki átlátja ezt a rengeteg melót amit beleteszel .
    Még mindig csodállak és meghajlok előtted !
    Pokol egy olyan autót rendbe tenni,amiből sok készült,de a használattól egyszerűen elpárologtak az utakról.. nyom nélkül eltűnve.
    A tipikusan amerikai autókhoz amiből 1/10-ét gyártottak,sokkal könnyebb bármit beszerezni mint ezekhez ..amit a nép használt,legyűrt.leharcolt,majd kidobott.

  8. J.Acko  - 2019. március 25. 22:05

    Az alkatrészekkel kapcsolatban igazad van, a mechanikát leszámítva nagyon nehéz bármihez is hozzájutni. A képekből már készült egy nyomtatott kivonat, hogy legyen mit lapozgatni annak, akit érdekel mi történt az autóval idáig. Az pedig a legeslegutolsó dolog lenne, hogy megváljunk tőle, hisz ez már régen sokkal többről szól, mint "pusztán egy autóról".


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • moparkid:

    Mikori évjárat? Teljesen más egy 77 79, 80-81, 82-86, 87-93 széria.

  • ben88:

    Az alváza -itteni mértékkel- nagyon jó állapotban van. Találtam egy

A lap tetejére