1989 Chevrolet Beretta Base

2017 - Apróságok

  • További szöszölés, lecseréltem a hűtő kupakját egy eredetire. Sokkal mutatósabb, mint a korábbi verzió.

  • Íme egy 28 éves fékfolyadék lecserélve. Az új folyadék a rendszerben egy légtelenítéssel párosítva egész sokat dob a fék hatásfokán.

  • A motortér már jó ideje könyörgött, hogy pattintsam ki egy picikét.

  • Egy átfogó tisztítás és ápolás után íme az eredmény. A különbség szemmel látható, de sajnos amíg a blokk nincs rendbe rakva, addig nehéz igazán átütőnek lenni.

  • A fékdobokat is ideje volt gatyába rázni, mert szörnyű rozsdásak voltak már. Leszedni sem volt egyszerű őket, hiszen hozzá voltak tapadva keményen a kerékagyakhoz.

  • Azért tisztítva szebbek, persze a dobok felhelyezése előtt némi rézpaszta elkél, hogy legközelebb kevesebb legyen a szenvedés.

  • Persze a dobokat lecsiszoltam a fémig, mielőtt bármit kezdtem volna velük. A képen a teteje már tisztul, viszont oldalt még rajta van a korábbi rozsda.

  • Csak viszonyításképp: az egyik már lefestett és a másik még a sorára váró dob egymás mellett.

  • Feltéve pedig pont olyanok, mint amilyennek lenniük kell!

  • Elkészültem a díszlécekkel is, így végre már nem olyan csupasz az autó oldala.

  • A helyét megtalálni nem volt könnyű, de szépen apránként összehoztuk.

  • A már korábban átfestett feliratokkal együtt teljes az oldalsó összkép.

  • A hátsó lámpákat is szerettem volna már régóta lecserélni, bár a plexi mindkettőn nagyon szép, de sajnos a széleken valaki valamikor régen letört darabokat belőlük, és ez mindig is szúrta a szemem.

  • Ilyen a cseredarab, nem új, de hála a donorautónak kéznél volt.

  • A balost is "megrágta" valaki a szélén (akinek van tippje mik azok a szinte egyforma folytonossági hiányok az alján az írja meg bátran).

  • Na és ilyen, amikor az embernek van lehetősége új alkatrészt szerezni egy 28 éves autóhoz. A történet akkor lenne kerek, ha a másik lámpa is ilyen szép lenne, de mivel az eladónak volt annyi esze, hogy a csavarokat a plexi alá tegye, így sajnos nem volt meglepő, hogy egy szép kitörött lyukkal érkezett meg a másik fele a párnak. Egy kiadós polír, és fel sem tűnik majd, hogy a többi hátsó plexielem nem egykorú vele.

Hozzászólások

  1. k.csaba  - 2017. május 15. 17:49

    Komoly munka! Gratulálok

  2. J.Acko  - 2017. május 15. 18:58

    Köszi szépen!
    Igen egész sok a meló, de minden percét imádom!!!

  3. Cece  - 2018. január 28. 19:32

    Én is gratulálok, nagyon sok melóval nagyon szép lett!

  4. J.Acko  - 2018. január 31. 18:34

    Köszönöm szépen! A sok munka még nem ért véget, van még hol szépülni.

  5. cadillacv8  - 2018. július 15. 21:34

    Elképesztő munka,elképesztő kitartás,nagyon-nagyon irigykedem,úgy hiszem pár információt fogok hasznosítani a leírásodból ha meg tudom majd élni én is ezt a fajta felújítást !
    Itt jól kijön a gép szeretete,és látszik hogy a gazdaságosság ,vagy a rentábilis megtérülés az mélyen lent maradt a szerelőakna aljában az olajsárban..ez a TE autód,nem másnak készült.
    Amit sokan nem látnak még : szinte egy ilyen autónak párja még az amcsi találkozókon is alig van,nemhogy az utakon !

  6. J.Acko  - 2018. július 16. 21:59

    Nagyon szépen köszönöm, remélem mihamarabb személyesen is lesz lehetőségünk beszélgetni!

  7. cadillacv8  - 2019. március 24. 11:01

    Azért ha egyszer eladod,az eurotax árhoz add hozzá a beleölt munkaórákat felszorozva egy átlag rezsióradíjjal :-)
    Ha egyszer értékesíted a gépet (de ne tedd! ),akkor ezeket az oldalakat nyomtasd ki előtte,és tedd a prospektusok közé,mert ez még egy autónyi árat megér legalább annak aki átlátja ezt a rengeteg melót amit beleteszel .
    Még mindig csodállak és meghajlok előtted !
    Pokol egy olyan autót rendbe tenni,amiből sok készült,de a használattól egyszerűen elpárologtak az utakról.. nyom nélkül eltűnve.
    A tipikusan amerikai autókhoz amiből 1/10-ét gyártottak,sokkal könnyebb bármit beszerezni mint ezekhez ..amit a nép használt,legyűrt.leharcolt,majd kidobott.

  8. J.Acko  - 2019. március 25. 22:05

    Az alkatrészekkel kapcsolatban igazad van, a mechanikát leszámítva nagyon nehéz bármihez is hozzájutni. A képekből már készült egy nyomtatott kivonat, hogy legyen mit lapozgatni annak, akit érdekel mi történt az autóval idáig. Az pedig a legeslegutolsó dolog lenne, hogy megváljunk tőle, hisz ez már régen sokkal többről szól, mint "pusztán egy autóról".


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • moparkid:

    Mikori évjárat? Teljesen más egy 77 79, 80-81, 82-86, 87-93 széria.

  • ben88:

    Az alváza -itteni mértékkel- nagyon jó állapotban van. Találtam egy

A lap tetejére