1989 Chevrolet Beretta Base

2017 - Végre elkezdődött a várva várt munka! #4

  • Nem is hittem a szememnek amikor egy csütörtök délután elugrottam a fényezőhöz. Azzal mentem oda, hogy talán a csiszolással már végeztek és majd nemsokára fényezik, de sokkal jobban álltak, mint azt gondoltam. A kisebb kiegészítőket leszámítva minden le lett fújva, és amikor befutottam éppen az elemeket szerelték vissza a kocsira.

  • Nem tudom elmondani, hogy mennyire jó érzés végre látni az eredményét annak a 15 hónapnak, amit azzal töltöttem, hogy valahogyan tető alá hozzam az autó fényezését. Amikor megláttam tudtam, hogy nem véletlenül szerettünk bele annyira annak idején a kocsiba. Ez a szín egyszerűen dögös, és mindenképp megérdemli, hogy eredeti fényében ragyogjon.

  • Az autón volt munka bőven, annak ellenére, hogy a rozsdával nem kellett különösebben megküzdeni. A régi fényezést lecsiszolni, illetve a korábbi "javítások" nyomait eltüntetni időigényes meló volt, de végre ezt is megéltük, hogy újra az eredeti színében tündököl, mint hajdanán, sok-sok évvel ezelőtt, amikor hozzánk került.

  • A szín kikeverésével is adódtak gondok, mivel a kód alapján nehéz volt rátalálni, de szerencsére ezt az akadályt is sikeresen vette a projekt. A kétkomponensű festéket tovább tartott felhordani, mint egy sima színt, viszont az eredmény az lenyűgöző.

  • A hátsó kerékdobon végzett javításnak nyoma sincs, a rozsda pedig eltűnt, így a karosszéria makulátlan tetőtől-talpig.

  • A bal első sárvédőn és az ajtón sem látszik már az, hogy korábban milyen szörnyen néztek ki, végre nem a repedések és horpadások hívják fel az ember figyelmét, ha rápillant a kocsi oldalára.

  • A motorháztető is visszanyerte régi formáját.

  • Az egyik legkritikusabb rész volt a tető, de amint a mellékelt ábra is mutatja, már ez is hibátlan.

  • Das Csomagtérajtó.

  • Sajna annyi eszem nem volt, hogy letöröljem a port, mielőtt közeli képet csinálok, de kb így néz ki a fényezés egészen közelről. A csillogása igazán csak a napfényben jön ki, viszont arra még egyelőre várni kell, amíg végleg elhagyja a műhelyt.

  • A lökhárítók takaróelemei is megújultak, végre nem a karcok és mindenféle külsérelmi nyomok dominálnak rajtuk!

  • Végezetül pedig a csomagtér is ki lett fújva, így nem olyan ütött-kopott látvány fogadja az embert, ha benéz ide.

Hozzászólások

  1. k.csaba  - 2017. május 15. 17:49

    Komoly munka! Gratulálok

  2. J.Acko  - 2017. május 15. 18:58

    Köszi szépen!
    Igen egész sok a meló, de minden percét imádom!!!

  3. Cece  - 2018. január 28. 19:32

    Én is gratulálok, nagyon sok melóval nagyon szép lett!

  4. J.Acko  - 2018. január 31. 18:34

    Köszönöm szépen! A sok munka még nem ért véget, van még hol szépülni.

  5. cadillacv8  - 2018. július 15. 21:34

    Elképesztő munka,elképesztő kitartás,nagyon-nagyon irigykedem,úgy hiszem pár információt fogok hasznosítani a leírásodból ha meg tudom majd élni én is ezt a fajta felújítást !
    Itt jól kijön a gép szeretete,és látszik hogy a gazdaságosság ,vagy a rentábilis megtérülés az mélyen lent maradt a szerelőakna aljában az olajsárban..ez a TE autód,nem másnak készült.
    Amit sokan nem látnak még : szinte egy ilyen autónak párja még az amcsi találkozókon is alig van,nemhogy az utakon !

  6. J.Acko  - 2018. július 16. 21:59

    Nagyon szépen köszönöm, remélem mihamarabb személyesen is lesz lehetőségünk beszélgetni!

  7. cadillacv8  - 2019. március 24. 11:01

    Azért ha egyszer eladod,az eurotax árhoz add hozzá a beleölt munkaórákat felszorozva egy átlag rezsióradíjjal :-)
    Ha egyszer értékesíted a gépet (de ne tedd! ),akkor ezeket az oldalakat nyomtasd ki előtte,és tedd a prospektusok közé,mert ez még egy autónyi árat megér legalább annak aki átlátja ezt a rengeteg melót amit beleteszel .
    Még mindig csodállak és meghajlok előtted !
    Pokol egy olyan autót rendbe tenni,amiből sok készült,de a használattól egyszerűen elpárologtak az utakról.. nyom nélkül eltűnve.
    A tipikusan amerikai autókhoz amiből 1/10-ét gyártottak,sokkal könnyebb bármit beszerezni mint ezekhez ..amit a nép használt,legyűrt.leharcolt,majd kidobott.

  8. J.Acko  - 2019. március 25. 22:05

    Az alkatrészekkel kapcsolatban igazad van, a mechanikát leszámítva nagyon nehéz bármihez is hozzájutni. A képekből már készült egy nyomtatott kivonat, hogy legyen mit lapozgatni annak, akit érdekel mi történt az autóval idáig. Az pedig a legeslegutolsó dolog lenne, hogy megváljunk tőle, hisz ez már régen sokkal többről szól, mint "pusztán egy autóról".


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • moparkid:

    Mikori évjárat? Teljesen más egy 77 79, 80-81, 82-86, 87-93 széria.

  • ben88:

    Az alváza -itteni mértékkel- nagyon jó állapotban van. Találtam egy

A lap tetejére