1989 Chevrolet Beretta Base

2018 - Kis apróság, hatalmas munka

  • Hát az úgy kezdődött, hogy felfedeztem, hogy a stabilizátor gumiperselyei közül az egyik teljesen odavan, hát megrendeltem, hogy cseréljük ki!

  • Meg is jöttek az új darabok, mondanom sem kell, mérföldekkel jobb állapotban, mint a korábbi (feltehetően már cserélt) darabok.

  • Csak hát arról nem szóltak, hogy ehhez a cseréhez le kell bontani a bölcsőket lengőkarostól, mert különben nincs elég hely, hogy a rögzítő pántokat kiszedje az ember.

  • Persze ilyenkor az egyik gondot követi a másik. Már régóta volt tele az alváz első része zsírral, de eddig nem igazán sikerült beazonosítani a forrását. Most viszont egyértelművé vált, hogy a féltengely belső gumiharangja szakadt ketté, mégpedig attól, hogy lógott a tengely, és emiatt a bölcső kidörzsölte.

  • A másik oldalon sem sokkal jobb a helyzet, ott ugyan nem szakadt a gumi, de rögzítés híján itt is mindent beborít a zsír. Lévén a külső harangok sincsenek sokkal jobb állapotban, később ezeket is cserélni fogom.

  • Lekerült hát minden az útból, kezdődhetett hát az olaj- és zsírmentesítés.

  • Egy alapos mosással indítottunk.

  • Aztán a rozsdát kellett eltüntetni.

  • Egészen a fémig lettek csiszolva a darabok.

  • Aztán jöhetett a rozsdagátló alapozó.

  • A lengőkarok sem maradtak ki.

  • És persze a fekete festékkel zárult az "aktus".

  • Hasonlóan jártam el a stabilizátorrúddal is. Nem volt rossz állapotban, de azért kellett rajta dolgozni az előkészítéshez.

  • Alapozás...

  • És ezzel is megvagyunk.

  • A stabpálcák felett is eljárt az idő.

  • Egyszer két éve rossz olajszűrő lett betéve, ami kilyukadt és így az alváz felét máig olaj borította.

  • Időm engedte, hát letisztítottam az alváz nagy részét. Persze még nem tökéletes, de így látszik igazán, hogy milyen jó állapotban is van a kocsi alulról.

  • Jah és újabb "zseniális" megoldásra derült fény. Egy magát szerelőnek csúfoló személy annak idején elvágta a fűtőradiátorból jövő gumicsövet, aztán bilincsekkel és némi gyorskötözővel rögzítette, mondván "jó az úgy".

  • Újból fent minden a helyén. A nem várt komplikációk továbbra is elkísértek, így egy rögtönzött féltengely-cserét is meg kellett ejtenünk, de ez az akadály is elhárult.

  • Perselyek is a helyükön végre!

  • Csakúgy a stabpálcák és az "új" féltengely.

Hozzászólások

  1. k.csaba  - 2017. május 15. 17:49

    Komoly munka! Gratulálok

  2. J.Acko  - 2017. május 15. 18:58

    Köszi szépen!
    Igen egész sok a meló, de minden percét imádom!!!

  3. Cece  - 2018. január 28. 19:32

    Én is gratulálok, nagyon sok melóval nagyon szép lett!

  4. J.Acko  - 2018. január 31. 18:34

    Köszönöm szépen! A sok munka még nem ért véget, van még hol szépülni.

  5. cadillacv8  - 2018. július 15. 21:34

    Elképesztő munka,elképesztő kitartás,nagyon-nagyon irigykedem,úgy hiszem pár információt fogok hasznosítani a leírásodból ha meg tudom majd élni én is ezt a fajta felújítást !
    Itt jól kijön a gép szeretete,és látszik hogy a gazdaságosság ,vagy a rentábilis megtérülés az mélyen lent maradt a szerelőakna aljában az olajsárban..ez a TE autód,nem másnak készült.
    Amit sokan nem látnak még : szinte egy ilyen autónak párja még az amcsi találkozókon is alig van,nemhogy az utakon !

  6. J.Acko  - 2018. július 16. 21:59

    Nagyon szépen köszönöm, remélem mihamarabb személyesen is lesz lehetőségünk beszélgetni!

  7. cadillacv8  - 2019. március 24. 11:01

    Azért ha egyszer eladod,az eurotax árhoz add hozzá a beleölt munkaórákat felszorozva egy átlag rezsióradíjjal :-)
    Ha egyszer értékesíted a gépet (de ne tedd! ),akkor ezeket az oldalakat nyomtasd ki előtte,és tedd a prospektusok közé,mert ez még egy autónyi árat megér legalább annak aki átlátja ezt a rengeteg melót amit beleteszel .
    Még mindig csodállak és meghajlok előtted !
    Pokol egy olyan autót rendbe tenni,amiből sok készült,de a használattól egyszerűen elpárologtak az utakról.. nyom nélkül eltűnve.
    A tipikusan amerikai autókhoz amiből 1/10-ét gyártottak,sokkal könnyebb bármit beszerezni mint ezekhez ..amit a nép használt,legyűrt.leharcolt,majd kidobott.

  8. J.Acko  - 2019. március 25. 22:05

    Az alkatrészekkel kapcsolatban igazad van, a mechanikát leszámítva nagyon nehéz bármihez is hozzájutni. A képekből már készült egy nyomtatott kivonat, hogy legyen mit lapozgatni annak, akit érdekel mi történt az autóval idáig. Az pedig a legeslegutolsó dolog lenne, hogy megváljunk tőle, hisz ez már régen sokkal többről szól, mint "pusztán egy autóról".


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • moparkid:

    Mikori évjárat? Teljesen más egy 77 79, 80-81, 82-86, 87-93 széria.

  • ben88:

    Az alváza -itteni mértékkel- nagyon jó állapotban van. Találtam egy

A lap tetejére