Hát az úgy kezdődött, hogy felfedeztem, hogy a stabilizátor gumiperselyei közül az egyik teljesen odavan, hát megrendeltem, hogy cseréljük ki!

1989 Chevrolet Beretta Base
2018 - Kis apróság, hatalmas munka
-
-
Meg is jöttek az új darabok, mondanom sem kell, mérföldekkel jobb állapotban, mint a korábbi (feltehetően már cserélt) darabok.
-
Csak hát arról nem szóltak, hogy ehhez a cseréhez le kell bontani a bölcsőket lengőkarostól, mert különben nincs elég hely, hogy a rögzítő pántokat kiszedje az ember.
-
Persze ilyenkor az egyik gondot követi a másik. Már régóta volt tele az alváz első része zsírral, de eddig nem igazán sikerült beazonosítani a forrását. Most viszont egyértelművé vált, hogy a féltengely belső gumiharangja szakadt ketté, mégpedig attól, hogy lógott a tengely, és emiatt a bölcső kidörzsölte.
-
A másik oldalon sem sokkal jobb a helyzet, ott ugyan nem szakadt a gumi, de rögzítés híján itt is mindent beborít a zsír. Lévén a külső harangok sincsenek sokkal jobb állapotban, később ezeket is cserélni fogom.
-
Lekerült hát minden az útból, kezdődhetett hát az olaj- és zsírmentesítés.
-
Egy alapos mosással indítottunk.
-
Aztán a rozsdát kellett eltüntetni.
-
Egészen a fémig lettek csiszolva a darabok.
-
Aztán jöhetett a rozsdagátló alapozó.
-
A lengőkarok sem maradtak ki.
-
És persze a fekete festékkel zárult az "aktus".
-
Hasonlóan jártam el a stabilizátorrúddal is. Nem volt rossz állapotban, de azért kellett rajta dolgozni az előkészítéshez.
-
Alapozás...
-
És ezzel is megvagyunk.
-
A stabpálcák felett is eljárt az idő.
-
Egyszer két éve rossz olajszűrő lett betéve, ami kilyukadt és így az alváz felét máig olaj borította.
-
Időm engedte, hát letisztítottam az alváz nagy részét. Persze még nem tökéletes, de így látszik igazán, hogy milyen jó állapotban is van a kocsi alulról.
-
Jah és újabb "zseniális" megoldásra derült fény. Egy magát szerelőnek csúfoló személy annak idején elvágta a fűtőradiátorból jövő gumicsövet, aztán bilincsekkel és némi gyorskötözővel rögzítette, mondván "jó az úgy".
-
Újból fent minden a helyén. A nem várt komplikációk továbbra is elkísértek, így egy rögtönzött féltengely-cserét is meg kellett ejtenünk, de ez az akadály is elhárult.
-
Perselyek is a helyükön végre!
-
Csakúgy a stabpálcák és az "új" féltengely.
Hozzászólások
Komoly munka! Gratulálok
Köszi szépen!
Igen egész sok a meló, de minden percét imádom!!!
Én is gratulálok, nagyon sok melóval nagyon szép lett!
Köszönöm szépen! A sok munka még nem ért véget, van még hol szépülni.
Elképesztő munka,elképesztő kitartás,nagyon-nagyon irigykedem,úgy hiszem pár információt fogok hasznosítani a leírásodból ha meg tudom majd élni én is ezt a fajta felújítást !
Itt jól kijön a gép szeretete,és látszik hogy a gazdaságosság ,vagy a rentábilis megtérülés az mélyen lent maradt a szerelőakna aljában az olajsárban..ez a TE autód,nem másnak készült.
Amit sokan nem látnak még : szinte egy ilyen autónak párja még az amcsi találkozókon is alig van,nemhogy az utakon !
Nagyon szépen köszönöm, remélem mihamarabb személyesen is lesz lehetőségünk beszélgetni!
Azért ha egyszer eladod,az eurotax árhoz add hozzá a beleölt munkaórákat felszorozva egy átlag rezsióradíjjal :-)
Ha egyszer értékesíted a gépet (de ne tedd! ),akkor ezeket az oldalakat nyomtasd ki előtte,és tedd a prospektusok közé,mert ez még egy autónyi árat megér legalább annak aki átlátja ezt a rengeteg melót amit beleteszel .
Még mindig csodállak és meghajlok előtted !
Pokol egy olyan autót rendbe tenni,amiből sok készült,de a használattól egyszerűen elpárologtak az utakról.. nyom nélkül eltűnve.
A tipikusan amerikai autókhoz amiből 1/10-ét gyártottak,sokkal könnyebb bármit beszerezni mint ezekhez ..amit a nép használt,legyűrt.leharcolt,majd kidobott.
Az alkatrészekkel kapcsolatban igazad van, a mechanikát leszámítva nagyon nehéz bármihez is hozzájutni. A képekből már készült egy nyomtatott kivonat, hogy legyen mit lapozgatni annak, akit érdekel mi történt az autóval idáig. Az pedig a legeslegutolsó dolog lenne, hogy megváljunk tőle, hisz ez már régen sokkal többről szól, mint "pusztán egy autóról".
Gratulálok ehez a projekthez.Látszik hogy szereted az autód.
Köszönöm szépen! Igen az imádat az határtalan az autó irányába.
Gratulálok! Ez komoly projekt, jó képekkel, leírással!
Köszönöm szépen! Így egyben olvasva egy hosszú téli este programja.