1989 Chevrolet Beretta Base

2019 - Apróbb simítások #2

  • Sikerült 2600 kilométert belerakni az új motorba szűk egy év alatt, így elérkezett az olajcsere ideje.

  • Sajnos a törpök élete nem csak játék és mese....
    Amint az olajcserét megejtettem, észrevettem, hogy igen tetemes mennyiségben csöpögött a szervoolaj a kocsiból. Nem volt mit tenni, kiszedtem a szervopumpát és kicseréltem a gumigyűrűt a pumpa és a tartály között. Bár nem látszott rajta sérülés vagy tágulás, de mégis onnan szivárgott az olaj. Egy másikkal azóta megoldódott a probléma.

  • Következett az első lökhárító befejezése...

  • A metódus ugyanaz volt mint a hátsónál, egy kis csiszolással kezdve.

  • Aztán jött a festék néhány rétegben.

  • Végül pedig a díszcsík is ott termett a helyén. Annyival jobb így ránézni, hogy el sem tudom mondani!

  • A hátsó szélvédő gumikéderét is egyértelműen cserélni kellett.

  • A fényezés után még nem állt rendelkezésre új kéder, így a régi került vissza, de az sajnos nem feszült már be rendesen a helyére, és idővel egyre jobban feljött mindenhol.

  • Mint tehénen a gatya, szeressük.

  • Mindenhol szépen illeszkedik, megnyugvás a lelkemnek.

  • És végezetül egy rendkívül örömteli hír, így a nyár közepén: újra van működő klíma az autóban. Úgy néz ki a korábban kicserélt klímahűtő megoldotta a szivárgást és majd két évtized után újra lehet komfortosan használni az autót az ilyen forró nyári napokon is!

  • Mindig van valami tennivaló, most is bakra került az autó, hogy egy újabb régi adósságomat törleszteni tudjam.

  • Történetesen a kézifékbowdeneket cseréltem le, mert már eljárt felettük az idő.

  • Ehhez sajnos megint le kellett bontani mindkét oldalon a teljes hátsó féket, de hát ez van...

  • A balos még nem is nézett ki olyan rosszul, de a jobboson már első blikkre is látszott, hogy valami nem stimmel.

  • Levéve pedig látszott, hogy megsérült a műanyag borítás egy helyen, így a víz tette a dolgát és elrohasztotta szépen a bowdent.

  • Helyükön vannak, de valószínűleg a harmadik bowdent is ki kell majd cserélnem, mert nagyon lóg. Viszont egyelőre ennyi is elég.

Hozzászólások

  1. k.csaba  - 2017. május 15. 17:49

    Komoly munka! Gratulálok

  2. J.Acko  - 2017. május 15. 18:58

    Köszi szépen!
    Igen egész sok a meló, de minden percét imádom!!!

  3. Cece  - 2018. január 28. 19:32

    Én is gratulálok, nagyon sok melóval nagyon szép lett!

  4. J.Acko  - 2018. január 31. 18:34

    Köszönöm szépen! A sok munka még nem ért véget, van még hol szépülni.

  5. cadillacv8  - 2018. július 15. 21:34

    Elképesztő munka,elképesztő kitartás,nagyon-nagyon irigykedem,úgy hiszem pár információt fogok hasznosítani a leírásodból ha meg tudom majd élni én is ezt a fajta felújítást !
    Itt jól kijön a gép szeretete,és látszik hogy a gazdaságosság ,vagy a rentábilis megtérülés az mélyen lent maradt a szerelőakna aljában az olajsárban..ez a TE autód,nem másnak készült.
    Amit sokan nem látnak még : szinte egy ilyen autónak párja még az amcsi találkozókon is alig van,nemhogy az utakon !

  6. J.Acko  - 2018. július 16. 21:59

    Nagyon szépen köszönöm, remélem mihamarabb személyesen is lesz lehetőségünk beszélgetni!

  7. cadillacv8  - 2019. március 24. 11:01

    Azért ha egyszer eladod,az eurotax árhoz add hozzá a beleölt munkaórákat felszorozva egy átlag rezsióradíjjal :-)
    Ha egyszer értékesíted a gépet (de ne tedd! ),akkor ezeket az oldalakat nyomtasd ki előtte,és tedd a prospektusok közé,mert ez még egy autónyi árat megér legalább annak aki átlátja ezt a rengeteg melót amit beleteszel .
    Még mindig csodállak és meghajlok előtted !
    Pokol egy olyan autót rendbe tenni,amiből sok készült,de a használattól egyszerűen elpárologtak az utakról.. nyom nélkül eltűnve.
    A tipikusan amerikai autókhoz amiből 1/10-ét gyártottak,sokkal könnyebb bármit beszerezni mint ezekhez ..amit a nép használt,legyűrt.leharcolt,majd kidobott.

  8. J.Acko  - 2019. március 25. 22:05

    Az alkatrészekkel kapcsolatban igazad van, a mechanikát leszámítva nagyon nehéz bármihez is hozzájutni. A képekből már készült egy nyomtatott kivonat, hogy legyen mit lapozgatni annak, akit érdekel mi történt az autóval idáig. Az pedig a legeslegutolsó dolog lenne, hogy megváljunk tőle, hisz ez már régen sokkal többről szól, mint "pusztán egy autóról".


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • moparkid:

    Mikori évjárat? Teljesen más egy 77 79, 80-81, 82-86, 87-93 széria.

  • ben88:

    Az alváza -itteni mértékkel- nagyon jó állapotban van. Találtam egy

A lap tetejére