1989 Chevrolet Beretta Base

2016 - Kezdődjön az érdemi munka!

  • Az autó az egyéves állást követően sikeres műszaki vizsgát tett az előző év októberében, azonban így is számos olyan tétel maradt a képzeletbeli listán, ami az autó mechanikai biztonságát és egyáltalán az üzemeltetését érintette. Éppen ezért egy nagyobb alkatrészbeszerző vállalkozásba fogtam, amiben nagy segítséget kaptunk az Atlantic Motors Kft-től, akik a kiszemelt alkatrészek beszerzését bonyolították.
    Mik is voltak ezen beszerzett alkatrészek?
    - két hátsó lengéscsillapító
    - két első lengéscsillapító
    - két hátsó fékdob + hozzájuk új garnitúra fékpofák
    - két első féktárcsa + hozzájuk új garnitúra fékbetétek
    - 2 db motortartó bak
    - sebességváltó-tartó bak
    - olajszűrő a sebváltóhoz
    - 1 pár új zár az ajtókba
    - kettő első kerékagy
    - kettő hátsó kerékagy
    - első gömbcsuklók
    - új fékcsövek
    Mindezek beszerelésében nagy segítséget kaptunk egy szerelőtől, aki nagyon korrekt munkát végzett, gyorsan és megfizethető áron cserélte ki azt a halom alkatrészt, amivel itthon nem boldogultunk.

  • Az alkatrészek beszerelését követően a tetőkárpit felé fordultunk, hiszen annak állapota már évek óta kritikán aluli volt és most ezt szerettük volna orvosolni. Hosszasabb keresés után az amerikai Ebay-en találtam olyan bordó kárpitanyagot, amely képről az eredetihez igen hasonlónak tűnt, így ebből több métert is rendeltünk.

  • A tetőkárpithoz csak a belső teljes kibontásával lehet hozzáférni, így az üléseket, illetve minden takaró panelt is kiszedtünk a kocsiból.

  • Az összes rögzítési pontot nem volt egyszerű megtalálni, de végül nagyobb gond nélkül sikerült a tetőkárpit levétele, így pedig megállapíthattuk, hogy az utastér belülről teljesen jó állapotban van, bármilyen rejtett hibától mentesen.

  • A régi kárpitot eltávolítottuk a préselt lemezről, így ennek a megpucolása és a hibák javítása is hozzáférhetővé vált.

  • A középkonzol kivételét követően egy alaposabb takarítás is következhetett az eddig rejtett helyeken. Ezen felül pedig a sebességfokozatok kijelzőjének újrafestése és a világítás bekötése után a választott fokozatok egyértelműen kivehetővé váltak.

  • Ausztriából sikerült a már több mint 20 évi hiányzó műanyag elemet pótolni a csomagtartó fedelén.

  • A beszerzett elem is beszerelésre került, így teljessé vált az összkép az autó hátsó felén.

  • Hollandiában sikerült rábukkanni néhány apróságra, mint például erre a féklámpára, ami bár a miénkhez hasonló módon már fakóbb, mint hajdanán, azonban közel sincs úgy elszíneződve mint a sajátunk.

  • Szintén nagy kincsnek bizonyult ez az ömlesztett apróságkupac, aminek köszönhetően számos hiányzó csavarra, klipszre stb. tettünk szert.(úgyszintén Hollandiából)

  • Időközben a kipufogódob is megérett a cserére. A képen látszik, hogy milyen állapotban sikerült leszedni.
    Itt jegyezném meg, hogy milyen leleményes a magyar szerelő, ha fogalma sincs arról, hogy megfelelő alkatrészt honnan kellene beszerezni. Annak idején amikor az előző kipufogó tönkrement az egyik autószerelő egy Opel Kadett kipufogódobot szerelt be, amely bár feladatát ellátta, de nem bizonyult túl tartós darabnak.

  • Íme az utángyártott kipufogódob. Sokkal jobban mutat, mint a korábbi, és hála neki az autó is sokkal csendesebb lett. Az egyedüli beavatkozást a tartógumi igényelte, melyben a persely már ki volt lazulva, így azt egy nagyobbal pótolva a zavaró rezonancia is kiküszöbölhetővé vált.

  • Íme a hátsó felfüggesztés, előtérben a cserélt hátsó csillapítóval.

  • Ez pedig a cserélt első lengéscsillapító.

  • A hátsó fékpofák cseréje házilag is megoldható volt, bár a tanulság, hogy az ember először fényképezzen, és aztán szedjen szét bármit, mert később nagyobb nehéz lesz az esetleges összeszerelés!

  • A hátsó kerékagyak cseréjének is nekifutottunk idehaza, és bár siker koronázta az erőfeszítéseinket, a hangsúly az erőfeszítéseken van, hiszen a berohadt, berozsdált darabok levétele komoly kalapálást és nyers erőt igényelt.

  • A YouTube-on láttam több videót is arról, hogy különböző módszerekkel a fekete műanyag paneleket hogyan lehet újjávarázsolni, így beruháztunk a képen látható termékre, és teljes bizalommal tudom bárkinek ajánlani, mert nagyon bevált.

  • A képen látható elem egy alapos zsír- és koszmentesítő tisztítás után át lett kenve. A képen a bal és jobb oldal közti különbség mutatja, hogy milyen volt a műanyag a kezelés előtt illetve után. A eredmény magáért beszél.

  • Itt látható a teljes takaróelem a lekezelést követően visszaszerelve. Nagyon jól mutat, főleg a napsütésben, és igazán sokat dob a motortér képén.

  • A többi elem sem maradt ki, így azokat is átkentem és nagyon szépen csillogók lettek.

  • Egy szerencsés véletlennek köszönhetően Erdőkertesről érkezett egy eredeti felniszett az autóhoz, sajnos jónak nem igazán mondható állapotban. A képen az elöregedett gumit már leszedtük és így jól látszik, hogy milyen nyomokat hagyott az idő vasfoga a fémen.

  • A küllők között igen sok a kosz, és az egész felni megkopott, így egy alapos szépészeti beavatkozásnak kell alávetni mind a négy darabot.

  • Íme a renoválás eredménye. A felnik féme ki lett egyengetve, teljes festést kaptak a küllők és a peremet felpolírozták. Nagyon-nagyon szépek lettek.

  • A felnikre vadonatúj nyári gumik kerültek. Az abroncsok 205/60 R15-ös Dunlop Sport Blueresponse abroncsok kerültek, amiken az autó hangtalan suhan.

  • Az új felnik sokat dobnak az autón, szinte teljessé vált a kocsi "eredeti" megjelenése.

  • Ezzel az erre az évre ütemezett dolgok nagy része megvalósult. Nagyon nagy átalakuláson ment át az autó pár hónap leforgása alatt, és újra olyan élmény a vezetése, mint sok-sok évvel ezelőtt. Az egyedüli fájó pont a fényezés és a kocsi megjelenése, az idei évben már valószínűleg nem, viszont jövőre mindenképp ennek a helyreállítását tűzzük ki célul.

Hozzászólások

  1. k.csaba  - 2017. május 15. 17:49

    Komoly munka! Gratulálok

  2. J.Acko  - 2017. május 15. 18:58

    Köszi szépen!
    Igen egész sok a meló, de minden percét imádom!!!

  3. Cece  - 2018. január 28. 19:32

    Én is gratulálok, nagyon sok melóval nagyon szép lett!

  4. J.Acko  - 2018. január 31. 18:34

    Köszönöm szépen! A sok munka még nem ért véget, van még hol szépülni.

  5. cadillacv8  - 2018. július 15. 21:34

    Elképesztő munka,elképesztő kitartás,nagyon-nagyon irigykedem,úgy hiszem pár információt fogok hasznosítani a leírásodból ha meg tudom majd élni én is ezt a fajta felújítást !
    Itt jól kijön a gép szeretete,és látszik hogy a gazdaságosság ,vagy a rentábilis megtérülés az mélyen lent maradt a szerelőakna aljában az olajsárban..ez a TE autód,nem másnak készült.
    Amit sokan nem látnak még : szinte egy ilyen autónak párja még az amcsi találkozókon is alig van,nemhogy az utakon !

  6. J.Acko  - 2018. július 16. 21:59

    Nagyon szépen köszönöm, remélem mihamarabb személyesen is lesz lehetőségünk beszélgetni!

  7. cadillacv8  - 2019. március 24. 11:01

    Azért ha egyszer eladod,az eurotax árhoz add hozzá a beleölt munkaórákat felszorozva egy átlag rezsióradíjjal :-)
    Ha egyszer értékesíted a gépet (de ne tedd! ),akkor ezeket az oldalakat nyomtasd ki előtte,és tedd a prospektusok közé,mert ez még egy autónyi árat megér legalább annak aki átlátja ezt a rengeteg melót amit beleteszel .
    Még mindig csodállak és meghajlok előtted !
    Pokol egy olyan autót rendbe tenni,amiből sok készült,de a használattól egyszerűen elpárologtak az utakról.. nyom nélkül eltűnve.
    A tipikusan amerikai autókhoz amiből 1/10-ét gyártottak,sokkal könnyebb bármit beszerezni mint ezekhez ..amit a nép használt,legyűrt.leharcolt,majd kidobott.

  8. J.Acko  - 2019. március 25. 22:05

    Az alkatrészekkel kapcsolatban igazad van, a mechanikát leszámítva nagyon nehéz bármihez is hozzájutni. A képekből már készült egy nyomtatott kivonat, hogy legyen mit lapozgatni annak, akit érdekel mi történt az autóval idáig. Az pedig a legeslegutolsó dolog lenne, hogy megváljunk tőle, hisz ez már régen sokkal többről szól, mint "pusztán egy autóról".

  9. csoki33  - 2019. augusztus 22. 06:39

    Gratulálok ehez a projekthez.Látszik hogy szereted az autód.

  10. J.Acko  - 2019. augusztus 22. 15:23

    Köszönöm szépen! Igen az imádat az határtalan az autó irányába.

  11. euromaci  - 2021. január 15. 10:42

    Gratulálok! Ez komoly projekt, jó képekkel, leírással!

  12. J.Acko  - 2021. január 18. 18:53

    Köszönöm szépen! Így egyben olvasva egy hosszú téli este programja.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére