1989 Chevrolet Beretta Base

2016 - Az idő vasfoga, avagy milyen is egy autó 27 évesen? #2

  • A bordó autóhoz bordó belső dukál. A 80-as évek vége óta nem igazán találkoztam sok típussal, aminek hasonlóan teljesen bordó belseje lett volna. Számomra ez mindig is nagyon vonzóvá tette az autót, és ezt az utóbbi időben mióta az autóval járok már sokan megerősítették.

  • A kormány szintén az alapfelszereltség és a korai évek specifikációja, mely szintén egyedi jegye az autónak.

  • A műszerfal borítása sajnálattal nem állt ellen nap sugarainak, így mára több helyen is megrepedt, ami nem ronda, viszont az ördög a részletekben rejlik.

  • A képen jól látszik az a jelenség, amely szinte minden korai Berettánál jelentkezik előbb-utóbb. Sajnos a ragasztó nem bizonyult tartósnak, így mára a borítás eléggé eldeformálódott.

  • Szintén a "szakemberek" munkáját dicséri, ahogyan a lötyögő ajtókárpitot némi ragasztás/klipszek beszerzése helyett egy elegáns fúrós-csavarozós módszerrel kívánták megjavítani. Mondhatom igazán remek a végeredmény.

  • Szintén a megfúrás sorsára jutott az ajtón lévő kapaszkodó feje, amit ily módon sem sikerült megfelelően rögzíteni, cserébe viszont rendkívül feltűnő, és ronda.

  • Sajnos az egyik műanyag panel is meg van repedve, bár tudom ezek apróbb esztétikai hiányosságok, de ezek összeadódva már azt eredményezik, hogy az ember nem tud úgy végignézni a belsőn, hogy ne botlana lépten-nyomon valamilyen gikszerbe.

  • Szerencsére az üléseken a kárpit szép állapotú, hála a sokéves odafigyelésnek, csupán a vezetőoldali ülés szorul rá egy újrapárnázásra.

  • Szintén a vezetőoldali ülésen szükségeltetik az ülések ívtakaró gumijainak cseréje.

  • A rádió az autóhoz illő módon a lehető legalapabb darab, amely jól funkcionál, amennyiben az embernek sikerül bekapcsolni. Ennek oka, hogy a bekapcsoló gomb kontaktos, így 200-ból ha egyszer tudja az ember úgy benyomni a gombot, hogy az a rádió bekapcsolását eredményezze. Ezért aztán nem kapcsoljuk ki a rádiót már hosszú ideje, nehogy probléma legyen belőle.

  • A középkonzol könyöklője is jó állapotban van, a borítás csupán némi ragasztást igényel a belső oldalon.

  • A sebváltógombot valaki "megcsócsálta" korábban, így lehetőség szerint ehelyett is keresnék egy újat a jövőben.

  • Nincs is igazi Beretta lógó tetőkárpit nélkül. A jelenség nem újkeletű, sajnos már régóta lóg a fejünkre a kárpit, amit csak a lámpa tart olyan magasságban, hogy ne temessen minket be egy az egyben a kinyúlt kárpitanyag, amiből ha valaki véletlenül hozzáér, kilószámra potyog az elporladt szivacs az ember fejére.

  • Feltételezhető, hogy a napellenző sem egy haszontalan libegő füllel lett megkonstruálva annak idején, mára azonban a merevítő karton eltörött, így ilyen a jelenlegi állapot.

  • A középkonzol oldalán a biztonsági öv aljazatának nyomai láthatók. Nem tudom, hogy anno nem gondolt-e bele egy tervező, hogy amennyiben a fém dugót az ülés odaszorítja a műanyag felülethez, az ne adj Isten karcolni fogja?!

Hozzászólások

  1. k.csaba  - 2017. május 15. 17:49

    Komoly munka! Gratulálok

  2. J.Acko  - 2017. május 15. 18:58

    Köszi szépen!
    Igen egész sok a meló, de minden percét imádom!!!

  3. Cece  - 2018. január 28. 19:32

    Én is gratulálok, nagyon sok melóval nagyon szép lett!

  4. J.Acko  - 2018. január 31. 18:34

    Köszönöm szépen! A sok munka még nem ért véget, van még hol szépülni.

  5. cadillacv8  - 2018. július 15. 21:34

    Elképesztő munka,elképesztő kitartás,nagyon-nagyon irigykedem,úgy hiszem pár információt fogok hasznosítani a leírásodból ha meg tudom majd élni én is ezt a fajta felújítást !
    Itt jól kijön a gép szeretete,és látszik hogy a gazdaságosság ,vagy a rentábilis megtérülés az mélyen lent maradt a szerelőakna aljában az olajsárban..ez a TE autód,nem másnak készült.
    Amit sokan nem látnak még : szinte egy ilyen autónak párja még az amcsi találkozókon is alig van,nemhogy az utakon !

  6. J.Acko  - 2018. július 16. 21:59

    Nagyon szépen köszönöm, remélem mihamarabb személyesen is lesz lehetőségünk beszélgetni!

  7. cadillacv8  - 2019. március 24. 11:01

    Azért ha egyszer eladod,az eurotax árhoz add hozzá a beleölt munkaórákat felszorozva egy átlag rezsióradíjjal :-)
    Ha egyszer értékesíted a gépet (de ne tedd! ),akkor ezeket az oldalakat nyomtasd ki előtte,és tedd a prospektusok közé,mert ez még egy autónyi árat megér legalább annak aki átlátja ezt a rengeteg melót amit beleteszel .
    Még mindig csodállak és meghajlok előtted !
    Pokol egy olyan autót rendbe tenni,amiből sok készült,de a használattól egyszerűen elpárologtak az utakról.. nyom nélkül eltűnve.
    A tipikusan amerikai autókhoz amiből 1/10-ét gyártottak,sokkal könnyebb bármit beszerezni mint ezekhez ..amit a nép használt,legyűrt.leharcolt,majd kidobott.

  8. J.Acko  - 2019. március 25. 22:05

    Az alkatrészekkel kapcsolatban igazad van, a mechanikát leszámítva nagyon nehéz bármihez is hozzájutni. A képekből már készült egy nyomtatott kivonat, hogy legyen mit lapozgatni annak, akit érdekel mi történt az autóval idáig. Az pedig a legeslegutolsó dolog lenne, hogy megváljunk tőle, hisz ez már régen sokkal többről szól, mint "pusztán egy autóról".

  9. csoki33  - 2019. augusztus 22. 06:39

    Gratulálok ehez a projekthez.Látszik hogy szereted az autód.

  10. J.Acko  - 2019. augusztus 22. 15:23

    Köszönöm szépen! Igen az imádat az határtalan az autó irányába.

  11. euromaci  - 2021. január 15. 10:42

    Gratulálok! Ez komoly projekt, jó képekkel, leírással!

  12. J.Acko  - 2021. január 18. 18:53

    Köszönöm szépen! Így egyben olvasva egy hosszú téli este programja.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére