Lassan de biztosan mindenre is sor kerül. Így a mai napot egy régi adósság törlesztésére használtam, és nekiálltam a hátsó díszcsíkok átfestésének, az ajtón lévőkéhez passzoló színűre. A 0. lépés egy nagyon hosszadalmas maszkolás volt, hiszen a korábbi festék vonalait is figyelni kellett, valamint az egész autót igyekeztem védeni, hogy véletlenül se kapjon olyan része a festékből, aminek nem kéne.

1989 Chevrolet Beretta Base
2019 - Apróbb simítások #1
-
-
A következő lépés a régi festék felcsiszolása volt, hogy jobban tapadjon rá az újabb réteg.
-
Aztán letüsszentettem azzal a festékkel, amit majd 2 éve, hogy kikevertettem, de ezidáig sose jutottam oda, hogy végre használjam. Szerencsére gond nélkül kijött a palackból, és éppen elég lett a hátsó szekcióra. Ebből viszont következik, hogy az első lököshöz még kevertetnem kell egy újat.
-
Már ilyen formában is jól nézett ki, de nem álltam meg...
-
Visszakerült a fekete díszcsík is, így vált teljessé a látvány. Igaz a fekete résznek még kell majd egy fóliázás, hogy az is szép legyen, de így már legalább hátulról nem néz ki félkésznek az autó, ami eddig nekem annyira szúrta a szememet.
-
Végezetül pedig egy kép, hogy honnan indultunk.
-
A csomagtérkárpitból eddig csak az alsó rész volt meg, az is egy másik anyagból volt beszabva.
-
Viszont mióta ki lett fújva a csomagtér is mindig félő volt pakolni bele, hogy a csúszkáló dolgok ne verjék le a friss fényt az oldalakról. Így megérett bennem a gondolat, hogy egy teljes kárpitozást kéne rakni a csomagtérbe.
-
Szerencsére az elbontott donorautóban volt egy elég jó állapotú szett, amit csak egy picit kellett kitisztítani, és már mehetett is be az autóba.
-
És íme itt a teljes eredmény. Majd néhol rögzítem még öntapadós tépőzárral, de már most is tetszik, hogy nem kell attól tartani, hogy a festés bánja, ha bármit bepakolunk.
-
Beszerzésre került egy pár gumikéder a fényszórókhoz, ami eddig hiányzott az autóról. Megvoltunk nélkülük is, de mióta láttam egy másik autón, hogyan nézne ki velük az autó, nagyon szerettem volna szerezni egy szettet.
-
Egyszerűen rá kellett pattintani a fényszórók erre kialakított peremére, ilyen egyszerű művelet volt.
-
Már korábban is sérelmeztem, hogy mekkora rés tátong a fényszórók (főleg a baloldali) körül, ezért nem titkolt szándék volt, hogy ezekkel a kéderek legalább ha kicsit is, de mérsékeljük ezt a "laza" illesztést.
-
Ha meg nem is szűnt teljesen, de sokkal kevésbé zavaró a szememnek, a jobboldali fényszórónál pedig már tényleg alig észrevehtő. Ez már tényleg az a fázisa a puzzle kirakásának, amikor a rég elveszett, gombostű nagyságú darabokat kutatod fel, hogy végül összeálljon egy teljes kép.
Hozzászólások
Komoly munka! Gratulálok
Köszi szépen!
Igen egész sok a meló, de minden percét imádom!!!
Én is gratulálok, nagyon sok melóval nagyon szép lett!
Köszönöm szépen! A sok munka még nem ért véget, van még hol szépülni.
Elképesztő munka,elképesztő kitartás,nagyon-nagyon irigykedem,úgy hiszem pár információt fogok hasznosítani a leírásodból ha meg tudom majd élni én is ezt a fajta felújítást !
Itt jól kijön a gép szeretete,és látszik hogy a gazdaságosság ,vagy a rentábilis megtérülés az mélyen lent maradt a szerelőakna aljában az olajsárban..ez a TE autód,nem másnak készült.
Amit sokan nem látnak még : szinte egy ilyen autónak párja még az amcsi találkozókon is alig van,nemhogy az utakon !
Nagyon szépen köszönöm, remélem mihamarabb személyesen is lesz lehetőségünk beszélgetni!
Azért ha egyszer eladod,az eurotax árhoz add hozzá a beleölt munkaórákat felszorozva egy átlag rezsióradíjjal :-)
Ha egyszer értékesíted a gépet (de ne tedd! ),akkor ezeket az oldalakat nyomtasd ki előtte,és tedd a prospektusok közé,mert ez még egy autónyi árat megér legalább annak aki átlátja ezt a rengeteg melót amit beleteszel .
Még mindig csodállak és meghajlok előtted !
Pokol egy olyan autót rendbe tenni,amiből sok készült,de a használattól egyszerűen elpárologtak az utakról.. nyom nélkül eltűnve.
A tipikusan amerikai autókhoz amiből 1/10-ét gyártottak,sokkal könnyebb bármit beszerezni mint ezekhez ..amit a nép használt,legyűrt.leharcolt,majd kidobott.
Az alkatrészekkel kapcsolatban igazad van, a mechanikát leszámítva nagyon nehéz bármihez is hozzájutni. A képekből már készült egy nyomtatott kivonat, hogy legyen mit lapozgatni annak, akit érdekel mi történt az autóval idáig. Az pedig a legeslegutolsó dolog lenne, hogy megváljunk tőle, hisz ez már régen sokkal többről szól, mint "pusztán egy autóról".
Gratulálok ehez a projekthez.Látszik hogy szereted az autód.
Köszönöm szépen! Igen az imádat az határtalan az autó irányába.
Gratulálok! Ez komoly projekt, jó képekkel, leírással!
Köszönöm szépen! Így egyben olvasva egy hosszú téli este programja.