2016 - Az idő vasfoga, avagy milyen is egy autó 27 évesen? #1
Amikor anno '95-ben hozzánk került az autó már tudtuk, hogy az autónak volt azt megelőzően egy kisebb koccanásos balesete, ami miatt az ajtót is javítani kellett. Ezt figyelembe véve nem meglepő, hogy az ajtó megérett egy helyreigazításra.
Szintén az említett balesetnek köszönhető az, hogy az első kerékdob és az ajtó is javítva lett, aminek a nagy mennyiségű, mára már töredezett kittréteg a nyoma.
Mivel az elemek nem lettek megfelelően beállítva, így sajnos valamikor be lett horpasztva az első kerékdob az ajtóval.
Szintén a hosszú évek hozadéka az elég ramaty állapotban lévő lehúzógumi a bal oldalon. Ez is mindenképp megérett a cserére, azonban utángyártott darabok híján csak hasonló állapotúakat lehetne beszerezni, így mindenképp valamilyen univerzális gumit kell keresni, amit egy kis ügyességgel be lehet szabni.
A motortér egész jó állapotú, azonban az évek miatti kopások, a semmibe lógó kábelek, némi olajnyomok és kosz jellemzi.
A 2 literes motor a típushoz csak 2 évig volt választható. Bár ez a legkisebb motor, ami az évek során Berettába került, ezzel igen távol esik a klasszikus V8-as szörnyetegektől, de ugyanakkor egy szerethető, mindennapi használatra is gond nélkül alkalmas autóként funkcionál.
A motortartó bakok sajnos teljesen elkoptak az évek során, emiatt pedig amikor az ember sebességet vált, a motor kb. 10-15cm-t ugrik, ami egyrészt ijesztő, másrészt pedig semmiképp sem tesz jót a motornak.
A motorblokk repedt, így nem csoda, hogy kisebb tócsát lát az ember, ha közelebbről vizsgálja a blokkot. Azonban nem csupán a repedés, hanem az egyik elöregedett fagydugó miatt is relatív gyorsan veszíti az autó a hűtővizet, ami rendszeres utántöltést igényel.
A motorháztető belső borítását az idő, illetve néhány rágcsáló is megkezdte már, így lehetőség szerint ezt is cserélni fogjuk.
Az alváz kifogástalan állapotú, ez köszönhető a 20 évnyi garázsban tartásnak, továbbá annak, hogy az autó nem járt a téli hónapok során.
A csomagtartó sajnos könnyedén beázik aminek a forrását még nem találtuk meg, de a korábbi javítgatásból látható, hogy honnan eredhet a szivárgás.
Elképesztő munka,elképesztő kitartás,nagyon-nagyon irigykedem,úgy hiszem pár információt fogok hasznosítani a leírásodból ha meg tudom majd élni én is ezt a fajta felújítást !
Itt jól kijön a gép szeretete,és látszik hogy a gazdaságosság ,vagy a rentábilis megtérülés az mélyen lent maradt a szerelőakna aljában az olajsárban..ez a TE autód,nem másnak készült.
Amit sokan nem látnak még : szinte egy ilyen autónak párja még az amcsi találkozókon is alig van,nemhogy az utakon !
Azért ha egyszer eladod,az eurotax árhoz add hozzá a beleölt munkaórákat felszorozva egy átlag rezsióradíjjal :-)
Ha egyszer értékesíted a gépet (de ne tedd! ),akkor ezeket az oldalakat nyomtasd ki előtte,és tedd a prospektusok közé,mert ez még egy autónyi árat megér legalább annak aki átlátja ezt a rengeteg melót amit beleteszel .
Még mindig csodállak és meghajlok előtted !
Pokol egy olyan autót rendbe tenni,amiből sok készült,de a használattól egyszerűen elpárologtak az utakról.. nyom nélkül eltűnve.
A tipikusan amerikai autókhoz amiből 1/10-ét gyártottak,sokkal könnyebb bármit beszerezni mint ezekhez ..amit a nép használt,legyűrt.leharcolt,majd kidobott.
Az alkatrészekkel kapcsolatban igazad van, a mechanikát leszámítva nagyon nehéz bármihez is hozzájutni. A képekből már készült egy nyomtatott kivonat, hogy legyen mit lapozgatni annak, akit érdekel mi történt az autóval idáig. Az pedig a legeslegutolsó dolog lenne, hogy megváljunk tőle, hisz ez már régen sokkal többről szól, mint "pusztán egy autóról".
Hozzászólások
Komoly munka! Gratulálok
Köszi szépen!
Igen egész sok a meló, de minden percét imádom!!!
Én is gratulálok, nagyon sok melóval nagyon szép lett!
Köszönöm szépen! A sok munka még nem ért véget, van még hol szépülni.
Elképesztő munka,elképesztő kitartás,nagyon-nagyon irigykedem,úgy hiszem pár információt fogok hasznosítani a leírásodból ha meg tudom majd élni én is ezt a fajta felújítást !
Itt jól kijön a gép szeretete,és látszik hogy a gazdaságosság ,vagy a rentábilis megtérülés az mélyen lent maradt a szerelőakna aljában az olajsárban..ez a TE autód,nem másnak készült.
Amit sokan nem látnak még : szinte egy ilyen autónak párja még az amcsi találkozókon is alig van,nemhogy az utakon !
Nagyon szépen köszönöm, remélem mihamarabb személyesen is lesz lehetőségünk beszélgetni!
Azért ha egyszer eladod,az eurotax árhoz add hozzá a beleölt munkaórákat felszorozva egy átlag rezsióradíjjal :-)
Ha egyszer értékesíted a gépet (de ne tedd! ),akkor ezeket az oldalakat nyomtasd ki előtte,és tedd a prospektusok közé,mert ez még egy autónyi árat megér legalább annak aki átlátja ezt a rengeteg melót amit beleteszel .
Még mindig csodállak és meghajlok előtted !
Pokol egy olyan autót rendbe tenni,amiből sok készült,de a használattól egyszerűen elpárologtak az utakról.. nyom nélkül eltűnve.
A tipikusan amerikai autókhoz amiből 1/10-ét gyártottak,sokkal könnyebb bármit beszerezni mint ezekhez ..amit a nép használt,legyűrt.leharcolt,majd kidobott.
Az alkatrészekkel kapcsolatban igazad van, a mechanikát leszámítva nagyon nehéz bármihez is hozzájutni. A képekből már készült egy nyomtatott kivonat, hogy legyen mit lapozgatni annak, akit érdekel mi történt az autóval idáig. Az pedig a legeslegutolsó dolog lenne, hogy megváljunk tőle, hisz ez már régen sokkal többről szól, mint "pusztán egy autóról".
Gratulálok ehez a projekthez.Látszik hogy szereted az autód.
Köszönöm szépen! Igen az imádat az határtalan az autó irányába.
Gratulálok! Ez komoly projekt, jó képekkel, leírással!
Köszönöm szépen! Így egyben olvasva egy hosszú téli este programja.