Újabb lépcső, végre elkezdtek szállingózni a megrendelt alkatrészek is, elsőként a motorfelújító-készlet, ami nemsokára remélhetőleg felhasználásra is kerül.

1989 Chevrolet Beretta Base
2018 - Bele a közepébe! #3
-
-
Sikerült szerezni másik motort, ami már sokkal több jóval kecsegtet. Nincsen sem javítandó hegesztés, sem deformáció, és magán a blokkon csak a hengereket kell újrafúrni.
-
A cél, hogy minden alkatrész visszakapja eredeti fényét, jó úton haladunk efelé.
-
Ehhez hasonló tisztításokkal jól elszórakozik az ember. A baloldali volt fent az autón, jól látható mennyit számít egy tisztítás és az, hogy valamikor levágtak egy darabot belőle ismeretlen okból.
-
A különféle fémcsöveket sem pucolta le senki soha (nem is fért volna hozzá, de most itt a lehetőség.
-
Hideg zsíroldó és máris sokkal szebb minden.
-
Egy újabb kupac alkatrész, most már nincs mese, be is kéne építeni őket.
-
Ez az utolsó alkatrészkupac, így már minden kész arra, hogy újra összeálljon az autó.
-
Az automata váltó is meg lett végre-valahára tisztítva az évtizedes zsírtól, és mondhatom sokkal kulturáltabban néz ki, mint korábban.
-
Semmi különöset nem tervezünk vele, csupán váltóolaj és szűrőcsere, azonban van egy megkerülhetetlen rész, amivel mégiscsak törődni kell kicsikét, mielőtt új fényt kapna a szerkezet.
-
Az autó még mindig újabb ékes példáját hozza annak, hogyan képzelték el egyesek a "szakszerű" javítást anno. Sajnos nem jártak sikerrel, hiszen a repedés azóta már másik irányban is továbbterjedt. Nem kérdés, hogy ki lesz javítva, mielőtt visszakerülne az autóra.
-
Ahhoz kétség sem fér, hogy mostantól már az összeszerelés fázisa fog következni, amivel napról-napra jobban fog hasonlítani az autó hajdani önmagára, viszont addig még sok-sok munkaóra vár ránk.
-
Nekiláttam a kábelköteg teljes átpucolásának. Mint minden ezek is merő feketeségbe burkolóztak ezidáig, azonban most már jól elkülöníthetővé váltak a különböző színű és mintájú kábelek.
-
Jól kivehető a különbség, ami némi szöszöléssel elérhető. Ha nem is tűnik nagynak a váltózás magában, mellétéve egy régebbi csövet már érthető, miért éri meg ilyeneknek is időt szentelni.
-
Megérkezett a motor a gépi munkáról, így elindulhat ő is az összeszerelés útján. Némi köszörülésen esett át a főtengely, továbbá a négy henger újra lett fúrva illetve hónolva.
-
Nagyon szépek lettek a hengerek, a főtengely pedig nagyon finoman forog a helyén. Nagy megkönnyebbülés ez, hiszen amikor kiderült, hogy milyen állapotban van a kiszerelt motor, nem reméltem, hogy egyszer egy ilyen szép blokkal állhatok az összeszerelésre várva.
-
Épülgetünk szépen apránként...
-
Kimaszkolva, festésre várva...
-
El kell még dolgozni, de legalább bírni fogja a gyűrődést.
-
Sokkal kellemesebb így szerelni, mint odahaza...
-
Az első futómű egy részétől gyorsan megszabadultunk.
-
A baloldali egy szétesett csapágy. Sajnos így jártunk, ezt a tanulópénzt meg kellett fizetnünk.
-
Szerencsére volt kéznél cseredarab, így nem kell emiatt várni a projekttel.
-
Amíg áll az autó elvégzek rajta amit tudok, így a hátsó fékek mechanikájának cseréjét is.
-
Régi és új. Igazán ráfért már a csere erre is.
-
Remélem ezzel se lesz gond sokáig.
-
Sajnos újabb nem várt meglepetés. Még mindig szembejönnek az autó múltjának sebei, ilyen például a balos lengőkar is. A legutóbb nem igazán figyeltem fel rá, de durván el volt csavarodva az egész, feltehetően a régi-régi balesetnek köszönhetően. Így megpróbáltuk ezt helyrehozni, de sajnos elrepedt, így egy másikat kellett hoznom, hogy azt tehessük majd fel.
-
Ha már ezzel foglalkozunk a szilenteket is kicseréljük. Itt vannak a kiszedett régi szilentek a lengőkarokból.
-
Némi drótkorong és féktisztító kell csupán és ilyen változást lehet elérni. Szerintem nagyon megéri a fáradságot.
-
A kormányösszekötő is igényelt már új részeket.
-
A vákuumszűrőből is új darabot raktam be, nem volt rossz döntés.
-
Tartályban a helyén.
Hozzászólások
Komoly munka! Gratulálok
Köszi szépen!
Igen egész sok a meló, de minden percét imádom!!!
Én is gratulálok, nagyon sok melóval nagyon szép lett!
Köszönöm szépen! A sok munka még nem ért véget, van még hol szépülni.
Elképesztő munka,elképesztő kitartás,nagyon-nagyon irigykedem,úgy hiszem pár információt fogok hasznosítani a leírásodból ha meg tudom majd élni én is ezt a fajta felújítást !
Itt jól kijön a gép szeretete,és látszik hogy a gazdaságosság ,vagy a rentábilis megtérülés az mélyen lent maradt a szerelőakna aljában az olajsárban..ez a TE autód,nem másnak készült.
Amit sokan nem látnak még : szinte egy ilyen autónak párja még az amcsi találkozókon is alig van,nemhogy az utakon !
Nagyon szépen köszönöm, remélem mihamarabb személyesen is lesz lehetőségünk beszélgetni!
Azért ha egyszer eladod,az eurotax árhoz add hozzá a beleölt munkaórákat felszorozva egy átlag rezsióradíjjal :-)
Ha egyszer értékesíted a gépet (de ne tedd! ),akkor ezeket az oldalakat nyomtasd ki előtte,és tedd a prospektusok közé,mert ez még egy autónyi árat megér legalább annak aki átlátja ezt a rengeteg melót amit beleteszel .
Még mindig csodállak és meghajlok előtted !
Pokol egy olyan autót rendbe tenni,amiből sok készült,de a használattól egyszerűen elpárologtak az utakról.. nyom nélkül eltűnve.
A tipikusan amerikai autókhoz amiből 1/10-ét gyártottak,sokkal könnyebb bármit beszerezni mint ezekhez ..amit a nép használt,legyűrt.leharcolt,majd kidobott.
Az alkatrészekkel kapcsolatban igazad van, a mechanikát leszámítva nagyon nehéz bármihez is hozzájutni. A képekből már készült egy nyomtatott kivonat, hogy legyen mit lapozgatni annak, akit érdekel mi történt az autóval idáig. Az pedig a legeslegutolsó dolog lenne, hogy megváljunk tőle, hisz ez már régen sokkal többről szól, mint "pusztán egy autóról".
Gratulálok ehez a projekthez.Látszik hogy szereted az autód.
Köszönöm szépen! Igen az imádat az határtalan az autó irányába.
Gratulálok! Ez komoly projekt, jó képekkel, leírással!
Köszönöm szépen! Így egyben olvasva egy hosszú téli este programja.