Egy lépést előre, kettőt hátra szokás mondani, és és most pontosan ez írja le legjobban a helyzetet. Ugyanis szétszedésre került végre-valahára a motor, viszont ami fogadott, az komoly aggodalomra adott okot.

1989 Chevrolet Beretta Base
2018 - Bele a közepébe #2.0
-
-
Mint ahogy azt jó előre is lehetett sejteni lesznek gondok ezzel a motorfelújítással, de nem hittük, hogy ilyen súlyos a helyzet. A szétszedés első rádöbbenése volt, hogy a blokk alja olyannyira nem sima, hogy a világ összes tömítőpasztáját használták fel a szigetelés végett. Ebből már sejteni lehetett, hogy belül is lehetnek hasonló aprócska hibák.
-
Kezdem inkább a pozitívumokkal. Az alkatrészek többnyire nem voltak egyáltalán rossz állapotban, a bütykös tengelynek, valamint a hengereknek sincs komoly hibája.
-
A hengerek belsején még látható a hónolás maradványa, bár tüzetesebben átnézve azért korántsem makulátlan a felszínük, de ezzel még nem lenne nagy gond.
-
A főtengely csapágyai már sokkal komolyabb tüneteket produkáltak, ami mély nyomokban jelentkezett a felületükön, utalva arra, hogy esetleg a tengellyel lehet valami, ami egy mérés után igazolást nyert, hiszen helyenként jelentős játéka van a főtengelynek, legnagyobb a 4-es hengernél, ami továbbvezet a következő ponthoz...
-
Kívülről is látszódott ez a javítás, amiről annak idején azt mondták, hogy egy repedés volt a blokkon, ezért volt szükséges annak a kijavítása. A valóság ehhez képest az, hogy a hajtókar az említett helyen kikönyökölt a blokk oldalán kitörve egy darabot a blokkból, amit elsősorban rézzel, meg mindenféle fémmel igyekeztek kipótolni, ezen felül pedig némi gyantával illetve tömítővel is kezelték a tömítettség reményében.
-
Belülről pedig éppen olyan, amilyennek az ember képzeli. Vitathatatlan, hogy 23 éven keresztül üzemelt az autó alattunk anélkül, hogy a motornak komolyabb baja lett volna, amitől meg kell mondanom teljesen el vagyok hűlve. Azon kívül, hogy szivárgott a hűtővíz illetve az olaj, egy elszállt fagydugót leszámítva sosem állt meg a motor, ami köszönhető az öntöttvas blokk nagy hibatűrésének, illetve ennek a valahogyan kivitelezett javításnak.
-
Kívülről egyébként még érdekes, ahogyan a három fagydugó három különböző módon van berakva. Az első még rendben van, a második már nem megfelelő méret, ezért csak félig ment be a helyére és a biztonság kedvéért még egy kis pasztával is tömítették. A harmadik pedig mindenki számára értelmezhetetlen módon fordítva van berakva! (természetesen tömítővel megtámogatva)
-
A szétszedett vezérlés, és egyéb darabok mindenhol.
-
Íme a második motor. Máig sem hiszem, hogy találtam itthon megfelelőt, alig pár hét alatt.
-
A zord külső ellenére belül nagyon jó állapotban volt a motor, így végre kicsit fellélegezhettünk.
Hozzászólások
Komoly munka! Gratulálok
Köszi szépen!
Igen egész sok a meló, de minden percét imádom!!!
Én is gratulálok, nagyon sok melóval nagyon szép lett!
Köszönöm szépen! A sok munka még nem ért véget, van még hol szépülni.
Elképesztő munka,elképesztő kitartás,nagyon-nagyon irigykedem,úgy hiszem pár információt fogok hasznosítani a leírásodból ha meg tudom majd élni én is ezt a fajta felújítást !
Itt jól kijön a gép szeretete,és látszik hogy a gazdaságosság ,vagy a rentábilis megtérülés az mélyen lent maradt a szerelőakna aljában az olajsárban..ez a TE autód,nem másnak készült.
Amit sokan nem látnak még : szinte egy ilyen autónak párja még az amcsi találkozókon is alig van,nemhogy az utakon !
Nagyon szépen köszönöm, remélem mihamarabb személyesen is lesz lehetőségünk beszélgetni!
Azért ha egyszer eladod,az eurotax árhoz add hozzá a beleölt munkaórákat felszorozva egy átlag rezsióradíjjal :-)
Ha egyszer értékesíted a gépet (de ne tedd! ),akkor ezeket az oldalakat nyomtasd ki előtte,és tedd a prospektusok közé,mert ez még egy autónyi árat megér legalább annak aki átlátja ezt a rengeteg melót amit beleteszel .
Még mindig csodállak és meghajlok előtted !
Pokol egy olyan autót rendbe tenni,amiből sok készült,de a használattól egyszerűen elpárologtak az utakról.. nyom nélkül eltűnve.
A tipikusan amerikai autókhoz amiből 1/10-ét gyártottak,sokkal könnyebb bármit beszerezni mint ezekhez ..amit a nép használt,legyűrt.leharcolt,majd kidobott.
Az alkatrészekkel kapcsolatban igazad van, a mechanikát leszámítva nagyon nehéz bármihez is hozzájutni. A képekből már készült egy nyomtatott kivonat, hogy legyen mit lapozgatni annak, akit érdekel mi történt az autóval idáig. Az pedig a legeslegutolsó dolog lenne, hogy megváljunk tőle, hisz ez már régen sokkal többről szól, mint "pusztán egy autóról".
Gratulálok ehez a projekthez.Látszik hogy szereted az autód.
Köszönöm szépen! Igen az imádat az határtalan az autó irányába.
Gratulálok! Ez komoly projekt, jó képekkel, leírással!
Köszönöm szépen! Így egyben olvasva egy hosszú téli este programja.