2005 Cadillac STS ő Borisz

Ééés gyógyultan!

  • Nah, most, túl az első 1500km-en és a munka utáni revízión már mondhatom, hogy újra minden frankó a géppel. A történet röviden, amiért TTamáséknál kikötött:
    egy bizonyos erősen terhelt fordulaton durván bekopogott a motor. Terhelés nélkül semmi zaj, terhelve kopogás. Fura volt mert volt már hajtókarcspágyas autóm, a kopogó hang pontosan uaz volt de terhelés nélkül nem szólt. Ezzel együtt yilván a legrosszabbra gondoltam. TTamásék elsődleges, hang alapú diagnózisa az volt, hogy főtengelycsapágyas lett a motor.
    Amit Tuboly művek talált miután kiugrasztották a motort:
    megnyúlt vezlánc az egyik hengersoron (a másik jó volt, rejtély) és az olajpumpánál, gyengélkedő olajpumpa, enyhén kopott hajtókarcsapágyak és mindenhol rengeteg mocsok ami az elmúlt mondjuk kb 400e km alatt a motorban lerakódott. Tamásék úgy döntöttek, hogy mivel egyrészt nem tudtuk akkor még, hogy mi sinylette meg a nem megfelelő olajnyomást, másrészt láthatóan sok van a motorban ezét szétdöntik csavarra.
    A munka:
    Szummában szerencsém volt mert szétszedés után kiderült, hogy minden méreten maradt, semmilyen főalkatrészben nem esett kár, nem kellett a kötelező gépmunkán kívül pl. főtengelyt faragni vagy hengerfalakon dolgozni. Kapott egy teljes engine rebuild kit-et amiben a vezláncoktól az olajpumpán át a hengerfejcsavarokig minden szirszar benne volt, összerakták és így lett egy felújított motorom ami valszeg újabb 400ezret fog elketyegni.
    Szigorúan nézve elég lett volna egy vezérműláncszett csere de az csak átmeneti megoldás lett volna, kvázi ragtapasz és a félmegoldásokat sem én sem a TT művek nem kedveli.
    Hogy mennyi lett a végösszeg? Hááát... az én léptékeim szerint k... sok, 7számjegyű. Dehát valamit valamiért és nyugodt lehetek mert profi munkát és alapjáraton villanymotorszerűen, forgatva üvöltő fenevadként járó motort kaptam vissza a pénzemért. Megérte.

Hozzászólások

  1. Thor  - 2016. február 12. 14:00

    Gratula az új cirkálóhoz, nagyon állat, ahogy kinéz! Nekem is nagyon tetszik a Cadillac modern, szögletes formavilága. Sok boldog mérföldet vele!

  2. gezagizmo  - 2017. december 29. 22:35

    Szép verda,gratula!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • J.Acko:

    Az alkatrészekkel kapcsolatban igazad van, a mechanikát leszámítva nagyon

  • cadillacv8:

    Azért ha egyszer eladod,az eurotax árhoz add hozzá a beleölt munkaórákat

A lap tetejére