1989 Chevrolet Beretta GTU

2021 - Unaloműző #2

  • "Csak" a kábelköteget, kormányművet, főfékhengert, meg a futóművet kellett eltávolítani, hogy feltáruljanak a valós állapotok.

  • A nyomokból jól látszik, hogy bizony a kormányműből szivárog az olaj, amiből jó adag sár képződött az évek során.

  • A tömítés ilyen és ehhez hasonló sérülései, repedései, hiányai okozzák azt, hogy szinte nem találni olyan autót a típusból, aminek ne lenne konstans vizes a padlója.

  • Jó sok zsíroldóval később kezd egész pofásan kinézni a motortér.

  • Az alsó szekció is megszabadult a zsírtól, meg az alvázvédőtől.

  • Következő lépésben amennyire tudtam becsiszoltam a felületeket, nem volt egy egyszerű művelet minden apró hajlatba elérni, de nagyjából sikerült.

  • Pár óra maszkolást követően jöhetett az első két réteg alapozó.

  • Aztán következett a három réteg szín. Itt már kezdett egészen formát ölteni.

  • Végül pedig 2 réteg lakkot is kapott, hogy csillogjon szépen.

  • Jó pár nappal később, de elértünk oda, hogy kultúráltan néz ki minden szeglete a motortérnek. Nyilván a túlnyomó része nem fog látszani, ha minden visszakerül a helyére, de a tudat megvan.

  • Nyilván nem egy profi munka, de nekem abszolút megfelel, és sokkal jobb, mint amilyen szedett-vedett volt korábban.
    Folyt. köv...

  • Ezeknél az autóknál elengedhetetlen, hogy az ember foglalkozzon a tűzfal tömítettségével, mert sajnos a gyárilag használt anyag kikeményedik, megreped és bejut a nedvesség alá, ahol előbb utóbb szép lyukakat tud rohasztani, ahonnan elég rendesen tud ázni a padló.

  • Van bőven tömítendő, de el lehet képzelni, hogy ezt a motorral a helyén sosem fogod megcsinálni, szóval itt volt az ideje éppen.

Hozzászólások

  1. M.Tom  - 2018. január 8. 22:02

    Legközelebb már az enyémet is oda kell tenni a sorba; ha belefér a 2+ ajtó :)

  2. J.Acko  - 2018. január 9. 17:00

    Hát persze, hogy elférsz 4 ajtóval is! ;)

  3. cadillacv8  - 2018. március 4. 16:23

    Jóképű gépezet,párszor megperdültem anno utána Fehérváron mikor láttam,aztán eltűnt,de örülök hogy ismét mozgásban van és folyamatosan épül ,és egyre jobb állapotba kerül.
    Igazán dekoratív autó,nagyon egyedi kiállással,kapott egy jó gazdit ami nagyon ráfért már szegényre így a képek alapján .

  4. J.Acko  - 2018. március 6. 17:10

    Köszönöm szépen a dicsérő szavakat, az autó nevében is. Sok nyomát viseli az elmúlt lassan harminc évnek, amit az utakon töltött, de remélem, hogy szépen apránként tényleg kifogástalan állapotba tudom hozni (persze ilyen nem létezik, de azért álmodozni lehet)! A másik cél pedig, hogy minél több helyre eljussak vele, hogy lássanak az emberek ilyet is, ha már kb senki nem ismeri ezt a típust idehaza (tisztelet néhány kivételnek).

  5. MinnesotaiHighwayman  - 2018. július 10. 04:47

    Múlt héten láttam egyet és ha jobban belegondolok ez volt az első idén. Superbird vagy akár Daytona is gyakrabban jön szembe. Ez csak egy kis érdekesség azoknak, akik azt hiszik ezek még úton vannak az Államokban.

  6. J.Acko  - 2018. július 11. 09:09

    Pontosan úgy van, ahogy mondod. Odakint akkora ritkaság és annyira nem keresik, hogy a legnagyobb rajongói csoportjának alig több, mint 1500 tagja van az Államokban.

  7. MinnesotaiHighwayman  - 2018. július 12. 04:38

    J.Acko becsüld meg, eljön majd a nap, hogy elindul felfele az értéke.

  8. M.Tom  - 2018. augusztus 30. 13:39

    két ajtó meg négy ajtó az hat ajtó és két autó :)

  9. M.Tom  - 2018. augusztus 30. 13:41

    két ajtó meg négy ajtó az hat ajtó és két autó :)

  10. szállító81  - 2018. október 22. 20:18

    Tegnap láttam ezt az autót a Parkoló Parádén, nagyon jól eső érzés, hogy a kevésbé húzónévnek számító típusokat is megmentik, illetve ilyen jó karban tartják. Nagyon szép autó, remélem sokáig ilyen szép állapotban megmarad. Sok balesetmentes kilométert hozzá! Üdv.Gergő

  11. J.Acko  - 2018. október 22. 21:13

    Igyekszem mindent megadni neki, amit megérdemel, és igyekszem minél több helyen mutatkozni vele, hogy az emberek lássanak ilyet is. Habár az átlagembernek a szeme nem akad meg rajta, de szerencsére vannak olyanok is, akik meglepődve érdeklődnek arról, hogy ez miféle jószág is, mert még hasonlót sem láttak.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • Béke:

    Volt??? Még mindig van egy ...valahol !szemi A fő baj a kipufogó leömlővel

  • moparkid:

    Na, ha aktuális a leömlő kérdése, szólj. Három motor van nálam.

A lap tetejére