Na jöjjön akkor a következő kör, induljon az első futómű felújítása.

1991 Chevrolet Lumina Sedan
2022 - Épülünk-szépülünk #3
-
-
Beszereztem egy motortartó konzolt, hogy a segédkeret híján is legyen mi tartsa a motort meg a váltót.
-
A segédkeret elég viseltes állapotban volt úgyhogy szerettem volna kicsit felfrissíteni.
-
A tartóbakok felfogató pontjai nótoriusan szét szoktak rohadni, itt szerencsére ez még nem történt meg.
-
A szivárgó kormánymű által hagyott olajréteg látható a képen.
-
A vezérlésoldali felén is volt viszonylag kiterjedt olajsár, elnézve a motort és a szivárgó tömítéseit nem is csoda.
-
A tisztítás után még jobban látszik a korábbi baleset nyoma ahogyan benyomódott a bal eleje a segédkeretnek és ahogy egy külső rálapolással igyekeztek megerősíteni.
-
Közelebbről nézve láthatóvá vált, hogy itt bizony megrepedt a lemez, ezt egy kis hegesztéssel orvosoltam.
-
A szilentek is megérnének egy cserét, de egyelőre ez most nem fért bele (főleg pár nem várt kiadás miatt). A nem túl távoli jövőben mindenképp cserélni fogom ezeket is, most csak a rozsdától igyekeztem megszabadítani őket.
-
Reménykedtem benne, hogy engem nem ér el a W-Bodyk sorsa, de tévedtem.
-
Sajnos kilyukadt a rugótányér, úgyhogy a foltozás helyett inkább rendeltem kettő újat.
-
Megtisztítottam a porvédő gumikat, mintha újak lennének.
-
Hasonlóan zsírtalanítottam és lefújtam a féltengelyt is, ha már ennyire szabaddá vált.
-
A kormánygömbfejek és a talpasok (egy kivételével) még szerintem az eredetiek voltak, így igazán kijárt már nekik a nyugdíjazás.
-
Megtaláltam az egyik olajfolyás felelősét a főtengely szimering képében.
-
Szép kis mocskot hagyott a régi, de ennek most vége remélhetőleg az új szimeringgel.
-
A másik sártengert a kormánymű szivárgása okozta, de azt magát főleg a szelepfedél felől szivárgó olaj terítette be (elég rendesen).
-
A kiindulási állapotok, van mit takarítani bőséggel.
-
Némi benzin csodát tesz, így már legalább hozzá tudok nyúlni. Sajnos az orsó aljánál csöpögött az olaj, ami a belső szimering elfáradását jelenti, így az egészet szét kellett szednem.
-
Kicseréltem az összes tömítést és szimeringet, újrazsíroztam a fogaslécet és a belső kormányösszekötőket és végül lefestettem az egészet. A teflongyűrűkkel megszívtam, de másodszorra már remélem sikerült anélkül beraknom a szabályozó szelepet, hogy eltépje a gyűrűket.
-
Ahhoz képest hogyan nézett ki nagyon kis csinos lett, reményeim szerint nem csak szép, de jó is lesz az autóban.
-
Ha már volt időm akkor kibányásztam ezt az "egyszerű" fűtéscsövet, hogy megpróbáljam megmenteni mielőtt szétrohadna (ahogy azt majd minden autón szokta).
-
Ez az a hajlat ami el szokott fáradni. Szerencsémre itt még nem vékonyodott el túlságosan az anyag, így egy alapos drótkorongozás után két réteg Hammerite-tal kezeltem, bízom benne ez elég lesz, hogy továbbra is bírja.
-
Ideje volt hosszbordás szíjat is cserélni illetve akkor már a feszítőgörgő csapágyát is cseréltem.
-
És akkor jöjjön a festegetés. A szokásos recept: tisztítás (drótkorong + homokolás), passziválás, egy réteg alapozó és két réteg Hammerite.
-
Szép darabok ezek a csonkállványok.
-
A különböző kis apróságok...
-
A térdig érő rugók...
-
Féknyereg konzolok...
-
Lengőkarok...
-
... amik kaptak új szilenteket is.
-
Némi szenvedés után (harmadik nekifutásra) sikerült visszarakni a segédkeretet.
-
A lengőkarok sem könnyítették meg a dolgom visszafelé.
-
A gátlókat egy élmény volt összerakni, de nagy nehezen megbírkóztam a méretes rugókkal.
-
Kapott még új kerékagyakat is előre, mert már azokban is benne volt a kilométer.
-
És két hét után végre újra a saját lábán. Még vannak apró finomítandók, de egyelőre úgy tűnik sikerrel zárult a kis "mutatvány".
Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!