1991 Chevrolet Lumina Sedan

2022 - Épülünk-szépülünk #3

  • Na jöjjön akkor a következő kör, induljon az első futómű felújítása.

  • Beszereztem egy motortartó konzolt, hogy a segédkeret híján is legyen mi tartsa a motort meg a váltót.

  • A segédkeret elég viseltes állapotban volt úgyhogy szerettem volna kicsit felfrissíteni.

  • A tartóbakok felfogató pontjai nótoriusan szét szoktak rohadni, itt szerencsére ez még nem történt meg.

  • A szivárgó kormánymű által hagyott olajréteg látható a képen.

  • A vezérlésoldali felén is volt viszonylag kiterjedt olajsár, elnézve a motort és a szivárgó tömítéseit nem is csoda.

  • A tisztítás után még jobban látszik a korábbi baleset nyoma ahogyan benyomódott a bal eleje a segédkeretnek és ahogy egy külső rálapolással igyekeztek megerősíteni.

  • Közelebbről nézve láthatóvá vált, hogy itt bizony megrepedt a lemez, ezt egy kis hegesztéssel orvosoltam.

  • A szilentek is megérnének egy cserét, de egyelőre ez most nem fért bele (főleg pár nem várt kiadás miatt). A nem túl távoli jövőben mindenképp cserélni fogom ezeket is, most csak a rozsdától igyekeztem megszabadítani őket.

  • Reménykedtem benne, hogy engem nem ér el a W-Bodyk sorsa, de tévedtem.

  • Sajnos kilyukadt a rugótányér, úgyhogy a foltozás helyett inkább rendeltem kettő újat.

  • Megtisztítottam a porvédő gumikat, mintha újak lennének.

  • Hasonlóan zsírtalanítottam és lefújtam a féltengelyt is, ha már ennyire szabaddá vált.

  • A kormánygömbfejek és a talpasok (egy kivételével) még szerintem az eredetiek voltak, így igazán kijárt már nekik a nyugdíjazás.

  • Megtaláltam az egyik olajfolyás felelősét a főtengely szimering képében.

  • Szép kis mocskot hagyott a régi, de ennek most vége remélhetőleg az új szimeringgel.

  • A másik sártengert a kormánymű szivárgása okozta, de azt magát főleg a szelepfedél felől szivárgó olaj terítette be (elég rendesen).

  • A kiindulási állapotok, van mit takarítani bőséggel.

  • Némi benzin csodát tesz, így már legalább hozzá tudok nyúlni. Sajnos az orsó aljánál csöpögött az olaj, ami a belső szimering elfáradását jelenti, így az egészet szét kellett szednem.

  • Kicseréltem az összes tömítést és szimeringet, újrazsíroztam a fogaslécet és a belső kormányösszekötőket és végül lefestettem az egészet. A teflongyűrűkkel megszívtam, de másodszorra már remélem sikerült anélkül beraknom a szabályozó szelepet, hogy eltépje a gyűrűket.

  • Ahhoz képest hogyan nézett ki nagyon kis csinos lett, reményeim szerint nem csak szép, de jó is lesz az autóban.

  • Ha már volt időm akkor kibányásztam ezt az "egyszerű" fűtéscsövet, hogy megpróbáljam megmenteni mielőtt szétrohadna (ahogy azt majd minden autón szokta).

  • Ez az a hajlat ami el szokott fáradni. Szerencsémre itt még nem vékonyodott el túlságosan az anyag, így egy alapos drótkorongozás után két réteg Hammerite-tal kezeltem, bízom benne ez elég lesz, hogy továbbra is bírja.

  • Ideje volt hosszbordás szíjat is cserélni illetve akkor már a feszítőgörgő csapágyát is cseréltem.

  • És akkor jöjjön a festegetés. A szokásos recept: tisztítás (drótkorong + homokolás), passziválás, egy réteg alapozó és két réteg Hammerite.

  • Szép darabok ezek a csonkállványok.

  • A különböző kis apróságok...

  • A térdig érő rugók...

  • Féknyereg konzolok...

  • Lengőkarok...

  • ... amik kaptak új szilenteket is.

  • Némi szenvedés után (harmadik nekifutásra) sikerült visszarakni a segédkeretet.

  • A lengőkarok sem könnyítették meg a dolgom visszafelé.

  • A gátlókat egy élmény volt összerakni, de nagy nehezen megbírkóztam a méretes rugókkal.

  • Kapott még új kerékagyakat is előre, mert már azokban is benne volt a kilométer.

  • És két hét után végre újra a saját lábán. Még vannak apró finomítandók, de egyelőre úgy tűnik sikerrel zárult a kis "mutatvány".

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • zoltanking:

    Ingyen elvihető. Michelin Pilot Super Sport 52.000km-t futott. 2017-és

  • DRW:

    Beadom a felmondásomat. A tegnapi kérdére elfelejtettem válaszolni. A

A lap tetejére