1991 Chevrolet Lumina Sedan

2021 - Metamorfózis

  • Egy ismerős révén hozzám került egy másik Lumina is, aminek a sorsa egyelőre még kérdéses, de nekem tökéletes arra, hogy ki tudjam pofozni a saját autómat.

  • A leginkább a bordó beltérre fájt a fogam, amit nagy erővel el is kezdtem átépíteni az enyémbe.

  • Sajnos belefutottam pár nem várt problémába, például a hátsó biztonsági övekkel. Bár egy év van csupán a két autó között , de ez az alkatrész teljesen más a kettőnél, és ami még szomorúbb a lemezben sincs benne a másik fajtának a rögzítési helye. Úgyhogy most megy a tanakodás, hogy miként lehetne beszerelni a bordó övet.

  • A tetőkárpit is hibátlan állapotban van. Bár nem hittem, de elég simán ki lehetett szedni és visszatenni az ajtón kersztül.

  • Mivel elektromos ablakos a másik autó, ezért legjobbnak láttam a komplett ajtók cseréjét. Ez a hátsóknál nem is okozott gondot, viszont az elsőkkel már meggyűlt a bajunk rendesen, így egyelőre azokat nem is sikerült átrakni.

  • Sajnos az egykori baleset nyomai minduntalan szembejönnek velem. A bal eleje volt sérült, és bár egész korrektül ki lett kalapálva, mégis az ajtópántokat nem lehet úgy pozícionálni, hogy felmenjen rá a másik ajtó és még illeszkedjen is rendesen. Úgyhogy most van egy kis fejvakarás, hogy mitévők legyünk?

  • Illetve addig nem lehet majd bekötni az ablakokat sem, amíg a műszerfalat át nem rakom, mert mögötte mennek át az ajtók kábelei...

  • Megint volt egy kis időm, úgyhogy folytatódott az átépítés a hátsó szekció elemeinek cseréjével.

  • Meglepődve láttam, hogy mennyivel "modernebb" a kialakítása a hátsó lökhárítónak meg az ütközési zónának, mint pl. a Berettákon, ahol csak a pőre lemez van a műanyag lökhárító mögött.

  • Na kifehéredett a feneke is az autónak. A fekete bőrtető, a díszcsíkok, meg a fekete felnik szerintem kifejezetten jól fognak mutatni a fehér autóval.

  • Pótlásra kerültek a kerékjárati díszlécek is végre. Kis apróság, de szerintem sokat dob az összképen.

  • Közben megérkezett a hangszigetelés is, úgyhogy kezdésnek a csomagteret vettek kezelésbe.

  • Végeredményben ilyen lett, nem vittem túlzásba, de azért igyekeztem minden nagyobb felületet beborítani.

  • A foglalkozás elérte célját, érezheztően csendesebb lett már alapjáraton is az autó, de még nem tudtam teljesen befejezni, mert néhány kisebb szivárgást még fel kell derítenem ezen a részen.

  • Folytatódott az "új" elemek felrakása, miután sikerült egy aprócska problémát megoldani a jobb első ajtóval...

  • Az ajtópánt alsó tőcsavarjai teljesen át voltak rohadva, így az egyik le is szakadt azon nyomban, hogy megpróbáltam az anyát lelazítani. A másikat már én vágtam le, hogy ki tudjam venni az ajtóból ezt a konzolt, és valami megoldást találjak rá.

  • A régi tőcsavarok pótolva lettek új csavarok behegesztésével, aztán kis festék és mehetett is vissza az ajtóba.

  • Másodszor bontom le a komplett elejét, szóval már egész gördülékenyen megy.

  • Bár még kicsit szedett-vedett, de alakul a molekula. Karácsonyra megcsinálom magamnak.

  • Még karácsony előtt befejeztem az átpakolást, többé-kevésbé passzolnak is.

  • A bal első ajtóval megszenvedtünk rendesen, hiszen az A oszlop sérülése miatt csak úgy nem akart illeszkedni. Kicsit faragni kellett a pántokon, illetve állítgatni hosszasan, de sikerült végre elérni, hogy nyílik és csukódik minden ajtó.

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • Béke:

    Volt??? Még mindig van egy ...valahol !szemi A fő baj a kipufogó leömlővel

  • moparkid:

    Na, ha aktuális a leömlő kérdése, szólj. Három motor van nálam.

A lap tetejére