v8cars.hu | 1972 Lincoln Continental

1972 Lincoln Continental


Járó motorral


A beltér komplett


460 V8


Alvázvédve


A legijesztőbb részlet

Újabb magyar rendszámos autó került elő és vált egyik fórumtagunk becses tulajdonává. Az autó előéletéről annyit tudni, hogy 1981-ben került hazánkba, néhány évig járta a magyar utakat, azután egy időre eltűnt, hosszú évekig csak állt.

1972 Lincoln Continental Méretek: Hossz: 5 817 mm Tengelytáv: 3 226 mm Tömeg: 2 225 kg Motor: Elrendezés: OHV V8 Hengerűrtartalom: 460 ci. (7,54 l) Furat x löket: 4.360 x 3.850 inch Kompresszió viszony: 8,5:1 Lóerő: 224 HP @ 4 400 rpm Nyomaték: 484 Nm @ 2 800 rpm Egyéb: Gyártott mennyiség: 10 408 db Alapár: 7 068 USD
A Lincoln reális áron tűnt fel itt a v8cars.hu apróhirdetései között. Magam sem értettem, hogyhogy nem talált azonnal gazdára egy ilyen ritka, magyar rendszámos, rendezett papíros nagy tepsi.

Talán a színe, vagy az állapota miatt? Tény, hogy az előző tulaj az eredetileg barna autót pirosas bordóra fényezte, és hogy a karosszéria - mint az ilyen korú autók általában - nem makulátlan, de a kevés használatnak köszönhetően (69.000 mérföldet futott összesen) az autó általános állapota meglepően jó.

A beltér apró feslések mellett teljesen komplett, takarítás után újszerű állapotba kerül, a hátsó üléseken semmi nyoma a használatnak.

Az autó legcsúnyább része a vezető oldali ajtó rohadása. Ezen kívül csak apróbb hibák vannak a kasztnin, ami egy 35 éves autótól nem olyan rossz. Az alját alvázvédő fedi, a padlólemez gyakorlatilag rozsdamentes.

Hiába állítanak mást a számok, a géptető alatt a 460-as V8-as motor erőtől duzzad. 1972-ben álltak át a teljesítmény nettó mérésére, így a korábbi évhez képest közzétett 140 lóerős visszaesés csalóka. Az olajak és szűrők ilyenkor rutinszerű cseréje után a hátsó kerekig 224 lóerő fog eljutni.

A felniken évtizedes gumik feszülnek, a legelső lépés ezek cseréje, természetesen fehér csíkosakra. A gyári felnik megmaradnak, a tervek szerint homokszórva, szinterezve várják majd az új gumikat.

Nem sok hiányzik hozzá, hogy az autó vizsgaképes legyen, az ehhez szükséges munkák és az elektromos rendszer hibáinak orvoslása az első lépés, hogy a műszakilag üzembiztos autó már megjelenhessen a tavaszi találkozón.

Az eltelt idő a teljes körű felújításnál fogja kimutatni foga fehérjét, de a lakatolás-fényezés és a tető bőrőzése egyelőre távolabbi tervek között szerepel. De milyen színű legyen?


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • Flex:

    Ez az egyik legnagyobb hazai amerikai autós felújítàs story.

  • waspos:

    Csodaszép Madárka!!!Nagy gratula hozzá!

A lap tetejére