1981 Cadillac DeVille Sedan

Dízel endzsin lájv!!

  • 5.7 liter díesel.
    Igen! Ha ezt a mondatot meghallja egy edzett Amerikai autó fan biztos,hogy a gyomorából elötörö hányingernek nehezen tud ellenálni.
    Pedig ha 2 csavarral többel fogatták volna fel azt a fránya hengerfejet,ha anno nem lett volna olyan fos üzemanyag amcsiéknál,és ha vízkiválasztós üzemanyagszürövel szerelték volna fel,talán szebb utat is befuthatott volna ez a motor!A blokkja ma is keresett a Drag építök körében mert annyira erös és átalakítva benzinesre jó eredményeket lehet vele elérni.Kifutása után AZ Oldsmobile megcsinálta talán az egyik legjobb motorját egy v6-os Diesel prototípust ami sajnos már soha nem kerülhetett sorozatgyártásba,mivel a társadalomnak már nem volt bizodalma az 5.7D "jó"hírnevének köszönhetöen.

  • A mi esetünkben adott egy felújított motor Ami mégiscsak hengerfejesnek tûnik.
    Kiváncsian vágtunk bele a projektbe.Azért írtam,hogy vágtunk mert a Zoli megengedte ,hogy aktívan részt vegyek a mûveletbe.
    Ez a csúnya Nagy bogár a motorblokkon fészkelt!

  • Viszonylag hamar lecsupaszítottuk a kicsikét.
    Gondolom az összerakás már fejvakargatósabb lessz!

  • Elsôre rendben tünik minden.A szelepmozgató rudacskák nem lötyögnek.Nincs olajsár sehol.Zoli félelme:a kipufogó csavarok levételérôl is szertefoszlott 5 perc alatt😊 Mivel a blokk nem hûlt ki így a hengerfej levétele elnapolva

  • Kint vannak!
    Tök érdekes hogy a motor felújítás után,gondolták a régi hengerfej csavarokat jó lessz újra felhasználni!
    Amikor amúgy is ez ennek a szegény 5.7D-nek a rákfenéje!
    Ennek az eredménye mindkét oldalaon egy-egy beletört csavar,a tömítés nem égett át,de a felületén látszik ahol áttolta a a gázt a víztérbe.Picit megégette a kipuffszelepet is.Majd kiderül,hogy kell e cserélni.
    Hálaégnek a hengerfej túlélte eme megpróbáltatásokat és szakember kezelés után(nyomáspróba,sikolás)mehet vissza!!

  • Persze a legjobb minôségû ARP csavarokkal !!!

  • Becumiztam mert kiderült,hogy a csavarok csak egy oldalra valók.Rendelhettem meg mégegyszer.3 nap alatt itt is volt,mert találtam egy Angol céget aki ARP-s cuccokkal foglalkozik,és postaköltség nélkûl nagyon korrekt áron küldik.

  • Para volt még a szelep kérdés.Ugyanis a kipuff szelepeket Zoli szerint cserélni kell majd mert megégtek.Pont ez az alkatrész amit lehetetlen beszerezni.Egyszerûen sehol sem találtam.Aztán az Osztrák kapcsolatom jelezte,hogy nála van tonna szám!.uhhh Talán újra jól fogok aludni?!!

  • A beletört csavarokat sikerült kivenni a Zolinak a blokkból.Megjöttek a szelepek is,a hengerfej sikolva,nyomáspróbázva!A porlasztócsúcsok feújítás alatt.Addíg én a szelepfedelet veszem kezelésbe ha már egyszer le vannak kapva.Belűről tisztítás rozsdamarózás.Kívülről festés.

  • A karterrendszert is kezelésbe veszem!!

  • Volt dzsuva rendesen.

  • Gumik elrepedve.Vágtam újakat,minden kipucolva teljesen kitisztítva!

  • Festés szép lett.De idővel krómosat érdemel!!

  • Szívó szelepek újak,kipuff szelepek sajna használtak,de jók.Sajna a világban nincs már hozzá új..😢

  • Síkolás,nyomáspróba kész.Szelepvezetőket nem kellett bántani.Repedés nincs.Szelepek szelepszárszimeringek cserélve.Porlasztó csúcsok felújítás alatt.Jövő héten indul az összeszerelés😊!

  • Garage feeling.....
    Lassan révbe....

  • Hengerfej felfele..

  • Kapott gyári üzemanyagpumpát.Ami volt elektromos, hosszú távon az adagoló korai meghibásodását okozhatja.Vízleeresztős gázolajszűrő maradt,új szűrővel.Nyomástartó szelepet is kapott ,amit a tank utáni szívócsőben helyeztünk el!Eredmény:tökéletes indulás még hidegen is elsőre!!Természetesen ami lejött az új tömítést is kapott!A porlasztócsúcsok bőven jók voltak még,úgyhogy mehettek vissza.Generátort újat kapott és új tartóelemeket is ,most minden síkban van és úgy ahogy kell.Az idő majd eldönti,hogy jó munkát végeztünk e.Köszönet Spori Zolinak,hogy beengedett a műhelyébe,és szinte az összes műveletet én csinálhattam.Minden percét élveztem!!!

Hozzászólások

  1. k.csaba  - 2016. március 8. 15:54

    Nagyon jó a kocsi!!! remélem eljössz a cadillac ranchra vele!

  2. keke0323  - 2016. március 8. 17:05

    Köszi! Még most sem hiszem el, hogy az udvaromon áll.Ha elkészül addíg,akkor ott a helyem!

  3. johnred  - 2018. június 20. 23:39

    Az elmondottak a benzines porlasztósokra is állnak!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére