A következő dolgok csak akkor érvényessek,ha a motorunk nincsen szarrà kopva,és az adagolónk is jó àllapotban van...
1981 Cadillac DeVille Sedan
5,7 diesel tippek,trükkök....
-
-
Az 1977-1985 ig gyàrtottàk.A korai motorok 120 LE 300NM -esek a késöbbiek:105Le 278NM-esek voltak.Érdekesség,hogy 81-ben màr 310000 darabbal tetőzött az ilyen motorral szerelt jàrművek szàma.
A ritka silàny minőségű,és vizes gàzolaj azonban hamar padlóra küldte,és az eladàsok zuhanó repülésbe kezdtek.
Kb ennyi infót talàlaunk a wikin.
-
A példa is mutatja,hogy először az üzemanyag ellàtàssal kell foglalkozni,hiszen a legtöbb motor emiatt döglött meg.
Alanyunkba gyàrilag,az adagoló mögé helyezett 1 db gázolajszűrőt talàlunk.
Nem is lenne ezzel gond,csak ha víz kerül a rendszerbe,ez a fajta nem képes kivàlasztani.
Ha betolja a rendszerbe a motor korai elhalàsàval kell szàmolni.
Célszerűb sajnos egy tìpusidegen régebbi wolksvagen vagy audi vízkivàlasztós gàzolajszűrő beszerelése a gyàri helyett!
Ha màr úgyis szétkapjuk a rendszert,akkor érdemes egy alapos tank tisztìtàssal kezdeni!!
Àt kell nézni a vissza és oda vezető csöveket is.(nekem tele volt minden dzsuvàval)
Előszűrő hasznàlata nem ajànlott,mert levegősödhet a rendszer!Inkàbb cseréljünk sűrübben szűröbetétet ha biztosra akarunk menni.
-
Mindenképpen ajànlott az üzemanyag adalék hasznàlata.Mi màr Péter baràtommal jó ideje teszteljük a Stanadyne nevezetü löttyöt ,amire sokan esküsznek.(ez egyébként az adagolónk màrkàja is)Korrozió védő,hidegindìtàs segìtő,dermedés gàtló stb......
-
Következő típushiba,ami sok benzines tesónál is fennáll,az a motor melegedés miatti korai halál.Ekkoriba volt divat ugyanis tervezői körökben a vízhőfok mérő lehagyása.
Van ugyan egy érzékelő a blokk-ban ami jelezte hogy a motor túlmelegedett,na de miko?
125 foknál amikor már lehet a moci kilehelte a lelkét.
Ésszerű és ajánlott megoldás az utólagos víszhőfok mérő beszerelése..
Ami melegedést okozhat:
1: viszkó ventillátor halála!(tesztelése:üzemmeleg motornál az ótót leállítva a ventink tovább forog,akkor cserés lessz az alkatrész!)
2: termosztát beragadt zárt állásba!
(tesztelése:hidegen járatva a motort a felső vízcsövet fogjuk,mindaddíg hidegnek kell maradni amíg a motor üzemmeleg nem lessz
akkor a csőnek is melegedni kell!) Ha viszont egyből melegedik akkor a termosztátunk nyílt állásba maradt!
3. Eldugult hűtő.
(Tesztelése: ezt sajnos csak úgy tudjuk ha a termosztát már kinyitott (vagy ki van véve)és nincs nyomás a rendszerben.
Félig feltöltjük a hűtőt,sapka le! elindítva a motort a sapka nyílásán keresztül látni fogjuk a víz áramlását ahogy a hosszanti bordákon végigjön.HaFolyamatossan feltöltve háthatjuk az áramlás erős e,és esetleg valamelyik átvezető cső el e van dugulva.
Evvel a módszerrel már le is teszteltük a vízpumpánkat is.Ha erős az áramlás akkor a pumpa is dolgozik!)
4 vízpumpa nem megfelelő kapacitású( vagyis lerohadtak a lapátai)
Tesztelése; lásd 3,
-
A másik dolog ami még fontos hogy milyen állapotba van egyáltalán az egész hűtörendszer.Már a kiegyenlítő tartályba kukkantva megfigyelhető, ha sok ott a lerakódás,akkor valószínű hogy az egész rendszer dzsuvás! Néha egy gumicsövet lehúzva több mm lerakódás képződhet a belső falon.Ez brutálissan befolyásolja a hővezetést.
Ilyenkor már egy két átmosás sem segít!
De azért mossuk át sokszor valamilyen tisztító folyadékkal.De!
Jobb ha az összes csövet leszedjük,belűröl kipuccantjuk(kefe +izom),a fűtőradiátor ugyancsak tele lessz szarral fossal ha még nem dugult el!(kiszedni macerás! Két cső le aztán tele baszod vízkőoldóval másnap kifújod egy cső segítségével,egyszer az egyik likat utána a másikat!)
Ja Savval ne tisztítsuk a rendszert!!!
Ha az eredeti réz hűtönk van bent és az autónk minimum 36 éves akkor basszuk ki a picsába!( saját tapasztalat)
De tényleg csere után drasztikus volt a változás!! Ha aluminium-ra cseréljük akkor figyeljünk arra hogy csak ahoz való fagyállót kapjon utána(a másik meg fogja rágni az alut!!)
-
Ha majd hengerfejes lessz az 5,7-D-nk ami szinte biztos hogy egyszer bekövetkezik,mindenképpen ARP- csavarokra cseréljük a gyári hengerfej csavarokat.Ezek többszörös teherbírású csavarok,és kompenzálják a gyárilag kevés felfogatást!
Ezzel és az eddígiek betartásával többszörössen meghosszabíthatjuk a motorunk élettartamát!
Az olajcsere periódust gyárilag 8500 km enként javasolják! Az Osztrák guru haverom akinek ez a motor a mindene 3500-at javasol.
Én kitartok az 5000 mellett!
Hogy miért ilyen sűrün?
Valószínű a váltó áttétel miatt.Ugyanis hiába a lock up szegénykém már 110 km-nél kipörgi magát.És ha ne adj isten valaki tartóssan 130-kilóméterrel akar evvel "száguldozni" akkor biztos a vég!
Ezt mondjuk kurvára nem értem,nyomaték lenne bőven pedig.
A 307-es Oldsom pl 100 - nál kapja a Lock up-ot és szinte befullad a moci olyan kevesset pörög.
Itt nagyot hibáztak a tervezők!!
Tehát ez nem a te autód ha gumifüstel telve padló gázzal akarsz tovaszállni a ködbe!!
-
Annyi még,hogy hidegen véletlenül se padlózzuk a vasat ha azt akarjuk hogy ne ugurjon le a hengerfej.
Várjuk meg a 40-fokot utána indulás finoman,ha üzzemmeleg akkor lehet terhelni!
Ha hidegen dadogva vagy magas fordulaton felpörögve indul akkor biztos hogy az üzemanyag rendszerünk tömítetlen.
Valahol levegősödik a rendszer.
Mindenképp keressük meg a hibát,nézzük végig az összes üzemanyag csövet.Leállítás után látni a szivárgást valahol.
Ennek pöcc röff indulni kell szép folyamatos alapjárattal.Ha nem így van,akkor mindenképp keressük meg a hiba okát.
Átvizsgálás:
Izzítógyertyák!!(bárdinál van 2500ft)
Gázolajszűrő betét!!
Tömítetlenség! Csöveknél,porlasztócsúcsoknál szivárgás kiküszöbölése!!
Adagoló tetejét levéve durva dzsuva szokott ott lenni,ami ugyancsak dugulást tud okozni!!
Hozzászólások
Nagyon jó a kocsi!!! remélem eljössz a cadillac ranchra vele!
Köszi! Még most sem hiszem el, hogy az udvaromon áll.Ha elkészül addíg,akkor ott a helyem!
Az elmondottak a benzines porlasztósokra is állnak!