v8cars.hu | Fehér falú gumi készítése

Fehér falú gumi készítése


A műtét alanya egy Cushman robogó kereke


Drótkefézés, hogy jobban tapadjon a festék


A képen látható úgynevezett Cellux azért került elő, mert sehol sem találtam a festőszalagot. !monokli


Mivel sűrű a festék, 20-as ecsettel egész apró részleteket is le tudunk fedni


A festék hajlamos kis „lyukakat” hagyni


Erre még kenjünk fel egy réteget


Kész

Amerikai autóhoz megfelelő méretű gumit találni itthon nem egyszerű, fehér oldalút azonban még ennél is nehezebb. Szerencsére van más megoldás, létezik direkt gumiabroncsra tervezett fehér festék. Nézzük, hogyan alkalmazható a gyakorlatban. A műtét alanya egy Cushman robogó kereke, mérete és súlya miatt ezen a legegyszerűbb bemutatni. Autógumi esetében a technika teljesen ugyanilyen.

Cushman A Cushman cég az 1900-as évek eleje óta gyártott egyszerű motorokat különböző felhasználásra (pl. stabilmotor). 1936-tól robogókba kezdték szerelni ezeket. A második világháborúban is bevetették őket, ejtőernyővel ledobva gyorsan tudtak mozogni rajtuk a katonák. Folyamatos korszerűsítésekkel 1965-ig készültek a Cushman robogók, azóta viszont csak ipari célú kis járműveket gyárt a cég.
Kezdés előtt készítsük elő a következőket:
- Drótkefe vagy durvább csiszolópapír
- Erős zsíroldó- és tisztítószer
- Mosogatószivacs
- Festőszalag
- 20-as ecset
- Terpentin

1. A mosogatószivacs és a tisztítószer alkalmazásával jól mossuk meg és zsírtalanítsuk a kezelendő kereket (az abroncsot a felnivel együtt, felfújva kell lefesteni). Ha új vagy gyakran szilikonozott gumit festünk, higítóval maradéktalanul távolítsuk el róla!

2. Ha jellemzően sima felületű gumin dolgozunk, kicsit dörzsöljük meg drótkefével vagy csiszolópapírral, hogy jobban tapadjon rajta a festék.

3. A felni szélét ragasszuk ki festőszalaggal.

4. Bontsuk ki a festéket és keverjük jól össze. Ezután elkezdhetjük felhordani a gumira. A gumifesték sokkal kevésbé folyik, mint a hagyományos festékek, sokkal sűrűbb azoknál. Ne féljünk attól, ha egyes helyeken (pl. betűk környékén) túl vastagnak tűnik a felvitt réteg: száradás során ki fog simulni. Mivel sűrű a festék, 20-as ecsettel egész apró részleteket is le tudunk fedni anélkül, hogy túlfolyna, de ha mégis ettől félünk, festőszalaggal kiragaszthatjuk a kezelendő felület külső szélét is.

5. A festék hajlamos kis „lyukakat” hagyni egyes apró részleteknél, ezeket igyekezzünk megtalálni és befedni.

6. Ha kész vagyunk az első réteggel, tegyük félre a kereket, mossuk ki az ecsetet terpentinben, és egy nap múlva vegyük elő újra. Ekkor már lehet látni, hogy mennyire széthúzódott a festék, mennyire egyenletesen fedte be a gumit.

7. Kenjünk fel még egy réteget, és ismét hagyjuk száradni 24 órán át.

8. A festék készítője 3 réteg felvitelét ajánlja, saját tapasztalatom szerint kettő is elég. Ha azonban új gumit festünk, bátran vigyünk fel több réteget, mert egy bizonyos anyag a gumiból átüthet a festéken keresztül, és sárgás elszíneződést okozhat.

9. Kész vagyunk, felszerelhetjük a kereket.

Az egyszerűen „White Tire Paint” nevű festéket Izlandról lehet beszerezni negyed literes kiszerelésben, tégelyenként 25 dollárért. Becslésem szerint egy nagyobb kerekű autóra két-három tégely elegendő. Megrendelhető itt: mbzponton.org


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • Flex:

    Mindig figyelem ezt a projectet. Jó sztori.

  • Zola:

    Hoppá! Nagy lépések! !fasza

A lap tetejére