Jeep Grand Cherokee indítási gond
A próbalámpának világítani kellene indítás közben
A kapcsolót áthidalva beindult a motor
A kiszerelt kapcsoló
Eltört a zárhenger
Bosszantó, ha az ember autója nem indul be, pláne ha egy piti hiba miatt. Ez történt ezzel az 1996-os Jeeppel is.
A gyújtáskulcsot teljesen elfordítva az indítómotorhoz nem megy el az áram, a váltókar megmozgatva, P-be és N-be is semmi. Ezt az áramot az indítómotorra menő vezetékek közül a vékonyabbon kell keresni.
Innentől kezdve nem árt, ha van egy kis szerelői gyakorlat villamossági ismeretekkel együtt.
Mielőtt nekiesnénk szétszedni az autót, nézzük meg, hogy a gyújtáskapcsoló kapcsol-e áramot az indítóhoz. Ehhez a kormányoszlop burkolatát kell lebontani, alatta találhatók a vezetékek.
Próbalámpával meg lehet nézni, a kulcs elfordításakor a lámpának világítani kell, ez most nem világított.
Az indítómotor vezetékére áramot adva az autó motorja halk duruzsolással elindult.
Ezután egyből arra gondol az ember, hogy a gyújtáskapcsoló betét rossz, de a kulcs holtjátéka picit nagynak tűnt ezért tovább nyomoztunk.
A leszereléshez a betétet a kormányoszlophoz rögzítő három torx fejű csavart kell kicsavarni, utána a biztonsági reteszből kiemelve ki lehet venni a komplett egységet. A csatlakozókat ne felejtsük el eltávolítani.
A zárhenger kiszereléséhez egy csavart kell kivenni, azután egy kis kézügyességgel a cilinder kijön a helyéről. Egy bizonyos ponton ki kell venni belőle a kulcsot, mert csak akkor jön ki.
Ebben a zárbetétben az a rész, ami a kapcsolót elfordítaná, eltört. Nem tudta a betétet teljesen elfordítani, és nem tudta indítási helyzetbe hozni. Zárbetét cserével a probléma megoldódott.
Az összeszerelés az előzőekben leírtak fordított sorrendjében történik.
Hozzászólások
zsír
Sajnos ez a hiba a többi chrysleren is elő szokott fordulni.Meg lehet javítani az eredeti betétet is,mert ciki ha két kulcsa van egy autónak.
Ciki? Miért?
1993 nagycsirkémnél nyomógombos lett az indítás hasonló hiba miatt. :)
Hello!
Az én csirkém is ezzel állt meg. Kefehidat cserél rajta a szaki, meg mágnest is.
Tamagaba a gyújtás kapcsoló betéttel mit csinált?Vagy ezek szerint semmit.
Sziasztok!
Nem ismerek mindenkit ezen az oldalon, ezért lenne egy kérdésem..!
Szükségem lenne egy olyan autóvillamossági szakira, aki tudna nekem segíteni egy Chrysler 300 C CRD (217LE) indítási probléma megoldásában!
Amit én is megtudtam csinálni, azt már megcsináltam, de hidegen továbbra is nagyon nehezen indul (kicseréltem az izzítógyertyákat és a diesel-üzemanyagszűrőt is)!
A hiba, egyik napról a másikra jelentkezett! A diagnosztika is csak annyit adott ki, hogy izzítási probléma, de konkértan a hibát (hogy miért?) nem adta ki!
Ami különös volt, hogy az izzítógyertyák cseréjénél csak az első indítás ment relatíve könnyen, utánna maradt minden a régiben (ugyan úgy nehezen indul hidegen)!
Hol lehet még hiba a fentiekben említett javításokon kívül?
Valaki találkozott már ilyen hibával, ennél a tipúsnál?
jó lenne erről egy diagnosztikai élőadat lista mert ezt így csak találgatni lehet sajnos. A régi izzítógyertyák rosszak voltak?Izzításra megy az áram? Indítómotor teker rendesen?