2009.
Beszereztünk a gyárinál jóval erősebb, 145A-es generátort, a megnövekedett elektromos teljesítmény és jövőbeni áramevő igények kielégítésére.

1986 Pontiac Firebird
2009 Generátor, váltó, ülések, motor ismét, stb...
-
-
Készítettünk hozzá egy egyedi konzolt, természetesen törekedve arra, hogy minnél lejjebbre kerüljön a generátor és vastagabb 20mm2-es tápkábellel kötöttük be.
-
A szíjfeszítési lehetőség is az aljára került, így még letisztultabb a kép.
-
Mivel tavaly leégett, beszereztünk az államokból egy kint felújított 700R4-es váltót és konvertert.
-
A konverter egy lockupos B&M Holeshot 2000-es stallal.
-
A váltóban Borg Warner lamellák, Stage1-es TransGo shift kit, széles kevlár szallag, teflon tömítő gyűrűk, Corvette servo és .500-as boost valve.
-
A régi és az új.
-
Felszerelve.
-
Megjöttek a cuccok a Summitól, amik még kellenek (többek között) a váltóhoz.
-
Beszerelésre került a B&M váltóhűtő, a gyártó ezt a hűtőt ajánlja a 2000-es konverteréhez a mi autónkba. Nagynyomású flexibilis hidraulika csövekkel (80bar) kötöttük be egészen a váltótól, megszüntetve a gyári fémcsöves megoldást is.
-
Valamint még egy Auto Meter Phantom váltóolaj hőmérséklet mérőt raktunk fel, hogy lássuk nem melegszik-e túl a váltó.
-
Kaptunk 2 Trans Am ülést, mivel a miénk elvben sima Firebird volt. Kis felújítás rájuk fért.
-
A kárpitok kitisztíttatva, enyhe szakadás megvarratva, az üléseket feltömtük, a mechanikát tisztítottuk, festettük. Végeredmény, jobboldalon az új.
-
Jön a szezon, géppel lepolíroztuk és waxoltuk, igaz a fényezése már elég ramaty, de még így is meghökkentő lett az eredmény. Valamint bekerült egy Exide akksi is.
-
Már egy ideje megvannak, de csak most políroztuk le. Műanyag targák, jóval könnyebbek az üvegnél, gyorsulásra ideális :)
-
2009 Május.
A frissen bejáratott motor feltehetően injektor hiba végett nagyon szegény keverékkel üzemelt, aminek köszönhetően megolvadtak a dugók majd két hengerben eltörtek. Motor újra kikerült, majd vissza a HEB-hez nem garanciális javításra. -
Voltak ötletek, hogy mi lehet a hiba mivel a motor egyik pillanatról a másikra elkezdett füstölni gázadásra a szuszogón, majd kattogni-zörögni is.
1 nap próbálkozás után kompressziót mértünk, ami 2 hengerben nagyon alacsony volt, egyértelművé vált, hogy itt nagyobb probléma van, ami szétszerelés után beigazolódott. -
Mivel nem voltunk biztosak elsőre az injektor hibában, Norbiék tanácsára lecseréltünk pár jeladót is.
Rendeltünk új olaj nyomás érzékelő gombát, kopogás szenzort, alapjárati motort, lambda szondát, vízhőfok gombát és PCV szelepet. -
Valamint reman 24lb-s Rochester injektorokat (LT1) a gyári 19lb-s Bosch-ok helyett amik jók lesznek később 300 lóerő körüli teljesítményig.
Meg egy ESC modult mert annál jelzett még hibát a computer (laptoppal "kimérve"), ami be is bizonyosodott, mert azóta jó. -
TPIS állítható benzinnyomás szabályozóval sikerült beállítani nekik a kellő (mennyiséget) nyomást, igaz minimumra tekerve is picit dús a keverék, több levegőt kell bejutatni a motorba vagy új chipet íratni hozzá.
-
Visszakerült a blokk 6 hét kényszerpihi után új dugókkal, gyűrűkkel, csapágyakkal, stb, majd Szerviznorbi AFR műszerével belőtte a keverési arányt is.
A motor újra járatós, reméljük nem futunk bele megint nagyobb problémába. -
Motor berakása óta eltelt 5 hét és kb. 2000km.
Komárom után a megfáradt gumikat lefüstöltük, erről összevágtam egy kis videót. -
Sikeresen kikötöttük a canister filtert is, aminek köszönhetően lett hely a légszűrő mellett a későbbi tervekhez.
A throttle body-n így már tényleg csak a legszükségesebbek találhatók meg, a TPS és az IAC.
A két vízcső, a karter szellőztetés szívócsöve, az EGR és canister vákuum csöve, valamint a canister benzingőz csöve is megszüntetve lett, természetesen helyes AFR érték és hibakód nélkül.
Hozzászólások
Jó kis gép ez, és nem semmi az a munka, ami benne van. Gratulálok hozzá!
Szép lett a motortér, remélem Komáromban élőben is láthatom majd.
Szép az autó, mint mindig!
Jó volt mellettetek állni a Tesco elött...
Aztamindenit!
Nem is tudtam, hogy ekkora projektbe fogtatok. Meg sem néztem Egerben. Komáromban nem hagyom ki!
Minden elismerésem fiúk!!!!
Gratula az átváltozáshoz!
Komáromban jól megnézem.
Nem semmi meló az biztos. Gratula!
Nagyon ügyesek vagytok, minden elismerésem, de ezt már réges régen bebizonyítottátok számomra!
Csak így tovább!
Én is egy hasonló gépen dolgozom segítenél?
Gratula!
Nagyon szép lett!
Te aztan nem vagy semmi. Helyettem sajnos mas vegzi a piszkos munkat, en nem ertek hozza. Irigy vagyok.... :)
Ez nagyon komoly projekt volt!Gratulálok!Nagyon szép lett!
Hát ez nem semmi! Bár 1x én is eljuthatnék erre a szintre! Gratulálok!
Durvák vagytok! Komoly az otthoni felkészültség! Gratulálok hozzá!!!!
Szia Sőre!
Köszi a jó kívánságokat!
Örülök, hogy sikerült a váltót összehozni! :)
Tényleg nem semmi munka volt ez a felújítás le a kalappal!
Jönnek a jó idők összefuthatnánk vmikor?!
beszarás!! hihetetlen!! EZ IGEN!! élmény nézni a garázsod!!! csak GRATULÁLNI tudok!!!!!
Nagyon jo foleg hogy a celszerszamok , gpeket is t e csinaltad k. nagyon komolu
Szia.A Pontiac felújítása során lettem figyelmes a homokfúvós dolgokra amit kitaláltatok,ebben kérném a segítségedet mert én is erre készülök és szeretném tudni mit-honnan és mire figyeljek!
Köszönöm.
peter.hertelendy@citromail.hu
fasza a gép a homokszóráson gondolkodok én is az alján az enyémnek..
Szia.Nagyon jó a verda.Látom ti sem adjátok fel csak igy tovább.
Remélem minél előbb kész lesz, hogy együtt tudjunk gurulni!
Ha tudok valamiben segíteni szóljatok!!!
Szia!
Tetszett a futam, amikor a két Bird ment, gratulálok az eredményhez! Végigolvastam az eddigi bejegyzéseidet, tisztelet a munkáért, amit a gépedbe fektetsz :)