1986 Pontiac Firebird

2004-2007 Javítgatások, fék felújítás, stb...

  • Miután rendben hazakerült megkezdődött az alapos takarítása. Kárpittisztítás, mosás, waxolás, krómtisztítózás. Kapott friss olajat motorba, diffibe, injektor tisztítót, kimostuk a hűtőt, stb.

  • 2004-2005 - Kisebb javítgatások, ismerkedés az ebay-el és a tengeren túli alkatrészbeszerzéssel. Szakirodalom beszerzése, service manual, haynes, stb. Közben kapott egy K&N légszűrőt, apró kupakokat, hiányzó apróságokat, lámpákat és ködlámpákat, Energy Suspension lengőkar szilenteket, Moog gömbfejeket, kerékcsapágyakat, olajteknőt, másik hűtőventilátort, TPI Air Foilt, TB Bypasst, Redline Power chipet, canister filter szűrőt, Bosch Platinum 2-es gyertyákat.

  • Ez mellett volt 2 generátor felújítás, akksi alatt a szétrohadt kaszni javítása, kartervédő lemez készítése.

  • Kipróbáltunk egy Mr. Gasket computer chippet. Jobban gyorsult vele az autó, de letiltott 130mph körül.

  • 2006-ban nagy lendülettel nekifogtunk a fékek felújításának. 4 tárcsa fékes a madárka. Márciusra megjöttek az új cross-drilled féktárcsák, betétek, fékcsövek, nyeregfelújító kitek, kézifék bowdenek, légtelenítő csavarok. Berohadt kézifékkel sok meló volt.

  • Ilyen volt.

  • Meg ilyen. Berohadva, hatlapfej lenyalva.

  • Ilyen lett.

  • És a végeredmény.
    G-tech-el mérve, 60mph-ről 130 lábon áll meg 0-ra.

  • Nyáron új Energy Suspension nyomatékkar szilentet, kormányösszekötő szilenteket kapott. Valamint egy TPIS állítható benzinnyomásszabályzót, új gyújtótornyot (capot, rotort, coil covert), 65.000 voltos Coilt, kiportolt plenumot, hozzáportolt runnereket,

  • és egy Hypertech computer chippet.

  • 2007-ben nem sok minden változott. Eltekintve 4 új hangszórótól, Pioneer fejegységtől és kábelezéstől.

  • Meg 1 pár aluminium szelepfedéltől.

  • Illetve építettünk egy 5 méteres szerelőaknát a garázsban a későbbi szerelések megkönnyítésére.

  • Nyár közepén még küzdöttünk egy nagy olajfolyással, amit végül sikerült orvosolni.

  • Ezzel egyidőben megszüntettük az A.I.R. rendszert is.

Hozzászólások

  1. pisti  - 2008. július 23. 09:58

    Jó kis gép ez, és nem semmi az a munka, ami benne van. Gratulálok hozzá!

  2. S.Zoli  - 2008. július 23. 16:09

    Szép lett a motortér, remélem Komáromban élőben is láthatom majd.

  3. LeMans67  - 2008. július 24. 16:43

    Szép az autó, mint mindig!
    Jó volt mellettetek állni a Tesco elött...

  4. camarog  - 2008. július 31. 22:21

    Aztamindenit!
    Nem is tudtam, hogy ekkora projektbe fogtatok. Meg sem néztem Egerben. Komáromban nem hagyom ki!
    Minden elismerésem fiúk!!!!

  5. V-block  - 2008. augusztus 1. 02:56

    Gratula az átváltozáshoz!
    Komáromban jól megnézem.

  6. Alexov  - 2008. augusztus 1. 07:56

    Nem semmi meló az biztos. Gratula!

  7. Bkori  - 2008. augusztus 3. 09:56

    Nagyon ügyesek vagytok, minden elismerésem, de ezt már réges régen bebizonyítottátok számomra!
    Csak így tovább!

  8. wpuskas  - 2008. augusztus 31. 20:29

    Én is egy hasonló gépen dolgozom segítenél?

  9. pitta  - 2008. augusztus 31. 20:31

    Gratula!
    Nagyon szép lett!

  10. Indiana  - 2008. november 21. 22:38

    Te aztan nem vagy semmi. Helyettem sajnos mas vegzi a piszkos munkat, en nem ertek hozza. Irigy vagyok.... :)

  11. csadi75  - 2009. február 8. 18:42

    Ez nagyon komoly projekt volt!Gratulálok!Nagyon szép lett!

  12. Csabesz85  - 2009. március 9. 11:50

    Hát ez nem semmi! Bár 1x én is eljuthatnék erre a szintre! Gratulálok!

  13. Seville1980  - 2009. március 10. 22:48

    Durvák vagytok! Komoly az otthoni felkészültség! Gratulálok hozzá!!!!

  14. CamaroGaben  - 2009. március 20. 21:01

    Szia Sőre!

    Köszi a jó kívánságokat!
    Örülök, hogy sikerült a váltót összehozni! :)
    Tényleg nem semmi munka volt ez a felújítás le a kalappal!
    Jönnek a jó idők összefuthatnánk vmikor?!

  15. GMan  - 2009. május 16. 10:26

    beszarás!! hihetetlen!! EZ IGEN!! élmény nézni a garázsod!!! csak GRATULÁLNI tudok!!!!!

  16. uzsz  - 2009. július 9. 06:55

    Nagyon jo foleg hogy a celszerszamok , gpeket is t e csinaltad k. nagyon komolu

  17. Hertelendy Péter  - 2009. július 9. 16:58

    Szia.A Pontiac felújítása során lettem figyelmes a homokfúvós dolgokra amit kitaláltatok,ebben kérném a segítségedet mert én is erre készülök és szeretném tudni mit-honnan és mire figyeljek!
    Köszönöm.
    peter.hertelendy@citromail.hu

  18. burnoczky  - 2010. április 25. 22:52

    fasza a gép a homokszóráson gondolkodok én is az alján az enyémnek..

  19. vpeti  - 2010. május 15. 12:42

    Szia.Nagyon jó a verda.Látom ti sem adjátok fel csak igy tovább.

  20. CamaroGaben  - 2010. május 15. 20:17

    Remélem minél előbb kész lesz, hogy együtt tudjunk gurulni!
    Ha tudok valamiben segíteni szóljatok!!!

  21. Thor  - 2011. július 3. 22:18

    Szia!
    Tetszett a futam, amikor a két Bird ment, gratulálok az eredményhez! Végigolvastam az eddigi bejegyzéseidet, tisztelet a munkáért, amit a gépedbe fektetsz :)


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • Hatyi:

    Hahó! El van írva a C. válasz. Par N elli Jones. ;)

  • seka:

    Tegnap megint nem tudtam játszani szerver csatlakozási hiba miatt. :(

A lap tetejére