1991 Chevrolet Lumina Sedan

2022 - Épülünk-szépülünk #2

  • A beltér elkészültével ráfordultam az egyebekre, első körben a hátsó fékekkel kellett kezdenem valamit, mert úgy be voltak állva a nyergek csúszkái, hogy kalapáccsal alig lehetett kiütni a helyükről.

  • A csúszkák furatai csúnyán be voltak rozsdálva, ezeket kellett először megtisztítani.

  • Tiszta állapotban végre volt esély, hogy a csúszka megmozduljon benne.

  • A csúszka is megtisztítva, most már simán átesik a furaton. Nagy változás a korábbi állapothoz képest.

  • Az első féktárcsákat is ideje volt már cserélni, elég mélyen barázdáltak voltak már és úgy 0,2mm maradt bennük.

  • A betétekből se ártott másik, mert már a vége felé jártak.

  • Az új tárcsa csini a helyén.

  • "Kis" tavaszköszöntő projektként kibontottam a kocsi alól a hátsó futóművet, hogy teljesen felújítsam.

  • Nem volt nagyon vészes, de azért akadt felületi rozsda bőven amit mindenképp el akartam tüntetni.

  • Ha már itt voltam, akkor lecseréltem az összes szilentet is a lengőkarokban.

  • Gyanítom az eredeti szilentek voltak még, rájuk fért már a nyugdíjazás.

  • Szépen kiürült ez a hátsó traktus és szerencsére nem fedett fel rejtett meglepetéseket, egy kivételével...

  • Ha a karosszéria nem is, de a fék- illetve benzincsöveket megrágta a korrozionáló kiscica. Szerencsére még menthetők, de mindenképp ideje lekezelni őket.

  • A szokásos módon jártam el az alkatrészeknél. Először drótkorong, aztán passziválás, majd rozsdagátló alapozó.

  • Az alvázon egyedüliként ez a bekötési volt egy kicsit rozsdásabb, így ezt is letisztítottam.

  • Egyelőre csak alapozót kapott, mivel tervben van a teljes alvázvédelem az autón.

  • A fék- illetve benzincsövek is mind meg lettek pucolva és cink spray-vel lefújtam őket. Így már sokkal bizalomgerjesztőbbek, mint korábban.

  • És visszakerült a helyére a hátsó segédváz is. Minden lefestve ahogy illik, nagyon tetszik a végeredmény.

  • Az összes lengőkar-szilent cserélve lett, ezzel valószínűleg újabb 30 évre le van róluk a gond.

  • Kis extraként a hővédő lemezeket is megpucoltam és lefestettem, csak hogy jobban mutasson.

  • A mutatvány zárásaként felkerültek a nyári kerekek is, ha már közben megjött a jó idő.

  • Következő állomás az első futómű rendbetétele, onnan folytatjuk...

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére