1991 Chevrolet Lumina Sedan

2022 - Épülünk-szépülünk #1

  • Karácsony előtt egy nappal még sikerült beújítanom egy felniszettet is. Nagyon várom már, hogy felgumizzam és mehessen a kocsi alá, ha itt lesz a jó idő.

  • Hosszú idő után végre összeraktam az elejét, és így el tudtam vinni lemosni, hogy leszedjem a hosszú évek rárakódott cuccát az elemekről.

  • Megtisztítva egész szép fehér színe lett, nem az a szürkés, koszos mint korábban.

  • Átkerült a gumi az új felnikre és muszáj volt felpróbálnom.

  • Nekem nagyon tetszik, de előbb-utóbb valamit fogok kezdeni ezzel a futóművel, mert így botrányosan magas.

  • Ráfordultam a műszerfal cseréjére, és ha már úgyis ki kellett szedni, akkor pár másik problémát is igyekeztem orvosolni. Első lépésként az elektromos ablakok kábelkötegét kellett átfűznöm a donor autóból.

  • Következőleg a jobb első ablakemelő motort kellett kicserélnem, így már mind a négy ablak működik rendesen.

  • Ha már ott voltam kicseréltem a fűtésbox darabjait is, mert sajnos mindegyik ripityára volt törve, és így a rögzítésük sem volt megvalósítható rendesen.

  • A másik probléma azzal volt, hogy nem működtek a légterelő flepnik, így nem lehetett állítani a levegő irányát. Kis keresgélés után megtaláltam a hiba okát, a motortérből jövő vákuumcső nem volt bekötve. Bedugtam és most minden jó.

  • Ugyan nem beltér, de az egyik ablak díszcsíkját is kicseréltem ami elég ramaty állapotban volt.

  • Az csak plusz, hogy a másik darabon a lehúzó gumi is még rugalmas, ellenben az eredetivel, ahol már teljesen ki volt keményedve.

  • Ha már kint van megpróbálom megragasztani a műszerfalat is. A jelenség sajnos nem ismeretlen, mint minden hasonló korú ilyen kategóriás GM autó tulajdonosának. Hát igen, az anyagválasztás nem sikerült na...

  • Megfújtam a szivacsot meg a műanyag vázat is hőtűrő kontakt ragasztóval, és egy napra hagytam így lefogatva.

  • Csak remélni tudtam, de sikerült egész jól megragasztani. Most már csak azért kell imádkozni, hogy a nyári melegben is tartson, de ezt sajnos csak később fogom látni.

  • A felső résszel párhuzamosan az alsó felén is igyekeztem minden helyet megcélozni, ahol elengedte a ragasztó.

  • Az eredmény itt is tetszik, bár most meg helyenként a műbőr kezd elválni a szivacstól, azzal még mindenképp kezdeni fogok valamit.

  • Egy laza csuklógyakorlat után már bent is termett a helyén.

  • Bár nem látszik, de vagy egy tucat vezetéknek a tákolását is kijavítottam.

  • A hátsó biztonsági övek sajnos nem egyszerű cseredarabok, mert valamiért '91 és '92 között változtattak a dizájnon.

  • Szerencsére egész egyszerű mechanikájú mindkettő, így sikerült őket szétszedni és magukat az öveket kicserélni a két házban.

  • És egy csettintésre kész is.

  • A hátsó ülésnél befejeztem a hangszigetelést, ami még tavaly félbemaradt.

  • Bár elég kacifántos volt, de megcsináltam a kalaptartót is.

  • A tető is kapott kis szigetelést.

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére