1991 Chevrolet Lumina Sedan

2025 - Épülünk-szépülünk #7

  • Pár hónap kihagyás után folytattam a projektet a motor rendbetételével. Elsőként vezérlést cseréltem, amire jól láthatóan rá is fért, hiszen a lánc már közel sem volt olyan feszes, mint új korában. A vezetőn nem látszott különösebb probléma, de nyilván szettben azt is cseréltem.

  • Íme a szép új vezérlés. A ráégett tömítés(ek) eltávolítása pedig még mindig egy külön művészet, de kezdek belejönni.

  • Az egyik neuralgikus olajfolyásos helye ezeknek a motoroknak az olajpumpa hajtásának fedele, és az ott lévő O-gyűrű.

  • A kép nem igazán adja át, de törhetővé keményedik a gumi és onnantól kezdve már semmit sem tömít.

  • Felkerült az új olajteknő tömítés. A motor belseje szép volt, úgyhogy azt nem bántottam most.

  • "Ha már ott vagyunk" alapon került be új főtengely szimering (meg néhány egyéb tömítés is).

  • Az olajteknő látott már szebb napokat is...
    Nem tudom pontosan mi történt, de rendesen meg lett nyomva az eleje.

  • Konkrétan annyira, hogy hozzáér a teknő belseje a főtengelyhez. Mondjuk úgy, nem ideális...

  • Felkerültek a felújított hengerfejek is. Síkolás, szeleptisztítás, új szelepszár szimeringek.

  • A szépen felújított szívósor és persze a notórius tömítése újra cserélve.

  • A rendbe szedett vezérlésfedél is újra a helyén.

  • Egy másik motoron már "teszteltem" a dizájnt és nagyon tetszett, úgyhogy most is feketére fújtam a szelepfedeleket (és a szívósor fedelét).

  • Hővédő lemezek megújult formájukban.

  • Reméltem, hogy megúszom nélküle, de levéve a váltó teknőjét egyértelmű volt, hogy itt az ideje egy teljes felújításnak.

  • Igyekeztem valami egységesebb megjelenést kölcsönözni az elejének, úgyhogy a lámpák körüli részeket lefújtam feketére (ami ugye ápol és eltakar).

  • Levakartam azt a sok-sok réteg gittet ami a bal első tornyon és környékén volt, hogy lássam milyen állapotban van a lemez. Mondjuk úgy, értem miért próbálták rejtegetni, de szeretncsére az esztétikán túl komolyabb problémát nem találtam.

  • A hűtők alatti rész is meg lett tisztítva és lealapozva, mondjuk úgy ráfért már.

Hozzászólások

Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • Zola:

    Komoly a karosszériamunka mennyisége! Ezt nem sok ember csinálná így

  • Krityoo:

    Szia. Az alábbi cumók érdekelnének ha megvannak még!? V8 komplett

A lap tetejére