v8cars.hu | Chevrolet Corvette, 1990

Chevrolet Corvette, 1990

Amikor Corvette-et látok, mindig valami megfogalmazhatatlan érzés fog el. A Corvette, az első számú amerikai sportkocsi valahogyan az állandóságot sugározza felém. Amíg Amerika létezik, addig Corvette is lesz, és mindig egyike lesz a leggyorsabb, legstílusosabb utcai autóknak.

Nincs ez másképp ebben az esetben sem. Szűcs Imre autóját képről már régóta ismertem, hallani is sok szépet hallottam róla (Imre is régi jó V8 olvasó), de látni először az ACCH hírekben említett fényképezős bulin láttam, és meg kell mondanom, nem csalódtam. Az autó gyönyörű állapotban van, szerető kezek irányítják minden megtett kilométerét.

Hogyan vesz az ember Corvette-et? Beleszeret. Ráérez az autó hangulatára, elragadják a formái, és nem tehet mást tenni, vennie kell egyet. De legalábbis el kell kezdenie eladni mindent és spórólni. Imréék is így jártak. Több példányt is megnéztek majd otthagytak mire rátaláltak erre.

Az autó már akkor is gyakorlatilag hibátlan, makulátlan állapotban volt, pöccre indult, semmi gond nem volt vele. Felszereltsége közelített a full extrához, néhány szempontból még túl is szárnyalta a szokásos „full” fogalmát. Már csak a pénzt kellett rá összeszedni, ezt többek közt a vadiúj tévéjük bánta...

Aztán újra meg kellett tanulni vezetni. Egy ennyire erős hátsókerekes sportautóval nem a megszokott módon kell bánni. Nem elég, hogy messze van a kocsi orra, egy erősebb gázadásnál könnyen megpördül.

Felhajtva látszik igazán, hogy mekkora is ez a motorháztető. Úgy néz ki, mint egy kígyó.

Az 5700 köbcentis injektoros V8-as némi bűvészkedés után 300 lóerőt teljesít. Az elektronikának köszönhetően ez a teljesítmény a klasszikus amerikai autókhoz mérten meglepően alacsony fogyasztással párosul, normál, szabályokat többé-kevésbé betartó városi közlekedésben mindössze 13 literrel.

Sokan vágyódnak a digitális műszerfal mögé a piros bőrülések nyújtotta kényelembe. Persze egy gyors nyújtózkodás után meg kell markolni a kormányt, meg kell taposni a pedálokat, egy Corvette-be nem aludni száll be az ember.

Még mielőtt beülnél, utolsó figyelmeztetésként egy dupla zászlós Corvette embléma csillan meg a krómküszöbben, csak hogy tudd, mire vállalkozol. Aztán jöhet a száguldás, de éppúgy következhet kivett tetős, kényelmes lötyögés, sétakocsikázás is.

A hatalmas erő megzabolázására, a kocsi úton tartására, gyorsítására és megállítására a gyári felnikre szerelt 275/40/R17-es gumik hivatottak. A Corvette embléma még a szelepsapkáról is visszaköszön.

Két kerek lámpa, két kerek kipufogó mindkét oldalon. Ha egy Corvette egyszer eléd kerül, nem biztos, hogy még egyszer látod az elejét. Az autó filozófiáját a rendszámtábla tartója fogalmazza meg: „Egoism For Two”...


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • J.Acko:

    Köszönöm szépen! Így egyben olvasva egy hosszú téli este programja.

  • euromaci:

    Gratulálok! Ez komoly projekt, jó képekkel, leírással!

A lap tetejére