v8cars.hu | 15. Amerikai Autók Találkozója, Dunaújváros, 2009

15. Amerikai Autók Találkozója, Dunaújváros, 2009


Egy évtizede is itt volt. Azóta megjárta a hadak útját


Ősmagyar


Király István és a G-Jam Project


Elnök Úr


Parkolás


Nagyon tetszett

„10 év kihagyás után újra az őshelyszínen - a megjelenés minden régi és új amerikai autó tulajdonosának kötelező” - hirdette az ACCH körlevele az idei dunaújvárosi találkozót. Sokan nosztalgiázva készültek a hévégére, mások tele kíváncsisággal várták a találkozót, mert az utolsó „DNY” után kapcsolódtak a klub életébe.

Visszanéztem a 2000-es találkozó képeit, és meglepődtem, hogy ez alatt a néhány év alatt nem csak a társaság, az autópark is kicserélődött. Gyönyörű újdonságok vegyültek legendás túlélőkkel. Többen is úgy gondolták, hogy ha törik, ha szakad, Dunaújvárosba el kell juttatni ezeket a nagy öregeket.

Jimmy felújítás alatt álló Catalinája első karosszériaelemek és motor nélkül, tréleren érkezett. Impalati 73-as, MÉH telepről kimentett négyajtósa megtépázva, de saját lábán gurult a helyszínre, ahol alig egy évtizeddel korábban még frissen csillogó fényezéssel kellette magát.

Az újak közül legjobban két ’68-as autó tetszett, a fehér Impala és a Pontiac Bonneville. Összességében több száz autó látogatott el a találkozóra, péntek délutáni érkezéssel már a 111-es sorszámot kaptuk.

A hétvége lebonyolítását egy rendezvényszervező cég vállalta magára, és maximális elismerést érdemelnek a munkájukért. Nagy látogatottságú, egy egész várost megmozgató rendezvényt hoztak össze úgy, hogy mellette megmaradt az autós tábor nyugalma.

Piros pontot érdemel a helyszín kialakítása. Okos döntés, hogy a nap által tűzött középső rész helyett birtokba lehetett venni a korábbi találkozókon fizető parkolóként működő árnyas területet. A színpad, a büfék és az árusok elérhető távolságban, de mégis egy jól elkülönülő részen tömörültek, és nagyjából erre a területre szorítkozott az „ereszd el a hajamat” is.

Rengeteg fellépő többféle stílusban biztosította az esti szórakozást, fórumtagunk, Király István és a G-Jam Project virtuóz instrumentális gitárzenével fűtötte fel a péntek estét.

Megfelelő infrastruktúrát sikerült kiépíteni az egyébként üres Duna-parton. Toitoi vécék, piszoárok, ötletes kézmosók, zuhanyblokk, szemetes konténerek, a táborozóknak áramvételi lehetőség, a füstölőknek gumiszerviz.

Kisgyuri hangja fáradhatatlanul buzdította a résztvevőket és a nézőket, megint ő volt a találkozó motorja. Robogóval. :)

A szervezéssel kapcsolatos negatívumot nem is tudnék felhozni. Néhányan panaszkodtak a biztonságiakra a nehézkes bejutás miatt, szerencsére ezt amerikai autóval érkező klubtagként nem tapasztaltam.

Színvonalas találkozókat hozott eddig ez a szezon, és ez a hétvége sem lógott ki a sorból. Messze még az ősz, kívánom, hogy mindenkinek férjenek bele költségvetésébe az elkövetkező rendezvények is.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • Zola:

    Úgy néz ki, az én forrásom tévedett, ugyan 100 mph volt a nyolcvanas évek

A lap tetejére