1968 Mercury Cougar

Cougar

  • A kezdetek. Én sajnos nem láttam ilyen állapotban mert mondhatom, hogy dobozban (eléggé szétszedve) hoztam el az autót.Balázs (arab) úgy indult neki, hogy helyrehozza, ezt a honosított '68-as COUGART.
    Kicsit izgultam, hogy minden fontos rész megvan-e.
    Utólag azért nagy bátorság volt.

  • A papírjából kiderül, hogy 1977 óta járja a Magyar utakat.
    A Ladás, Wartburgos időszakban egy 225 lóérős, klímás autó azért komoly dolog volt.
    Ezuton is szeretném megköszönni mindenkinek a segítséget, hiszen nem volt egyszerű egy 10 éve forgalomból kivont autó átiratása.
    2007. október 01-én hivatalosan is COUGAR tulajdonos lettem.

  • A garázsban jó ideig álldogált, mert nyáron elég sok a munka.
    Lassan azért kezdtek kialakulni a dolgok.
    A maradék alkatrészek is kiszerelésre kerültek, váltó, kormánymű, első,-hátsó futómű.
    Közben azért nem bírtam ki és 1-2 dolgot letisztítottam, festettem - bár még mindig nagyon sok munka van.
    Kerestem szakembereket, hogyha eljön az idő már tárt karokkal várja a lakatos és a fényező.

  • Belűlről így nézett ki.

  • Szerencse, hogy ilyen jó volt az idő így November végén 2 napig vágtam a zártszelvényeket meg hegesztettem a keretet. Elég stabil lett.
    Robi(Hellboy) barátom intézte a tartókeret kerekeit nagyon faszák lettek.
    Egy kis traileres segítség mindíg jól jön - irány a homokszóró.
    Korábban már az ajtók, sárvédők, csomagtérfedél megkapta a kezelést és kis Budaprimeres védelmet.
    Később epoxyfillerrel állok a rozsda utjába.

  • Sikerült a műszer egységet is rendberakni, nagy a káosz a panel mögött, alig fértek el a vezetékek, és mivel nem én szedtem szét, több dolgot vissza is kellett szedni de elkészült.

  • Sikerült egy újabb lépést tenni a befejezés felé, helyére került a motor. Ezúton is köszönöm Zoli és Ricsi segítségét.

  • Homokszórás után még volt dolog bőven, a kapaszkodó alvázvédő maradékok és a gyári de már nem tapodó szigetelőréteg is eltávolításra került. Több kilónyi por kifujatása és porszívózása is megtörtént

  • Epoxy-primer alapozó elég szépen tapad a tiszta fémre.
    A keret is jól vizsgázott oldalára billentve könnyen le lehetett az alját is fújni. Elindult a lakatoshoz a vas.
    Remélem Karácsony előtt már látszani fog a munkája.

  • Haladás van a lakatos elkészült mindkét oldali taposóval, természetesen a két torque box is új lett.
    Felülről a sok szerszámtól még alig látni ezért nem készült kép.Jelenleg az üléstartó lemez van folyamatban.
    Szerintem nagyon fasza lett

  • Elvittük a motort a HEB műhelyébe. A felújítás során kis változás hogy 4 torkú szívóteknőt kap egy új karbival.
    A C4 váltót a Mopar Garage vette kezelésbe.

  • Elkészült a váltó. Szerintem jó munkát végeztek.
    Kapott teljes felújítást + shift kitet.

  • Aprólékos munka de megéri minden alkatrész homokszórva, tisztítva és szinterezve lett.
    Lehet hogy már unatkoznának az iparosok, ha nem mennék hetente valamiért.

  • Próbálok mindent eredetiben tartani ezért a gyári csavarokat sem hagytam ki.
    Galvanizálva lettek a féknyergek, az ajtózsanérok is.

  • Most már elkészült a teljes padlólemez projekt, sokaknak kétségei voltak az utángyártott-Mustang Unlimited- minőségével ezt nem kellett átalakítani. Üléstartók ( belülről alvázvédővel lekenve mivel később nehéz hozzáférni), ilyen lett.

  • Hetente zaklatom a lakatost, most ezt sikerült lencsevégre kapnom mindkét oldal elkészült.
    Kicsit furcsa mert a szigetelések alatt nem éppen esztétikus látványt nyújtottak a gyári hegesztések.
    De így sem néz ki rosszul.
    Persze majd szigetelve lesz az igazi.

  • Elkészültek a felnik - unokatesóm Zolika sokat dolgozott rajta mire ilyen állapotba került(köszi). Egyenlőre marad a gyári 14" -os később azért szeretnék valami szép krómfelnit. A Gumi (Bone-tól) is kapott egy kis festést.
    Valamivel jobban mutat így szerintem.

  • Elkezdődött az előkészítés a fényezéshez. Alvázvédelemmel indult - amit lehetett a garázsban házilag azt megcsináltam, epoxy alapot kapott alulról is.
    Munka közben tönkrement a szorópisztoly csak kevés anyagot adott, így kis hengereléssel kellett rásegíteni.
    2 napig még rajtam is volt a festékből, száradás után nem szedi le semmi, viszont legalább biztosan jó anyag.
    Első réteg után.

  • Dolgozik a mester.
    Második réteg után ilyen, aki látta hogy milyen volt a tetőlemez, csupa kráter és két helyen lakatolva is volt.
    Most szép lett
    Eddig elégedetten nézegetem Krisztián(fényező) munkáját.
    Nem irígylem.
    Remélem minden simán fog haladni.

  • Kezdek fényt látni az alagút végén, bár rossz az idő, mégis érdemes volt felkelni ha ilyet láthatok.
    A motortér selyemfényű fekete illetve mattító lakkot kapott.

  • 1-2 helyen a lakkozás ugyan megfolyt, de a polírozás még hátra van. Persze én is maximalista vagyok úgyhogy közel hibátlannak kell lenni. Azért elég jól alakúl.
    Jövő hét közepén talán ha az idő engedi haza is jöhet a COUGAR

  • Nem tökéletes de azért igyekeztem mindent a helyére rakni, sok dolog csak részlegesen van összerakva, indítás után majd visszatérek rá.Jó lenne már 2 év munka után hallani a hangját!!

  • Ez a része nagyon tetszik. Mintha már kész lenne.

  • Köszönet a Flamingarage csapatának.

  • A HEB műhely beüzemelte a Cougart, sok-sok hibámat korrigálták /köszi Norbi/ és elkészítették a kipufogó rendszert is.

  • Ma sikerült a veterán vizsgát elintézni, sokan tudják, hogy ez ősmagyar autó volt - de mivel az állapota lehetővé tette /kikerülendő a luxusadót is / úgy döntöttem OT-s lesz

  • Belül ilyen állapotra sikerült felhozni. A kormánycsere a helyszükössége miatt volt elkerülhetetlen.

Hozzászólások

  1. hellboy  - 2007. október 28. 18:02

    Nem semmi projekt lesz:)
    fasza vas

  2. hellboy  - 2007. november 22. 20:45

    írjon mán valamit!
    Hát,hogy mik történnek ezzel a szép ótóval

  3. !sharky  - 2007. november 26. 20:06

    Hmm szép projektnek indul, sok sikert, és sok szép mérföldet kívánok nektek ;)

  4. mli818  - 2007. december 3. 18:31

    gratulálok ehhez a ritka autóhoz, látom teljes felújítás lesz, nagyon szép, nagyon jó!

  5. mcarlo  - 2007. december 3. 19:22

    jó az alapozó színe! HAJRÁÁÁ!!!!

  6. Mocorgó  - 2007. december 4. 14:52

    Azt kel mondjam,le a kalappal! Szép autó lessz ez újra! Gratula

  7. Worces  - 2007. december 6. 13:00

    ez a gép már alapból a toppon van mi lessz ha kész lessz.
    egy kalappal

  8. kölyök  - 2008. január 19. 18:19

    már kb. 6-7 éve láttam ezt a kocsit, elég rosszul nézett ki szegény, örülök, hogy mégis fel fog épülni haló poraiból!
    kitartást hozzá, fasza kocsi!

  9. Piii(3,14)  - 2008. február 15. 17:29

    Hűha!!!Nem semmi autó lessz ha elkészül.Nagyon ott van a szeren.Gratula.Csao.

  10. hellboy  - 2008. február 21. 22:06

    Fasza lesz ez csak ne lankadjon a kitartás!!!

  11. Nyiri  - 2008. február 21. 23:03

    Gratula. Igy tovabb

  12. zond  - 2008. február 22. 11:37

    Nagyon szépen haladsz, gratulálok!!!

  13. mcarlo  - 2008. február 22. 18:20

    Baba ez Te! Már nincs sok hátra :-))

  14.  - 2008. március 4. 13:26

    Patent! Nagyon várom a folytatást!

  15. chevelle68  - 2008. szeptember 19. 19:46

    Hello Zsolt, látom halad a munka! :)

  16. Zola  - 2008. szeptember 19. 20:24

    Szép lett a szín!

  17. Reseda  - 2008. szeptember 19. 20:47

    Eszméletlen jó ez a szín!

  18. gyozi  - 2008. szeptember 20. 20:04

    Büszke vagyok rád,csak így tovább!(Tesó).

  19. dzé  - 2009. március 1. 15:51

    Szép munka, kemény hogy miből lett.
    Gratulálok, gyünyörű.

  20. Zola  - 2009. március 1. 16:42

    Hű de szép lesz!

  21. CoolCat  - 2009. március 1. 19:16

    Gyönyörű!

  22. dodgecharger  - 2009. március 25. 19:45

    Ez lesz az egyik legszebb, és legkülönlegesebb vas kishazánkban. Mindent bele öregem!

  23. kizsbalazs  - 2009. április 9. 12:17

    Hello, nem Te parkoltál tegnap este Pesten a Fehérvári úton a Cougarral? Nagyon szép volt a kocsi fényezése, gratula hozzá, ha Te voltál!

  24. kicsiPUNK  - 2009. április 11. 20:58

    Szép v8as lesz!

  25. Cece  - 2009. május 13. 14:06

    Keményen néz ki!A hátulja is pazar!Dunaújvárosra kész lesz?

  26. jooe  - 2009. május 13. 14:33

    Nagyon szép munka, látszik hogy nagyon sok munka, idő, és lóvé van benne.Csak így tovább!!!

  27. attish  - 2009. május 13. 14:38

    Én is csak gratulálni tudok! Le a kalappal előtted és mindenki előtt, aki dolgozott az autón! Hajrá, mindjárt kész! :)

  28. dodgecharger  - 2009. május 13. 16:31

    Szép autó, komoly munka, sok pénz, sok idő. Szebb lesz, mint ahogy annak idején kijött a gyárból. Gratulálok az eddigi beleölt energiához, és munkához. Meg lesz a gyümölcse hamarosan!

  29. arab  - 2009. május 29. 14:50

    Nagyon jó a szín és jól megy hozzá a fekete felni is. Már csak egy kafa dogdish hiányzik rá :-)
    A belsejéről nem dobsz fel képet?

  30. seka  - 2009. június 12. 21:10

    Az a motortető állat mód néz így ki. Nem akarod valami ilyen színben hagyni? Világos ezüst.
    Amúgy minden tisztelet a munkátokért!

  31. Tony  - 2010. június 3. 20:11

    Nagyon szép lett! (ennek is jól áll a kék) Élvezd a művedet.

  32. chevellke  - 2010. június 4. 07:29

    Le a kalappal!
    Gratulálok, nagyon szép lett!

  33. Mita  - 2011. június 27. 22:22

    Nos ez brutál.
    Le a kalappal.
    András

  34. Krisztián /a fényezö/  - 2012. augusztus 7. 23:04

    Nagyon szép lett a végeredmény elismerésem, szivesen megnézném igy összerakva... a csupasz vázat láttam eleget :)

  35. Skyhawk  - 2012. augusztus 26. 17:59

    Nagyon szép lett a vas,a forma is nagyon tetszik,és nagyon jól áll neki ez a szín!Ennyi meló után megérdemelted!Gratula,gyönyörű a járgány!!!

  36. Skyhawk  - 2012. augusztus 26. 17:59

    Nagyon szép lett a vas,a forma is nagyon tetszik,és nagyon jól áll neki ez a szín!Ennyi meló után megérdemelted!Gratula,gyönyörű a járgány!!!


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére