1954 Ford F-Series F-100 Panel

A hullámvasúton

  • Érzelmi hullámvasút ez a projekt. Az egyik pillanatban öröm, a másikban ideg. Egy lépés előre, kettő hátra. Valószínűleg rossz a koncepcióm, mert atomjaira kellett volna szedni és fehér kesztyűben újra összerakni. De nem ezt akarom. A szemem előtt még mindig az lebeg, hogy gyerünk már! Így történik meg, hogy az egyik pillanatban még örülünk az új kerekeknek...

  • ... a következőben meg kiderül, hogy folyik minden fékcső, nem stimmel a tárcsafék csapágy adaptere, törött a bal első rugó fő lapja, vagy épp, hogy a lakatosok elvagdosták a body mount csavarokat, és anélkül lemezelték be a teljes padlót, hogy pótolták volna, vagy legalább hagytak volna nyílást hozzá. Jó, hogy le nem borult a trélerről...

  • Hosszú távon valami független első futóművel tervezek, de egyelőre lőttem egy pár bontott rugót a német ebayen. Egy hét alatt ide is értek. Szétszedtem, megpucoltam, két lapot kihagyva újra összeraktuk. Nyertünk egy centit lefelé. Már csak olyan tíz kéne.

  • Itt még azt hittem, hogy rossz kédert küldtek a hátsó üvegekhez. Kiderült viszont, hogy az autóból kivett (!) üvegek (és kéderek) nem bele valók. Persze már csak azután, hogy legyártattam egy párat a rossz méretből.

  • Kanadából kaptam papíron pontos körvonalat, az alapján rétegelt lemezből vágtam sablont. Egy újabb út az üvegeshez, aztán három pár dolgos kéz, némi szilikon, és siker!

  • Harmadik nekifutásra sikerült a metalflake kormányt is feltenni. Valami anomália miatt a kormányoszlopba épített indexkapcsolótól nem fért vissza sem a gyári kormány, sem a mooneyes kormány adaptere. Esztergályos segített a problémán.

  • Hogy is volt az a hullámvasút?
    A rugók kicserélve, a bódé a helyére csavarozva, a fék lelégtelenítve, tárcsák a helyükön... erre ma a levezetésnek szánt olajcserék közben jön a gyomros: alkatrészek a váltóolajban!
    A 2-3 szinkron alkatrészei. Még egy ilyen pucuka valahol kering belül.

    Pedig csak végre menni akarok 100 métert...

  • Sokan biztattak, hogy nem bonyolult szerkezet, úgyhogy nekiestünk a váltónak. Egy szinkrongyűrű borzasztóan elkopott, ezért ki tudtak esni ezek az izék. Az egyik magával vitt egy fogat is a kettes fogaskerekéből.

  • Az egyik a régi, a másik az új. Melyik melyik?

  • Az öntvényszám alapján egy személyautóból származik a váltó, évjárata ismeretlen. Vettem hát egy szgk. szinkront. Persze nem lett jó hozzá, más tengelyre való. Szerencsére a többi méret stimmelt, így a kettőből össze tudtam rakni egy jót.

  • Kitakarítottam, elmostam az alkatrészeket, holnap összerakjuk!

  • Meglepő, de tényleg összeraktuk.

    Béke segített szétszedni, Kundi összerakni. Kösz fiúk!

  • Még meglepőbb, hogy megy előre-hátra.
    Alapjárat mondjuk nincs, túl dús a keverék, a karbit hiába tekergetem, semmi nem történik. Valami nem jó, de már megszoktam.

    https://www.youtube.com/watch?v=6kirCPaOluc

  • Szétkaptam a tartalék üvegbúrás karbit, aztán összeraktam egy felújító készlettel. Megszüntettük a fals szívást a vákuumos ablaktörlőnél, és most gyönyörűen jár a motor.
    Megvolt az első igazi próbakör is, jó a váltó, megvan minden sebesség!

    https://www.youtube.com/watch?v=U7pO6iRpjIA

  • Halogattam a tank felújítását, nem éreztem az erőt hozzá. A kép illusztrálja, hogy miért.

  • Én is megpróbálkoztam a por-15 tankfelújító készlettel, de nem haladtam olyan jól, mint Slowlow ( https://v8cars.hu/mag.php?cikk=uzemanyagtartaly_felujitasa ). Az évtizedes lerakódás kiröhögte az oldószert. Végül felvágtam a tankot, hogy kikanalaztuk a szemetet. A körbe ponthegesztett hullámtörő merevítők miatt négy nyílást kellett rá flexelni.

  • Magasnyomásúval kimostuk, aztán homokoltattam kívül-belül. Összehegesztés után folytatódhatott a por-15 buli, jött a felület előkészítő, aztán a műgyanta. Simán ment, de a merevítők nem segítettek egyik folyamatban sem.

  • Tizenéve hányódott egy bizonytalan állapotú GM generátor a cuccaim között, itt volt a nagyszerű alkalom, hogy újra munkába álljon. Az alsó konzolt egyedileg gyártottuk hozzá, a felső egy univerzális darab, lerövidítve.
    Mondanom sem kell, hogy nem akaródzott neki tölteni, de néhány nagyobb gázfröccs után magára talált.

  • Egy mexikói takaró fényéveket javított a belső kinézeten.

Hozzászólások

  1. keke0323  - 2016. július 14. 21:42

    Tiéd lett Zola!?Gratula!Tényleg jó helyre került!!

  2. the rookie  - 2016. július 15. 21:31

    Gratulálok hozzá, legyen sok örömöd benne! És üdv a Fordosok között! :)

  3. DRW  - 2016. július 16. 19:04

    Szereted a kihívásokat... Túl régóta nem volt szétszórva körülötted egy konténer alkatrész?

  4. z-space  - 2016. július 17. 17:16

    Aszta.... gratulálok! Nagyon nagy kedvencem!

  5. dzé  - 2017. április 21. 09:21

    Azok a ford tükrök elég nyamm.

  6. PeetPeti  - 2017. április 29. 12:47

    Nyomasd Zola! Jó ezt a fejlődést követni!

  7. Cece  - 2017. április 29. 15:17

    Jó az a maszk! Maszkulin! Garatulálok, GOOD LUCK!

  8. Rasca  - 2017. április 30. 20:24

    Gyííí Zola, ez atom!

  9. boldo  - 2017. május 15. 15:29

    Gratula a géphez, ezt most találtam, nem építenél belőle valami hasonlót? :D (Lécci-lécci !)

  10. Zola  - 2017. május 15. 15:52

    Majd truck-1
    Nekem csak egy unalmas, acélfelnis, fehérgumis enyhe custom a cél.

  11. DRW  - 2017. május 19. 17:47

    Hát a fenti is enyhe custom...
    Majd lecseréled a gumikat fehér peremesre...

  12. kortisz  - 2017. május 22. 19:38

    Igazi Challenge, dehát innen szép nyerni! Hajrá!

  13. Cece  - 2017. július 21. 18:53

    Továbbra is szuper! A fehér hűtőrácstól olyan mint Drakula :)

  14. Tony  - 2017. november 24. 11:18

    Jajj, nem irigyellek. (ahogy magamat sem) Remélem lesz hozzá kitartásod megint.

  15. boldo  - 2018. április 25. 20:42

    Na egész jól haladsz, ne add fel, már egészen autó formája van! Szerintem jobban tetted, hogy nem egy fehér kesztyűs full restaurálással kezdted, így hamarabb lesz meg az az élmény-vagyis amikor már önjáró lesz- ami továbblendít majd. Jól látom, hogy piros búrába sikerült narancssárgán villogó indexet varázsolni? Mi a titok?

  16. Zola  - 2018. április 26. 07:02

    Igen, erős fényű narancssárga LED izzó átviszi.

  17. boldo  - 2018. április 27. 22:31

    Vagy úgy, értem, köszönöm! :)

  18. Kundi  - 2018. július 9. 09:23

    !roadkill

  19. Cece  - 2018. július 9. 21:52

    Húúú meg haaa! Én nem is tudom mit csinálnék ilyen helyzetekben- nagyon lazák vagytok! Csak így tovább- minden jó, ha jó a vége-amíg meg nem jó, addig nincsen vége!

  20. Reseda  - 2018. szeptember 28. 13:05

    Végignéztem. Atom! Gratulálok, jól nyomjátok Kundival. Le vagyok maradva az oldalt követésben :-(


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére