Érzelmi hullámvasút ez a projekt. Az egyik pillanatban öröm, a másikban ideg. Egy lépés előre, kettő hátra. Valószínűleg rossz a koncepcióm, mert atomjaira kellett volna szedni és fehér kesztyűben újra összerakni. De nem ezt akarom. A szemem előtt még mindig az lebeg, hogy gyerünk már! Így történik meg, hogy az egyik pillanatban még örülünk az új kerekeknek...

1954 Ford F-Series F-100 Panel
A hullámvasúton
-
-
... a következőben meg kiderül, hogy folyik minden fékcső, nem stimmel a tárcsafék csapágy adaptere, törött a bal első rugó fő lapja, vagy épp, hogy a lakatosok elvagdosták a body mount csavarokat, és anélkül lemezelték be a teljes padlót, hogy pótolták volna, vagy legalább hagytak volna nyílást hozzá. Jó, hogy le nem borult a trélerről...
-
Hosszú távon valami független első futóművel tervezek, de egyelőre lőttem egy pár bontott rugót a német ebayen. Egy hét alatt ide is értek. Szétszedtem, megpucoltam, két lapot kihagyva újra összeraktuk. Nyertünk egy centit lefelé. Már csak olyan tíz kéne.
-
Itt még azt hittem, hogy rossz kédert küldtek a hátsó üvegekhez. Kiderült viszont, hogy az autóból kivett (!) üvegek (és kéderek) nem bele valók. Persze már csak azután, hogy legyártattam egy párat a rossz méretből.
-
Kanadából kaptam papíron pontos körvonalat, az alapján rétegelt lemezből vágtam sablont. Egy újabb út az üvegeshez, aztán három pár dolgos kéz, némi szilikon, és siker!
-
Harmadik nekifutásra sikerült a metalflake kormányt is feltenni. Valami anomália miatt a kormányoszlopba épített indexkapcsolótól nem fért vissza sem a gyári kormány, sem a mooneyes kormány adaptere. Esztergályos segített a problémán.
-
Hogy is volt az a hullámvasút?
A rugók kicserélve, a bódé a helyére csavarozva, a fék lelégtelenítve, tárcsák a helyükön... erre ma a levezetésnek szánt olajcserék közben jön a gyomros: alkatrészek a váltóolajban!
A 2-3 szinkron alkatrészei. Még egy ilyen pucuka valahol kering belül.
Pedig csak végre menni akarok 100 métert... -
Sokan biztattak, hogy nem bonyolult szerkezet, úgyhogy nekiestünk a váltónak. Egy szinkrongyűrű borzasztóan elkopott, ezért ki tudtak esni ezek az izék. Az egyik magával vitt egy fogat is a kettes fogaskerekéből.
-
Az egyik a régi, a másik az új. Melyik melyik?
-
Az öntvényszám alapján egy személyautóból származik a váltó, évjárata ismeretlen. Vettem hát egy szgk. szinkront. Persze nem lett jó hozzá, más tengelyre való. Szerencsére a többi méret stimmelt, így a kettőből össze tudtam rakni egy jót.
-
Kitakarítottam, elmostam az alkatrészeket, holnap összerakjuk!
-
Meglepő, de tényleg összeraktuk.
Béke segített szétszedni, Kundi összerakni. Kösz fiúk! -
Még meglepőbb, hogy megy előre-hátra.
Alapjárat mondjuk nincs, túl dús a keverék, a karbit hiába tekergetem, semmi nem történik. Valami nem jó, de már megszoktam.
https://www.youtube.com/watch?v=6kirCPaOluc
-
Szétkaptam a tartalék üvegbúrás karbit, aztán összeraktam egy felújító készlettel. Megszüntettük a fals szívást a vákuumos ablaktörlőnél, és most gyönyörűen jár a motor.
Megvolt az első igazi próbakör is, jó a váltó, megvan minden sebesség!
https://www.youtube.com/watch?v=U7pO6iRpjIA -
Halogattam a tank felújítását, nem éreztem az erőt hozzá. A kép illusztrálja, hogy miért.
-
Én is megpróbálkoztam a por-15 tankfelújító készlettel, de nem haladtam olyan jól, mint Slowlow ( https://v8cars.hu/mag.php?cikk=uzemanyagtartaly_felujitasa ). Az évtizedes lerakódás kiröhögte az oldószert. Végül felvágtam a tankot, hogy kikanalaztuk a szemetet. A körbe ponthegesztett hullámtörő merevítők miatt négy nyílást kellett rá flexelni.
-
Magasnyomásúval kimostuk, aztán homokoltattam kívül-belül. Összehegesztés után folytatódhatott a por-15 buli, jött a felület előkészítő, aztán a műgyanta. Simán ment, de a merevítők nem segítettek egyik folyamatban sem.
-
Tizenéve hányódott egy bizonytalan állapotú GM generátor a cuccaim között, itt volt a nagyszerű alkalom, hogy újra munkába álljon. Az alsó konzolt egyedileg gyártottuk hozzá, a felső egy univerzális darab, lerövidítve.
Mondanom sem kell, hogy nem akaródzott neki tölteni, de néhány nagyobb gázfröccs után magára talált.
-
Egy mexikói takaró fényéveket javított a belső kinézeten.
Hozzászólások
Tiéd lett Zola!?Gratula!Tényleg jó helyre került!!
Gratulálok hozzá, legyen sok örömöd benne! És üdv a Fordosok között! :)
Szereted a kihívásokat... Túl régóta nem volt szétszórva körülötted egy konténer alkatrész?
Aszta.... gratulálok! Nagyon nagy kedvencem!
Azok a ford tükrök elég nyamm.
Nyomasd Zola! Jó ezt a fejlődést követni!
Jó az a maszk! Maszkulin! Garatulálok, GOOD LUCK!
Gyííí Zola, ez atom!
Gratula a géphez, ezt most találtam, nem építenél belőle valami hasonlót? :D (Lécci-lécci !)
Majd truck-1
Nekem csak egy unalmas, acélfelnis, fehérgumis enyhe custom a cél.
Hát a fenti is enyhe custom...
Majd lecseréled a gumikat fehér peremesre...
Igazi Challenge, dehát innen szép nyerni! Hajrá!
Továbbra is szuper! A fehér hűtőrácstól olyan mint Drakula :)
Jajj, nem irigyellek. (ahogy magamat sem) Remélem lesz hozzá kitartásod megint.
Na egész jól haladsz, ne add fel, már egészen autó formája van! Szerintem jobban tetted, hogy nem egy fehér kesztyűs full restaurálással kezdted, így hamarabb lesz meg az az élmény-vagyis amikor már önjáró lesz- ami továbblendít majd. Jól látom, hogy piros búrába sikerült narancssárgán villogó indexet varázsolni? Mi a titok?
Igen, erős fényű narancssárga LED izzó átviszi.
Vagy úgy, értem, köszönöm! :)
!roadkill
Húúú meg haaa! Én nem is tudom mit csinálnék ilyen helyzetekben- nagyon lazák vagytok! Csak így tovább- minden jó, ha jó a vége-amíg meg nem jó, addig nincsen vége!
Végignéztem. Atom! Gratulálok, jól nyomjátok Kundival. Le vagyok maradva az oldalt követésben :-(