1954 Ford F Pickup Panel

F Pickup

  • Hozzám került Truck-1 Gyuri panelja.
    Gyurinak megvan ugyanez a kép a másik oldalról fotózva, mint egy történet lezárása.
    Az én oldalamon egy új kezdődik.

  • Gyuri nem árult zsákbamacskát, "Jó nagy szart vettél!" felkiáltással kommentálta az üzletkötést.

    Egyik nap lesz belőle valami, addig elvégzem a midfifty gyorstalpalót, hogy képbe kerüljek a típussal. Nem lesz látványos a haladás, még nem tudom merre induljak, és egyelőre úgy kell lopni az időt és a pénzt is a projektre az élet más területeiről.

  • Az autónak nagyon jól áll a távolság. A képek sem adják vissza a valós állapotot.
    Ez a kocka azért segít eloszlatni a lila ködöt.

  • Nem értettem, hogy miért nem fér a hűtőrács a helyére.
    Talán kicserélték az egész elejét egy másik évjáratra?
    Vagy nem is rá való? COE vagy nagy tgk. rács?
    És miért 55-56-os a helyzetjelző?

  • Aztán megtaláltam ezt az ábrát.
    Hiányoznak a nyílások a rács lábainak.

  • Némi régészeti munka után összeállt a kép.
    Mindegyik maszk népszerűbb, mint az 54-es, utángyártottat egyelőre csak 56-ost lehet kapni, így rengetegen fiatalítják az F-100-asok elejét. Gondolom, az amerikai ember eladás előtt gyorsan visszaakasztotta a régi rácsot két csavarral.

    Bevallom, én is gondolkodtam a cserén, de ez a kis kaland átkapcsolta az agyamat. Ha menthető a maszk, maradjon csak 54-es. Esetleg fehéren?

  • John Doe közreműködésével kapott "új", megfelelő falmagasságú gumikat, és két flakon festékkel élő photoshopként megnéztem, mit mutat kék kerekekkel és fehér hűtőráccsal.

  • Az elmúlt fél év eseménytelenül, alkatrész gyűjtéssel telt. Voltak kisebb projekt próbálkozások, de rendre kudarcba fulladtak.

    Megvettem pl. a motorháztető nyitásához-zárásához szükséges alkatrészeket, aztán kiderült, hogy nem véletlenül hiányoznak. A géptető nem a sajátja, hiányoznak, elkoptak a rögzítési pontjai, lakatolás nélkül nem lehet összerakni. Egyre biztosabb vagyok benne, hogy a kinti ember lerabolta ezt az autót, mielőtt feltette az ebay-re.

  • Kulcsa sem volt, most lett.

  • A kábelezése katasztrófa. A recsegő-ropogó, össze-vissza toldozott gombolyag helyett kap egy új korbácsot. És 6V helyett irány a 12! Sealed beam helyett H4, stb.

  • A helyzetjelzőkért egészen Észak-Karolináig mentem.

  • Na, itt már nem vigyorgok annyira. Egy térdszalag szakadás jó időre kivont a forgalomból. Épp a lakatost várjuk, lendületet vesz a projekt!

  • Kundi fogadott be a műhelyébe amúgy, legalább változatos, jó társaságban múlatja az idejét a Panel.

  • Kivettük a szélvédőt, és végre egyszer kellemesen csalódtam. Fel voltam készülve a legrosszabbra, de ilyen állapot várt az elöregedett gumi alatt.

  • Ez a legbetegebb része.

  • Kivettünk mindent a műszerfalból, irány a lakatos!

  • Mindig nagy érzékem volt a fontossági sorrend felállításához. Az autó fele még lyuk, de megjöttek az új tükrök. Több mint egy kiló darabja. Nyilván taiwani, nem fog sokáig ilyen szépen csillogni, így legalább besimul a tervezett patinás kinézetbe.

  • Az ebay függőségem is megmaradt, naponta nézelődök, hátha sikerül valamit jó áron lőni. Egyre ritkábban, de azért a kitartás meghozza a gyümölcsét.
    Van itt gázpedál, ajtó zsanér takarók, hűtőmaszk csillag embléma (ez tényleg kellett, mert ementáli szerűen át van furkálva a rács, pedig csak három lyuk maradhat), és egy foglalat kit a hátsó lámpákhoz.
    Nem akarok idegen lámpatesteket a sárga indexhez, úgyhogy a gyáriakat tervezem átalakítani az átalakító készlet átalakításával.

  • Ezek a lámpák. Nagyok és nehezek. Már a lakatosnál vannak, úgyhogy ez még az aukció képe.
    Valami más lehetett felhekkelve hátulra, ezért ki kell alakítani a helyüket.

  • A munka zajlik, megérkeztek az első képek.

  • Van baj.

  • Nem véletlenül hiányzott az ereszcsatorna sem.

  • Ez itt újdonság, nem számítottam rá, hogy a vakolókanalas mester itt is dolgozott rajta.

  • Ez a legoptimistább kép egyelőre.

  • A kőműves itt is járt.

  • Absztrakt műalkotásnak is beillik.

  • Jutott oldalra is az anyagból.

  • Ez meg újságpapírból és műgyantából volt.

  • A jobbik oldalon (ami a bal) már alakul a lámpa helye.

  • Így legalább nem kell tükörből tolatni.

  • A panel oldalába hegesztett fémvonalzó a bizonyíték rá, hogy a lehető legpontosabb munkára törekedett az amerikai mester.

  • Vagy egy drága extra lehetett ez szabóknak, méterárusoknak.

  • Végre megvannak a nyílások, és...

  • ... a helyére fér a maszk! Jó ideje senki nem látta így a pofáját.

    Ja, és megint van eleje a sárvédőnek, ezúttal már fémből.

  • Vettem egy bontott műszerfalat, és a kettőből összeraktam egy faszát. Ha sikerül megfelelő jeladókat is szerezni, akkor komoly műszerezettséggel és index visszajelzőkkel bővül a jármű. Az index amúgy egy az egyben extrafelszereltség volt ekkoriban. A 12V-ra alakítás miatt azért van bennem pár kérdőjel.

  • Pár rozsdás vasdarab milyen boldoggá tud tenni egy férfiembert! A hátsó ajtóknak csak a váza volt meg, lehetetlen küldetésnek tűnt beszerezni a hiányzó dolgokat. Ha nem is minden, de a java megvan!

  • És ha már öröm! Jó szériában vagyok, a hátsó ajtók kédereit tized áron, az oldalsókat féláron sikerült leütni ebay-en. És egy nélkülözhetetlen mooneyes fordulatszámmérőre is lecsaptam, szintén féláron.

  • Elhoztuk a járművet a lakatosoktól. Nagyrészt fémből van, újra masszív a szerkezet, az vitathatatlan, de lelkiismeretesebb, szebb és pontosabb munkát vártam. Magasra tette a lécet Pál Robi az Olds lakatolásakor, arra minimális gitt (nyelvtanosoknak kitt) kellett.

  • Jól indult a folyamat, aztán valahol félresiklott. Jól mutatja ezt az első és az utolsó javítás közötti különbség.

  • Nézzük a jót: újra nyílnak a zsanérok hiánya miatt korábban fixre csavarozott hátsó ajtók. Ajtóhatárolókat még szerezni kell.

  • Gyors átmeneti megoldásként egy Nova padüléssel gyarapodtunk. Lehetne szélesebb, de egyelőre megteszi.

  • Okoztak egy kis fejtörést ezek a clutch head csavarok. Nem láttam ilyet korábban. Egyesek négyszöghöz, mások csokornyakkendőhöz hasonlítják, de abban mindenki egyetért, hogy a lehető legtávolabbra kell hajítani őket.

    Szerencsére slowlow Peti már megépített egy öreg pickupot, és kisegített a megfelelő szerszámmal, így már be tudom állítani az ajtókat. A biztonság kedvéért be fogok szerezni egy csillagfejű garnitúrát.

  • A Ford teherautók 100. születésnapja alkalmából megemberelte magát a gépezet, és beindult. A hat új gyertya (milyen fura ezt leírni ), és az új trafó nem volt elég ahhoz, hogy szikrát csiholjunk. Sok fejvakarás és kísérletezés után kicseréltük a jónak tűnő megszakítót is az elosztóban. Szerencsére valami isteni szikra hatására a rockautós rendeléskor bedobtam a kosárba egyet ebből is.

  • Az üzemanyagrendszer állapota miatt elsőre csak motorindítóval próbálkoztunk.

  • Az első büfögéseken fellelkesülve azonnal kannára és elektromos AC-re váltottunk. A siker elmaradt, a karbi orrán-száján ömlött a benzin. Túl nagy nyomásra vagy felakadt úszóra gondoltunk. A nyomásszabályzó beiktatása és az úszóház szakszerű ütlegelése sem segített, úgyhogy minden mindegy alapon nekiálltunk szétszedni a kis Holley-t.

  • Ez fogadott belül. A belerohadt üzemanyag megoldotta az úszó anyagát, le volt tapadva a ház aljára, ezért nem zárt a tűszelep.
    Kitakarítva összeraktuk, szépen szintre tölt az úszóház, nincs szivárgás, de a szívósorig nem jut el a benzin. Még mindig van valami dugulás. Vasárnap folyt.köv.

  • Menni azt nem tudunk, de fékpedálból már kettő is van.

  • A pickupokban elfér a gyári helyen a padló alatt a rásegítős főfékhenger, de a panelban a tank útban van. Úgyhogy a féktök a tűzfalra költözött...

  • ... a beállt dobfék helyett pedig tárcsák kerültek előre. Nem volt annyira egyszerű az átalakítás, mint amennyire reklámozták. A csonkállványra egy adaptert kell rámelegíteni, amire felül az új csapágy. Persze nem ment rá. Kicsit megcsiszoltam, persze elforog... Rendeltem újat.

  • Hajtogattunk fékcsöveket is.
    Szépen összeállt, nagy volt az öröm egészen a légtelenítésig.
    Maradjunk annyiban, hogy a peremezést még lehet gyakorolni.

  • Pedig még rugós védőt is húztunk rá.

  • Csináltam egy konzolt a féklámpa kapcsolónak. Nem hidraulikus lesz, két peremezést megúsztunk.

  • Megjött a karbi felújító készlet. Szétszedtem atomjaira a kis Holleyt, ultrahangos tisztítottuk is.

  • Nyoma sincs a takonynak!

  • A próba indítás kicsit csúszott, mert a tűszelep hibás volt, és nyilván ez hiányzott a felújító készletből is. Szerencsére már úton volt egy komplett karbi tartaléknak, és annak atom tiszta, újszerű volt a belseje.

    Ez az üvegbúra elég menő, csak emiatt vettem meg a plusz karburátort. Persze nem tudtam átrakni a felújítottra, mert annak el van vetemedve a háza.

  • Közben kapott egy egészségügyi mattfeketét, és összeraktuk az elejét. Legyen arca, amikor fel-alá megyünk ajtó és fék nélkül az utcában!

    E betűs Hella fényszórókat vettem hozzá. Nem olyan jó buborék, mint az eredeti sealed beam, de nem köthetnek bele a köpenyesek. És egy év után végre helyükön a személyesen beszerzett helyzetjelzők is!

  • A próba nem lett tökéletes, olyan falsot szívott valahol, hogy ész nélkül pörgött a motor. Azért mentem vele előre-hátra, és ki tudja hány év után újra önerőből állt be a helyére.

    Aggódtam, hogy valamit rosszul raktam össze a karbiban, de úgy néz ki, prózaibb a probléma. Szétszedéskor elszakadt a talp tömítés, és a készlethez kapott vékonyabbal raktam össze. Hiba volt. Kiderült, hogy több mint fél centi vastagon kell egymásra halmozni a tömítéseket, különben felül a karburátor a rudazatot leszorító tőcsavarra.

  • És ez nem hekkelés! Illetve dehogynem, csak épp gyári.
    Mikor 1953-ban kijött az új Holley karburátor, ez a megoldás jutott eszébe a mérnököknek. Vágatok egy szép spacert, aztán meglátjuk, kiesünk-e végre egy kanyarban a járműből.

  • Elkészült a remekmű. Kár, hogy ilyen szar idő van, nem lesz idén már körözés.

  • Eléggé lógott a vezető ajtó. Nem lehet csodálkozni, az alsó zsanér csapja el volt törve, a felső csak kikopva.

  • Túlméretre fúrás, próba, mehet össze. Egy kis zsír, és mint az új! Zsírúj, mi?

  • Javában zajlik a vezetékelés. Jó ez a készlet, minden kábel színkódos, feliratozott. Szépen apránként életre kelnek a drótok végére kötött dolgok.

  • Például ki tudja hány év után van világítás is. A reflektor lábkapcsolója be volt rohadva, de egy jól mért ütés a gumikalapáccsal visszahozta az élők sorába. Defibrilláltam.

  • Na, majd amikor nem csak világít, hanem belekóstolunk a 3000-be!

  • Acélfelnik végre!

  • Naná, hogy metálzöld lett!

  • Gyárilag egy duplaszálas izzó felel a helyzetjelző, fék, index kombinációjáért. Vettem egy készletet, ami két külön egyszálas izzóra bontotta a funkciókat. Ezt egy új foglalattal én háromfelé szedtem. Egy kis varázslat!


  • A műszerfal is megfiatalodott. Nagyon jó ez a kábelköteg, minden szál feliratozott és eltérő színű.

  • Hamarosan a fülkében is így fog világítani.

  • Na, ez kész!


  • Érzelmi hullámvasút ez a projekt. Az egyik pillanatban öröm, a másikban ideg. Egy lépés előre, kettő hátra. Valószínűleg rossz a koncepcióm, mert atomjaira kellett volna szedni és fehér kesztyűben újra összerakni. De nem ezt akarom. A szemem előtt még mindig az lebeg, hogy gyerünk már! Így történik meg, hogy az egyik pillanatban még örülünk az új kerekeknek...

  • ... a következőben meg kiderül, hogy folyik minden fékcső, nem stimmel a tárcsafék csapágy adaptere, törött a bal első rugó fő lapja, vagy épp, hogy a lakatosok elvagdosták a body mount csavarokat, és anélkül lemezelték be a teljes padlót, hogy pótolták volna, vagy legalább hagytak volna nyílást hozzá. Jó, hogy le nem borult a trélerről...

  • Hosszú távon valami független első futóművel tervezek, de egyelőre lőttem egy pár bontott rugót a német ebayen. Egy hét alatt ide is értek. Szétszedtem, megpucoltam, két lapot kihagyva újra összeraktuk. Nyertünk egy centit lefelé. Már csak olyan tíz kéne.

  • Itt még azt hittem, hogy rossz kédert küldtek a hátsó üvegekhez. Kiderült viszont, hogy az autóból kivett (!) üvegek (és kéderek) nem bele valók. Persze már csak azután, hogy legyártattam egy párat a rossz méretből.

  • Kanadából kaptam papíron pontos körvonalat, az alapján rétegelt lemezből vágtam sablont. Egy újabb út az üvegeshez, aztán három pár dolgos kéz, némi szilikon, és siker!

  • Harmadik nekifutásra sikerült a metalflake kormányt is feltenni. Valami anomália miatt a kormányoszlopba épített indexkapcsolótól nem fért vissza sem a gyári kormány, sem a mooneyes kormány adaptere. Esztergályos segített a problémán.

  • Hogy is volt az a hullámvasút?
    A rugók kicserélve, a bódé a helyére csavarozva, a fék lelégtelenítve, tárcsák a helyükön... erre ma a levezetésnek szánt olajcserék közben jön a gyomros: alkatrészek a váltóolajban!
    A 2-3 szinkron alkatrészei. Még egy ilyen pucuka valahol kering belül.

    Pedig csak végre menni akarok 100 métert...

Hozzászólások

  1. keke0323  - 2016. július 14. 21:42

    Tiéd lett Zola!?Gratula!Tényleg jó helyre került!!

  2. the rookie  - 2016. július 15. 21:31

    Gratulálok hozzá, legyen sok örömöd benne! És üdv a Fordosok között! :)

  3. DRW  - 2016. július 16. 19:04

    Szereted a kihívásokat... Túl régóta nem volt szétszórva körülötted egy konténer alkatrész?

  4. z-space  - 2016. július 17. 17:16

    Aszta.... gratulálok! Nagyon nagy kedvencem!

  5. dzé  - 2017. április 21. 09:21

    Azok a ford tükrök elég nyamm.

  6. PeetPeti  - 2017. április 29. 12:47

    Nyomasd Zola! Jó ezt a fejlődést követni!

  7. Cece  - 2017. április 29. 15:17

    Jó az a maszk! Maszkulin! Garatulálok, GOOD LUCK!

  8. Rasca  - 2017. április 30. 20:24

    Gyííí Zola, ez atom!

  9. boldo  - 2017. május 15. 15:29

    Gratula a géphez, ezt most találtam, nem építenél belőle valami hasonlót? :D (Lécci-lécci !)

  10. Zola  - 2017. május 15. 15:52

    Majd truck-1
    Nekem csak egy unalmas, acélfelnis, fehérgumis enyhe custom a cél.

  11. DRW  - 2017. május 19. 17:47

    Hát a fenti is enyhe custom...
    Majd lecseréled a gumikat fehér peremesre...

  12. kortisz  - 2017. május 22. 19:38

    Igazi Challenge, dehát innen szép nyerni! Hajrá!

  13. Cece  - 2017. július 21. 18:53

    Továbbra is szuper! A fehér hűtőrácstól olyan mint Drakula :)

  14. Tony  - 2017. november 24. 11:18

    Jajj, nem irigyellek. (ahogy magamat sem) Remélem lesz hozzá kitartásod megint.

  15. boldo  - 2018. április 25. 20:42

    Na egész jól haladsz, ne add fel, már egészen autó formája van! Szerintem jobban tetted, hogy nem egy fehér kesztyűs full restaurálással kezdted, így hamarabb lesz meg az az élmény-vagyis amikor már önjáró lesz- ami továbblendít majd. Jól látom, hogy piros búrába sikerült narancssárgán villogó indexet varázsolni? Mi a titok?

  16. Zola  - 2018. április 26. 07:02

    Igen, erős fényű narancssárga LED izzó átviszi.

  17. boldo  - 2018. április 27. 22:31

    Vagy úgy, értem, köszönöm! :)


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • Cece:

    Benzin/Diesel? Családban is van, mi is szeretjük.

A lap tetejére