Gyors átmeneti megoldásként egy Nova padüléssel gyarapodtunk. Lehetne szélesebb, de egyelőre megteszi.

1954 Ford F-Series F-100 Panel
Menjünk már!
-
-
Okoztak egy kis fejtörést ezek a clutch head csavarok. Nem láttam ilyet korábban. Egyesek négyszöghöz, mások csokornyakkendőhöz hasonlítják, de abban mindenki egyetért, hogy a lehető legtávolabbra kell hajítani őket.
Szerencsére slowlow Peti már megépített egy öreg pickupot, és kisegített a megfelelő szerszámmal, így már be tudom állítani az ajtókat. A biztonság kedvéért be fogok szerezni egy csillagfejű garnitúrát. -
A Ford teherautók 100. születésnapja alkalmából megemberelte magát a gépezet, és beindult. A hat új gyertya (milyen fura ezt leírni
), és az új trafó nem volt elég ahhoz, hogy szikrát csiholjunk. Sok fejvakarás és kísérletezés után kicseréltük a jónak tűnő megszakítót is az elosztóban. Szerencsére valami isteni szikra
hatására a rockautós rendeléskor bedobtam a kosárba egyet ebből is.
-
https://www.youtube.com/watch?v=w-1LfrmQEJE Az üzemanyagrendszer állapota miatt elsőre csak motorindítóval próbálkoztunk.
-
Az első büfögéseken fellelkesülve azonnal kannára és elektromos AC-re váltottunk. A siker elmaradt, a karbi orrán-száján ömlött a benzin. Túl nagy nyomásra vagy felakadt úszóra gondoltunk. A nyomásszabályzó beiktatása és az úszóház szakszerű ütlegelése
sem segített, úgyhogy minden mindegy alapon nekiálltunk szétszedni a kis Holley-t.
-
Ez fogadott belül. A belerohadt üzemanyag megoldotta az úszó anyagát, le volt tapadva a ház aljára, ezért nem zárt a tűszelep.
Kitakarítva összeraktuk, szépen szintre tölt az úszóház, nincs szivárgás, de a szívósorig nem jut el a benzin. Még mindig van valami dugulás. Vasárnap folyt.köv. -
Menni azt nem tudunk, de fékpedálból már kettő is van.
-
A pickupokban elfér a gyári helyen a padló alatt a rásegítős főfékhenger, de a panelban a tank útban van. Úgyhogy a féktök a tűzfalra költözött...
-
... a beállt dobfék helyett pedig tárcsák kerültek előre. Nem volt annyira egyszerű az átalakítás, mint amennyire reklámozták. A csonkállványra egy adaptert kell rámelegíteni, amire felül az új csapágy. Persze nem ment rá. Kicsit megcsiszoltam, persze elforog... Rendeltem újat.
-
Hajtogattunk fékcsöveket is.
Szépen összeállt, nagy volt az öröm egészen a légtelenítésig.
Maradjunk annyiban, hogy a peremezést még lehet gyakorolni. -
Pedig még rugós védőt is húztunk rá.
-
Csináltam egy konzolt a féklámpa kapcsolónak. Nem hidraulikus lesz, két peremezést megúsztunk.
-
Megjött a karbi felújító készlet. Szétszedtem atomjaira a kis Holleyt, ultrahangos tisztítottuk is.
-
Nyoma sincs a takonynak!
-
A próba indítás kicsit csúszott, mert a tűszelep hibás volt, és nyilván ez hiányzott a felújító készletből is. Szerencsére már úton volt egy komplett karbi tartaléknak, és annak atom tiszta, újszerű volt a belseje.
Ez az üvegbúra elég menő, csak emiatt vettem meg a plusz karburátort. Persze nem tudtam átrakni a felújítottra, mert annak el van vetemedve a háza. -
Közben kapott egy egészségügyi mattfeketét, és összeraktuk az elejét. Legyen arca, amikor fel-alá megyünk ajtó és fék nélkül az utcában!
E betűs Hella fényszórókat vettem hozzá. Nem olyan jó buborék, mint az eredeti sealed beam, de nem köthetnek bele a köpenyesek. És egy év után végre helyükön a személyesen beszerzett helyzetjelzők is! -
A próba nem lett tökéletes, olyan falsot szívott valahol, hogy ész nélkül pörgött a motor. Azért mentem vele előre-hátra, és ki tudja hány év után újra önerőből állt be a helyére.
Aggódtam, hogy valamit rosszul raktam össze a karbiban, de úgy néz ki, prózaibb a probléma. Szétszedéskor elszakadt a talp tömítés, és a készlethez kapott vékonyabbal raktam össze. Hiba volt. Kiderült, hogy több mint fél centi vastagon kell egymásra halmozni a tömítéseket, különben felül a karburátor a rudazatot leszorító tőcsavarra. -
És ez nem hekkelés! Illetve dehogynem, csak épp gyári.
Mikor 1953-ban kijött az új Holley karburátor, ez a megoldás jutott eszébe a mérnököknek. Vágatok egy szép spacert, aztán meglátjuk, kiesünk-e végre egy kanyarban a járműből. -
Elkészült a remekmű. Kár, hogy ilyen szar idő van, nem lesz idén már körözés.
-
Eléggé lógott a vezető ajtó. Nem lehet csodálkozni, az alsó zsanér csapja el volt törve, a felső csak kikopva.
-
Túlméretre fúrás, próba, mehet össze. Egy kis zsír, és mint az új! Zsírúj, mi?
-
Javában zajlik a vezetékelés. Jó ez a készlet, minden kábel színkódos, feliratozott. Szépen apránként életre kelnek a drótok végére kötött dolgok.
-
Például ki tudja hány év után van világítás is. A reflektor lábkapcsolója be volt rohadva, de egy jól mért ütés a gumikalapáccsal visszahozta az élők sorába. Defibrilláltam.
-
Na, majd amikor nem csak világít, hanem belekóstolunk a 3000-be!
-
Acélfelnik végre!
-
Naná, hogy metálzöld lett!
-
Gyárilag egy duplaszálas izzó felel a helyzetjelző, fék, index kombinációjáért. Vettem egy készletet, ami két külön egyszálas izzóra bontotta a funkciókat. Ezt egy új foglalattal én háromfelé szedtem. Egy kis varázslat!
https://www.youtube.com/watch?v=Ps1S0TwcukU
-
A műszerfal is megfiatalodott. Nagyon jó ez a kábelköteg, minden szál feliratozott és eltérő színű.
-
Hamarosan a fülkében is így fog világítani.
-
Na, ez kész!
https://www.youtube.com/watch?v=WmyFQB3_7Mo
Hozzászólások
Tiéd lett Zola!?Gratula!Tényleg jó helyre került!!
Gratulálok hozzá, legyen sok örömöd benne! És üdv a Fordosok között! :)
Szereted a kihívásokat... Túl régóta nem volt szétszórva körülötted egy konténer alkatrész?
Aszta.... gratulálok! Nagyon nagy kedvencem!
Azok a ford tükrök elég nyamm.
Nyomasd Zola! Jó ezt a fejlődést követni!
Jó az a maszk! Maszkulin! Garatulálok, GOOD LUCK!
Gyííí Zola, ez atom!
Gratula a géphez, ezt most találtam, nem építenél belőle valami hasonlót? :D (Lécci-lécci !)
Majd truck-1
Nekem csak egy unalmas, acélfelnis, fehérgumis enyhe custom a cél.
Hát a fenti is enyhe custom...
Majd lecseréled a gumikat fehér peremesre...
Igazi Challenge, dehát innen szép nyerni! Hajrá!
Továbbra is szuper! A fehér hűtőrácstól olyan mint Drakula :)
Jajj, nem irigyellek. (ahogy magamat sem) Remélem lesz hozzá kitartásod megint.
Na egész jól haladsz, ne add fel, már egészen autó formája van! Szerintem jobban tetted, hogy nem egy fehér kesztyűs full restaurálással kezdted, így hamarabb lesz meg az az élmény-vagyis amikor már önjáró lesz- ami továbblendít majd. Jól látom, hogy piros búrába sikerült narancssárgán villogó indexet varázsolni? Mi a titok?
Igen, erős fényű narancssárga LED izzó átviszi.
Vagy úgy, értem, köszönöm! :)
!roadkill
Húúú meg haaa! Én nem is tudom mit csinálnék ilyen helyzetekben- nagyon lazák vagytok! Csak így tovább- minden jó, ha jó a vége-amíg meg nem jó, addig nincsen vége!
Végignéztem. Atom! Gratulálok, jól nyomjátok Kundival. Le vagyok maradva az oldalt követésben :-(