1954 Ford F-Series F-100 Panel

Menjünk már!

  • Gyors átmeneti megoldásként egy Nova padüléssel gyarapodtunk. Lehetne szélesebb, de egyelőre megteszi.

  • Okoztak egy kis fejtörést ezek a clutch head csavarok. Nem láttam ilyet korábban. Egyesek négyszöghöz, mások csokornyakkendőhöz hasonlítják, de abban mindenki egyetért, hogy a lehető legtávolabbra kell hajítani őket.

    Szerencsére slowlow Peti már megépített egy öreg pickupot, és kisegített a megfelelő szerszámmal, így már be tudom állítani az ajtókat. A biztonság kedvéért be fogok szerezni egy csillagfejű garnitúrát.

  • A Ford teherautók 100. születésnapja alkalmából megemberelte magát a gépezet, és beindult. A hat új gyertya (milyen fura ezt leírni ), és az új trafó nem volt elég ahhoz, hogy szikrát csiholjunk. Sok fejvakarás és kísérletezés után kicseréltük a jónak tűnő megszakítót is az elosztóban. Szerencsére valami isteni szikra hatására a rockautós rendeléskor bedobtam a kosárba egyet ebből is.

  • Az első büfögéseken fellelkesülve azonnal kannára és elektromos AC-re váltottunk. A siker elmaradt, a karbi orrán-száján ömlött a benzin. Túl nagy nyomásra vagy felakadt úszóra gondoltunk. A nyomásszabályzó beiktatása és az úszóház szakszerű ütlegelése sem segített, úgyhogy minden mindegy alapon nekiálltunk szétszedni a kis Holley-t.

  • Ez fogadott belül. A belerohadt üzemanyag megoldotta az úszó anyagát, le volt tapadva a ház aljára, ezért nem zárt a tűszelep.
    Kitakarítva összeraktuk, szépen szintre tölt az úszóház, nincs szivárgás, de a szívósorig nem jut el a benzin. Még mindig van valami dugulás. Vasárnap folyt.köv.

  • Menni azt nem tudunk, de fékpedálból már kettő is van.

  • A pickupokban elfér a gyári helyen a padló alatt a rásegítős főfékhenger, de a panelban a tank útban van. Úgyhogy a féktök a tűzfalra költözött...

  • ... a beállt dobfék helyett pedig tárcsák kerültek előre. Nem volt annyira egyszerű az átalakítás, mint amennyire reklámozták. A csonkállványra egy adaptert kell rámelegíteni, amire felül az új csapágy. Persze nem ment rá. Kicsit megcsiszoltam, persze elforog... Rendeltem újat.

  • Hajtogattunk fékcsöveket is.
    Szépen összeállt, nagy volt az öröm egészen a légtelenítésig.
    Maradjunk annyiban, hogy a peremezést még lehet gyakorolni.

  • Pedig még rugós védőt is húztunk rá.

  • Csináltam egy konzolt a féklámpa kapcsolónak. Nem hidraulikus lesz, két peremezést megúsztunk.

  • Megjött a karbi felújító készlet. Szétszedtem atomjaira a kis Holleyt, ultrahangos tisztítottuk is.

  • Nyoma sincs a takonynak!

  • A próba indítás kicsit csúszott, mert a tűszelep hibás volt, és nyilván ez hiányzott a felújító készletből is. Szerencsére már úton volt egy komplett karbi tartaléknak, és annak atom tiszta, újszerű volt a belseje.

    Ez az üvegbúra elég menő, csak emiatt vettem meg a plusz karburátort. Persze nem tudtam átrakni a felújítottra, mert annak el van vetemedve a háza.

  • Közben kapott egy egészségügyi mattfeketét, és összeraktuk az elejét. Legyen arca, amikor fel-alá megyünk ajtó és fék nélkül az utcában!

    E betűs Hella fényszórókat vettem hozzá. Nem olyan jó buborék, mint az eredeti sealed beam, de nem köthetnek bele a köpenyesek. És egy év után végre helyükön a személyesen beszerzett helyzetjelzők is!

  • A próba nem lett tökéletes, olyan falsot szívott valahol, hogy ész nélkül pörgött a motor. Azért mentem vele előre-hátra, és ki tudja hány év után újra önerőből állt be a helyére.

    Aggódtam, hogy valamit rosszul raktam össze a karbiban, de úgy néz ki, prózaibb a probléma. Szétszedéskor elszakadt a talp tömítés, és a készlethez kapott vékonyabbal raktam össze. Hiba volt. Kiderült, hogy több mint fél centi vastagon kell egymásra halmozni a tömítéseket, különben felül a karburátor a rudazatot leszorító tőcsavarra.

  • És ez nem hekkelés! Illetve dehogynem, csak épp gyári.
    Mikor 1953-ban kijött az új Holley karburátor, ez a megoldás jutott eszébe a mérnököknek. Vágatok egy szép spacert, aztán meglátjuk, kiesünk-e végre egy kanyarban a járműből.

  • Elkészült a remekmű. Kár, hogy ilyen szar idő van, nem lesz idén már körözés.

  • Eléggé lógott a vezető ajtó. Nem lehet csodálkozni, az alsó zsanér csapja el volt törve, a felső csak kikopva.

  • Túlméretre fúrás, próba, mehet össze. Egy kis zsír, és mint az új! Zsírúj, mi?

  • Javában zajlik a vezetékelés. Jó ez a készlet, minden kábel színkódos, feliratozott. Szépen apránként életre kelnek a drótok végére kötött dolgok.

  • Például ki tudja hány év után van világítás is. A reflektor lábkapcsolója be volt rohadva, de egy jól mért ütés a gumikalapáccsal visszahozta az élők sorába. Defibrilláltam.

  • Na, majd amikor nem csak világít, hanem belekóstolunk a 3000-be!

  • Acélfelnik végre!

  • Naná, hogy metálzöld lett!

  • Gyárilag egy duplaszálas izzó felel a helyzetjelző, fék, index kombinációjáért. Vettem egy készletet, ami két külön egyszálas izzóra bontotta a funkciókat. Ezt egy új foglalattal én háromfelé szedtem. Egy kis varázslat!

    https://www.youtube.com/watch?v=Ps1S0TwcukU

  • A műszerfal is megfiatalodott. Nagyon jó ez a kábelköteg, minden szál feliratozott és eltérő színű.

  • Hamarosan a fülkében is így fog világítani.

Hozzászólások

  1. keke0323  - 2016. július 14. 21:42

    Tiéd lett Zola!?Gratula!Tényleg jó helyre került!!

  2. the rookie  - 2016. július 15. 21:31

    Gratulálok hozzá, legyen sok örömöd benne! És üdv a Fordosok között! :)

  3. DRW  - 2016. július 16. 19:04

    Szereted a kihívásokat... Túl régóta nem volt szétszórva körülötted egy konténer alkatrész?

  4. z-space  - 2016. július 17. 17:16

    Aszta.... gratulálok! Nagyon nagy kedvencem!

  5. dzé  - 2017. április 21. 09:21

    Azok a ford tükrök elég nyamm.

  6. PeetPeti  - 2017. április 29. 12:47

    Nyomasd Zola! Jó ezt a fejlődést követni!

  7. Cece  - 2017. április 29. 15:17

    Jó az a maszk! Maszkulin! Garatulálok, GOOD LUCK!

  8. Rasca  - 2017. április 30. 20:24

    Gyííí Zola, ez atom!

  9. boldo  - 2017. május 15. 15:29

    Gratula a géphez, ezt most találtam, nem építenél belőle valami hasonlót? :D (Lécci-lécci !)

  10. Zola  - 2017. május 15. 15:52

    Majd truck-1
    Nekem csak egy unalmas, acélfelnis, fehérgumis enyhe custom a cél.

  11. DRW  - 2017. május 19. 17:47

    Hát a fenti is enyhe custom...
    Majd lecseréled a gumikat fehér peremesre...

  12. kortisz  - 2017. május 22. 19:38

    Igazi Challenge, dehát innen szép nyerni! Hajrá!

  13. Cece  - 2017. július 21. 18:53

    Továbbra is szuper! A fehér hűtőrácstól olyan mint Drakula :)

  14. Tony  - 2017. november 24. 11:18

    Jajj, nem irigyellek. (ahogy magamat sem) Remélem lesz hozzá kitartásod megint.

  15. boldo  - 2018. április 25. 20:42

    Na egész jól haladsz, ne add fel, már egészen autó formája van! Szerintem jobban tetted, hogy nem egy fehér kesztyűs full restaurálással kezdted, így hamarabb lesz meg az az élmény-vagyis amikor már önjáró lesz- ami továbblendít majd. Jól látom, hogy piros búrába sikerült narancssárgán villogó indexet varázsolni? Mi a titok?

  16. Zola  - 2018. április 26. 07:02

    Igen, erős fényű narancssárga LED izzó átviszi.

  17. boldo  - 2018. április 27. 22:31

    Vagy úgy, értem, köszönöm! :)

  18. Kundi  - 2018. július 9. 09:23

    !roadkill

  19. Cece  - 2018. július 9. 21:52

    Húúú meg haaa! Én nem is tudom mit csinálnék ilyen helyzetekben- nagyon lazák vagytok! Csak így tovább- minden jó, ha jó a vége-amíg meg nem jó, addig nincsen vége!

  20. Reseda  - 2018. szeptember 28. 13:05

    Végignéztem. Atom! Gratulálok, jól nyomjátok Kundival. Le vagyok maradva az oldalt követésben :-(


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére