1993 Ford Taurus GL STATION WAGON

2012 műszaki vizsga

  • Ismét elérkezett a műszaki vizsga,bemelegítésnek az ajtólógással kezdjük,mifelénk régen ez nagy vesszőparipa volt műszakin,úgyis elég a baja szegény kocsinak semmi sem olyan rajt mint az átlagos kocsikon,ne hagyjunk felületet a belekötésbe,ki tudja milyen kövület vizsga biztosba futunk bele!

  • A kikopott ajtózsanér már lebontva.

  • Esztergályos bácsi megcsinálta nekünk,kicsit át lett alakítva,új bronz perselyek kerültek bele,és egy Lada hardy tárcsa csavarból lett a csapszeg megesztergálva

  • A bal tükör mozgató motorja nem működött rendesen le-fel egyáltalán nem,ha már le van szedve az ajtó,és minden szét van szedve akkor ezt is meg kell javítani valahogyan,és műszakin is működnie kell! Próbáltam szétszedni de az összes csavar be volt állva spiáterből van a vázszerkezet a műanyagok alatt! Akkor a hajót építeni üvegbe módszert alkalmaztam először csináltam egy ilyen világítást,ez pont befért ha tükör lapot kifeszítettem!

  • Csavarhúzóval sikerült szétfeszíteni a mozgató motorok házának összepattintott füleit,és töménytelen mennyiségű WD-40 et befújtam neki,közben akksiról adogattam neki az áramot,miközben a pólusokat ide-oda forgattam,(de mielőtt neki álltam az egész műveletnek először kimértem nincsen-e szakadás vagy kontakt hiba)A spray-zegetés meghozta az eredményt,nyekegve-bekegve megindult egyszer csak a motor,addig ismételgettem amíg szépen nem járt ez kb.egy egész éjszaka eltartott!

  • Az ajtó falc kifestve,ajtó vissza, vezetékek visszakötve,szigetelések visszaragasztva,az ajtó beállítása eltartott egy darabig,de ez is sikerült, már az okosok megállapították,hogy biztos ki van kopva a zár mert milyen könnyen csukódik!Az ajtókárpit patentjai nem voltak a helyzet magaslatán eléggé lötyögött a kárpit,de amit már tapasztaltam Peugeot alkatrészekből lehet néhány dolgot pótolni,nem rég volt komplett belső csere egy 206-ba mentettünk csomó kárpit patentot,és csodák-csodája majdnem 100%-ig ugyanaz tehát beépíthető,kapott egy kis szilózást,Persze ezért a szilós srác lekapná a fejem ,mert nem sziló,hanem ilyen-olyan ecetsavmentes hiper-szuper multifunkciós ragasztó 10 év ragasztási garanciával UV sugárzás és folyamatos igénybe vétel mellett is! Üres PET palackot csavartunk rongyba és kis speniterrel huzattuk oda!

  • Lebontottam a kormányt mert már többen megjegyezték,hogy úr isten milyen retkes a kormányod????? Pfúúúújjjjj!!!! Hányinger stb...! Mondom nem retkes le van kopva a festék! Micsodaaa? Milyen festék? Életükben nem halottak olyanról,hogy a kormány le lenne festve????

  • Vittem a kormányt szint kevertetni, ott is volt nagy csodálkozás,és mindenféle okoskodás,hogy ez így meg úgy, meg ezért meg azért nem lesz jó! Nem teljesen sikerült a színt eltalálni,de azért jó lett,lefestettem a légzsákot és a kormány oszlop burkolatot is!

  • Ilyen lett!

  • Meg Ilyen!

  • Minden a helyén,ezen képem úgy néz ki,hogy nagyon el üt a szín, valamiért a fénykép így adja vissza de a valóságban nem ennyire feltűnő,sőt teljesen jó lett!

  • Közben a Laca nevű cicánk a bocis párnájáról követte unottan az eseményeket!

  • Miközben az alját nézegettem,észrevettem hogy a motor olajteknője olajos elkezdtem keresni honnan jöhet az olaj??? Meg lett!!! Az olajteknő tömítés kicsúszott az ékszíjtárcsa alatt! Na most ez olyan helyen van,szinte csak tükörből lehet látni,alig tudtam bedugni a fényképezőt is! Persze a kipufogó csövek kígyója is a ott találkozik a katalizátorral,és minden be van rohadva! Na most fogyott el a türelmem,most lesz az,hogy összefűrészelem az egész kocsit és kiviszem a MÉH telepre! Mert ebből a sok szarból már nagyon elegem van! Es egy nagyon jó állapotú kocsinak számított mikor megvettük,és viszonylag fiatal is volt,mióta megvan 3-éve,vagy 4 már nem is tudom folyamatosan csináljuk,és ha 8 ezer kilométert mentünk vele akkor sokat mondok! El sem merem képzelni milyen lehet egy 30 éves ütött vágott gittelt szanaszét pusztult csekmet, egy-két apró esztétikai hibával.......

  • A kiszedésre váró kipufogó csavarok! Ezt még lefényképeztem,de a további műveletekről nem készült fénykép,nem volt türelmem hozzá,meg lett csinálva,össze lett rakva a kocsi,végtelen történet lenne!

  • Van még egy kép mégis csak!

  • Rozsda-rozsda

  • Változatosság kedvéért egy kis rozsda!

  • Festés,aztán a végén szinte lefújtuk az egész alját!

  • Közben kiderült ,hogy lógnak a stabilizátor rúd összekötő gömbfejes pálcák,a csavarok csak melegítésre indultak meg nagy nehezen!

  • A csere darabok H Astra-é Diesel! Három centivel hosszabb de elmegy! Vicces műanyagból vannak ,de eddig még bírja!

  • Olajat is cseréltünk,az olajszűrő beszerzése mindig egy kaland,most úgy terveztem,hogy esztergáltatok egy közdarabot és olyan menettel lesz amilyen olajszűrőt lehet kapni,de bonyolult lett volna a kivitelezés,ezért indult a beazonosítás projekt,végül is valamilyen volkswagen transporter benzinesé jó lett volna de az is ritka és nem sikerült rendelni,helyette viszont volt Lengyel Tarpan-é elképzelhető,hogy szerelték VW. motorral és ezért a passzolás! Aki nem ismerné a vérvonalat: előd:valami USA ős, Pobeda,Warsawa,Zuk,Nysa, és végjáték volt a Tarpan. Lényeg az olajszűrő jó lett!

  • A nagy olajszűrő keresgélés közben viszont sikerült levegőszűrőt találni hozzá,hogy honnan volt ilyen raktáron ne kérdezzétek,természetesen megvettük úgy is ráfért már a csere!

  • Helyére is került!

  • Kész csoda,hogy az európai olajat bele tudtuk önteni!

  • Kicseréltük a szervóba is az olajat ezt mindig cserélgetjük,mert ez gyenge pontja,gumikat is kellet cserélni,valamiért kirepedezett az oldala. Meglett a műszaki vizsga is! Kicsit izgultam,én nem akartam de mondták a Suzuki szerviben,mert ott vizsgáztattam,hogy beszéljek a vizsga biztossal,hogy minden más mint egy Suzukin,természetesen nem tetszett neki,az volt a válasz én ne okosítsam ki mert ő pontosan tudja mit kell nézni,és mik az aktuális jogszabályok!Míg vártam a papír munkára,hallottam,hogy arról beszélgetnek hogy valakinek az ismerőse 1.5-ös Ignist vett, elment az esze olyan benzintemetőt megvenni,miért nem valami 1.0-est vett az is elmegy akárhova,de mindenki álma valami 1.4-es diesel hdpdtijtd Renault mert csak 4-et eszik,mikor meghallották hogy a Ford 3 ezres majdnem elájultak,úr isten ezzel még számtani is lehet,nincsen itt semmilyen válság amikor valaki még ilyen állat nagy kocsival jár!

    Közben megjártuk Komáromot is,természetesen jó USA autóhoz méltón nem múlhat el egy 200 km-es túra hiba nélkül,behalt az etanol átalakító,alig mentek a hengerek,szerencsére,sikerült Komárom környékén találni egy műszerészt aki megjavította,hát ez sem volt egy egyszerű történet,sőt olcsó sem ,de megoldódott a probléma többé-kevésbé,és haza tudtunk jutni!

  • Következő generáció!

Hozzászólások

  1. StangMan  - 2009. március 10. 01:00

    Gratula... erre mondják csak kifordítottad és leporoltad :o)

    Jó kis gép... majd kérünk olyan képeket is, amikor egyben van :o)

  2. pitta  - 2009. március 10. 07:53

    Nem semmi,főleg,hogy magadnak csinálod!
    Jó dolog ez!

  3. boldo  - 2009. március 10. 12:21

    gratulálok! jó látni, hogy rendbeteszed a gépet, sok sikert, és sok-sok hibamentes mérföldet!

  4. Reseda  - 2009. március 10. 22:20

    Egy igazi benzintyúk :) Dícséretes ötös!

  5. ChevyNova  - 2009. március 11. 19:50

    Én is csak gratulálni tudok a vashoz!
    Örülök, h vannak még ilyen emberek, akik ezt a típust így tudják szeretni. Ha az elektronika rendben van, akkor nem sok gondod lesz vele! Én is hasonlót ápolgatok, csak az 1 évvel idősebb és szedán (garázsban parkol).
    Sok kellemes percet kívánok hozzá!

  6. szandika  - 2009. március 15. 20:08

    Hát igen ő az én anyukám!!!egy ezermester!!!Remélem a ballagásomra már készen lesz !!!puszika

  7. kandurbandi  - 2009. március 16. 01:04

    Gratulálok!Ez szép teljesítmény egy hölgytől.

  8. Meliw116  - 2009. március 16. 20:03

    Lehet okoskodni,minden jótanácsot szivesen veszek!Egyébként ez a ronda bordó szín csak egy alapozó festés:-)

  9. kema1  - 2009. március 24. 11:19

    Hát ez nem semmi, biztos nagyon szép lesz ha elkészül, szinte új autó lesz, gratulálok, ügyes vagy!

  10. uzsz  - 2009. március 31. 09:47

    Őszinte elismerésem. Én ehhez kevés lennék. Le a kalappal

  11. Tóbi  - 2009. március 31. 10:27

    Nő létére autó restaurál nem is akárhogy.... beszarás :))

  12. ChevyNova  - 2009. március 31. 12:57

    Látom, azért futottál néhány kört a szervóval...ennek tényleg visítós hangja van. Eleinte én is megijedtem, de nem kevés utánajárás és sok youtube-os videónézés után konstatáltam hogy ez teljesen normális!!
    Nekem is volt kipufogó cserém, ami után annyira halk lett az autó, h szinte csak a szervó hagját lehet hallani :-))

    Gratulálok a kocsidhoz és nem utolsó sorban a kitartásodhoz!

    Hajrá!!!

  13. somi  - 2009. április 7. 18:07

    Imádom olvasni ezt a garázst, remélem, egyszer még nyugdíjaskorom előtt én is ilyen ügyes leszek, és lesz egy klasszul felszerelt garázsom :))

    Az újabb Fordok szervójának is szép hangja van :)

    Remélem, mielőbb láthatjuk az autócskát, hajrá!

  14. FirebirdV8  - 2009. április 8. 21:57

    Szia! Gratulálok az autóhoz. További sok sikert.

  15.  - 2009. április 8. 22:06

    Köszi mindenkinek a jótanácsokat és a bíztatást,nem egyszerű egy ilyen autót rendbe tenni,pedig ez még aránylag hibátlan volt:-)

  16. kölyök  - 2009. április 8. 22:45

    le a kalappal!!

  17. bone  - 2009. április 11. 17:53

    Szia Meli.

    A szervonak nincs hangja, ha jó és a megfelelő olaj kering benne.
    Az ATF a Fordoknak nem tesz jót.
    Távolítsd el az ATF-fet és vegyél bele Mopar Steering Fluid nevű olajat, ezt az Amero-R-él kapod meg, ATF árnál kicsit drágábban.
    Ha a mostani szivattyútok nem halkul el számottevő mértékben, akkor csak a csere a megoldás.
    Felújítottat kapsz a rockauton viszonylag olcsón, vigyázz, mert két tengely mérettel árulják, pontosan a Tiédbe valót vegyél!

    Hajrá, tetszik a garázsod!

  18. euromaci  - 2009. április 17. 07:58

    Hihetetlen ez az autószeretet és az ügyességed. Gratulálok ! Sok sikert a továbbiakban is.

  19. CoolCat  - 2009. április 23. 06:30

    A képeket nézegetve kedvem támad nekem is egy kis munkához meg egy Taurushoz! ;)
    Tök jó, csak így tovább!

  20. Meliw116  - 2009. április 24. 21:30

    Köszi a gratulációkat és a jókívánságokat,tényleg nagyon szép ez az autó,minél többet nézegetem annál jobban tetszik:-)Öröm egy ilyen kocsit a magaménak tudni!Nektek is minden jót és kitartást kívánok!

  21. ürdongó  - 2009. április 28. 14:54

    Le a kalappal ez igen GYÖNYÖRŰ ha a nagy részét te csináltad akkor meg főleg a garázsod is szuper így tovább.

  22. Repülj  - 2009. április 30. 08:20

    Gratulálok, igazán szép munka volt!
    Olyan lett az autó, hogy az ember kényszert érez arra, hogy beleüljön, autózzon, és még ott is aludjon!
    Sok örömteli mérföldet együtt!

    Repülj

  23. policecaprice  - 2009. május 6. 15:33

    Gratulálok ehhez a Fordhoz, nagyon szép munka amit elvégeztél rajta, főleg egy hölgytől igazán nem semmi, egy-két férfi biztosan szégyellte magát olvasás közben. :) SZUPER!!!

  24. Tony  - 2009. május 6. 20:37

    Nagyon fasza! Gratulálok hozzá. Piszok gyors munka volt.

  25. szab  - 2009. május 14. 16:16

    Üdv

    Grat! Méghogy egy nő nem tud szerelni? :-) Jól felszerelt a műhely, és szépen dolgozol! Nekem Ford Aerostarom van, motor, váltó, elektronika, minden egyforma rajtuk. Már 8 éve járok vele, ismerem és van sok alkatrészem hozzá. Ha tanács, vagy alkatrész kellene, szólj nyugodtan. 20/3634702

    u.i.: A szervóm az elejétől fogva hangos, sajnos Ford betegség. De vannak rá trükkök azért ;-)

  26. Flanker  - 2009. május 18. 22:13

    Szia:) Jó volt olvasni a garázsod. Szép lett!

    Bálint

  27. bélés  - 2009. június 13. 12:57

    Szia!Nagyon szép lett a BIKÁD!
    Én is vettem egy arany színű sedant és mit mondjak nagyon jó nagyon szép autó sok apró híbával!A szervo nekem is hangos de kezdem megszokni!GRATULÁLOK!!!

  28. Zola  - 2009. július 14. 16:05

    Nem egy klasszikus darab a Grand Am, de tényleg szép állapotúnak néz ki.
    Kár lenne tönkretenni!

  29. StangMan  - 2009. július 17. 10:55

    1et értek Zolával

  30. kema1  - 2009. július 17. 13:20

    Kár egy ilyen szép állapotú Pontiacot végleg kivonni! Mért nem csak ideiglenesen vonatod ki, igy ha meggondolod magad, lesz rendszámod, és ha olyan szép lesz mint a Ford, könnyebben el is tudod adni, hogy vegyél egy másikat, hogy az is megszépüljön és így tovább, és így tovább :)))

  31. rep  - 2009. július 20. 22:27

    Jók a képek!:)

  32.  - 2009. július 20. 22:33

    Szia, rep!

    Nem tudom mire gondolsz:-))

  33. CoolCat  - 2009. július 26. 16:38

    Szia!
    Van egy csomó kis alkatrészem az autódhoz, lámpák, műszerfal elemek, stb.. Érdekelne?

  34. :)  - 2009. július 28. 16:02

    Na, Te aztán nem vagy szívbajos! De jól is van ez így. :)

  35. euromaci  - 2009. július 28. 18:36

    Hihetetlen egy csajszi vagy !! :))))
    Sok férfi megirigyelné a szakmai kitartásodat !
    Szívből gratulálok és sok sikert
    ehez az autóhoz is.

  36. szandika  - 2009. augusztus 2. 20:31

    Nagyon ügyes vagy Ancim!!!!

  37. wdb126  - 2009. augusztus 13. 09:53

    ...hát nem jutok szóhoz, aszem jobb lenne ezt másképp kibeszélni! ott volt mellettem és még egy körre sem mentem vele, most nem tudom kire haragudjak!;)
    Nem semmi, Gratula!!! Bár bevallom tőletek más szintet nem is lehetne elvárni!!!

  38. Meliw116  - 2009. augusztus 13. 16:54

    Szia wdb126 ígérem egerszegen mehetsz vele:-)

  39. spidi1  - 2009. október 30. 08:05

    szia

    az autó hozzám került, lábon hozta a kedvesem Fehérvárig, teljesen rendben van, igaz az automata váltója D -ben nem megy de ezt majd orvosoljuk. Láttam olvastam a leírást köszönöm egy jó kis hobbi autó. Bízom benne hogy a motor is jól fog üzemelni nálatok. a kedvesem megfertözödött már most imádja, menni fogunk, vagy csak Ö :-) találkozókra. szia spidi

  40. nemokos007/2  - 2009. október 30. 17:41

    Beszarás,gratulálok nektek.

    A fotók a szöveg is teljesen rendben.

  41. Űrdongó  - 2009. november 14. 06:43

    Haláli vagy kész vagyok.

  42. szandika  - 2009. december 2. 09:16

    Nagyon Boldog Névnapot Kívánok Anyucim!!!!

  43. Cece  - 2009. december 26. 00:43

    Szia!Mindig csodáltam miket csinálsz, de ez az önindítós mutatvány... Gratulálok és a sztori sem rossz-de végül: indít?:) !kíváncsi

  44. csabbi  - 2009. december 26. 07:11

    Mindig nagy ámulattal nézem hogy Nő létedre ennyire érdekel és csinálod az autódat.Nagyon nagy tisztelet Neked,azt hiszem ezt az összes amerikai autós kolléga nevében mondhatom?!
    Boldog Karácsonyt Nektek Is!!!

  45. Cece  - 2009. december 27. 00:09

    Pont lemaradtam a Boldog Karácsony kívánásról, de klassz lett az önindítód!!!

  46. Capt  - 2010. január 4. 22:02

    !leesőállsmiley
    Egyenlőre nem jutok szóhoz!
    A garázsodból lassan service manual-t lehet kiadni!

  47. kbalazs  - 2010. február 9. 11:20

    Döbbenet, hogy ezt mind Te mint nő csináltad.
    Gratula!

  48. Lord_KROK  - 2010. február 10. 13:15

    Nő létedre sokkal jobban értesz az autókhoz mint én :O
    Gratula a kocsihoz!

  49. Meliw116  - 2010. február 12. 01:51

    Köszi!Persze nem egyedűl csinálok mindent a páromtól kapok segítséget.(ő a fotós)és adja az instrukciókat mit hogyan csináljak!:-)

  50. Tuco  - 2010. március 17. 11:11

    Először azt hittem poén, de lehervadt a vigyor - ezt tényleg Te csinálod...:)
    Hihetetlen!
    Ezt mutogatni fogom!!:)

    Gratulálok!!!

  51. Tuco  - 2010. március 17. 11:15

    ÉS A LÁÁÁNYOD IS??? :)
    Hát hihetetlen...:D

  52. euromaci  - 2010. június 27. 18:21

    Már egyszer írtam, de most megint kell írnom. :)
    Le a kalappal. Ezt a kitartást nemsokan bírnák.

  53.  - 2010. június 27. 19:40

    Köszönöm,de egyedül nem tudnám én sem csinálni,van segítségem:-)

  54. Cece  - 2010. július 13. 19:28

    Hát vannak kalandjaitok! Külön service manual a garázsod!

  55. Meliw116  - 2010. július 13. 19:33

    Hát kalandok azok vannak,nem egyszerű egy amerikai autót itt Zeg.-en leműszakiztatni:-)

  56. csabbi  - 2010. július 13. 21:18

    Jó látni hogy egy Hölgy így foglalkozik az autójával.Maximális tisztelet!

  57. Tornado  - 2010. július 14. 18:35

    Szia nagyon komolyan nyomod, gratulalok a kitartásodhoz és lelkesedésedhez sokan példát vehetnének rolad ( köztük én isss .) )

  58. stang89  - 2010. július 16. 16:16

    most olvastam a papír kálváriádat...
    hát baszki nem irigyellek ..én már biztos felakasztottam volna magam ennyi gusztustalanság után...de talán ez is megoldódik mint minden más..
    ugyanilyet nyúzok, majd komáromban lopok ötleteket a tiédről addig sok boldog mérfőldet kívánok..

  59.  - 2010. július 16. 23:00

    Sajnos ez a magyar valóság,szinte már kalandregényt lehetne írni egy műszaki vizsgáról.
    Komáromban természetesen ott leszünk!

  60.  - 2010. augusztus 22. 22:59

    Köszi szépen!Persze jó a jól felszerelt garázs,de rengeteg találékonyságra is szükség van.Nem vállalok más kocsit a mi autóinkkal is van elég meló és munka mellett örülük ha azok rendben vannak.
    Most éppen egy Mercedes W124 260E van szétdöntve a garázsban,de annak a restaurálását itt nem kommentáljuk,pedig jó nagy meló.-)

  61. Repülj  - 2010. november 3. 18:57

    Szia!

    Ahányszor benézek a garázsodba, mindig csodával adózom a kitartásért és leleményességért, és kicsit irigykedem!

    Gratula a verdához és a munkához!

    Repülj

  62. new yorker  - 2010. december 9. 03:20

    Szia !
    Őszinte gratula a befektetett munkáért és kitartásért.
    A jegyed is Bika így ez kicsit érthető.
    Szép alapos leírás amiből sokat lehet okulni.

  63. buSZabi  - 2011. október 3. 14:58

    az első amerikai autó, amire emlékszem egy ilyen kombi volt, arany színű, Svájcban láttam kb 20 éve, gratula, nagyon szép, sokszor gondoltam a gyönyörű tükrökre azóta is.

  64. burnoczky  - 2011. november 27. 23:09

    nagyon szép az autód grat hozzá. én is sokat melózok az enyémmel, úgyhogy át is érzem hogy milyen .

  65. customman  - 2012. január 23. 00:48

    Nagyjából mindent elmondtak már az előttem szólók. :)
    Le a kalappal!

  66. doublefive  - 2013. augusztus 12. 16:58

    Nagyon jó sztori és derék munka! Sok kellemes kilométert még a vassal! :)

  67. Meliw116  - 2015. augusztus 14. 19:55

    A Ford eladva:(


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére