1993 Ford Taurus GL STATION WAGON

Műszaki vizsga

  • Elérkezett a műszaki vizsga ideje,természetesen az utolsó pillanatra maradt,mert nagyon sok más munkánk van úgy hogy van most kapkodás! Már régebben elindítottuk a 8 személyesítéses átalakítási engedélyezést,előszőr is kellett egy nyilatkozat a Ford márkakereskedésből,hogy a hátsó pótülés gyári tartozék,amikor ez meg volt,tizen párezerforint megfizetése után lehetett beadni a kérelmet a Nemzeti Közlekedési Hatósághoz.Néhány nap múlva meglett az eredmény,elfogadták,de műszakira még kellett egy szervíz nyilatkozat,hogy a biztonsági övek és a pótülés beszerelési pontjai gyáriak, sértetlenek,és persze szabályosan lettek beszerelve.

  • Gyors átnézés,hisz mi baja lehet mikor most újítottuk fel az egészet,és alig mentünk vele! Hát van baja! Az első futóműnél kimentek a futómű keret szilentjei,a stabilizátor rúd szilentjei,és az összes kormány összekötő gömbfej lóg!

  • Semmi kedvem nem volt a belső axiál csukló kiszereléséhez levenni a kormányművet megint!

  • Ezért gyártottam egy célszerszámot!

  • Ilyen lett!

  • Simán kiszedtem,és később visszaraktam a gömbfejeket vele!

  • Akkor futás az az Autó-technikba gömfejeket felújítatni soron kívűl! Baráti segítséget is igénybe vettem,köszi Béci!

  • Na még a fiúk a futóművel köcsögösködnek ,addig én megnéztem mi a helyzet a küszöb müanyag burkolata alatt mert mintha rozsda szivárogna ki alóla,akkor azt is lekezelem!

  • Hoppá!!! Hova lett a küszöb???

  • ÁÁÁÁ!!! Már megint szét kell szednem a belsejét!

  • Gyors telefon! Pistikém karosszériások gyöngye soron kívűl segíts rajtam három nap múlva műszakira megy a kocsim! Mind a két küszöb odavan és a sárvédőperem alja is!

  • Köszi Pityukám ezt a gyors menetet! :)

  • Addig én meg gumizok, a mostani kicsi lesz rá,mert csak 205/55r16 és 225/60r16 kell rá! Gyorsan lomoltam egy garnitúrát!

  • Míg centírozgattam,közben eszembe jutott hogy az olajat is le kéne cserélni,amíg a Pisti hegesztette addig leszedtem az olajszűrőt,és elvittem a boltba,hogy keressenek valami hasonlót! Hát nagy szerencsém volt mert egyszer régen valami átutazó rendelt 3.0 v6 Ford Aerostar-hoz egy szűrőt és nem ment el érte azóta ott porosodott a boltban! Mind a ketten nagyon örültünk a boltos is,hogy eltünt onnan,és én is mert van olajszűrőm.

  • Akkor most már mehet az olajcsere!

  • Kiszedtem a müanyag doblemezt.

  • Annyi föld volt alatta,hogy most már át tudom ültetni a virágaimat! :)

  • Jól befújtam az alját,a motort-váltót alulról,meg mindenét lúggal!

  • Kimostam a fékeket is:

  • Alaposan lemostam az alját és a motort,meg a váltót is!Ja van zaggyszívattyú az aknában, nem telik meg vízzel!

  • Ha már bent vagyok a vízezésbe akkor kimostam a biztonsági öveket.

  • Igaz egy éve,ki lett mosva az egész belseje magasnyomásúval,de azért már kicsit koszos lett,ezért jól megkeféltem!

  • Majd átmostam szőnyegmosógéppel az egészet.

  • Akkor jöhet az alja! Először alapozás a rozsdás részeken.

  • Aztán jöhet a karosszéria tömítő maszó!

  • Amíg szárad az alja addig,ragasztgatok,ezt nem nagyon szeretem egy csomót dolgozunk rajt aztán a végén letépjük és eldobjuk a szemétbe.

  • Most már nekiállhatok gittelni a küszöböt.

  • Majd csiszolni.

  • Kész a gittelés! Közben lemondtunk arról,hogy időben elkészül,mert más munkák is közbe jöttek,félre kellett tenni sajna!

  • Szórógittelés,majd aláfújás egy hasonló színnel,mert ez a kék semmit sem takar!

  • Színre fújás és lakkozás után ilyen szép lett!

  • A küszöb müanyag burkolatának a tartóját is meg kellett restaurálni.

  • Eredetileg nem akartam a foglalkozni a küszöb müanyagokkal,da aztán úgydöntöttünk lefestjük ezeket is!

  • Ilyen szépek lettek ,nem bántam meg,hogy le lett festve!

  • Felfurkáltam a tartót lehetett méricskélni,próbálgatni mire a helyére került!

  • Végre a helyére került ez is! :)

  • Közben megnéztem a hátsó féket,szivárog a munkahenger,itt épp mosom a féket.(pedig egy éve lett felújítva,ennyit bírt.)

  • Megint ragasztás! Ezt de unom !

  • Kevertünk valami jó kis szint az aljára,volt segédem is a Béla személyében!

  • Festem az alját!

  • Ilyen szép lett!

  • Meg ilyen!

  • Javítunk kicsit a hangtechnikán,már régi álmom volt egy multimédia!

  • A gyári rádió és pohár tartó helyére tervezem beszerelnni.

  • Azért volt bőven reszelgetni való a gyári konzolon mire bement a helyére!

  • Lehetett bőven bogarászni a vezetékeket mire kiderült mit hová kell kötni.Elég nagyot szívtunk is vele a próbák során sehogy sem sikerült képet varázsolni rá, már mindenféle videó formátumot próbáltunk lejátszatni vele,de csak hang volt kép nem! Már szinte lemondtunk az egészről,amikor a vezeték kötegben találtunk egy transmission feliratú vezetéket,mint utólag kiderült azt meg a sebességváltó kapcsolójához kell kötni,hogy csak parkolóban és üresben lehessen nézni menetközben nem! Végülis egy test kellett neki igy fixre kötöttük ,majd mi nézzük menet közben is!

  • Végre minden a helyére került és tökéletesen működik,volt nagy öröm! Már csak idő kellene,hogy tudjuk nézni!

  • Majd elfelejtettem, Ő a segítségem,buzgón csiszolja az autót:-) kicsit elfáradt a drágám!

  • Sikerült szerezni elfekvő készletben lévő gyújtás alkatrészeket,ember már tizen valahány éve őrizgette, hogy majd csak jó lesz valamihez,gyertyákat,elosztó fedelet,rotort,égőket,egy doboz alkatrészt valami amerikás Fordhoz lett véve valaha ,de azt nem tudni milyenhez,mert ő is már úgy örökölte,de pont jók a miénkhez az alkatrészek.Kezdtem a gyertya cserével,mert már az előző gazdája is ki szerette volna cseréltetni,csak nem válalta senki, mert úgy be volt rohadva,már mi is tettünk rá egy kisérletet de meg sem mozdult,végül is szépen ment a motor,de most már minden képpen ki akartam cserélni lesz ami lesz ,míg készült a többi része addig sprézegettem,vettem egy nagyon erős gyertya kulcsot,és félméteres csővel megindult,de recsegett ropogott mint egy berohadt kerékcsavar,de szerencsére egyik sem törött bent a hengerfejben.

  • A meglazítás.

  • Ilyen rozsdás volt a gyertya.

  • Gyártottam egy ilyen szerkezetet,ezzel tisztítottam ki a a meneteket a hengerfejben.

  • Kicseréltem újra az elosztó fedelet,és a rotort,az is volt a csomagban,és már eléggé ráfért.

  • Közben elkezdett csepegni valahonnan a víz,a vízpumpa környékéről,szétszedtem,de nem az volt a hibás,hanem egy vízcső.

  • Ezért átnéztem az összes vízcsövet néhányat ki is cseréltem.

  • Miközben próbálgattam a motort,hogy szivárog-e a víz bekapcsolt a hűtőventillátor,és nagy köszörülő hangokat adott,megnéztem,lóg a tengelye mint az állat,na akkor lehet ezt is kiszedni.

  • Természetessen a lapát rárohadt a tengelyre és lehúzatás közben kitörött a műanyagból a középső aluminium betét,lehetett trükközni mire lejött.

  • Szétszedés után hamar meglett a hiba,a hátsó porfém persely rögzítő gyürűjét ragasztóval rögzítették gyárilag,és eddig bírta a ragasztó!

  • Minden alkatrészt megtísztítottam a kollektort felszabályoztattam.

  • Visszahegesztettük a rögzíttő gyűrűt!

  • Az első csapágynak nyomtam egy kis zsírt.

  • Egész jól sikerült visszaragasztani a fém betétet,egy nagyon erős kétkomponensű ragasztóval.

  • Eredetileg zégergyűrű biztosította a lapátot,de úgy döntöttem,vágok menetet a forgórész végére és anyával rögzítem.

  • Összeszeraktam a motort,és lehegesztettük a végét,mert eredetileg úgy volt összenittelve.

  • Na ez is kész,mehet vissza a helyére.

  • Na akkor ha már bent vagyunk akkor kiszedtem a fűtőventillátort,mert nyikorgott,nyöszörgött,néha köszörült is .

  • Kint a bűnös! Hát alig pörög a sok kosztól.

  • Ilyen koszos a fűtés belseje,volt mit kimosni belőle.

  • Szétszedtem a motort megtisztítottam az alkatrészeit.

  • Nem cifrázom tovább,ugyan az volt az eljárás mint a hűtőventillátor motornál majdnem 100%-ig megegyezik a két motor.

  • Utolsó simítások mehet ez is vissza a helyére.

  • A próbák során elment a töltés,már volt,hogy menetközben bevillogott a töltésjelzőlámpa.Már mi az ördög lehet vele nem rég lett felújítva az egész? Szétszedés után meglett a hiba,az egyik bronzkefe fent akadt,megtisztítottam,megjárattam.

  • Megtisztítottam a kollektorokat is,összerakás,mehet ez is vissza a helyére,töltés hibátlan.

  • Elég koszos volt az ékszíj is átmostam etil-acetáttal azóta nem is csúszik meg.

  • Végre tönkrement az akkumulátor is,balos pozítiv sarus,sehol nem kaptam,emberi áron,vartát meg ilyen prémium márkákat 40-50 ezerért meg nem szerettem volna venni.Már eldöntöttük,hogy kicseréljük a kábeleket,és akkor a jobbos pozitív is jó lesz,amikor a párom volt osztálytársa felajánlotta,hogy csináltat egy balos pozitív akkut, mert nagy barátságban van az akksi kft tulajdonosával,beszélt vele telefonon,szombati nap,ember mondta,hogy hétfőn csinálnak egyet,úgy is lett hétfőn este hozta az akkumulátort,és még a rosszat is beszámította.

  • Kicseréltem a szervó olajat is.

  • Kicseréltem a benzinszűrőt is, már régóta tervezgettem mert olyan rozsdás volt attól féltünk hogy kilyukad.

  • Most egy Peugeot szűrőt kapott kisebb hekkelés árán sikerült beszerelni,az eredeti helyére,ez legalább műanyag,nem rohad el.

  • Megvartam az első ülést mert elengedte a varrás és kezdett szétfesleni.

  • A műszerfal sarka ki volt repedezve,valószínűleg,előre volt húzva az ülés,még az előző tulajnál,és beszálláskor mindig elérte a térdét. Már többen csesztettek,miatta hogy miért nem csinálom meg? Már kipróbáltam ezt a két komponensű ragasztót nagyon jól megragaszt mindent.

  • Többször át kellett kennem,közben megcsiszolgattam.

  • Kevertünk egy kis színt hozzá,egy méterről már meg sem látszik a javítás,elég jól sikerült.

  • Nagyon nagy gond volt,a hátsólámpa beszerzése,mert a lámpánk egy szétfaragott Skoda index búrával,és Trabant prízmával hekkelt förmedvény volt,hogy valamennyire csillapítsuk a rondaságát,lefújtuk annó fekete lámpa spray-vel,de ez nagyon baleset veszélyes volt, mert nappal szinte nem is lehetett látni.Persze mindenki mondta,igérgette,hogy tesókám ilyen hétköznapi verdához,mint a Taurus leszaladsz a sarki bontóba aztán válogathatsz a lámpák közül!De ez a kombihoz egyáltalán nem így van,jöttek igéretek minden honnan,szerzünk Ausztriából,hozunk Németországból,de sehonnan nem ért ide,egyszer volt a Német ebay-on egy nekünk való lámpa, eddig barátunknak hitt ember aki álandóan onnan rendelget,eredetileg német állampolgár, csak itt tanár a főiskolán, megígérte hogy megszerzi,de elfelejtette,és mire észbe kapott megvette más,ezt azért szépen megköszöntük neki azóta sem merte idedugni az orrát! Most mit tegyünk? Kihez forduljuk? Nem maradt más mit a jó öreg Bone,Ő tudott szerezni! Igy most már végre mi is elmondhatjuk mint itt már sokan mások : KÖSZÖNJÜK BONE !!! Igaz kicsit viharvert szegény lámpa úgy néz ki mintha megjárta volna a Donkanyart de menthető állapotban van.

  • Darabok hiányoztak az oldalából,törött volt az egyik prízma,karcos,matt,koszos volt szegény de legalább a miénk!Alapos mosás után,nekiálltunk a hiányokat pótolni,egy makrolon nevű anyaggal,elég jól alakitható,itt éppen lomb fűrésszel vágom a pótlást.

  • Ilyen lett.

  • Kigitteltem a javításokat.

  • Leragasztottam,majd lefújtam matt feketére,gyárilag is fekete volt az oldala.

  • Így néz ki.

  • A törött prizma maradékát kifaragtam,kiköszörültem a lámpából,amikor a kocsit vettük volt benne néhány kacat és emlékeztem egy prízmára is ami az egyik gyárija lehetett,csak gondolom a párja elveszett vagy eltört így került bele Trabanté,már mindent felforgattam érte,hogy megtaláljam,közben álmatlan északáim voltak, hogy csak passzoljon arra az oldalra való legyen ahol törött,már lemondtam róla amikor meglett abban a dobozba volt amibe a régi kocsikhoz való égőket tartjuk,és csodák csodája passzolt,ilyen szerencséje nem minden nap van az embernek! Másik prizmában ami még bent volt a lámpában, állt alatta a kosz és a moha,már kikisérleteztem,hogy a Domestos nagyon jól oldja az ilyen koszt,sikerült felfeszíteni az egyik sarkát és injekciós tűvel nyomkodtam be alá a vegyszert,majd utána több liter vizet,elég pepecs munka volt de megérte, mert szépen kitisztult alatta,miután kiszáradt visszaragasztottam a sarkát.

  • Aztán jött a vizes csiszolás,ciffezés,majd a polirozás,most már úgy ragyog mint az új!

  • Égő festés alkoholos festékkel,mert most a tolatólámpa lesz az index,aztán lehetett bekötni a vezetékeket,és beszerelni a helyére.

  • Végre helyén a lámpa,nagyon nagy volt az öröm,mert egy nagyon régi gond oldódott meg ami sok fejfájást okozott,és eléggé reménytelennek tünt. Más off autós számára elképzelhetetlen,hogy egy ilyen dolog mint a hátsó lámpa,milyen nagy örömöt tud okozni, ő akkor találkozott a hátsó lámpájával amikor nem égett egy égő és kettőt belerúgott.

  • Mivel a gyári tolatólámpa lett most az index,ezért ki kellett találni valami tolatólámpát,néztem próbálgattunk mindenféle lámpákat,univerzális,kispolszki,lada,teherautó,de egyik sem nyerte meg a tetszésemet.Volt egy ilyen ködlámpánk,még a kárpitos barátunktól kaptuk,már mi is jó ideje őrizgettük,de nem sikerült beazonosítani,hogy mihez való,még ez passzolt a legjobban.

  • A belsejének az alsó fele már meg volt vakulva,ezért meghajlított fültisztítóval és ezüst festékkel kijavítottam.

  • Eredeitileg 4x55watt lenne ha ezt bekötném valószínűleg leégetné az egész rendszert,elolvadnának még a vezetékek is,egy külön rendszert kellene kiépíteni neki relékkel,és teljesen szabálytalan is lenne hátra ködlámpát szerelni.Ezért azt találtam ki,hogy 4db rossz ködlámpa égő karimáját eltávolítottam.

  • Vásároltam 4db hiper-szuper erősfényű ledet és ráragasztottam a levágott karimára.

  • Majd beszereltem a lámpába.

  • Aztán kimértem a helyét felfúrtam,bekötöttük.Szerintem nagyon jó lett,és a ledek miatt nem is terheli meg az elektromos rendszert.

  • Müszaki előtt derült ki hogy a 225/60R16 beleér hátúl a sárvédőperembe,pedig olyan jól nézett ki vele,de hiába osztottam szoroztam,hogyan vágjak le a permből ,sehogy nem lett volna jó, már belefáradtam ebbe a gumi kérdésbe, megint lehetett cserélni most 215/55R16, kicsit kicsi, de mindegy ez fér el.

  • Úgy kezdődött, felhívták a figyelmemet hogy a pótülést műszakira ki kell szerelni,vagy átalakítási engedélyt kell kérni hozzá,hogy 8 személyes legyen.Először is mondta az illetékes a kpm-nél ha jó eséllyel akarok indulni akkor a Ford szervizből szerezzek egy nyilatkozatot,hogy az alváz szám alapján ez a pótülés gyári tartozék és opcióként lehetett rendelni az autóhoz,természetesen semmilyen nyilván tartás nincsen ennek az autónak az alvázszámáról,de nagyon segítőkészek voltak és némi óra díj fejében kiadta a szervízvezető a szükséges papírt.Ezzel lehetett beadni a kérelmet az átalakítási engedélyhez,tizenpárezer forint megfizetése mellett,az ügyintéző elmondta valószínű hamar meglesz mert mostanában nagyon kevés az átalakítási engedély kérelem.Úgy is lett néhány nap múlva jött az értesítés,hogy menjünk be a papírokért mert elfogadták, a kérelmet,amikor átvettük a papírokat még azt is elmondta az ügyintéző,hogy csak a kpm-hez lehet vinni ezután vizsgára,és ha megfelel akkor fog érvénybe lépni az engedély,de amikor hozom vizsgára akkor hozzak magammal egy szerviz nyilatkozatot,amiben az áll,hogy a beszerelési pontok,biztonsági övek eredeti tartozékok,és sérülés mentes állapotban vannak.Akkor ismét Ford szerviz ismét segítőkészek voltak némi óra díj ellenében meglett a szükséges papír!Elérkezett a műszaki vizsga napja 12:30-ra volt időpontom,oda értem,az utcán van a sor vége! Hát itt meg mi van kérdezem: már délelőtt 10-kor elromlott a rendszer azóta várnak,hogy legyen valami,de már délben megérkezett a rendszer gazda,na 2 óra felé kezdett éledezni a rendszer de megint összeomlott,már többen feladták,hogy elviszik máshova de nem tudták,hogy ha be van jelentve a kpm-hez csak oda lehet vinni,vagy a még a kijelölt vizsga bázisra ami a papíron szerepel,de természetesen nem szerepel más,először kell kérelmezni,hogy vegyék le a bejelentést vagy mi,és utána lehet elvinni máshová műszakira.Akkor kijött a nagyfőnök és bejelentette lehet ma nem lesz műszakiztatás,holnap jöjjön vissza mindenki és kap új időpontot,mire lenne időpont,hát kb.1 hónap múlva,na akkor majdnem meglincselte a tömeg szegény embert,hogy ez ugye komoly mert viccnek durva lenne,majd átment a vizsga sorra beszélni a vizsga biztosokkal, ha megjavul a rendszer itt kéne maradni és meg kellene csinálni az összes műszakit,na ott is volt háborgás,de megegyeztek hogy kifizetik túlórában,vagy kapnak szabadnapot érte így azért beleegyeztek.3 óra körül létre tért a rendszerük és elkezdték ,irdatlan tempóban kiszórni a kocsikat.Minálunk nagy szigor van van nem is nagyon mer senki a kpm-nél vizsgáztatni,a mi kocsink volt a legöregebb,új kocsik voltak nagy részben ,és öreg papák 4 éves első műszakis, kis pöcsköszörükkel amikben talán jó ha van 10 ezer kilométer.Hat óra felé került rám a sor volt nagy nézés,hogy ez meg mi az atyaúristen???? Nincs beütött alvázszám csak biléta,nincs motor szám,csak öntvény szám,dupla kipufogó,szimetrikus lámpa,alufelni,teljes E-betű hiány! De nagyon rendesek voltak,mondta a vizsga biztos,hogy nagyon sokat dolgoztunk a kocsin az látszik,és jó állapotban van,meg most nagyon nem érnek rá velem szórakozni,meg kapja a vizsgát de többet ne is lássanak! Természetesen adatlapra vizsgázott így lehetett menni az okmány irodába,forgalmit és törzskönyvet cseréltetni,de természetesen ez sem volt egyszerű!
    Mikor megvettük a kocsit nagyon ócskák voltak a rendszámok,főleg az első,mert egyszer lakodalomba voltak az elöző gazdái,és oda parkoltak ahol a kutya volt kikötve, és valószínű nem bírta a hangzavart megbolondult és össze ugrálta az elejét a kocsinak összekaristolta a láncával,ezért is lett lefestve az eleje,és a rendszámot is megrágta.Átíratáskor mondtam szeretnék rendszámot is cserélni ha lehet kicsi B tipusura,közölték van is készleten oldalkocsis motorhoz való,mert ugye 2db kell,de előbb a kpm-től kell engedélyt kérni hozzá,hogy a gépkocsi kiképzése olyan hogy csak ilyen tipusú rendszámot lehet rögzíteni biztonságosan,némi illeték megfizetése után megvolt az engedély.Közben találkoztam a Tony-val ő mondta,hogy szóljak majd mert az oldalkocsis motorhoz nem jár szélvédő matrica,és ha az nincs akkor a rendőr elveszi a forgalmit,de mire odaértem az okmány irodában már ők is rájöttek,és elmondta az ügyintéző,hogy a régi rendszámot fogják legyártani kicsibe,de ha később mégis uniósat szeretnék akkor már 40000ft illetéket kell fizetni,úgy lehet ezt megoldani,hogy előbb kiváltom a sima uniós rendszámot,ahhoz van szélvédő cimke,és annak alapján legyártják a kicsi B-s uniósat és a sima megy a szemétbe.Hát ez nem kis pénzbe és utánjárásba került de sikerült kivitelezni.Egyszer csak kapok az APEH-tól egy levelet hetven valahány ezer forint adótartozásom van és elindították a behajtást,majd kaptam levelet az okmány irodából,hogy az autót átírás elmulasztása miatt kivonták a forgalomból,de a régi rendszám volt a papíron. Na akkor lehetett szaladgálni hogy ez meg mi? Kiderült,mivel rendszámot cseréltettem a rendszer úgy látta a régi rendszám alapján,hogy nem lett átíratva,ezért megindították az eljárást,először kellett kérnem egy papírt az okmány irodából,hogy az APEH törölje az illeték tartozást mert hiba csúszott a rendszerbe át van iratva a kocsi! Azért ott ilyen-olyan ügy vezetésre adat kezelésre vagy mire kellett 5000ft-ot fizetnem utána törölték csak a tartozást. Az okmány irodában már a nagyfőnök foglalkozott az ügyemmel,de elmondta sajnos joghézag van ,mert nem tudja törölni a nyílván tartásból a forgalomból való kitiltást hiába nem volt jogos,ezért a forgalmit nem is kell leadni,járkálhatunk vele,de azért a rendőröket kerüljük mert lehet hogy nem érti meg a helyzetet egy átlagos rendőr ha megállít,és ha lejárt a fél év autómatikusan visszahelyeződik a forgalomba! Közben még kaptam egy levelet,hogy a törzskönyv árát kétszer fizetteték meg velem és visszajár 6000 forint,a későbbi teendőkről értesítenek,aztán kaptam még egy levelet,hogy találtak valamilyen köztartozást és levonták a pénzt,de ha időközben rendeztem a köztartozást,vagy nem értek vele egyet akkor fellebbezést nyújthatok be!
    Ezek voltak az előzmények! Tehát akkor bemegyek az okmány irodába a műszakis adatlapommal,új forgalmit és törzskönyvet kérni,akkor kiderült,hogy nem tudják megcsinálni mert a kocsi ki van tiltva a forgalomból,mivel a kitiltás már lejárt előbb ismételt forgalomba helyezési díjat kell fizetnem 10900forintot,hiába vagyok ártatlan ha azt szeretném hogy gördülékenyen menjen a dolog akkor szépen fizessem be a pénzt,plusz a forgalmi,törzskönyv,meg a műszaki cimke árát is!Csak azt nem értem ha ki volt vonva a forgalomból akkor miért kellett súlyadót fizetnem? Elmentem a postára befizetni,mire vissza értem már kisebb kupak tanács volt az okmány irodában,mert közben kiderült,hogy nemrég ellenőrzést kaptak és az ügyészség vizsgálatot indított az ügyemben ezért bekérték az aktámat,és valószínű,hogy majd kapok idézést is az ügyben,viszont a forgalmimat nem tudják kiadni amíg az ügy le nem rendeződik! Na itt betelt a pohár,én bírom az ilyen kalandokat de ez már nekem is sok volt nem is tudtam,hogy most bőgjek vagy ordítsak? Kivertem a hisztit,akkor a legnagyobb atyaúristent lehívták az irodájából,és az ő jóváhagyásával kiadták a forgalmimat az ügy lezárásáig,egy kérelmet kellet írnom,hogy a munkámhoz elengedhetetlen a gépkocsi használat,és súlyos beteg család tagot kell rendszeresen orvosi ellátásra hordanom,ha esetleg az ügyészség kérdezné miért van nálam a forgalmi?

Hozzászólások

  1. StangMan  - 2009. március 10. 01:00

    Gratula... erre mondják csak kifordítottad és leporoltad :o)

    Jó kis gép... majd kérünk olyan képeket is, amikor egyben van :o)

  2. pitta  - 2009. március 10. 07:53

    Nem semmi,főleg,hogy magadnak csinálod!
    Jó dolog ez!

  3. boldo  - 2009. március 10. 12:21

    gratulálok! jó látni, hogy rendbeteszed a gépet, sok sikert, és sok-sok hibamentes mérföldet!

  4. Reseda  - 2009. március 10. 22:20

    Egy igazi benzintyúk :) Dícséretes ötös!

  5. ChevyNova  - 2009. március 11. 19:50

    Én is csak gratulálni tudok a vashoz!
    Örülök, h vannak még ilyen emberek, akik ezt a típust így tudják szeretni. Ha az elektronika rendben van, akkor nem sok gondod lesz vele! Én is hasonlót ápolgatok, csak az 1 évvel idősebb és szedán (garázsban parkol).
    Sok kellemes percet kívánok hozzá!

  6. szandika  - 2009. március 15. 20:08

    Hát igen ő az én anyukám!!!egy ezermester!!!Remélem a ballagásomra már készen lesz !!!puszika

  7. kandurbandi  - 2009. március 16. 01:04

    Gratulálok!Ez szép teljesítmény egy hölgytől.

  8. Meliw116  - 2009. március 16. 20:03

    Lehet okoskodni,minden jótanácsot szivesen veszek!Egyébként ez a ronda bordó szín csak egy alapozó festés:-)

  9. kema1  - 2009. március 24. 11:19

    Hát ez nem semmi, biztos nagyon szép lesz ha elkészül, szinte új autó lesz, gratulálok, ügyes vagy!

  10. uzsz  - 2009. március 31. 09:47

    Őszinte elismerésem. Én ehhez kevés lennék. Le a kalappal

  11. Tóbi  - 2009. március 31. 10:27

    Nő létére autó restaurál nem is akárhogy.... beszarás :))

  12. ChevyNova  - 2009. március 31. 12:57

    Látom, azért futottál néhány kört a szervóval...ennek tényleg visítós hangja van. Eleinte én is megijedtem, de nem kevés utánajárás és sok youtube-os videónézés után konstatáltam hogy ez teljesen normális!!
    Nekem is volt kipufogó cserém, ami után annyira halk lett az autó, h szinte csak a szervó hagját lehet hallani :-))

    Gratulálok a kocsidhoz és nem utolsó sorban a kitartásodhoz!

    Hajrá!!!

  13. somi  - 2009. április 7. 18:07

    Imádom olvasni ezt a garázst, remélem, egyszer még nyugdíjaskorom előtt én is ilyen ügyes leszek, és lesz egy klasszul felszerelt garázsom :))

    Az újabb Fordok szervójának is szép hangja van :)

    Remélem, mielőbb láthatjuk az autócskát, hajrá!

  14. FirebirdV8  - 2009. április 8. 21:57

    Szia! Gratulálok az autóhoz. További sok sikert.

  15.  - 2009. április 8. 22:06

    Köszi mindenkinek a jótanácsokat és a bíztatást,nem egyszerű egy ilyen autót rendbe tenni,pedig ez még aránylag hibátlan volt:-)

  16. kölyök  - 2009. április 8. 22:45

    le a kalappal!!

  17. bone  - 2009. április 11. 17:53

    Szia Meli.

    A szervonak nincs hangja, ha jó és a megfelelő olaj kering benne.
    Az ATF a Fordoknak nem tesz jót.
    Távolítsd el az ATF-fet és vegyél bele Mopar Steering Fluid nevű olajat, ezt az Amero-R-él kapod meg, ATF árnál kicsit drágábban.
    Ha a mostani szivattyútok nem halkul el számottevő mértékben, akkor csak a csere a megoldás.
    Felújítottat kapsz a rockauton viszonylag olcsón, vigyázz, mert két tengely mérettel árulják, pontosan a Tiédbe valót vegyél!

    Hajrá, tetszik a garázsod!

  18. euromaci  - 2009. április 17. 07:58

    Hihetetlen ez az autószeretet és az ügyességed. Gratulálok ! Sok sikert a továbbiakban is.

  19. CoolCat  - 2009. április 23. 06:30

    A képeket nézegetve kedvem támad nekem is egy kis munkához meg egy Taurushoz! ;)
    Tök jó, csak így tovább!

  20. Meliw116  - 2009. április 24. 21:30

    Köszi a gratulációkat és a jókívánságokat,tényleg nagyon szép ez az autó,minél többet nézegetem annál jobban tetszik:-)Öröm egy ilyen kocsit a magaménak tudni!Nektek is minden jót és kitartást kívánok!

  21. ürdongó  - 2009. április 28. 14:54

    Le a kalappal ez igen GYÖNYÖRŰ ha a nagy részét te csináltad akkor meg főleg a garázsod is szuper így tovább.

  22. Repülj  - 2009. április 30. 08:20

    Gratulálok, igazán szép munka volt!
    Olyan lett az autó, hogy az ember kényszert érez arra, hogy beleüljön, autózzon, és még ott is aludjon!
    Sok örömteli mérföldet együtt!

    Repülj

  23. policecaprice  - 2009. május 6. 15:33

    Gratulálok ehhez a Fordhoz, nagyon szép munka amit elvégeztél rajta, főleg egy hölgytől igazán nem semmi, egy-két férfi biztosan szégyellte magát olvasás közben. :) SZUPER!!!

  24. Tony  - 2009. május 6. 20:37

    Nagyon fasza! Gratulálok hozzá. Piszok gyors munka volt.

  25. szab  - 2009. május 14. 16:16

    Üdv

    Grat! Méghogy egy nő nem tud szerelni? :-) Jól felszerelt a műhely, és szépen dolgozol! Nekem Ford Aerostarom van, motor, váltó, elektronika, minden egyforma rajtuk. Már 8 éve járok vele, ismerem és van sok alkatrészem hozzá. Ha tanács, vagy alkatrész kellene, szólj nyugodtan. 20/3634702

    u.i.: A szervóm az elejétől fogva hangos, sajnos Ford betegség. De vannak rá trükkök azért ;-)

  26. Flanker  - 2009. május 18. 22:13

    Szia:) Jó volt olvasni a garázsod. Szép lett!

    Bálint

  27. bélés  - 2009. június 13. 12:57

    Szia!Nagyon szép lett a BIKÁD!
    Én is vettem egy arany színű sedant és mit mondjak nagyon jó nagyon szép autó sok apró híbával!A szervo nekem is hangos de kezdem megszokni!GRATULÁLOK!!!

  28. Zola  - 2009. július 14. 16:05

    Nem egy klasszikus darab a Grand Am, de tényleg szép állapotúnak néz ki.
    Kár lenne tönkretenni!

  29. StangMan  - 2009. július 17. 10:55

    1et értek Zolával

  30. kema1  - 2009. július 17. 13:20

    Kár egy ilyen szép állapotú Pontiacot végleg kivonni! Mért nem csak ideiglenesen vonatod ki, igy ha meggondolod magad, lesz rendszámod, és ha olyan szép lesz mint a Ford, könnyebben el is tudod adni, hogy vegyél egy másikat, hogy az is megszépüljön és így tovább, és így tovább :)))

  31. rep  - 2009. július 20. 22:27

    Jók a képek!:)

  32.  - 2009. július 20. 22:33

    Szia, rep!

    Nem tudom mire gondolsz:-))

  33. CoolCat  - 2009. július 26. 16:38

    Szia!
    Van egy csomó kis alkatrészem az autódhoz, lámpák, műszerfal elemek, stb.. Érdekelne?

  34. :)  - 2009. július 28. 16:02

    Na, Te aztán nem vagy szívbajos! De jól is van ez így. :)

  35. euromaci  - 2009. július 28. 18:36

    Hihetetlen egy csajszi vagy !! :))))
    Sok férfi megirigyelné a szakmai kitartásodat !
    Szívből gratulálok és sok sikert
    ehez az autóhoz is.

  36. szandika  - 2009. augusztus 2. 20:31

    Nagyon ügyes vagy Ancim!!!!

  37. wdb126  - 2009. augusztus 13. 09:53

    ...hát nem jutok szóhoz, aszem jobb lenne ezt másképp kibeszélni! ott volt mellettem és még egy körre sem mentem vele, most nem tudom kire haragudjak!;)
    Nem semmi, Gratula!!! Bár bevallom tőletek más szintet nem is lehetne elvárni!!!

  38. Meliw116  - 2009. augusztus 13. 16:54

    Szia wdb126 ígérem egerszegen mehetsz vele:-)

  39. spidi1  - 2009. október 30. 08:05

    szia

    az autó hozzám került, lábon hozta a kedvesem Fehérvárig, teljesen rendben van, igaz az automata váltója D -ben nem megy de ezt majd orvosoljuk. Láttam olvastam a leírást köszönöm egy jó kis hobbi autó. Bízom benne hogy a motor is jól fog üzemelni nálatok. a kedvesem megfertözödött már most imádja, menni fogunk, vagy csak Ö :-) találkozókra. szia spidi

  40. nemokos007/2  - 2009. október 30. 17:41

    Beszarás,gratulálok nektek.

    A fotók a szöveg is teljesen rendben.

  41. Űrdongó  - 2009. november 14. 06:43

    Haláli vagy kész vagyok.

  42. szandika  - 2009. december 2. 09:16

    Nagyon Boldog Névnapot Kívánok Anyucim!!!!

  43. Cece  - 2009. december 26. 00:43

    Szia!Mindig csodáltam miket csinálsz, de ez az önindítós mutatvány... Gratulálok és a sztori sem rossz-de végül: indít?:) !kíváncsi

  44. csabbi  - 2009. december 26. 07:11

    Mindig nagy ámulattal nézem hogy Nő létedre ennyire érdekel és csinálod az autódat.Nagyon nagy tisztelet Neked,azt hiszem ezt az összes amerikai autós kolléga nevében mondhatom?!
    Boldog Karácsonyt Nektek Is!!!

  45. Cece  - 2009. december 27. 00:09

    Pont lemaradtam a Boldog Karácsony kívánásról, de klassz lett az önindítód!!!

  46. Capt  - 2010. január 4. 22:02

    !leesőállsmiley
    Egyenlőre nem jutok szóhoz!
    A garázsodból lassan service manual-t lehet kiadni!

  47. kbalazs  - 2010. február 9. 11:20

    Döbbenet, hogy ezt mind Te mint nő csináltad.
    Gratula!

  48. Lord_KROK  - 2010. február 10. 13:15

    Nő létedre sokkal jobban értesz az autókhoz mint én :O
    Gratula a kocsihoz!

  49. Meliw116  - 2010. február 12. 01:51

    Köszi!Persze nem egyedűl csinálok mindent a páromtól kapok segítséget.(ő a fotós)és adja az instrukciókat mit hogyan csináljak!:-)

  50. Tuco  - 2010. március 17. 11:11

    Először azt hittem poén, de lehervadt a vigyor - ezt tényleg Te csinálod...:)
    Hihetetlen!
    Ezt mutogatni fogom!!:)

    Gratulálok!!!

  51. Tuco  - 2010. március 17. 11:15

    ÉS A LÁÁÁNYOD IS??? :)
    Hát hihetetlen...:D

  52. euromaci  - 2010. június 27. 18:21

    Már egyszer írtam, de most megint kell írnom. :)
    Le a kalappal. Ezt a kitartást nemsokan bírnák.

  53.  - 2010. június 27. 19:40

    Köszönöm,de egyedül nem tudnám én sem csinálni,van segítségem:-)

  54. Cece  - 2010. július 13. 19:28

    Hát vannak kalandjaitok! Külön service manual a garázsod!

  55. Meliw116  - 2010. július 13. 19:33

    Hát kalandok azok vannak,nem egyszerű egy amerikai autót itt Zeg.-en leműszakiztatni:-)

  56. csabbi  - 2010. július 13. 21:18

    Jó látni hogy egy Hölgy így foglalkozik az autójával.Maximális tisztelet!

  57. Tornado  - 2010. július 14. 18:35

    Szia nagyon komolyan nyomod, gratulalok a kitartásodhoz és lelkesedésedhez sokan példát vehetnének rolad ( köztük én isss .) )

  58. stang89  - 2010. július 16. 16:16

    most olvastam a papír kálváriádat...
    hát baszki nem irigyellek ..én már biztos felakasztottam volna magam ennyi gusztustalanság után...de talán ez is megoldódik mint minden más..
    ugyanilyet nyúzok, majd komáromban lopok ötleteket a tiédről addig sok boldog mérfőldet kívánok..

  59.  - 2010. július 16. 23:00

    Sajnos ez a magyar valóság,szinte már kalandregényt lehetne írni egy műszaki vizsgáról.
    Komáromban természetesen ott leszünk!

  60.  - 2010. augusztus 22. 22:59

    Köszi szépen!Persze jó a jól felszerelt garázs,de rengeteg találékonyságra is szükség van.Nem vállalok más kocsit a mi autóinkkal is van elég meló és munka mellett örülük ha azok rendben vannak.
    Most éppen egy Mercedes W124 260E van szétdöntve a garázsban,de annak a restaurálását itt nem kommentáljuk,pedig jó nagy meló.-)

  61. Repülj  - 2010. november 3. 18:57

    Szia!

    Ahányszor benézek a garázsodba, mindig csodával adózom a kitartásért és leleményességért, és kicsit irigykedem!

    Gratula a verdához és a munkához!

    Repülj

  62. new yorker  - 2010. december 9. 03:20

    Szia !
    Őszinte gratula a befektetett munkáért és kitartásért.
    A jegyed is Bika így ez kicsit érthető.
    Szép alapos leírás amiből sokat lehet okulni.

  63. buSZabi  - 2011. október 3. 14:58

    az első amerikai autó, amire emlékszem egy ilyen kombi volt, arany színű, Svájcban láttam kb 20 éve, gratula, nagyon szép, sokszor gondoltam a gyönyörű tükrökre azóta is.

  64. burnoczky  - 2011. november 27. 23:09

    nagyon szép az autód grat hozzá. én is sokat melózok az enyémmel, úgyhogy át is érzem hogy milyen .

  65. customman  - 2012. január 23. 00:48

    Nagyjából mindent elmondtak már az előttem szólók. :)
    Le a kalappal!

  66. doublefive  - 2013. augusztus 12. 16:58

    Nagyon jó sztori és derék munka! Sok kellemes kilométert még a vassal! :)

  67. Meliw116  - 2015. augusztus 14. 19:55

    A Ford eladva:(


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére