Na jöjjön akkor a következő kör, induljon az első futómű felújítása.
 
								1991 Chevrolet Lumina Sedan
2022 - Épülünk-szépülünk #3
- 
						
- 
						Beszereztem egy motortartó konzolt, hogy a segédkeret híján is legyen mi tartsa a motort meg a váltót. 
- 
						A segédkeret elég viseltes állapotban volt úgyhogy szerettem volna kicsit felfrissíteni. 
- 
						A tartóbakok felfogató pontjai nótoriusan szét szoktak rohadni, itt szerencsére ez még nem történt meg. 
- 
						A szivárgó kormánymű által hagyott olajréteg látható a képen. 
- 
						A vezérlésoldali felén is volt viszonylag kiterjedt olajsár, elnézve a motort és a szivárgó tömítéseit nem is csoda. 
- 
						A tisztítás után még jobban látszik a korábbi baleset nyoma ahogyan benyomódott a bal eleje a segédkeretnek és ahogy egy külső rálapolással igyekeztek megerősíteni. 
- 
						Közelebbről nézve láthatóvá vált, hogy itt bizony megrepedt a lemez, ezt egy kis hegesztéssel orvosoltam. 
- 
						A szilentek is megérnének egy cserét, de egyelőre ez most nem fért bele (főleg pár nem várt kiadás miatt). A nem túl távoli jövőben mindenképp cserélni fogom ezeket is, most csak a rozsdától igyekeztem megszabadítani őket. 
- 
						Reménykedtem benne, hogy engem nem ér el a W-Bodyk sorsa, de tévedtem. 
- 
						Sajnos kilyukadt a rugótányér, úgyhogy a foltozás helyett inkább rendeltem kettő újat. 
- 
						Megtisztítottam a porvédő gumikat, mintha újak lennének. 
- 
						Hasonlóan zsírtalanítottam és lefújtam a féltengelyt is, ha már ennyire szabaddá vált. 
- 
						A kormánygömbfejek és a talpasok (egy kivételével) még szerintem az eredetiek voltak, így igazán kijárt már nekik a nyugdíjazás. 
- 
						Megtaláltam az egyik olajfolyás felelősét a főtengely szimering képében. 
- 
						Szép kis mocskot hagyott a régi, de ennek most vége remélhetőleg az új szimeringgel. 
- 
						A másik sártengert a kormánymű szivárgása okozta, de azt magát főleg a szelepfedél felől szivárgó olaj terítette be (elég rendesen). 
- 
						A kiindulási állapotok, van mit takarítani bőséggel. 
- 
						Némi benzin csodát tesz, így már legalább hozzá tudok nyúlni. Sajnos az orsó aljánál csöpögött az olaj, ami a belső szimering elfáradását jelenti, így az egészet szét kellett szednem. 
- 
						Kicseréltem az összes tömítést és szimeringet, újrazsíroztam a fogaslécet és a belső kormányösszekötőket és végül lefestettem az egészet. A teflongyűrűkkel megszívtam, de másodszorra már remélem sikerült anélkül beraknom a szabályozó szelepet, hogy eltépje a gyűrűket. 
- 
						Ahhoz képest hogyan nézett ki nagyon kis csinos lett, reményeim szerint nem csak szép, de jó is lesz az autóban. 
- 
						Ha már volt időm akkor kibányásztam ezt az "egyszerű" fűtéscsövet, hogy megpróbáljam megmenteni mielőtt szétrohadna (ahogy azt majd minden autón szokta). 
- 
						Ez az a hajlat ami el szokott fáradni. Szerencsémre itt még nem vékonyodott el túlságosan az anyag, így egy alapos drótkorongozás után két réteg Hammerite-tal kezeltem, bízom benne ez elég lesz, hogy továbbra is bírja. 
- 
						Ideje volt hosszbordás szíjat is cserélni illetve akkor már a feszítőgörgő csapágyát is cseréltem. 
- 
						És akkor jöjjön a festegetés. A szokásos recept: tisztítás (drótkorong + homokolás), passziválás, egy réteg alapozó és két réteg Hammerite. 
- 
						Szép darabok ezek a csonkállványok. 
- 
						A különböző kis apróságok... 
- 
						A térdig érő rugók... 
- 
						Féknyereg konzolok... 
- 
						Lengőkarok... 
- 
						... amik kaptak új szilenteket is. 
- 
						Némi szenvedés után (harmadik nekifutásra) sikerült visszarakni a segédkeretet. 
- 
						A lengőkarok sem könnyítették meg a dolgom visszafelé. 
- 
						A gátlókat egy élmény volt összerakni, de nagy nehezen megbírkóztam a méretes rugókkal. 
- 
						Kapott még új kerékagyakat is előre, mert már azokban is benne volt a kilométer. 
- 
						És két hét után végre újra a saját lábán. Még vannak apró finomítandók, de egyelőre úgy tűnik sikerrel zárult a kis "mutatvány". 
















































Hozzászólások
Még nem érkezett hozzászólás. Legyél az első kommentelő!