II. Hot Rod és Custom Show, Chimay
Mikor megláttam a sárban csúszó hotrodos videót a rendezvény honlapján, bekattant valami. Még aznap este megvettük a repülőjegyeket, és lázasan terveztük az utazást Chimay-be. Egyedi autók, trappista sörök, gofri, sültkrumpli andalúz szósszal, mi bajunk lehet?
A lehetőségekhez mérten kellemes repülőút után szombat reggel nyolckor tökéletes idő, no meg a fórum kétfős benelux különítménye várt minket Belgiumban. Oldsman Buickja olyan kényelmesen ringatva falta a kilométereket, hogy a mély plüssbe süppedve küzdeni kellett az ébrenlétért.
Ahogy az autópálya monotonitását felváltották a hangulatos települések, megjelentek az első amerikai autók is, és egy földig ültetett 195x Chevy Suburban egy pillanat alatt messze űzte az álmosságot.
Ébresztő, megjöttünk!
A kitáblázással és az útbaigazítással nem dicsekedhetnek a szervezők, jó fél órát bolyongtunk az egymásnak ellentmondó táblák és a francián kívül semmiféle nyelvet nem beszélő helyiek között.
Az 50 eurós belépő leszurkolása után a kemping résszel kezdtünk, és hiába nyomultunk folyamatosan a találkozó belseje felé, a sátrak közt parkoló érdekesebbnél érdekesebb autók közt annyi időt eltöltöttünk, hogy pár programról lemaradtunk.
Sajnos az eső is elmosott egy-két ígéretes programot, pedig a helyszín logikusan fel volt osztva, hogy minden látnivalónak meglegyen a saját helye. Az egyik sarokban swap meet, a másikban árusok, a hosszú egyenesben gyorsulási verseny, a lejtőn ládaderbi, középen betonplacc pörögni, kaja-pia, koncertek. Külön hely a szépségdíjas autóknak, sörsátor, klubsátrak.
Eső...
Egy kicsit, mint Komárom, csak épp itt megállt az idő a hetvenes évek közepén. Ennél fiatalabb autó és motor nem juthatott be a területre. Számunkra off viszont igen, mivel nem kimondottan amerikai autós találkozóról beszélünk, itt nem lógott ki a sorból a Volkswagen, a Tatra vagy épp a fehér peremes kerekű Skoda Felicia virágfüzérrel a visszapillantóján.
Érdekes volt becsöppenni olyan arcok közé, akik nem csak szeretik ezeket a gépeket, hanem ennek a kultúrának élnek. Némelyik pillanatban olyan idegennek néztünk ki, mint aki a Holdról jött. Egér a Marson.
Valószínűleg betegség ez, veszélyes egy ilyen találkozó annak, akinek nem elég látni, hallani, szagolni egy autót, hanem eluralkodik rajta a birtoklási vágy. Chimay-ben is rengeteg olyan autó volt, amit szívesen a garázsomba állítottam volna. Sőt, abból volt kevesebb, amit nem.
Természetesen itt is találtam ’59-es Biscayne-t, és nehezen tudtam volna választani a Ford és nem Ford panel truckok mindenféle évjáratából. Egy enyhén custom 1953-as Chevrolet plusz a gyönyörű ívelt hátsó résszel megáldott Chevy Fleetline széria véglegesen a tri-five Chevy időszak elé állította az órámat.
Enyhe custom, nagyon tetszik
A hotrod és custom kínálaton túl rengeteg hatvanas-hetvenes évekbeli autót is láttunk, daily driver kategóriát és komolyabbakat is. A csúcson minden bizonnyal egy Fred Gibb féle alumínium 427-es V8-assal szerelt ZL1 COPO Camaro állt. Azért ilyet nem minden nap lát az ember!
Nem csak mi voltunk ott Magyarországról, összefutottunk Brainless kollegával, és az EK Autósok Suburbanjét is láttuk a táborhelyen.
Sajnos hozta a pech szériánkat az időjárás, így hiába áztunk kisebb nagyobb megszakításokkal két napon keresztül, hiába toporogtunk a sárban, sokan távol maradtak. Így a fotókat visszanézve azért panaszra nem lehet okunk. Kétévente rendezik ezt a találkozót, legközelebb 2016 nyarán várható. Ajánlott. :)
Hozzászólások
Röviden: Jó autókról,jó képek!
Uhh.
http://v8cars.hu/cikk0368/v8_00074.jpg
Jó volt, megyünk jövőre is
Sajnos tényleg épphogy csak összefutottunk. Jó lett volna dumálni is kicsit, de én is totál elvesztem az észbontó felhozatalban. Az idő meg csak simán belga volt... Na majd a következőn!