1960 Oldsmobile Eighty Eight Henry Dynamic

Eighty Eight

  • Szép békességben megöregedett masina. Ezért ahol csak lehet megőrzöm a patinát. Flóra el is nevezte Henrynek. Mert olyan sármos öregúr kinézete van... Nem restaurálva lesz. Hanem egy tisztességes felújítás lesz rajta csinálva. Használható és nem annyira vigyázós gép lesz belőle.
    Ennél az autónál más ütemben végzem a munkákat. Eddig atomjaira szedtem mindent, kiterítettem a garázsban és elraktam a polcra, majd jött a felújítósdi. Most amit leszedek róla azt meg is csinálom és már szép állapotban megy a polcra. Így több dózisban jön a boldogság hormon és talán nem fáradok bele. A cél, a gyermekkoromból szép emlékeket idéző kopottas, gombkerekű matchbox "feeling" elérése.

  • Amíg nem tud menni a bódé a lakatoshoz, hogy folytatódjon a rozsda eltüntetése elfoglalom magam apróbb munkálatokkal.

  • Hátsó lökhárítóba is kerültek indexnek való lámpák.

  • Régi lámpák helyett H4 lett ez is. Persze szétszedve, pucolva és festve minden része.

  • Sajnos most egy kicsit nagyobb szünet jön az ilyen volt és ilyen lett képek terén. Nem bírtam ki, hogy nagyobb darabokat is lekapjak a kocsiról. Motorból és a váltóból ahol lehet folyik minden. A sok állás megtette hatását. A karosszérián elég nehezen megközelíthető helyeken van rozsda. Cserés lesz a két első taposó lemez, a hátsó ülés alatti karosszéria felfogató rész, és a két belső küszöb. Ahhoz, hogy tisztességes meló legyen rajta nekiestünk Rascával és ez lett belőle.

  • Az alvázzal elkészültem. Hátsó hídban szimeringek és fékek cserélve.
    Újból nekiestem a kaszni aljának. Van mit csinálni rajta. Egyelőre csak a jobb külső küszöböt vágtam le róla. Majd ha kész az itt talált rozsda kijavítása akkor haladok csak tovább. Külső belső küszöb cserélve lesz.

  • Garázs előtt homokszórás a szomszédok legnagyobb örömére. Köszönöm Norbinak a fantasztikus munkát amit végzett rajta. Csak ajánlani tudom mindenkinek.

  • Rosszabbra számítottam.

  • Mindkét első taposólemez cserére érett.

  • Küszöböknél is voltak bajok.

  • Köszönöm Ernyes Zolinak a szép munkát amit végzett rajta díszlécig :-)
    A fölötte lévő rész patina marad...

  • Elkészültem az aljával. Több rétegű festést és üregvédelmet kapott. Következő 57 év kipipálva :-) Szebb lett mint a teteje.

  • Rasca segítségével visszakerül a kaszni ismét.

  • Első futóműbe volt pár baj. Gumi szilentek nincsenek benne, cserébe van ami kophat és törhet.

  • Amit kellett cseréletem, pucoltam , festettem.

  • Eredetileg egykörös 4 dobfékes fékrendszere volt. Ehhez valahogy nincs nagy bizodalmam. Túrtam a netet első tárcsafék átalakítások után. Természetesen megint bele választottam a típusba és az évjáratba. Sajnos nem egy Chevy és nem felkapott modell. Ami van drága, és nincs is nagy választék. Én szerettem volna megtartani a gyári GM nagyosztós felniket rajta. Belebotlottam egy barkácsoló emberbe a neten, aki 455-ös motort rakott egy ilyenbe, és látom tárcsás az eleje. Elég szűkszavúan, de leírta, hogy 1973-76 Caddy Fleetwood, Deville tengelycsonkot rakott rá kis átalakítással.

  • El is kezdtem rendelni a szükséges cuccokat hozzá. Tengelycsonkokat elég sok idő volt találnom egy eladótól. Tárcsákat, betéteket, csapágyakat vettem újat. Féknyergeim maradtak a 70-esből. A szűkszavú ötletadó azért azt írhatta volna, hogy a kisebb átalakítás az azt jelenti, hogy a tengelycsonkon minden kúpszöget módosítani kell. De így legalább befogatta az 1960-as gömbfejeket az 1975-ös tengelycsonk amire passzol az 1970-es féknyereg. Meglátjuk milyen lesz az úton...

  • Hátsó futómű csak szilent és szimering cseréken esett át. Természetesen a féknél csak a dobot hagytam meg a régi alkatrészek közül.

  • Viszont szerettem volna ebbe az autómba is hátulra hi-jackers-t rakni. A 70-esben is jó szolgálatot tesz. Persze ehhez nem árulnak.... Baráti körben kérdezősködtem kinek mekkora a hátsó teleszkóp az autójában. Így esett a választás 2007-es GMC Sierra-ra. Kisebb faragással szépen bele is fért a gyári helyére.

Hozzászólások

  1. Zola  - 2015. szeptember 23. 22:55

    Csak nem bírtad ki projektelés nélkül!

  2. Tony  - 2015. szeptember 24. 11:34

    Sajnos nem. Pedig még a másik sem olyan mint amilyennek elképzeltem. De ez egy őszinte, gányolás mentes autó. Megérdemli a megmentést ez is. Flóra fogja üzemeltetni Vegyél Pacert!

  3. Zola  - 2015. szeptember 24. 17:06

    Láttam a kéket, egy pillanatra megremegtem, aztán az ár kijózanított.
    Inkább irány az ötvenes évek!

  4. dzé  - 2015. november 13. 17:52

    öskocsi Remélem sokszor bepofátlankodhatok/tunk majd!

  5. OLDSBOY  - 2015. december 8. 00:05

    Szia Tony! Gratulálok a gyönyörű autóhoz! Látom a felújításba is belehúztál. Szépen alakul. Kitartást.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére