Cadillac Fleetwood, 1951
Fél évszázadot látott már
Műszakilag hibátlan
Egy folt kellett a padlólemezre
Minimális javítás
Típushiba a küszöbön, a
suicide door alakításra vár
A műtét előtt
Vágjunk bele!
Lakik egy honfitársunk a nagy vízen túl, aki a mi autós álmainkat éli, és szerencsére nem feledkezik meg rólunk. Gabi 2005. márciusában jutott hozzá egy 1951-es Cadillac-hez, a projekt történetével és képeivel folyamatosan tömte tele a postafiókomat. :)
1951 Cadillac Series 60 Special Fleetwood Ez a modell a hátsó kerékjárat előtti nyolc függőleges krómcsík alapján azonosítható. Csak négyajtós szedán karosszériával gyártották. (body style: 6019) Méretek: Hossz: 5 711 mm Tengelytáv: 3 302 mm Saját tömeg: 1 876 kg Motor: Elrendezés: OHV V8 Hengerűrtartalom: 331 ci. (5,4l) Furat x löket: 3-3/16 x 3-5/8 inch Kompresszió viszony: 7,50:1 Lóerő: 160 @ 3 800 rpm Egyéb: Gyártott darabszám: 18 631 db Alapár: $4142 | |||
A műanyag lámpák és emblémák megolvadtak, a festék megpörkölődött, de a lángok csak körbenyaldosták az öreg vasat, a kerekek, az üvegek és a kéderek is épségben maradtak.
A vásárlást követő hónap alkatrészbeszerzéssel telt, teljesen felújításra került a fék új főfékhengerrel, munkahengerekkel, fékcsövekkel. Az üzemanyagrendszer is megfiatalodott: a felújított tankból friss benzincsöveken jut az anyag az új benzinpumpához, ami a felújított karburátort eteti.
Az összes olaj lecserélése és egy új 6 voltos akkumulátor beszerzése után áprilisban beindult a motor. Több lapátnyi döglött egér, mogyoróhéj és mindenféle egyéb törmelék kiköpése után gyönyörűen duruzsolt a gyári 331 ci. (5.400 cm3) v8-as. A Hydra-Matic váltó is úgy váltott, ahogy illik.
A hűtő, a vízcsövek, a vízpumpa egy csepp vizet sem engedtek a hosszú állás ellenére. A világítást újra kellett vezetékelni, mert az 54 évet és a tüzet megsínylették az öreg kábelek vászonszigetelései. A műszerfalon viszont minden visszajelző hibátlanul működött.
A padlólemezt egy helyen kellett egy tenyérnyi folttal javítani, a csomagtérben a pótkerék járata és a tank hossztartó idoma szorult cserére, majd rozsdagátló festékréteget kapott.
Idáig hagyományos a történet, ám kedves olvasó, ha csak a veterán autók tökéletes eredetisége, a százpontos restaurálás szent számodra, nagyon óvatosan olvass tovább. Ha viszont hozzám hasonlóan rajongsz az egyedileg épített, custom autókért, még csak most jön a java!
Mikor az autó már üzembiztosan gurult, Gabi és párja, Orsolya megszabadították közel 50 kilónyi díszléctől és belső kárpittól, majd egy májusi estén előkerült a fűrész. Top Chop! Egy tapasztalt haver, Duane Ericson megvágta és bedöntötte az oszlopokat, a befejezést pedig barátunkra bízta.
Az eredeti hátsó szélvédő sehogy nem illett a képbe, így Gabi elvetette a lépcsős formát, a tető új vonalának folytatását egy egészen a hátsó lökhárítóig nyúló nagy bogárhátban képzelte el.
Ehhez viszont a csomagtér eredeti vonala nem passzolt, ezért azt is le kellett vágnia az autóról, majd az elejét tíz centivel megemelve, a hátulját öt centivel lesüllyesztve visszahegeszteni. A tető vége és a csomagtartó fedele közti részt angolkerékkel domborított lemezzel töltötte ki.
Folyamatosan vetette be a custom technikákat: megtoldotta a keréktakarókat, a lámpakereteket a kasztnihoz hegesztette, a kilincsek és a feleslegesnek ítélt emblémák eltűntek, a hátsó híd 3" ültetést kapott, az autó napról napra változott.
Míg az ívelt első szélvédő méretre vágásával szakemberre várt, plexivel pótolta. A piros plexi dögösebb volt, mint praktikus, csak nappal lehetett kilátni és a közlekedési lámpákat a színükből nem, csak csak a fényük sorrendjéből lehetett megkülönböztetni.
A nyár folyamán a napi használat mellett bejárták a custom találkozókat is a félkész autóval. Pomona, Hootenanny, Rat-Fink Reunion, Blessing of The Cars... 3000 mérföldet autóztak minden hiba nélkül városban vagy épp sivatagi országúton.
A két hónap hátsóüveg nélküliséget megunva Gabi egy délután VW oldalablakokat hegesztett be hátra.
A többi tervezett átalakításra (suicide door a küszöbökkel, 1950-es Buick hűtőrács fogak, matt sötétkék festés metálkék scallop csíkokkal, pinstripping, hawaii stílusú belső kárpitozás, stb.) nem került sor, mert egy hónapja egy visszautasíthatatlan összeget kínáltak az autóért.
Talán majd a következőn!
Gabi itt is szeretne köszönetet mondani Orsolyának a segítségért, és a tapasztalt szakinak, Duane Ericsonnak a sikeres csoppolásért.
Hozzászólások
Gyönyörű ez az autó!
Jó lenne ha nálunk is lehetne ilyen lehetőség,hogy veszek egy caddyt"csak úgy"
és már csinálhatom is.
Fasza lett a gépezet! Kár, hogy itthon kevés hasonló van...
Ahogy a fórumba is írtam: jágecijágecijágeci!
Igazi szemét mocsokállat!;-)))
baszottul kemeny
Jó az ötlet és a kivitelezés,tetszik!Pont ez az autó példa arra a fórumon tárgyalt témára,hogy milyen állapotú autókat engednek amerikában közlekedni.RATCADDY király!
NAGYON KIRÁLY!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Jó hogy a barát nem felejt el minket
Caddy-ből nem kelett volna...
Hátsó rész pedig über fantáziátlan...
Redneck fuck..
Túl lapos a segge. Kevesebb több lett volna.
Teccik is nem is.
De örülök hogy kapunk infókat a V8 hazájából.
Van egy 10-esem hogy a srác tud tetoválni is.:-))
ez a tető megoldás sztem iszonyatosan gagyivá tette:( kár érte:(
Szerintem kikúrt jó lett csak a fauvé ablak nem kellett volna. Ha találnék egy ilyet akkor......
Gondoltam, hogy így meg fogja osztani a közvéleményt a cikk. Én azok közé tartozom, akik szerint ez az irányzat igen kemény. A Caddy fasza, csak a hátsó ablakot oldottam volna meg máshogy.
azért tök jó, h vannak még fazonok akiknek van fantáziájuk és merszük is!
Érdekes.
Engem az érdekelne, hogy ha hátra becsücsülök befér-e a nagy fejem a lapos tető miatt.
szerintem kicsit kár volt érte,nem mondom,hogy rossz,de nem is jó!! túl egyenes,és lapos és se eleje se vége.
Kár volt egy ilyen veterán gyöngyszemet átalakítani, de azért elég vagány lett a végeredmény.
Szerintem nem volt kár érte, ez nem egy ritkaság, az e-buy-on vesz az ember amennyit csak akar.
Elmúltak már azok az idők, hogy Eiffel torony magasságú hombárokkal veressen az ember,végre egy sziger formájú autó a híg fos tengerében.
Ámbár a hátsó szélvédő nekem sem jön be, de a bogárforma az überfasza...
Sziasztok. Szerintem kár volt megvágni szegényt. Ez az autó nem erről szól, hanem az 50-es évek érzéséről. Nagyon jól megtervezték ezeket és eredeti állapotban a legszebbek. Nem is értem a sok costumizálót, hot roadost miért nyúl bele. Vegyen egy német szart BMW stb... aztán égesse azon a gumit.
szerintem rettenetesen jo lett! nem az a lenyeg hogy tetszik vagy nem hanem a sok munka a belefektetett ido es nem utolso sorban az hogy egy teljessen egyedi auto lett a vege.akinek meg nem tetszik csinaljon jobbat!
KOSZONOM minden KULTURALT hozzaszolast.Fuggetlen,hogy pozitiv vagy negativ.A epito kritikat elfogadom.Termeszetes,hogy a Vilagon semmi sem tokeletes, en sem,es a munkam sem.(Az US autok sem,sot!...)Egyedul Isten az!
Orom,hogy tobbsegeben pozitiv a velemeny.Ezert erdemes volt a Magyar Hot-rod Szovetseget letrehozni a hajdani ACCH alapitotagokbol,akik egy sokkal izgalmasabb kreativabb iranyba vinnek az otthoni autos kulturat.
A veteranosoktol elnezest kerek.Megertem aggodalmukat.En is nagy hive vagyok az oreg jarmuveknek,de nekem a gyari allapothoz valo ragaszkodas nagy korlatot jelent.Es ez sodort20 eve a Hot-Rod vilaga fele.Nekem az ACCH tagsag csak egy atmeneti allapot volt.Tudtam,hogy az keves nekem,tovabb kell lepnem.
A veteranosokat meg kell nyugtatnom,hogy ilyen es ehhez hasonlo jarmuvekbol nagyon sok van meg.Es ha evtizeden at nemtorodom emberek pusztulasra iteltek,azt lehet sajnalni. De ha toluk megszerezve,ismet hetkoznapi kozlekedesre alkalmas jarmuve vallnak a kezunk alatt,akkor az csak jo hir lehet.
Es mi nem roncsderbyre keszitjuk fel a kocsit,hogy a zuzda elott megadhassuk a kegyelemdofest,hanem ellenkezoleg!
Munkankkal,es fantaziankkal talalkozok kedvenceive valnak csipkerozsika almukbol felelesztve.
Igaz,nincs negy kockalampaja,se porgo disztarcsas 24"-es ciganykereke,es nem ugrabugral,de meg nem is ragyogo,fenyezesu.Nem is lesz!
Mert ez egy mas stilus.
A negativ,es foleg a nehany bunko hozzaszolonak csak azt uzenem,hogy nincs mirol vitatkozni,mert egyszeruen nem egy malomban orlunk.Nekik koszonheto,hogy eljottem otthonrol,oda ahhol megertenek,es ertekelik a mit csinalok.Mert en ezt szeretem,es 8 ev munkaja,hogy itt lehetek,es azt csinalhatom amit szeretek.Es akar minden masodik heten talalkozokra mehetek,ahol 2~3 EZER epitett auto van`28-as modellektol `szigoruan `64-es evjaratokig!Es csakis tradicionalis `40-es `50-es kora `60-as evek stilusaban epitett ROD-ok es CUSTOM-ok.Mert itt mi azt szeretjuk.(Vissza a gyokerekhez,50`60 evvel ezelotre,amikor a stacok a lepukkadt kocsijukat a keves penzukbol sajat izlesukre varialtak,es rockabilly bulikra jartak veluk balhezni.)
Itt szep,restauralt gyari kocsival nehez lenne kitunni.Unalmas is lenne az elso szaz auto utan a buli.
Se Muscle,se kromfelnis egyeb ujmodi huncutsag be nem teheti a labat egy itteni talalkozora? Mert az mas.Nem tartozik kozenk.Bocs!Es mi sem megyunk azok koze,mert az mar nem ROCK&ROLL!
Szoval arrol van szo,hogy itt van szubkultura,de otthon NINCS.
Itt mindenki megtalalja a sajat foltjat,es ott az egyen kitunhet egyenisegevel,mig otthon az egyeniseg ciki targya,es inkabb elfolytjak,vagy eluldozik. Otthon mindenki a masik utan megy olyan akar lenni,mint a szomszed.Olyan Audit,vagy SEL Mercit vesz,mert kulonben leneznek a tobbiek,ha ki akarna logni a sorbol.
Otthon anyagiasabbak mar az emberek,mint itt.azt mondjak otthon,hogy legyen a kocsi szep fenyes ,meg eredeti,mert akkor lehet jol eladni!
Kit erdekel az eladhatosaga?(A sors ironiaja,hogy igy atalakitva, itt 100% haszonnal vettek meg tolem.)Inkabb elvezem vezetni,ugy,ahogy van ,akar felkeszen is.
Azon kivul ezekbe a kocsikba ne kepzeljunk tobbet bele,mint amik.Egy tolunk idegen orszag alltal, 40~60 eve tomeggyartott ipari termekek, 10~15 ev hasznalatra keszultek,es hogy profitaljanak az eladasukbol. Az idejuk azota haromszor,negyszer is lejart,es a keszitojuk , es a vasarloik ideje ugyszinten.Mind koporsoban vannak mar.Es ok annakidejen sem istenitettek ezeket a kocsikat,hanem csak hajtottak oket,mig nehany ev utan az ujabb modelre le nem cserreltek. Akarcsak barmilyen 4kerekut a vilagon.Sot,meg hamarabb is bontoba kerultek,mint hinne az ember.
Ha ,pedig annyira ertekeseknek tartjak az otthoniak,akkor nezzenek szet a hazuk tajekan,hogy mit vessznek eppen elrothadni a kertek alatt,ahelyett,hogy az enyemet sajnaljak.Amit azota itt mindenki imad-furcsamod-,foleg,miota a VW ablak beepult.Pont forditott a hatas,mint otthon.Dicsero szavak mindenfelol, hogy vegre nem csak egy Ford,vagy Mercury,hanem egy nagy Caddy lett vagva,es foleg,hogy ennyire mashogy,mint a tobbi sokszaz.
Es,ha ilyen kocsira vagynak,akkor miert nem jelentkezett senki egy gyonyoru ,csont gyari HEMI motoros`56 DeSoto 4 ajtos szedan hirdetesemre,amit raadasul meg olcson is kinaltunk?
A szemelyeskedesig aljasodott infantilis hozzaszoloknak,meg uzenem,hogy nyilvanvaloan "savanyu a szolo",es csak az irigyseg megnyilvanulasa.Javaslom,hogy inkabb alljanak fel a szamitogep elol,es usgyi a garazsba,fogjanak szerszamot,es ne legyenek rest osszeolalyozni magukat az aknaban!
Aztan,ha kesz van a remekmu,akkor majd szivesen kivesezzuk a jovohavi v8-bemutaton.
De addig KUSS legyen!
Es en is addig beteszem a `34 Ford alvazamba az ~56DeSotoHEMIkemet,es rateszem a `30Willys coupe fulkemet,hogy le ne maradjak mar en se...
Engem a joszandek vezerelt,hogy megosszam oromom autos tarsaimmal.Es buszke vagyok,hogy tizszerannyi hozzaszolast ert el a cikk,mint barmi mas a V8cars.hu eddigi torteneteben.
Isten aljon minden magyar benzinveru honfitarsam!
Csobi Gabor
-Hot-Rodder,
-motoros& 15 eve motor epito,
-vilagcsavargo
(150.000merfold V8-al eddig 40 usa-allamon at),
-a Route66-alapitvany tagja,
-nemzetkozi tetovalo,
-az elso magyar pinstripper,otthon es kulfoldon,
-az elso magyar aki George Barris-al jejattolhatott,
-`96-os ACCH talcsi japanauto telmetoje,amit azota NAGYON megbantam...
-(nem veteranos,nem US autos,de annal inkabb megszallott)
Végre valami egyedi ami nem a megszokott! Fejet hajtok elötte! Bár a hátsó ablak formája nekem sem nyerte meg a tetszésemet. Egy kör vagy ovál formájú jobban illett volna az autó stílusához szerintem. Még egy matt narancs fényezés fehér-vörös lángokkal és gigaracsni lett volna! Gratula Gabi!
Igazán szép alakítás. Minden elismerésem a készítőjének, valóban sikerült egyedit alkotnia. És az indokai is érthetőek.
Azonban...
Ha belegondolok, hogy milyen volt ez az autó eredetiben, valami kis keserűség mégis marad bennem. Lehet, hogy kint "sok" van ilyenekből, de mégiscsak. Ugyan azt mondják, tökéletes autó nincsen, de a Cadillac azért elég közel jár hozzá. Én sosem mertem volna hozzányúlni.
Nem vagyok custom rajongó,se rock&roll fan, se nem vagyok oda a mára eléggé elhasznált máltai keresztes
dolgokért,de az tényleg jó az USA autós hobby-ban, hogy rendkívül szerteágazó és változatos, és mindenki megtalálja benne a helyét valahol. Viszont ez a legkevésbé sem korlátozódik az USA területére...
Sziasztok!
Hat en is gondoltam egyet, es leirom velemenyem.
Eloszor is szeretnek gratulalni Gabinak (valtottunk is nehany levelet, kb. 2 evvel ezelott) ehhez az AUTO-hoz. Dogos lett! Viszont osztom itt egy-ket „mas” emberke velemenyet is, mindjart ki is fejtenem bovebben. Tehat, nalunk (de ezt azt hiszem mindenki tudja), keves klasszikus amerikai gepezet van. Sok ember orulne, ha neki is lenne. Igy a megbecsules es a szet-nem-vagas erosebb. Sokan nem bantanak, vagy legalabbis amennyire tudja eredeti-szerure ujitana fel kedvencet. Azt hiszem (itt Magyarorszagon), ha nekem a kezembe kerulhetne egy ilyen „csoda”, nem torekednek a szerkezeteben valo lenyeges megvaltoztatasra. Nalunk a zsigulival vannak/vagyunk ugy, hogy le…juk es levagjuk a tetejet, ha eppen ugy tarja a kedvunk. Van belole sok (meg…). De lehet, hogy nem is jo pelda ez az auto. Valami regebbi itthoni klasszikust kellene itt emlitenem, de nalunk az otvenes evekben nem volt nagyon az embereknek autojuk, igy maradok megis a ladanal. Mondjuk egy zil-lel vagy pobeda-val azert mi sem „bannank” el (leven, keves van belole, de ez is csak azert, mert az akkori hatalom nem „engedte”). Mint ahogy Gabi is irja, ott az USA-ban relative sok ilyen gep van, es az is igaz, hogy inkabb ez, mint a roncsderby-n valo szetutes. Ki hogy latja ezt a temat. Marmint, hogy top-chop, vagy marad. Azert irigylem is Gabi baratunkat, hogy ilyen bator es, hogy „vilagcsavargo” tud/tudott lenni.
Meg a DeSoto-ra raterve egy picit, en nem emlekszem a hirdetesre, lehet, hogy nem is lattam. Itt, ebben az orszagban sajnos a tobbseg nem rendelkezik nagy anyagi javakkal, hogy akar olcsobban is meg tudjon venni egy ilyen gepezetet. A lovesok tobbsegeben meg merkakat meg audikat vesznek, mint a szomszed. De ez csak az en velemenyem volt, ussetek. :-)
Udv.
Minden elismerésünk a munkádhoz, nagyon bejön a vas.Már korábban is láttuk "munkásságodat" és irigykedve figyeljük,hogy végre van valaki aki azt csinálhatja amihez ért,és ami nagyon fontos,hogy amit szeret.További sok sikert és kitartást kívánunk a sötét Szabolcsból:
Pitta, Ügü,Zsiga
Tetszik az eredmény! :) Nagyon becsülöm azokat az embereket, akik nem csak beszélnek, hanem amint lehetőségük nyílik rá két kezükkel csinálják amit elképzelnek, nem félve olajtól, fáradságtól, mocsoktól. Érdekes koncepció a caddy rod, de rohatt kemény, az tény! Ha itthon lett volna ilyen állapotú Caddy, valószínűleg sajnáltam volna, de nem ez a helyzet. Élményekben gazdak mérföldeket és sok hasonló projektet kívánok! Meg képeket mindenről, hogy legalább a nyálcsorgatás jusson nekünk...
Nagyon szuper én autómodellgyűjtő vagyok.
Nekem is van 1:18-ba.fekete, bőr belső.
lángokkal.
cool! itthon is jáccani kéne...
Ezt Rat Fink is megirígyelné!
Négy ajtós kupé?
Odaba$zós!
Egy ilyen autó érték.És a hosszú idő alatt egyre kevesebb van már belőlük,de most a megmaradt jószágokat is tönkreteszik.Sajnálom hogy ezt tették vele:ELRONTOTTÁK!!! :-(
szep munka! sajnaltam volna eladni.
en most epitek egy 49-es willyst, hot rod stilusban.west palm beach,florida-ban van a muhelyem.ha erdekel valakit tudok kepeket kuldeni.tovabbi jo epitest,ebben a stilusban!
Kedves "MM"!
Maradjal mar legyszives!
A Vilag a veget jarja, az ozonreteg vekonyodik, globalis a felmelegedes, tornadok , savas esok pusztitanak , irtjak az esoerdot es az embereket...A vilagegyetem tagul!!
Szoval, mit aggodsz azon a kocsin?(Aggodjunk inkabb a csaladert es a hazankkert!)
Igen fogynak ezek a kocsik,mind minden mas . Nekem mar a hajam is elfogyott...
Nyugodj meg, a gyujtoknel es a muzeumokban megmaradt az utokormak miben gyonyorkodni minden fajtabol.
Ezt meg az evtizedes nemtorodom kezektol megvettem veritekkel beuzemeltem,es kedvemre jatszottam vele. Aztan jott egy bacsi es megvette 6000$-ert ,csakis azert ,es annyiert, mert ugy lett atalakitva,ahogy neki tetszett.
hangsulyozom,hogy at lett alakitva, de nem lett befejezve meg.Viszont uzembiztos,biztonsagos,kozlekedesre alkalmassa valt.
Atalakitas nelkul 3000$-nal tobbet nem kaptam volna erte.(Tudod te mekkora nyug es nyavaja,penz es idegesseg egy restauralas?Es utana meg felelem kivinni az utcara,nehogy egy kis baja is essen?...)
A pasas azota tovabb kolt ra mint a katonatisz.Es amit en meg nem felyeztem be rajta,azt o megteszi. Es ha kesz, akkot egy egyedi, minimum 20-80.000$-t(ill hatar a csillagos eg) ero kulonlegessege valik,fuggoen attol,hogy mennyire mereszkedik atepiteni.
Es ezeket az epitett kocsikat is muzeumok,gyujtok orzik az utokornak,hogy lam milyen ipari kulturaval,lelemenyesseggel rendelkezett a 20-21-szazadi ember.
De ha epp egy ilyenre faj a fogad,es pont enmiattam maradtal le az utolso letezo ezen peldanyrol,es most nincs hova tenni a penzed,akkor szivbol sajnalom. De tudok javasolni egy megmentesedre varo csontgyari `56 DE Soto hardtop coupe-t Hemi motorral,lemattultketszinu fennyezessel,olcson.4.500$+ szallitas BP-ig 2.450$(Vamolasban tudunk segiteni.)
Itt az alkalom,hogy a rontastol megovj egy klasszikus darabot!
sziasztok
szerintem jó lett,mondanám hogy inkább custom legyen mint az enyészeté, ha veterán párti lennék, de az a helyzet hogy szeretem az épített kocsikat(de még inkább motorokat).a magyar utakon is elférne néhány ősi amcsi benzinzabáló gépszörny
Sziasztok!Szerintem király lett.Ezek a verdák megérdemlik, hogy törődjenek veluk.Ez a kocsi brutális, horrorisztikus és abnormális forma.Nagyon feltunő, de sajnos egyre ritkább jelenség.Engem is érdekelnek a restaurálások, és szerintem érdemes ilyennel foglalkozni.Csak így tovább gyerekek!!!
Csöbi gabi!
Ne törödj a fikázó kissebséggel. A legtöbb ember csak álmodozik arról hogy valamit felmutasson, véghez vigyen, irigy ember mindig van/volt/lesz. Értékelni mások munkáját nem egyszerü, föleg nem egy számitógép mögül a fütött szobából. legalább megmentettél egy csodálatos vasat, az enyészettöl.
Még sok ilyen projektet kivánok.
üdv.stancy.
szia Gabi
elöször is gratulálok a munkához amit csináltatok.szenzácios gép lett.én személy szerint imádom az amerikai gépeket,legyen az mezei veterán auto vagy egy ilyen brutális átalakitott gépezet,csak v8-as szoljon benne.remélem előbb utóbb hozzá jutok én is egy ilyen csodához,de nem egyszerű olyan messziről behozni autót.mégegyszer, csodás gépet csináltatok.üdv
Szia Gabi!
Gratula a Caddyhez, nagyon klassz lett. Remélem aki megvette használja a gépet, és nem rejtegeti a garázsa mélyén. Sajnos a street rodról ma már sokaknak egy műanyag kasznis 50.000 dolláros '32-es roadster jut az eszébe, (mellette kempingszéken ülő hetvenéves tulajdonossal). Ez az '51-es Fleetwood igazi custom lett, és az ilyeneknek az utcán van a helyük! A Beetle-ablak nagy ötlet volt!
Minden jót, további sok sikeres projectet!
Remélem küldesz képeket v8cars.hu-nak a többi projectedről is.
MM kretén, autó jo lett, szevasztok. Csöbi Gabi ímélcíme kéne nekem. kösz.
Szuper meló!Én is a fémiparban ügyködöm, csak elismerésemet tudom kifejezni.Utoljára hesonló kivitelt az egyik Stallone filmben láttam réges rég.
bocs a vélemény lemaradt!óriási a vas!én nem alakitottam volna át custom formára,hagytam volna szűzen.remélem komáromban találkozunk!
nem, rossz, sőt nagyon is király!
Egyszerűen tökéletes ez az autó...csak ez a hátsó ablak borzalmas szerintem...de azért nem bánnám, ha lennének ilyenek itthon is.
Nagyon király a vas.
Hát. Érdekes lett. Talán egy picit íveltebb lehetett volna a tető hátul. Van is egy elemhatár az ablakok végétől lefelé. Na onnan az ablakok tetejének ívétől lehet, hogy szerencsésebb lett volna, elvált volna a tető íve. Ez úgy megmagyarázná a hátsó kerék fölötti vízszintes élt.
(Egyébként ez csak a forma mániás bekiabálása a partvonalról, ha nekem volna hasonló eredeti ótóm, nem kásztömizáltam volna. Eredeti állapotában egy ilyen barokk gép szerintem djönöjű. Lesz is egy ilyenem a hat Szábom mellé. :)) )
(Csobi Gabi: hogy jutott eszedbe a De Soto? Azért annyira ez az átalakítás nem death ótó ;-) )
Lali volnék, G régi cimbije.Szóval, G, mi az a pinstriper?Ha valamit nem tudok,kérdezek, nem köpködök.Azért a sok "bába" (szájhősök és cselekvők)között jól látszik a gyerek.Van, akinek minden úgy jó, ahogy van, vagy ha nem tetszik valami, attól távol tartja magát.Azaz nem törődik vele, nem is írogat, hacsak nem érintett mégis pl irigység, utálat okán.G, és én is a másik tábort gyarapítjuk.Ha valami tetszik, de van hozzászólnivalónk, azt megtesszük.Gábor hozzászólt a Kedihez:jó az alap, de nekem máshogy tetszik!Nem köpködi az eredetit eredetiben őrzőt, használót.Volt akarata, tehetsége, hogy saját képére formálja.Aggódók pedig NE üljenek autóba (se), mert nincs garancia arra, hogy sosem tesznek kárt sokkal nagyobb értékben, pl egy emberben.No és a mitizált vasak létezéséhez, az olcsó üzemanyaghoz (mert az még mindig olcsó, ha ennyien veszik) mennyi szenvedés járul most IS olajháborúk révén?!Ezen sírjatok, konzumidióták!!!Hisz ez csak egy autó (volt), most pedig A GÁBOR ÁLTAL VÁGOTT KEDI.Jut eszembe még:"úgy kell a kutyának, hadd fájjon!" No és:HAJRÁ,MAGYAROK!
Man, why would you chop up a sweet caddy like that....well, because you want to! that caddy is one kool ride no matter what anyone says,hell he even used volkswagen windows for the rear ,use what you got and make it work always works for me.Kool Kaddy!
Először is gratula a vashoz. Szerintem nem csak én gondolom úgy, hogy egy kocsinak az úton a helye, nem csak a kiállításokon...Sokkal feltűnőbb (szerintem) egy ilyen vas, mint a "nagymenő" diszkóhülyegyerek felszárnyazott gépe. Én is ilyesmiről álmodok, csak egy Barkasból kifejezve...
Nem szeretem Magyarországot mégjobban nem az egyedileg épített autókat szerintem az a szép ha egy rozsdás vasdarabból újjászületik egy autó amelynek minden pityje eredeti és úgy néz ki mintha most gurult volna ki a gyárból
Szeresd Magyarorszagot!Nekunk szulohazank, neked mi? Amugy ez most nem itt lenne tema.
BONJOUR JE SUIS INTERESSE PAR VOTRE CADILLAC VENDEZ VOUS CETTE VOITURE ET COMBIEN MERCI
Hát ez a szép autó kurvára el lett barmolva. Kár érte. Jobb lett volna ha eredetit állítjátok helyre.
Erre a kóklány brigádra egy kecskét sem bíznék...
Ez AUTÓ.Nézd meg ennek a törésteszjét,meg a suzukiédat.Szégyen milyen (autókat) gyártanak mostanába!
Nektek NEM veterán oldalon lenne a helyetek!!!!!!!
Ti autó gyilkosok vagytok!!!!!
Ezek nem normálisak.
Szégyellem magam.
Elsőre le akartam fikázni a gépet, mert nem jött be.
Aztán végigolvastam Csobi Gabor kommentjét, és elgondolkodtam.
A magyarok tudatlanok. (én is)
Ülünk a gödör mélyén, és onnan ugatjuk a Holdat.
Ne haragudj Gabi. A véleményem megváltozott.
Ide egy fűrészt és nekiesek az Astrámnak!
CSOBI GABOR és mindenki aki szereti a HOTROD-okat gondolja végitg amit ide leírok: Autógyilkos őrültek, elvetemültek. Hogy lehet egy régi igazi amerikai vasat így elcsúfítani.
Egyre kevesebb van belőlük mert az egyik részük roncstelepen haldoklik, a másik része a roncsderbyken veszti életét, harmadrésze a bigfoot versenyeken esik szét, negyedrésze a saját korában megy tönkre (baleset stb.), hatodrésze a jó szándékú restaurálóknak szolgáltat alkatrészt így az is eltűnik és kettőből csak egy marad meg a restaurált, hetedrésze egyszerűen elfelejtődik a csűrben ahol az egerek rágják szét, nyolcadrésze szintén elfelejtődik a kert végében ahol a nap és az eső rohasztja szét, kilencedrészéből pedig hotrod és egyéb custom készül ami ugyan CSAK EGYESEKNEK TETSZIK de használhatatlan a teljesítménye formája vagy egyéb dolog miatt, ha mégis használható akkor meg sokaknak nem tetszik, és abból a kevéske megmaradt túlélőből ami nem felejtődött el vagy nem törték össze vagy nem használták alkatrésznek, vagy NEM ÉPÜLT BELŐLE HOTROD na abból lesznek az igazi amerikai álmok a restaurált gépek ami minden fanatikusnak álma amely megélt már több évtizedet viszonylag épspégben amely mesélni tudna. "Mikor megvették, mikor előszőr hallgatták benne Elvist, amikor előszőr dicsekedett vele a tulaj, amikor az amerikaiak kijutottak az űrbe, amikor előszőr megjelent a miniszoknya, amikor előszőr mentek ki vele a tengerpartra a naplementében, vagy amikor Coca-Colával leöntötték és az egész család tisztította, vagy amikor a hátsó ülésén az első szombat esti ''akció'' megtörtént a hátsó ülésén, vagy amikor előszőr gurultak vele végig a 66-os úton" Egyszóval mesélni tudna az autózás hőskorából amikor még élő, igazi autókat gyártottak és nem műanyag használati tárgyakat. Szóval a teljesen eredeti az a legszebb. Ha ÁTÉPÍTJÜK akkor kiöljük belőlük az autózás szépségét és azt a korszakot amikor még az autó valóban autó volt. Szóval CSOBI GÁBOR és minden HOTROD IMÁDÓ ez az írás szívből jövő őszinteséget tükröz és nagyon kérlek titeket gondoljátok végig és értelmezzétek és fogalmazzátok meg őszintén mire jó valójában egy HOTROD... SEMMIRE..... Azonban ha az eredeti, akkor az az autó él és azt a kort amiben ő élt átadja nektek... Így eljön az idő amikor majd egy eredeti amcsi vas valódi érték lesz mert így is kevés van belőlük de ha ez folytatódik az szomorú dolog lesz...
Ez a szép autó nagyon el lett rondítva!!!!!
Hotrodépítés helyett nem lehetne inkább restaurálni ezeket a régi vasakat hogy minél több lehessen belőlük a mi örömünkre???? LEHETNE a nagy vizen túl foglalkoznak már ezzel!!
őszinte véleményeket várok legfőképp hotrodépítőktől míváncsi vagyok ők mit gondolnak: usafan@citromail.hu
egyébként is keveset adtak el belőle...
Minden veterános ellenzi ezt nem csak én. Ez igaz, egyfajta életrekeltés egyesek szerint de megöli azt a kort ahonnan ez az auto származik
és nem marad más csak egy auto ami nem eredeti. Az eredetiség nem unalmat jelent. SEMMIKÉPP SEM. Ma már a sok "gömbformájú" "modern" autó között egyébként is feltünő, ha nem akkor egyszerűen csak jól néz ki az eredeti.Az eredeti autó egy kor szellemét hordozza és az átalakítás ezt a szellemet megöli..
és elnézést kérek mindenkitől akit megbántottam de sokak szerint jobb egy eredeti mint egy épített autó.
Én csak most találtam rá erre a cikkre.
Végigolvastam a kommenteket is.
Ez az autó így hibátlan ahogy van. A 90 fokkal elforgatott VW ablakokkal hátul, az egyvonalban a hátsó lökhárítóig futó tetővonallal. Ki nem szarja le, hogy Cadillac? Mármint nem tök mindegy? A Cadillac mitől állna minden felett, hogy abból nem lehet vágni, építeni? Ezt sosem értettem. Mindegy is.
Akik ugatnak azok tudnának jobbat? Vagy akár csak közel ilyet?
Szerintem 10-ből 10-es.
Nekem teccik szemelly szerint az auto.Atepitett formaban.Igazabol rengeteg kocsi fetreng kint amerikaban kertek pajtak hatuljaban.Azokat az embereket kellene megszolni akik a kert vegeben rohasszak szet a kocsikat nem azokat akik foglalkoznak vele barmien formaban.
Hát ez bizony brutálisan el lett rontva szerintem. :( És még csak nem is láthattam élőben sem sehol. 18631 darabból ez az egy ha volna nálunk, és pont miért kellett elrondítani, én nem értem egyszerűen.
Ez is egy forma, neki tetszik.
Kiváncsian várom milxen lesz ha teljesen kész lesz!
Hát nekem nagyon tetszik!
Remélem Komáromban lesz ilyen is.
Egy dologtól tartok az átépített autók témájában: a kidolgozás és a szerelés minősége.
Gratulálok a készítőknek és további átalakításokat kívánok Nekik!
Ez a munka ezer sebből vérzik. Felesleges fáradtság. Így a kutyának nem fog kelleni, csak annak a kb "20" embernek. Maradt volna meg eredetiben... Egyszerűen igénytelen. Mattfekete Cadillac? Bogárablakkal? Sajnálom, hogy ez lett a vége ennek a szépségnek. Így sem gyártottak belőle eleget, még a maradékot is el kellett rontani. Kár volt!
Nekem jo tecik komojanmondom
Ennyi idoalat