Dodge Caliber - Született vagány
A Chrysler Group európai offenzívájának újabb lépéseként a névadó márka és a Jeep mellé harmadikként a Dodge (ejtsd: dádzs) márkanevet sorakoztatja fel. Több nyugat-európai országot megelőzve hazánkban már nyár közepétől megvásárolható a Dodge jelenlegi legkisebb és legújabb modellje, a Caliber.
Bár az autó megjelenése a tengerentúlon oly népszerű SUV-okat juttatja eszünkbe, az észak-amerikai márka védjegye - a hatalmas hűtőrácsot keretbe foglaló célkereszt - ezúttal a kompakt osztályra irányul. "Anything, but cute", azaz bármilyen, csak nem aranyos szól a gyári szlogen; és valóban, a markáns, határozott dizájn kiemeli a szegmens képviselői közül a Dodge Calibert.
A frontrész robusztusságával a csőrös kamionokat idézi, a hatalmas kerekek a körülöttük kiszélesedő lemezekkel mind a kigyúrt fenegyerek feeling-et erősítik. A magasan húzódó övvonal és a keskeny ablakok, valamint az autó masszív hátulja tovább fokozza a markáns, tömbszerű megjelenést. Méreteit összehasonlítva a C-szegmens többi képviselőjével - pl. a VW Golffal, vagy a Ford Focusszal - a Caliber hasmagassága jóval nagyobb, de hosszban és magasságban is nagyobb értékeket mérhetünk.
Belül azonban már nincs egyértelmű különbség. Helyszűkéről természetesen nem beszélhetünk, de a befoglaló méretek alapján az utasteret tágasabbnak gondolnánk. Az ajtózsebeket nagyon kicsire szabták, az apróbb holmiknak az ügyesen kialakított háromrekeszes kesztyűtartóban, vagy a mély, könyöklő alatti rekeszben találunk helyet. A csúsztatható könyöklőből egyébként ötletes, telefon, vagy iPod-lejátszó elhelyezésére alkalmas tartó nyitható ki.
Szintén a belsőépítészek kreativitását dicséri a kesztyűtartó középső, akár négy dobozos üdítő befogadására és hűtésére is képes bugyra. Az első két ülésben helyet foglalókat hatalmas, kényelmes fotelek kényeztetik, a vezető előtt nagyméretű, de kellemes fogású kormány található, amely tengelyirányban nem, csak függőlegesen állítható.
A hátsó ülések is komfortosak, ami az előttük lévő lábtér méretének is köszönhető, támlájuk 60:40 arányban dönthető. A hosszabb tárgyak szállítását segíti az anyósülés támlájának vízszintesig való előrehajthatósága is.
A csomagtér megfelelő méretű és jól kihasználható formájú, borítása könnyen tisztítható műanyag. A csomagtér ajtaján található a Caliber egyik látványos megoldása, az opciós listáról rendelhető és hátrafelé lehajtható Boston Acoustic Hi-Fi rendszer része, a GhettoBlaster hangszóró-pár, amely 458 Watt teljesítményével kiválóan alkalmas az autó környezetének hangosítására. Szintén praktikus részlet a kivehető és zseblámpaként is használható csomagtér-világítás.
Az egyébként látványosan kialakított műszerfalon és környékén nagyon sok műanyaggal találkozunk, a középkonzol viszont már-már unalmas. Ennek alsó részéből – jól kézre eső helyen - emelkedik ki a sebességváltó karja.
A Dodge Caliber motorterében nyoma sincs az egyes észak-amerikai típusokban oly vonzó, bugyborékoló hangú V8-as erőforrásoknak. Helyettük a Magyarországra szánt modellekben kétfajta motor, egy 1,8-as benzines, vagy egy kétliteres, VW-eredetű dízel aggregát teljesíthet szolgálatot. Létezik 2,0 és 2,4 literes benzines változat is, de a hazai piacon egyelőre meg kell elégednünk a két alapmotorral. A sportosabb menetteljesítmények híveinek jó hír, hogy jövőre érkezik a 304 lóerős SRT-4 nevű csúcsgép, 2,4-es turbómotorral, feltehetően összkerékhajtással.
A magyarországi bemutatón az olajkályhás verzió kipróbálására nyílt alkalom. Az indítás után erőteljesen kerregő erőforrás menet közben nem hallatja zavaróan hangját, lendületesen, de távolról sem sportosan mozgatja a termetes járművet. A hatfokozatú Aisin-váltó precízen kapcsolható, megvezetése is határozott. A futómű hangolása amerikai autótól szokatlanul feszes, bár kanyarokban érezhetően megbillen a magas kocsiszekrény. Cserében nyugodt tempónál alacsony fogyasztási értékeket mérhetünk.
Amennyiben valaki szeret kilógni a sorból, egy látványos és jól felszerelt autó vásárlásán töri a fejét, mindenképpen ejtsen útba egy Dodge-kereskedést, ahol a Caliber már 4,7 millió forinttól elvihető.
A Caliber bemutatása után a Dodge-nál, Amerikában gőzerővel folyik a munka tovább. A már említett SRT-4 verzió mellet várható egy Caliber alapokon nyugvó Compass nevű kombi és egy Patriot nevű SUV megjelenése, valamint Nitro típusnévvel biztosra vehető egy V6-os motorokkal szerelt, nagyobb méretű SUV érkezése is.
Hozzászólások
Az amcsik még mindig abban a hitben élnek, hogy az európaiak a kicsi és gyenge autókat szeretik :\
Az a baj, hogy szinte mindenki szertne nagy és erős kocsikat de az állam és az üzemanyagárak tesznek róla hogy csak kevesek tudják megfizetni.
Nekem nagyon tetszik. Kéne.
Nem rossz, elfogadnám /ki nem, ha ingyé van :-)/de az új amerikai dizájn kissé ormótlan, bumfordi, vagy mi..., a műszerfal unalmas, ráadásul -ugyan még saját kezűleg nem taperoltam, de olvastam más teszteket- amcsi szokás szerint csak egy fokkal jobb a kukaműanyagnál, azonban a minőségérzet a Caliber-ben jobb mint az átlag jelenkori amerikai autókban. Automata klíma még csak nem is választható, öreg hiba.
Kár hogy automata váltóval nem olyan kedvező az ára, ha széria lenne akkor erősen gondolkodóba esnék.
Nem rossz gép, de ennyi pénzből biztos, hogy más verdát választanék.
nagyon zsir a járgány nekem bej9n a kocsi
A műszerfaltaperolós kollégának üzenném, hogy megfelejni nem a műszerfalat kell, hanem a légzsákot! Nem rosszabb a műszerfala mint egy VW csoportos autóé ránézésre. Különben meg ki az a marha aki állandóan azt tapogatja?
szerintem nagyon jo... mondjuk az tény ,hogy nem vmi szép a belseje.. de ez nem egy luxus auto .. és azis igaz,hogy pl: a golnak se szebb a belseje... és nekem elöb kéne ez mindt egy vw golf...
Sziasztok segitsetek hogy hol lehet megvásárolni ezt az autot.köszönöm
nem rossz kocsi de ennyi péncböl többet vennék
ELEFÁNT A PORCELÁN BOLTBAN AKÁR AUTÓ PÁLYÁN AKÁR FÖLD ÚTON MIND KÉT HELYT MEGÁLYA A HELYÉT KÁR HOGY NEM 4SZER4-ES