1978 Ford Mustang Mach1

Mustang

  • 1998 december. Egy szokványos karácsonynak indult ez is. Aztán minden megváltozott. Unokatestvérem megkapta tőlünk Quentin Wilson alapművét: Klasszikus amerikai autók. (talán még ma is az) Erre azt mondja: Ilyen autók itt is vannak egy telepen! Hű ennek fele sem tréfa, mondom. Másnap mentünk is megnézni.
    Nagyjából ez a kép fogadott. 3 Mustang egymás mellett, távolabb egy Malibu, egy Caprice, egy Mercury kombi és egy 76-os XR7-es Cougar. Elég szürreális kép több száz (részben) oszló félben lévő golf, skoda, wartburg és pár Jaguar, Capri és társaik között.

  • Igazából 99 január elején készült ez a pár kép. Karácsonykor ugye zárva voltak és csak a kerítésen keresztül lehetett nyálat csorgatni. Némi könyörgésre beindították. Benzin utáni kutatás, "valamilyen típusú" akksi odacipelése és egy kupica benzin karbiba löttyintése után indult szépen. Még ma is beleborzongok, milyen érzés volt meghallani a hangját. Itt még a 14-es latemodel felnik vannak rajta. Amúgy teljesen stock állapotú volt. Persze némi megszorítással... Mellette egy 2.3-as V6-os Capri, amit később az unokatesóm vett meg.

  • Innen is jól látszik, gondos kezek milyen "ügyes" munkát végeztek a hátsó rendszámtábla rögzítésekor. Hogy tört volna el az a gondos keze. Ennek ellenére csodálom az AUTÓt. A képen nem látszik, de közelről elég döbbenetes volt, hogy a quarter window vízvetőjében ujjnyi vastag MOHA tengette sanyarú életét. Mindkét oldalon. Ráadásul a csomagtér belső burkolatát is teljesen kiszívta a nap. Nem tegnap parkoltak vele oda...
    Ennek ellenére szinte semmi rozsda nincs rajta, leszámítva a jobb első sárvédőt. De szerintem az nem eredeti.

  • Szeptemberben visszatértünk. Az akkori levlista néhány oszlopos tagjával. Megnéztük a felhozatalt.
    A helyi staff ismét leszerepelt. Nem tudták beindítani a Mustangot. Előbb akksi nem volt, aztán meg remekül "hegesztett" a pozítv kábellel a starter relén.. !kapjabe A Malibu bezzeg pöccre indult.
    Mégis a Mustang ragadott meg. Vissza került rá a saját felnije. Igaz csak 13" de nekem nagyon tetszik.
    Itt jól látszik a nem saját tükör is...

  • "Helyrehozták" a rendszámtábla rögzítést is. Tényleg "jól" sikerült. Szinte az összes díszléc sérült volt a kerékjáratoknál. A jobb oldali ajtó mögött hiányzott a műanyag betét a króm lécből. Nem tudom mikor került ebbe az állapotba, de nem tartom kizártnak hogy a helyi erők szórakoztak ráérős perceikben. Ezt már csak abból is gondolom, hogy a bal 1 ülés eléggé koszos volt. Mint amikor rendszeresen munkás ruhában ülnek bele... no comment. Szerintem ennek köszönhető a legtöbb negatívum ami szegénnyel történt.

  • Aztán nem sokkal később enyém lett. Ugyan leműszakiztatták, de a számos sötét előjel miatt inkáb tréleren hoztuk el. Már ősz vége volt. De legalább egy Astro húzta a trélert. :-) Pestre került egy szerelőhöz hogy átnézze, meg a szokásos folyadékcseréket elvégezze. Egy-két kisebb úton voltam csak vele, mint pl. eredetiség vizsga és egy-két rövid kör a városban. A telet Pesten töltötte. Akkor még nem volt garázsom, ahova beállíthattam volna.(még virtuális sem)
    Aztán eljött a nagy pilanat. 2000 tavasz. Komáromban tartottunk egy kis listás összejövetelt. Oda mentem volna Vele és utána hoztam volna haza.
    De aztán minden másképp alakult...

  • Szép napnak indult. Szombat reggeli verőfény, a közeli kútnál lemostam a paripát, tele tankoltam és már indultam volna. Amikoris...
    Ahogy kikanyarodtam a kútról egy elég hangos nyikorgó hang támadt a motortérben. Visszamentem a műhelyhez, ahol a telet töltötte és szerencsére még épp ott volt a szerelő srác is. Meghallgatta. Csúnya hangja volt. Levette a szelepfedelet. Csúnya látvány volt. Lényeg a lényeg, az egyik pushrod tetejéről letört a kis golyó, mivel nem jött fel az olaj a szárában és ezért szárazon futott a himbában! Ezért nyikorgott. Komáromba Tomi Malibujával mentem(ezúton is köszönet Neki!), a Mustang pedig ott maradt a srácnál, hogy akkor nézze át a motort mit talál még.

  • Ez pedig a kedvenc felnim. Egy baj van csak vele, hogy 13x5.5". Ez elég kicsi. Egyszer lesz majd valami nagyobb mondjuk 15x7" vagy valami hasonló. :-) Keresgélek. Eddig két alternatívát találtam. A WolfRace nevű cég gyártott egy Slot felnit, ami elég jól hasonlít erre. Csak használtban lehet találni, de nagyon ritka. A másik az American Racing Vintage sorozatból az Ansen Sprint. Ez szinte ugyanaz! Egy ilyen kerül majd rá egyszer. A mostani elég viccesen kinéző gumik helyett is valami normálisabb méret lesz. Mondjuk 225/50R15.
    Azzal már gusztusosabban fog kinézni.

  • Átnézte. Több törött gyűrű, rendesen kopott hengerek és vez.tengely. Ebből felújítás lesz. Újabb fejtörő. Honnan, mit beszerezni és ki csinálja meg? Akkoriban még nem ismertem senkit, aki ilyennel foglalkozott volna és a listán is jellemzően hasonló cipőben jártak az AUTÓ tulajok. Egy megbízható szerelő vagy egy jó alkatrész forrás a fehér holló és barátai kategória volt.
    A következő időszakot ebben az állapotban töltötte szegény. És néhány sérülését is itt álltában szerezte be...

  • Aztán végül csak eljött ez a nap is. Már 2001 nyara volt. A pontos specifikációt is ideírom majd egyszer ha megtalálom, de addig is nagyjából:
    Edelbrock performer package. Ha jól mlékszem 2121 tengely + lifterek, performer szívósor és egy 600 CFM-es Edelbrock 1604-es karbi.
    Természetesen új csapányak, olajpumpa, dugók, gyűrűk, csavarok kerültek a motorba. Pucolás-festés és azóta is így ül a motortérben.

  • 2001-ben volt a Mustang Dunaújvárosban is.
    Ott több rokonával is találkozott.
    Aztán ősszel kisérleti jelleggel políroztunk rajta egy kicsit. Hát eléggé meglepődtem. Ezután az unokatesóm és az egyik kolégája segítségével csináltunk Róla pár képet.
    Mint például ezt itt. :-)

  • Nos hát ehhez kellett a másik autó és az unokatesóm segítsége. :-)) Csináltunk jópár "suhanós" képet és néhány kicsi videót.
    Ezúton is köszönet Csiki Lacinak a képekért, Fazekas Zsoltnak pedig a hordozó Capri használatáért! :-))

  • Időközben leginkább parkoló pályán tartózkodott a kis paci. Sikerült szerezni Neki egy tároló helyet, ami nem volt közel, de legalább nehezen lehetett megközelíteni. Ott szerelésről szó sem lehetett. Aztán kiköltöztünk "vidékre" és lett egy rendes Garázs, ahol azért már elég jók a körülmények szinte bármilyen szereléshez. Most már csak az idő az akadály... :-)

  • Azért időközben sikerült pár apróságot beszereznem. A MustangII levlistán egy embertől vettem hibátlan díszléceket, tükröket, ablaktörlő kart és egy dudát. Ezek mind sérültek, vagy hiányosak voltak az AUTÓmon. Aztán az eBay-ről (sokadik licitre) vettem egy Service Manualt. Szintén az eBay-ről sikerült egy komplett embléma gyűjteményt szereznem kis pénzért.

  • Szereztem hűtőrácsot lovastól. :-)
    2005 januárjában jött meg. Csupán egy baja volt. Szürke.
    (74-76-ig volt szürke. 74-ben még a forma is más volt kicsit. Ez konkrétan 76-os. 77-ben már csak a vízszintes rácsok voltak szürkék, 78-ban pedig már az egész rács fekete volt.)
    És Nekem is jobban tetszik a fekete, nem is beszélve arról, hogy a Mach1-hez meg csak ez való...
    A kép sajnos nem a legjobb. A telefon ennyit tud. (akkor még nem volt digit.gépem) És ráadásul ez az egyetlen kép a még sértetlen állapotáról...

  • Nem sokkal később megbeszéltem egy márka társsal, hogy elcseréljük a hűtőrácsainkat. Neki pont egy fekete volt, viszont szürke kellett volna. Épp kapóra jött. Egyszer amikor Pestre kellett mennünk, vittem a rácsot is magammal hogy cseréljünk. De az élet közbe szól egy su**kis képében. Belénk jött hátulról és a csomagtartóban lévő rács is összetört. Mi megúsztuk simán, pedig a szemközti árokban kötöttünk ki. Mivel volt nálam fényképező, megörökítettem a károkat és a biztosító fizetett. 20k-t adtak a törött rácsra. Ebből vettem ezt a komplett orrot, fekete rácssal és lóval. Még ennyi sem volt. Végül elég jó biznisz lett. Leszámítva, hogy meg is halhattunk volna... :-(

  • Ez már a 2006 augusztus végi állapot.
    Megint ráeresztettünk egy polírozást. Közelítjük a maximális értéket, amit egy 28 éves festésből ki lehet hozni... Mondjuk a gépház tető elbírna még egy sor polírt.

    Külön köszönet StangMan bácsinak a képekért és a munkában való oroszlán részéért, valamint Andrásnak, hogy kipróbálhattuk a kis pacin a polírozó gépét.. :-)

    Egyszer már én is csinálok pár jópofa képet a Mustangról...

  • Ezt a képet nemrég kaptam StangMan kolégától és eléggé megmozgatta a fantáziámat. Persze az index elhelyezésére kellene valami normális megoldást találni, de az összhatás elég jó.

  • A Mustang az elmúlt 3 évet a garázsában pihenve, forgalmon kívül töltötte.
    Most, a 30. születésnapjára való tekintettel ismét forgalomba helyeztem. Kapott új főfékhengert, gumi fékcsöveket, két hátsó munkahengert és az apró bigyókat a dob belsejébe, némi esztétikai festést, új díszléceket, új csomagtér tömítést, hűtőrácsot és persze a ló is visszakerült a helyére. A legjobban mégis a Mach1 feliratnak örülök, ami az első kerekek mögött újra látható.
    A bemutatkozása egy Szolnokon megrendezett veterán találkozón volt.

Hozzászólások

  1. StangMan  - 2006. augusztus 15. 15:08

    :o) na vegre... johet az info es a sok szep kep is...

  2. gergew  - 2006. augusztus 15. 21:07

    Nagyon szép ótó. De hol van ez a telep??? A Malibu eladó volt?

  3. mrmach1  - 2006. augusztus 16. 03:13

    Debrecenben. De mint mondám ez még 98-ban volt. Azóta felszámolták. Malibut még láttam később akkori új tulajánál.

  4. Zola  - 2006. augusztus 16. 07:55

    A tiéd és a Caprice Coupé volt a két legjobb vétel azon a telepen!
    Várom a folytatást. :)

  5. matev  - 2006. augusztus 17. 21:15

    Zoli,van képed a többi kocsiról is? Ha igen,átküldenéd őket? Egyébként meg fasza garázs csak rég láttuk a Mustang-ot a talikon.Én örülnék neki... ;)

  6. Garf  - 2006. augusztus 20. 02:52

    Nagyon tetszik ez a forma, és ahogy elnézem, az autó jó kezekbe került. :)

  7. tatesz  - 2006. augusztus 20. 11:04

    Orulok, hogy megcsinaltad a garazst. Multkoraban nezegettem meg a kepeket es videokat rola. Nagyon szep auto. Varom a folytatast...

  8. Chevy305  - 2006. augusztus 20. 21:11

    Ha nem titok, akkor mennyiért lett tiéd a gép?

  9. macózoli  - 2006. augusztus 21. 11:58

    Folytatást és Hatoskának is garázst kívánunk.:)

  10. mrmach1  - 2006. augusztus 22. 11:34

    Köszönöm a dicsérő szavakat! :-)
    Tatesz! Milyen videók és képek vannak Neked Róla?
    Cheví305: A végső ára 580k lett.
    Nemsokára lesz Hatoska garázs is.
    Most pedig update...

  11. hunor  - 2006. augusztus 26. 19:29

    hello dészka!

    minek is dicsérjem itt az autót, hisz élőben már hányszor térdreborultam előtte.

  12. hunor  - 2006. szeptember 4. 16:39

    hehe, asszem összekvertelek egy másik ilyen mustangossal, neki is debreceni illetőségű az autója

  13. szállító81  - 2006. szeptember 5. 14:20

    Örülök,hogy a környéken ilyesmi autók is futnak,remélem hamarosan esetleg élőben is láthatóvá válik a vas...

  14. coupe  - 2006. december 2. 22:59

    tesó!!! beszartam mikor megláttam a képeket! főleg a legfelsőt!!! az én kocsim is onnan került ki, ahonnan a tiéd! Törimpex kft, alias Török Tibor!!! A tied mellett 2-vel, sárga, fekete bőr tetővel, ami meg közvetlen a tied mellett áll, a haveromé:):):):):) EZ kajak beszarás!!!

  15. coupe78  - 2006. december 3. 10:29

    hello! felvenném veled a kapcsolatot, elképesztő sztoris egybeesésről számolnék be:):):):) 0670 334 77 48 a számom, csörrents majd meg, vagy irj sms-t, visszahivnálak...

  16. coupe78  - 2007. január 4. 09:17

    köszi a képet:) úgy érzem az én mezei fényező barátomnak feladná még ez is:) attól függetlenül gondolkozok valamin!:)
    Kincsem parkba jössz remélem, összefutunk!? (április)

  17. Sergei  - 2007. január 7. 12:28

    Lattuk... eloben... es le a kalappal :) Kitartast a folytatashoz! ...es miert csak a Stang all a garazsban? :) (vagy csak en nem talalom?)

    Udv!

  18. MrMach1  - 2007. január 24. 15:32

    Lesz Olds is a garázsban, csak össze kell szedjem a képeket. Esetleg csinálok újakat is.
    Kincsem parkba szeretnék menni. Majd még eldől melyikkel.

  19. arab  - 2007. február 9. 18:15

    Nagyon jól nézne ki azzal a fekete hűtőráccsal index nélkül!!! Érdemes elgondolkodni rajta.

  20. arab  - 2007. február 9. 18:19

    Ja, és persze a lámpa körül is a króm feketén...

  21. bkovi24  - 2007. március 14. 06:44

    Üdv!
    Már tudsz írni. Miért kerestél?

  22. Adam  - 2007. április 4. 13:03

    Szép autó! Amerikában egyik haveromnak van ilyen! Nemtudsz nekem Magyarorszagon valamilyen telepet ahol jo aron hozzajutnek valami ilyesmihez? skype: skodarider

  23. ford  - 2007. április 11. 19:10

    elvileg befér csak öt centivel szélesebb,legalábbis ezt mondták.de a jövö hét közepére állitolag bent lessz.köszi az érdeklödést ford

  24. ford  - 2007. április 13. 19:07

    elöre is köszi.a talira ha kész lessz csak vasárnap tudok menni,a fiamnak szombaton versenye van.Nem todom,hogy lessz kész mert ma voltam a srácoknál és nem jött meg a karter teknö tömités.csak az hiányzik és megy bele a motor.A hétvégén rakják össze a mocit.Ja meg némi papir de az elvileg ok.üdv Ford.Vasárnam mindenképp megyek max vas nélkül,de megkereslek.

  25. ford  - 2007. május 1. 17:36

    szioka nem láttalak a talin,mivel voltál kinn?tel számot tudnál adni,érdekelne a cd.köszi joci

  26. ford  - 2007. május 1. 17:47

    hol vetted a vasat?én mikor kerestem sehol nem találtam csak hororr összegért,mindenki mondja milyen olcson lehet amcsi autot venni de hol?üdv ford.ja az enyém nem lett kész,amit sajnálok,de legalább az asszony nem üt agyon neki nem tetszik és ha haza viszem kivág vele.nem érti erre van lé.majd később 1 komolyabb.na csá

  27. MrMach1  - 2007. június 8. 13:36

    A fórumban az adatlapomon van telefonszám.

  28. bkovi24  - 2007. július 27. 17:50

    Jól láttad ott voltam Felsőtárkányon! Hál istennek már minden gond nélkül kibírta a kocsi még ebben a nagy hőségben is a hosszú utat:)
    Viszont én nem láttam a te kocsidat.
    Előfordulhat, hogy megyek majd Komáromba is.Ott leszel?

  29. attish  - 2008. június 30. 13:40

    Szia Zoli!
    Klasz a Mustangod még mindig! Jó régen nem találkoztunk, remélem majd valamelyik talin összefutunk! Üdv, Attish


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

  • golya32:

    815e ért is vihető !kép=comments/2021-11/619574b53b9d7.jpg

A lap tetejére