Szóval az autó: 1977-es Chevrolet Caprice Landau Coupe.Még 1999-ben láttam először a hirdetését.Már akkor nagyon szerettem volna megszerezni,de több ok miatt is meghiúsult.Aztán eljött az én napom:2003 elején az enyém lett! Király!
1977 Chevrolet Caprice Coupe
Caprice
-
-
Nem volt túl jó állapotú,miután az előző 1.5 évet egyhelyben állva töltötte.Egy pár apróbb projek után (AC csere,váltószűrő csere és olaj feltöltés,fékprojekt) használható állapotba hoztuk.Már csak 5 hónap okmányirodai ügyintézés kellett és meg is tehettem vele az első kilómétereket:) Küzdelem volt,de megérte!
-
Az elkövetkezendő 2 évben minden találkozóra elvitt és egy hibától eltekintve (a hátsó gumi fékcső eltömődése,mire rájöttünk a hibára majdnem mindent kicseréltünk) :( nagyszerűen és megbizhatóan működött.
-
2 év használat után a teljeskörű felújítás mellet döntöttem.Átmenetileg ki lett vonva a forgalomból és teljesen darabjaira lett szedve.Menet közben sikerült beszereznem néhány dolgot a projekthez. Először is egy 1966-os Corvette-ből származó L-36-os 427cid motort ami a maga 390LE-vel és 611Nm-es nyomatékával megfelelőnek bizonyult a jövőbeni terveim megvalósításához.Ezúton is köszönöm a segítséget MalibuTominak és SzervízNorbinak. Továbbá sikerült vennem egy donor autót, egy 1984-es Chevrolet Caprice Station Wagon képében. Ebben a legjobb az volt,hogy teljesen komplett és magyar gányolásoktol mentes darab volt.
-
Pillanatnyilag ott tart a projekt,hogy a motor teljesen kész már csak a karburátort meg az önindítót kell rá feltenni és mehet a helyére.Amíg erre sor kerül, egy direkt erre a célra készített állványon pihen.Eközben a kasztni Szolnokon,Pál Robi gondos kezei alatt születik újjá az elkövetkezendő 2 hónap folyamán. Remélem nemsokára lesznek képek is a munkájáról... :) Addig is nekem az alvázat kell olyan állapotba hozni,hogy mire a kasztni kész, mehessen vissza a helyére. De ez még rengeteg munka: alvázon a body mountok helyének kijavitása, teljes alváz homokoltatása,alvázvédelem,lengőkarok,híd,fék,váltó,stb és ki tudja még mennyi minden... ; )
-
Úgy tűnik minden a helyén :)
-
Illetve további jó hír,hogy Pál Robi azt ígérte október végére kész a karosszéria. :)
Közben remélem a váltó is meglesz,hogy mire jön a bódé teljes legyen az alváz és csak rá kelljen emelni. -
Gm 10 bolt 7.5" 2.56 open carrier,Energysuspension szilentek,KYB gas shocks,szinterezett rúgók és lengőkarok
-
Tegnap sikeresen elkészült a váltóm.Örömbodottág! :D
TH350 B/M rebuilt kit,aluöntvény olajtaknő 2-3 literrel nagyobb térfogat,új olajpumpa,TCI Brake-A-Way 2400 stall converter,meg kapott egy új kickdown bowdent is.
Köszönöm a segítséget SzervízNorbinak,Kundinak,MalibuTominak,Koninak.
Képek később... -
Donorautó,nagyon hasznos vétel volt
-
Irány a lakatos!
-
A jobb hátúlja.Sajnos az előző javítások nem túl jól sikerültek.:( Ha minden igaz akkor az egész újból le lesz gyártva. :)
-
Ismét némi haladásról tudok beszámolni.Sajnos megint nem teljesen felhőtlen az örömöm.Április után végre ismét saját kerekein áll az alváz! Bekerültek a lengőkarok,rugók,lengéscsillapítok meg a híd.Már csak a hátsó stabilizátor rúdat kell felcsavarozni és teljesen komplett a futómű.A dolog árnyoldala,hogy kiderült a hídamról,hogy csak 7.5"-os 8.5" helyett. :( Szóval egy darabig csak óvatosan lehet majd autózni.Persze igazából csak magamat hibáztathatom,de csak túlélem valahogy...
Zola,Kundi,SzervízNorbi,Pezo köszönöm a segítséget és a közremüködést. :) -
Azért nem lett olyan rossz
-
Egy hónap csúszás után végre elkészült a homokszórás!Szerencsére nincs túl nagy gubanc,viszont sok kis javítani való van rajta.Remélem 1-2 hónap múlva újabb jó hírekkel számolhatok be. :)
-
Küszöb sarka
-
Taposó
-
Közben azért én sem tétlenkedtem.A futómű mindem egyes darabja le lett homokszórva,majd szürkére szinterezve.Ha minden terv szerint halad,jövő héten megérkeznek a szilentek,valamint a teljes fékfelújító készlet.(tárcsák,dobok,nyergek,betétek stb.)Ezután jöhet majd az alváz összerakása!Amint kész,jönnek majd a képek is! :)
-
Szépen alakulnak a lengőkarok.A hétvégén bepréseltem a szilenteket.Remélem a gátlok megjönnek a jövő héten.
-
Végre történt egy pár dolog.Hosszú idő után elmondhatom,hogy az autó már összefelé rakodik.Túlestem a lélektani mélyponton.Zolával párhúzamosan vittük az alvázakat homokszóratni,utána pedig együtt csináltuk a két alváz alapozását és alvázvédelmét. :)
-
Hétvégén nekiláttam a futómű összeszerelésének.Rendhagyó módon a hátúljával akartam kezdeni,de ez sajnos hamar meghiúsult.Itt kellet szembesülnöm a tényel,hogy a kombi hídat nem lehet sedan/coupe alváz alá berakni. :(
Az első idegességen túllépve áttértem az első futóműre.Itt szerencsére egy aknára sem futóttam,talán csak a rúgók többszöri összehúzására.Viszont nincs is ennél jobb mint amikor az ember vadi új alkatrészekből elkezdi összeépíteni a saját autóját.Szerintem jól néz ki,nekem tetszik... -
-
-
-
Közben sikerült szerezni 1-2 fasza váltó holmit is. Az egyik egy aluminium ötvény olajteknő a másik pedig egy TCI Brake-A-Way 2400 konverter.Már csak a felújító készlet kell és mehet a váltó SzervízNorbi gondos és szakétő kezei közé.
-
Újabb hírek a garázsban: A kombi hídat meglehetősen gyorsan 1 hét alatt sikerült eladni! Öröm,mert van pénz a másik felújítására. Tehát most a gyári híd megy majd alá 3.08-as végáttételel,speer nélkül :( (egyenlőre) Richmond komplett felújító készlettel és 9 1/2-es dobfékekkel.Remélem hamarosan alatta lesz. A hétvégén felkerült a teljes kormánymű: külső-belső,középső összekötök,gear box és a stabilizátor rúd is.Örülök mert minden egyes csavar betekerésével közelebb kerülök a végéhez. :)
-
-
-
Komoly haladás történt a hétvégén.Bekerült a motor az alvázba és ha már a váltó is kész,mögépróbáltuk.Csak azért próbáltuk mert egyszer még ki kell venni az egész hajtásláncot mielőtt visszaemeljük a bódét. A motort is kell még egy kicsit alakítani,egész pontosan az olajteknőt kell egy kicsit átszabni.Nem nagyon van hézag a teknő és a bölcső között. Corvette motor,hiába na!
-
Kész a bódé! Remélem most vesz csak igazán lendületet a projekt.Megoldodott a fényezés is.Szolnokon helyben megcsinálják,így nem kell a kezeletlen bódét cipelni át a fél országon.:)
A színe végül "bázis fekete,2 réteg mattitó lakkal". Kíváncsi vagyok mit fog mutatni.Bár a réginél csak jobb lehet.Igaz,én azt is szerettem nagyon. -
Kész!
Nagyon faszán futnak a vonalai! :) -
Legjobb rész!
-
Küszöb sarka most...
-
A küszöb 1.5mm-es lemezből lett lehajtva.
A régi,néhol 4 rétegből is állt... :( -
Remélem 20 évig nem kell hozzányulni...
-
Hopp,elkészült a bódé teljesen.Igen fasza lett!
Meg ha már a lakotolás kész,le is lett fényeztetve.Jó kis selyemfekete színt kapott. örülünkvincent! -
Kapott rendesen alvázvédelmet is.
-
-
Legjobb szín!
-
Norbi barátom szavaival élve: "betonkemény!" :D
-
Jól futnak a vonalai,szerintem...
-
Finom célzás a teljesítményre
-
Helyén a hajtáslánc! :) Most már véglegesen. Megoldodott az olajteknő probléma.Norbi barátom hipp-hopp szétvágta,utána meg megvarrta. :D
-
Jó kis varratok
-
Most már van megfelelő hézag
-
Ideje volt már!
-
Motor-váltó-kardán...
-
-
Sikerült szerezni egy fasza gyári,megfeleő hosszuságú kardánt a régi hegesztett helyett.Gyorsan a kereszteket is kicseréltük benne.
Ha jól alakulnak dolgok,legközelebb a bódé visszaemeléséről fogok beszámolni.
Jó lenne,végre megint autó formája lenne... :) -
Végre! Kb.13 hónap után ismét autó formája van!
Kicsit tartottam a visszaemeléstől,de hála jó szervezésnek,tervezésnek,kivitelezésnek és nem utolsó sorban a barátoknak,gond nélkül mint egy 1-1,5 óra alatt visszakerült.Karc és sérülésmentesen.Annyira jól sikerült az illesztés,hogy mind a 10 body mount csavar egyből a helyére ment.Igazitani sem kellet,1 centit sem.:)
Remélem ezután tényleg felgyorsul a projekt... -
Lebeg
-
-
-
Ereszkedik
-
Mindjárt lent
-
Helyén
-
Legjobb kép!
-
Hú,de nagyon el vagyok maradv! Égek! Szóval a következő dolgok történtek az utolsó frissités óta.
-Össze lett rakva a komplett eleje
-A műszerfal a helyén,egykét kontakt hibától eltekintve minden működik
-Fűtés,szellőztetés szintén. Elég jól sikerült a custom fűtéspanel
-Be lett húzva az összes kábel,már csak a kürt,ablaktörlő,jeladók vannak hátra
-Felkerült a helyéra a tank is egy alapos pucolás/festés után.Kapott új pántokat. :)
-
Fények!
- A legújabb fejlemények! örömbodottág!
-
Restellem ,de nagyon régen nem frissítettem. Rengeteg dolog történ és igen jól haladtak a dolgok. Most majd több időm lesz a virtuális garázsba "dolgozni". Ígérem bepótolom a kimaradt projekteket. Készültek jó képek, videok is.
De legyen itt a legújabb fejlemény.
Tegnap levizsgázott és a zöldkártyát is megkapta a Caprice.
:) :) :)
Hozzászólások
Keménységfaktor! :)
Meglepően sok maradt belőle a homokolás után :)
, csináljuk!
Nyilván csináljuk! :D
ilyen autóra érdemes is költeni
Egyszerűen gyönyörű! Várom már a végét, biztos szép lesz...
Láttam most szombaton Robinál az AUTÓd. A mellette álló E-Type-hoz képest zsír állapotban van! ;-)
Mikorra tervezed az elkészülést? Ha lehet ilyet kérdezni.
Jövő Komáromba már ezzel akarok menni!
427-es moci, mattfekete külső, nyilván kőkemény lesz. :)
Nagyon okés lesz.
Vazzeg,már csak 1-2 hét!:))
keménység faktor 10es vazze:-)
Hujujujjj!
Nagyon rocker lesz!
De fasza látni hogy haladsz!
fasza lett, siess, aztán jöhetsz hozzám is projektelni :-)
Fülig ér a szád mi! :-)
Csak mint a Tiéd! :D
Mikor tesszük az alvázra?
...merevedés.
:)
Amint az olajteknő kijavítva,megy vissza a bódé. :)
Geci irigy vagyok azt tudod :D
Bízom benne,hogy egy rohat menés után ez fokozodni fog... :D
Remeltem is hogy viszel egy rohattat :)
hmmm naoooon szééép!!!! Egyszer nekem is lesz egy ienem... Gratula, szép teljesítmény.
Naná!
Jó, jó a motor is.
Na, de a fekete orrdísz,
az mindent visz!
Nagyon fasza autó, szép munka!
Gratulálok!
akkor nemsokára újra az utakon!
Fasza autót csináltál!!!
Helló Matev!
Kundi barátod mondta szívesen eljönnétek résztvevőnek a 2008.05.31-én tartandó 2. Debreceni amerikai autós találkozó gumifüstöltető programjára.
Írtam neki több emailt amire ő nem válaszolt.
Kérlek a részvételeteket erősítd meg, biztos jöttök-e, vagy sem mivel pontos résztvevő létszámot kell leadnom erre a műsorrészletre.
Várom a válaszod erre az email címre:usacars.debrecen@gmail.com
Üdv: Z U H I
Ígértél nekem próbakört... :D Ugye nem felejtetted el???
Csak gratulálni tudok,nagyon szépen megcsináltad a gépet! Nálam is volt a gép még régebben!
Szia Viktor!
Nagyon szép Karácsonyt kívánok! V8 - V2 barátság!
Üdvözöl: Szaló Péter
Nagyon szép a vas. A hangja is pokoli jó. Csak gratulálni tudok.