1977 Chevrolet Caprice Coupe

Caprice

  • Szóval az autó: 1977-es Chevrolet Caprice Landau Coupe.Még 1999-ben láttam először a hirdetését.Már akkor nagyon szerettem volna megszerezni,de több ok miatt is meghiúsult.Aztán eljött az én napom:2003 elején az enyém lett! Király!

  • Nem volt túl jó állapotú,miután az előző 1.5 évet egyhelyben állva töltötte.Egy pár apróbb projek után (AC csere,váltószűrő csere és olaj feltöltés,fékprojekt) használható állapotba hoztuk.Már csak 5 hónap okmányirodai ügyintézés kellett és meg is tehettem vele az első kilómétereket:) Küzdelem volt,de megérte!

  • Az elkövetkezendő 2 évben minden találkozóra elvitt és egy hibától eltekintve (a hátsó gumi fékcső eltömődése,mire rájöttünk a hibára majdnem mindent kicseréltünk) :( nagyszerűen és megbizhatóan működött.

  • 2 év használat után a teljeskörű felújítás mellet döntöttem.Átmenetileg ki lett vonva a forgalomból és teljesen darabjaira lett szedve.Menet közben sikerült beszereznem néhány dolgot a projekthez. Először is egy 1966-os Corvette-ből származó L-36-os 427cid motort ami a maga 390LE-vel és 611Nm-es nyomatékával megfelelőnek bizonyult a jövőbeni terveim megvalósításához.Ezúton is köszönöm a segítséget MalibuTominak és SzervízNorbinak. Továbbá sikerült vennem egy donor autót, egy 1984-es Chevrolet Caprice Station Wagon képében. Ebben a legjobb az volt,hogy teljesen komplett és magyar gányolásoktol mentes darab volt.

  • Pillanatnyilag ott tart a projekt,hogy a motor teljesen kész már csak a karburátort meg az önindítót kell rá feltenni és mehet a helyére.Amíg erre sor kerül, egy direkt erre a célra készített állványon pihen.Eközben a kasztni Szolnokon,Pál Robi gondos kezei alatt születik újjá az elkövetkezendő 2 hónap folyamán. Remélem nemsokára lesznek képek is a munkájáról... :) Addig is nekem az alvázat kell olyan állapotba hozni,hogy mire a kasztni kész, mehessen vissza a helyére. De ez még rengeteg munka: alvázon a body mountok helyének kijavitása, teljes alváz homokoltatása,alvázvédelem,lengőkarok,híd,fék,váltó,stb és ki tudja még mennyi minden... ; )

  • Úgy tűnik minden a helyén :)

  • Illetve további jó hír,hogy Pál Robi azt ígérte október végére kész a karosszéria. :)
    Közben remélem a váltó is meglesz,hogy mire jön a bódé teljes legyen az alváz és csak rá kelljen emelni.

  • Gm 10 bolt 7.5" 2.56 open carrier,Energysuspension szilentek,KYB gas shocks,szinterezett rúgók és lengőkarok

  • Tegnap sikeresen elkészült a váltóm.Örömbodottág! :D
    TH350 B/M rebuilt kit,aluöntvény olajtaknő 2-3 literrel nagyobb térfogat,új olajpumpa,TCI Brake-A-Way 2400 stall converter,meg kapott egy új kickdown bowdent is.
    Köszönöm a segítséget SzervízNorbinak,Kundinak,MalibuTominak,Koninak.
    Képek később...

  • Donorautó,nagyon hasznos vétel volt

  • Irány a lakatos!

  • A jobb hátúlja.Sajnos az előző javítások nem túl jól sikerültek.:( Ha minden igaz akkor az egész újból le lesz gyártva. :)

  • Ismét némi haladásról tudok beszámolni.Sajnos megint nem teljesen felhőtlen az örömöm.Április után végre ismét saját kerekein áll az alváz! Bekerültek a lengőkarok,rugók,lengéscsillapítok meg a híd.Már csak a hátsó stabilizátor rúdat kell felcsavarozni és teljesen komplett a futómű.A dolog árnyoldala,hogy kiderült a hídamról,hogy csak 7.5"-os 8.5" helyett. :( Szóval egy darabig csak óvatosan lehet majd autózni.Persze igazából csak magamat hibáztathatom,de csak túlélem valahogy...
    Zola,Kundi,SzervízNorbi,Pezo köszönöm a segítséget és a közremüködést. :)

  • Azért nem lett olyan rossz

  • Egy hónap csúszás után végre elkészült a homokszórás!Szerencsére nincs túl nagy gubanc,viszont sok kis javítani való van rajta.Remélem 1-2 hónap múlva újabb jó hírekkel számolhatok be. :)

  • Küszöb sarka

  • Taposó

  • Közben azért én sem tétlenkedtem.A futómű mindem egyes darabja le lett homokszórva,majd szürkére szinterezve.Ha minden terv szerint halad,jövő héten megérkeznek a szilentek,valamint a teljes fékfelújító készlet.(tárcsák,dobok,nyergek,betétek stb.)Ezután jöhet majd az alváz összerakása!Amint kész,jönnek majd a képek is! :)

  • Szépen alakulnak a lengőkarok.A hétvégén bepréseltem a szilenteket.Remélem a gátlok megjönnek a jövő héten.

  • Végre történt egy pár dolog.Hosszú idő után elmondhatom,hogy az autó már összefelé rakodik.Túlestem a lélektani mélyponton.Zolával párhúzamosan vittük az alvázakat homokszóratni,utána pedig együtt csináltuk a két alváz alapozását és alvázvédelmét. :)

  • Hétvégén nekiláttam a futómű összeszerelésének.Rendhagyó módon a hátúljával akartam kezdeni,de ez sajnos hamar meghiúsult.Itt kellet szembesülnöm a tényel,hogy a kombi hídat nem lehet sedan/coupe alváz alá berakni. :(
    Az első idegességen túllépve áttértem az első futóműre.Itt szerencsére egy aknára sem futóttam,talán csak a rúgók többszöri összehúzására.Viszont nincs is ennél jobb mint amikor az ember vadi új alkatrészekből elkezdi összeépíteni a saját autóját.Szerintem jól néz ki,nekem tetszik...

  • Közben sikerült szerezni 1-2 fasza váltó holmit is. Az egyik egy aluminium ötvény olajteknő a másik pedig egy TCI Brake-A-Way 2400 konverter.Már csak a felújító készlet kell és mehet a váltó SzervízNorbi gondos és szakétő kezei közé.

  • Újabb hírek a garázsban: A kombi hídat meglehetősen gyorsan 1 hét alatt sikerült eladni! Öröm,mert van pénz a másik felújítására. Tehát most a gyári híd megy majd alá 3.08-as végáttételel,speer nélkül :( (egyenlőre) Richmond komplett felújító készlettel és 9 1/2-es dobfékekkel.Remélem hamarosan alatta lesz. A hétvégén felkerült a teljes kormánymű: külső-belső,középső összekötök,gear box és a stabilizátor rúd is.Örülök mert minden egyes csavar betekerésével közelebb kerülök a végéhez. :)

  • Komoly haladás történt a hétvégén.Bekerült a motor az alvázba és ha már a váltó is kész,mögépróbáltuk.Csak azért próbáltuk mert egyszer még ki kell venni az egész hajtásláncot mielőtt visszaemeljük a bódét. A motort is kell még egy kicsit alakítani,egész pontosan az olajteknőt kell egy kicsit átszabni.Nem nagyon van hézag a teknő és a bölcső között. Corvette motor,hiába na!

  • Kész a bódé! Remélem most vesz csak igazán lendületet a projekt.Megoldodott a fényezés is.Szolnokon helyben megcsinálják,így nem kell a kezeletlen bódét cipelni át a fél országon.:)
    A színe végül "bázis fekete,2 réteg mattitó lakkal". Kíváncsi vagyok mit fog mutatni.Bár a réginél csak jobb lehet.Igaz,én azt is szerettem nagyon.

  • Kész!
    Nagyon faszán futnak a vonalai! :)

  • Legjobb rész!

  • Küszöb sarka most...

  • A küszöb 1.5mm-es lemezből lett lehajtva.
    A régi,néhol 4 rétegből is állt... :(

  • Remélem 20 évig nem kell hozzányulni...

  • Hopp,elkészült a bódé teljesen.Igen fasza lett!
    Meg ha már a lakotolás kész,le is lett fényeztetve.Jó kis selyemfekete színt kapott. örülünkvincent!

  • Kapott rendesen alvázvédelmet is.

  • Legjobb szín!

  • Norbi barátom szavaival élve: "betonkemény!" :D

  • Jól futnak a vonalai,szerintem...

  • Finom célzás a teljesítményre

  • Helyén a hajtáslánc! :) Most már véglegesen. Megoldodott az olajteknő probléma.Norbi barátom hipp-hopp szétvágta,utána meg megvarrta. :D

  • Jó kis varratok

  • Most már van megfelelő hézag

  • Ideje volt már!

  • Motor-váltó-kardán...

  • Sikerült szerezni egy fasza gyári,megfeleő hosszuságú kardánt a régi hegesztett helyett.Gyorsan a kereszteket is kicseréltük benne.
    Ha jól alakulnak dolgok,legközelebb a bódé visszaemeléséről fogok beszámolni.
    Jó lenne,végre megint autó formája lenne... :)

  • Végre! Kb.13 hónap után ismét autó formája van!
    Kicsit tartottam a visszaemeléstől,de hála jó szervezésnek,tervezésnek,kivitelezésnek és nem utolsó sorban a barátoknak,gond nélkül mint egy 1-1,5 óra alatt visszakerült.Karc és sérülésmentesen.Annyira jól sikerült az illesztés,hogy mind a 10 body mount csavar egyből a helyére ment.Igazitani sem kellet,1 centit sem.:)
    Remélem ezután tényleg felgyorsul a projekt...

  • Lebeg

  • Ereszkedik

  • Mindjárt lent

  • Helyén

  • Legjobb kép!

  • Hú,de nagyon el vagyok maradv! Égek! Szóval a következő dolgok történtek az utolsó frissités óta.
    -Össze lett rakva a komplett eleje
    -A műszerfal a helyén,egykét kontakt hibától eltekintve minden működik
    -Fűtés,szellőztetés szintén. Elég jól sikerült a custom fűtéspanel
    -Be lett húzva az összes kábel,már csak a kürt,ablaktörlő,jeladók vannak hátra
    -Felkerült a helyéra a tank is egy alapos pucolás/festés után.Kapott új pántokat. :)

  • Fények!

  • A legújabb fejlemények! örömbodottág!
  • Restellem ,de nagyon régen nem frissítettem. Rengeteg dolog történ és igen jól haladtak a dolgok. Most majd több időm lesz a virtuális garázsba "dolgozni". Ígérem bepótolom a kimaradt projekteket. Készültek jó képek, videok is.
    De legyen itt a legújabb fejlemény.
    Tegnap levizsgázott és a zöldkártyát is megkapta a Caprice.
    :) :) :)

Hozzászólások

  1. Zola  - 2006. június 27. 23:42

    Meglepően sok maradt belőle a homokolás után :)
    , csináljuk!

  2. matev  - 2006. június 27. 23:45

    Nyilván csináljuk! :D

  3. hunor  - 2006. július 26. 20:45

    ilyen autóra érdemes is költeni

  4. !sharky  - 2006. július 31. 11:24

    Egyszerűen gyönyörű! Várom már a végét, biztos szép lesz...

  5. mrmach1  - 2006. augusztus 22. 11:42

    Láttam most szombaton Robinál az AUTÓd. A mellette álló E-Type-hoz képest zsír állapotban van! ;-)
    Mikorra tervezed az elkészülést? Ha lehet ilyet kérdezni.

  6. matev  - 2006. augusztus 24. 23:28

    Jövő Komáromba már ezzel akarok menni!

  7. Badazz  - 2006. szeptember 4. 10:22

    427-es moci, mattfekete külső, nyilván kőkemény lesz. :)

  8. párduc007  - 2006. október 16. 20:11

    Nagyon okés lesz.

  9. dzé  - 2006. október 17. 08:29

    Vazzeg,már csak 1-2 hét!:))

  10.  - 2006. december 31. 15:32

    keménység faktor 10es vazze:-)

  11. pitta  - 2007. január 1. 11:10

    Hujujujjj!
    Nagyon rocker lesz!

  12. Tony  - 2007. január 1. 20:18

    De fasza látni hogy haladsz!

  13. mcarlo  - 2007. január 8. 20:50

    fasza lett, siess, aztán jöhetsz hozzám is projektelni :-)

  14. Tony  - 2007. január 8. 21:53

    Fülig ér a szád mi! :-)

  15. matev  - 2007. január 8. 23:32

    Csak mint a Tiéd! :D

  16. Zola  - 2007. január 26. 21:35


    Mikor tesszük az alvázra?

  17. zond  - 2007. január 27. 14:15

    ...merevedés.
    :)

  18. matev  - 2007. január 29. 10:18

    Amint az olajteknő kijavítva,megy vissza a bódé. :)

  19. Nyiri  - 2007. február 21. 19:04

    Geci irigy vagyok azt tudod :D

  20. matev  - 2007. február 21. 19:18

    Bízom benne,hogy egy rohat menés után ez fokozodni fog... :D

  21. Nyiri  - 2007. február 23. 10:12

    Remeltem is hogy viszel egy rohattat :)

  22. !sharky  - 2007. március 11. 03:46

    hmmm naoooon szééép!!!! Egyszer nekem is lesz egy ienem... Gratula, szép teljesítmény.

  23. matev  - 2007. október 5. 20:05

    Naná!

  24. chevellke  - 2007. október 6. 11:06

    Jó, jó a motor is.
    Na, de a fekete orrdísz,
    az mindent visz!

    Nagyon fasza autó, szép munka!

    Gratulálok!

  25. Kundi  - 2008. április 25. 23:56

    akkor nemsokára újra az utakon!

  26. slowlow  - 2008. április 26. 00:53

    Fasza autót csináltál!!!

  27. Z U H I  - 2008. május 7. 11:04

    Helló Matev!

    Kundi barátod mondta szívesen eljönnétek résztvevőnek a 2008.05.31-én tartandó 2. Debreceni amerikai autós találkozó gumifüstöltető programjára.
    Írtam neki több emailt amire ő nem válaszolt.
    Kérlek a részvételeteket erősítd meg, biztos jöttök-e, vagy sem mivel pontos résztvevő létszámot kell leadnom erre a műsorrészletre.

    Várom a válaszod erre az email címre:usacars.debrecen@gmail.com

    Üdv: Z U H I

  28. Évci  - 2008. május 15. 11:37

    Ígértél nekem próbakört... :D Ugye nem felejtetted el???

  29. fahazas  - 2008. augusztus 4. 13:14

    Csak gratulálni tudok,nagyon szépen megcsináltad a gépet! Nálam is volt a gép még régebben!

  30. Szaló Péter  - 2008. december 22. 19:18

    Szia Viktor!

    Nagyon szép Karácsonyt kívánok! V8 - V2 barátság!
    Üdvözöl: Szaló Péter

  31. V8000starcar  - 2009. augusztus 9. 19:38

    Nagyon szép a vas. A hangja is pokoli jó. Csak gratulálni tudok.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel két évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére