1979 Oldsmobile Delta 88

2010 december -

  • 2010. december

    Útra készen az autó. Megyünk Camarobihoz.
    Természetesen saját lábon! :)



  • Laci vezet, HöZsö fogja majd dobálni a rózsaszirmokat! :)



  • Csak azért, ha valaki netán kételkedne, hogy az úton is megy az autó!!! :)


  • Időközben kiderült, hogy a leömlők sajnos nem jók. :(


  • 2011 január eleje

    Kész a kipufogó! „hazafelé” tartunk.

  • Végre két oldalon jön a füst!! És csak hátul! :)



  • Robiék csinálták rá a hengerenkénti leömlőket.


  • Egy kis ízelítő Robiék munkájából...

  • ...60-as csövek, és a korábban már említett Flowmaster Super 40-es dobok.


  • Szép lett!


  • 2011 február -

    Voltak ilyenek. Szerencsére nem sok.
    Hétvégenként lakatosmunkák.



  • Dodi munkában.



  • A másik oldalon mondjuk nagyobb volt...



  • ... ez a másik oldal.
    mire átértem, hogy lefényképezzem, készen lett.


  • „Melyik Delta? Az a Pontiac kormányos?” Többen így azonosították be az autót.
    Na, ezzel ennek is vége.
    Szerintem az autó egyik egyedisége a kormánya, és mivel már régóta szerettem volna egy szépet, különlegeset, az eredeti pedig nagyon nem tetszett, így lett ebay-ről egy gyönyörű fakormány.


  • 2011. március eleje

    Amíg a leszedett ajtókat javítja Dodi, addig kint az udvaron árválkodik szegény.

  • Ajtó projekt

    A négy ajtóból háromnak az alját kapásból vágni, majd pótólni kellett, a negyediket meg kompletten cserélni.

    Laci adott egy ajtót a saját készletéből, a hátsókert végéből!


  • Elég sokat tudtam segíteni ezekben a munkafázisokban: leginkább nézni, mit csinál. Ebben verhetetlen vagyok. :)



  • A nap végére az autó is elfáradt, megérdemli a pihenést, jól viselkedett.
    Remélem a következőkben már nekem is nagyobb lesz a szerepem...


  • 2011 április -

    ... üléseket kikapni, majd megnézni mit hagytak az amerikai szerelők a padlószönyeg alatt, miközben rakták össze az autót. Sajnos sok-sok értékes dollárt nem találtam, viszont egy marlborós cigis zacskót igen! „nagy dohányos” lévén, remegő kézzel bontottam ki, remélve, hátha egy 30 éves dohányból legalább egy slukkot kitudok csikarni, ezáltal érezve az igazi amerikai feelinget és ráadásként rászokni dohányzásra.

  • A dohányból ugyan nem, de az alsó lemez kaparása utáni rozsda darabokból már tudtam volna jó néhány spanglit tekerni.


  • Spangli sem lett, jobban szeretem a közvetlen rozsda felhőt az orromba szippantani. Hatásosabb.

    Szerencsére lukas nem volt az alja, csak 1 helyen volt egy kb. 2x1 cm-es „vízleeresztő”.



  • Azért, ha találtam volna legalább egy szálat, rágyújtottam volna! Mivel nem dohányzom,...



  • ... csak vagányságból, bőrjakót fel (mellényt), kalapot fel és így cserélném ki a kereket az autón, mint James Dean!


    Van egy másik relikviám is, azt is fenyképezem majd.


  • Közben azért a munka is halad. Próbálnék meg lazsálni egy picit, Misi rögtön „rámkoppint”: „Mi van már! Nem dolgozol?! Mikor lesz már kész? Nem lesz ebből soha autó!”

    Na, hát így kapom az ívet! :)


  • Még nincs teljesen készen, de már nagyjából megvan az alja. Az elején nem vettem fel a kesztyűt drótkorongozás közben, emiatt úgy nézett ki a kezem a sok lerepülő drótszáltól, mintha bárányhimlős lettem volna. Vicces volt!


  • A tipikus eset: mielőtt elkezded a munkát, felméred, hogy kb. mi is az állapot... elkezded csinálni, minél többet haladsz, annál több probléma - ebben az esetben luk - „keletkezik”.
    Egy kicsivel indultam, most már van vagy négy. Tovább nem csinálom, nehogy elkopjon a padlólemez!

  • A tető egy kicsit döbbenet volt számomra, miután leszedtem a még megmaradt borítást, ez a látvány fogadott.
    Nem gondoltam volna, hogy ide is be tud szivárogni a víz.

  • Vagy a pára lenne a hibás? Nem tudom, mindenesetre egy kis bónusz munka.


  • Azért szorgalmasan drótkorongoztam, ha már annyira úgyis benne vagyok. Magamban elég sokat „anyáztam”, mert folyamatosan felfelé tartva a gépet, hamar elfáradt a kezem. (ezt a munkát még az ellenségemnek se!! :))

  • Na akkor, hogy milyen lesz, vagy szeretném, hogy legyen a „fényezés”? Természetesen matt fekete, középen az elejétől a hátuljáig két párhuzamos csíkkal. Hármasban, Lizával és Hangával, kislányaimmal szoktunk játszani autóversenyest. A régi kihajtható, harmónika könyvekből összerakott alkalmi versenypályán, szinte minden alkalommal győzött mindannyiunk nagy kedvence, a 66-os Chevy Nova. Ennek a színezése az, ami miatt ilyennek „kell” lennie. Ők nem tudják, hogy készül ez az autó, azért, mert meglepetésnek szánom nekik, hogy a kedvenc kisautó, egyszercsak dübörögve begördül életnagyságban a ház elé!

    Ezt a pillanatot várom, mióta megvan az autó!

  • Mattfekete, két narancs csíkkal.


  • Ezt kb. 5 perce kaptam, két, jó értelemben "idióta" haveromtól!
    Kellett nekem hivalkodni a kocsi hangjával! :-)))
    Gyengébb idegzetűek biztonsági övet bekapcsolni!!! :)
    Ja, és persze köszönet a zenéért, Sunday Fury, szintén ismerős!!
    (bár ezt lehet le fogja tagadni! :)) Ő ugyanis nem nagyon szereti ezeket az autókat!!


    http://www.youtube.com/watch?v=G9A9hUWNcuU

Hozzászólások

  1. bartustibor  - 2011. április 20. 13:08

    Szép jószág..gratula hozzá :)

  2. z-space  - 2011. április 20. 16:01

    Köszönöm.

  3. Zola  - 2011. április 20. 16:46

    Jó projekt, részletes leírás, tetszik!

  4. z-space  - 2011. április 20. 18:05

    :) köszi

  5. Unicumtomi  - 2011. április 20. 19:29

    Élvezetes volt olvasni, jó garázs!
    A meglepiről kérünk élménybeszámolót! :)

  6. z-space  - 2011. április 20. 20:57

    Köszönöm!
    Somus, nagyon vagány!
    Unicumtomi, azon leszek, hisz' ez a cél! :)

  7. V8000starcar  - 2011. április 20. 21:07

    Nagyon tetszett az egész sztori, és az autó is csodás! Gratulálok hozzá!

  8. kerekes54  - 2011. április 20. 21:53

    Gratulálok! Jó autó, szép munka. Csak így tovább.

  9. z-space  - 2011. április 20. 23:23

    Köszönöm!

  10. Trapeznaci  - 2011. április 21. 01:21

    Udv.
    Jo ;esz az :)

    Lacinak add at udvozletemet!!!

  11. z-space  - 2011. április 21. 09:01

    Üdv.,
    köszi, meglesz. :)

  12. kisge  - 2011. április 21. 19:59

    Nagy gratula, teljesen hülye vagy, a jó értelemben. :)

  13. z-space  - 2011. április 21. 22:17

    :), viszont kívánom!

  14. pero65  - 2011. április 24. 22:34

    Jobban írsz mint ahogy focizól.:)
    Gratula a verdához, köszi az érdekes leírást.
    (Azért focizni is jó veled.)

  15. Lord_KROK  - 2011. április 24. 22:44

    Gratula! Részletes leírás, jó olvasni :)

  16. z-space  - 2011. április 24. 23:37

    köszönöm. :)

  17. dzé  - 2011. április 29. 13:16

    Tetőkorongozást, tisztítást én is csináltam.
    nekem kombim van.. jó volt.:)

  18. z-space  - 2011. április 29. 14:31

    Ha én is kombinak csináltam volna, azt még a szomszédok is megemlegették volna! :)

  19. Zola  - 2011. április 29. 16:56

    Beszállok, a Custom Cruiser tetejét meg alját ugyanígy csiszoltam.
    Ugyanilyen képek készültek volna, ha lett volna kedvem fotózni közben. :)

  20. z-space  - 2011. április 29. 23:53

    Azért, akármit is mondok, nem bánom, hogy nem maradok ki ezekből! :)

  21. wdb126  - 2011. április 30. 00:36

    Szia,
    végre megnyugodtam - minden elismerésem a tiéd, szép munka és végre az került a motortérbe, ami oda való! Gratula! Tényleg szép forma, most már bánom hogy 11 évvel ezelőtt a benzinesre csere nem jutott eszembe! Nagyon szép volt anno az eredeti fényezése!

  22. z-space  - 2011. április 30. 23:34

    Köszönöm!
    A srácok nevében is, mert azért az érdemi munka az övék.
    A fényezést sajnálom, hogy eredeti fényében nem láttam, szép lehetett. Most már sajna messze van régi pompájától. A motor is tényleg jó, ugyan keveset mentem vele még, de az is öröm volt.

  23. z-space  - 2011. május 2. 22:22

    Köszönöm! :)

  24. doublefive  - 2011. május 18. 22:14

    Jó project, faja sztori! Szívhez szóló a gép hangja is :) Várom a fejleményeket! További jó munkát, sok kellemes mérföldet, tele tankot!

  25. z-space  - 2011. május 20. 22:49

    Köszönöm! :)

  26. danpeti  - 2011. június 30. 17:49

    Szépen alakul a VAS.Gratula!Valamikor kéne egy mini talit rendezni Tarcsán.

  27. z-space  - 2011. június 30. 21:19

    Köszi, én benne vagyok, az autón sem múlik, hiszen ott van. És már csak azért is, mert szívesen megcsodálnám a tiédet élőben.

  28. york  - 2011. július 17. 15:56

    Mi zújs z-space,kész és megy már a VERDA?

    Üdv.:york

  29. z-space  - 2011. július 19. 22:42

    Köszi az érdeklődést.
    Még nincs kész, DE MÁR SZÉP FEKETE! :) A csíkozás is folyamatban, és már csak össze kell rakni. Fogom részletezni, jó sok :) képpel, ahogy eddig.
    Üdv.

  30. VIK  - 2011. július 30. 18:24

    BOLDOG SZÜLINAPOT!!!!!

  31. z-space  - 2011. július 31. 00:32

    Kösz! Tényleg olvasod, most már elhiszem... :)

  32. york  - 2011. augusztus 1. 15:08

    Köszi z-space,az újabb bejegyzést,jót derültünk rajta! Képzelem, mennyit nevettetek útközben!Üdv.:york

  33. z-space  - 2011. augusztus 2. 00:53

    Igen, szerencsére jó a csapat! :)

  34. kisge  - 2011. október 23. 21:38

    Ez nagyon bitang lesz.

  35. z-space  - 2011. október 23. 22:09

    :)), már nekem most is az! és még van változtatás, kiegészítés.

  36. kisge  - 2011. november 7. 23:17

    Na, megnéztem az új mintát. Most már egyre kíváncsibb vagyok, mit fognak szólni a csajok. :)

  37. z-space  - 2011. november 9. 19:23

    Tuti tetszeni fog nekik, nincs más választásuk! :))

  38. pero65  - 2011. november 15. 11:31

    Q...va jól néz ki, szép.

  39. z-space  - 2011. november 20. 22:11

    Kösz Pero! Na jó, lecselezhetsz. Egyszer! :))

  40. york  - 2011. november 21. 17:32

    Gratulálok, szép!!!!!

  41. z-space  - 2011. november 21. 17:41

    Köszi york! :)

  42. SEC  - 2011. november 30. 23:32

    ...na végre megmenekült a verda, igaz átalakult, de nem baj, megmaradt és nagyon megszépült! Sok energia és kitartés kellett, a pénzről ne is beszéljünk....
    Gratula!!!!

  43. XGab  - 2011. december 14. 22:29

    Csodálom a kitartásodat, gratulálok, klassz a verda nagyon és örülök, hogy élőben is alkalmam volt látni és megborzongani a V8-as dörgésétől, zsííír...
    Vigyázzatok magatokra!

  44. z-space  - 2011. december 14. 23:30

    Köszi! :)
    Majd, ha készen lesz mindkettő, csapatunk egy jót. Persze azért nem terepen! :)

  45. kisge  - 2012. január 10. 10:14

    Na, most már tényleg közel jársz, már várom, hogy élőben is láthassam.

  46. z-space  - 2012. január 10. 10:24

    Kösz!
    De tudod, mindig közbejön valami! :) Ennek ellenére igyekszem azért.

  47. pero65  - 2012. január 10. 11:34

    Jól néz ki wazzee!

  48. z-space  - 2012. január 10. 11:52

    Kösz! :)))

  49. bumbi  - 2012. január 12. 20:29

    Muslinca? Télen a lakkban? Ez ugye csak vicc? :D

  50. z-space  - 2012. január 12. 23:20

    Ha folyamatos a munka, akkor a kamrában mindig szubtrópusi éghajlat van. Lehet, hogy miután egy korábbi kocsi fényezésével végeztek, eldobtak egy körtét bent, ami az idők során jól megrohadt és abból keltek ki :), ha nem is Alien, de egy pár muslinca viszont igen. Nem hihető? Ha nekem mesélnék én elhinném. De a beszélgetés is így zajlott le, szó szerint, a biztonsági kamera mindent rögzített!
    Egyébként a kép november környékén készült. :)

  51. york  - 2012. február 1. 16:49

    Egyre jobb, alakul! Gratula, szép!!!Tökjó lehet a hangja...brrrrrrr... hallom...

  52. z-space  - 2012. február 2. 00:50

    Köszi york! :)

  53. DRW  - 2015. május 15. 18:57

    Kőkemény a verda... Remélem egyszer egymás mellé állhatunk. Ha egyszer eljutok egy talira...

  54. z-space  - 2015. május 24. 10:21

    ... eljutsz. Ez nem kérdés. Körbenéztem a tiédet, ha meglesz minden amit szeretnél, brutális lesz. Tetszik a stílusa is az autódnak, látványosak lesznek együtt, az tuti!! :)

  55. oldpower  - 2015. május 31. 17:40

    Gratula a géphez!Tartalmas a beszámoló.Az én Oldsom is alakul.Lehet megyek Lacihoz alkatrészekért, majd meglesem ha ott lesz.

  56. z-space  - 2015. június 5. 23:46

    Kösz! Szólj mikor mész, összehozunk egy találkozót. :)


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére