XV. fényezés /1
2009.06.30. A sorsfordító karosszériamunka után ismét bizakodóvá váltunk, láttuk, hogy ebből mégiscsak autó lesz - és nem is akármilyen!

1969 Pontiac Firebird ProStreet
05
-
-
Hosszas keresgélés után, találtunk egy megbízhatónak tűnő, a munkájára igényes fényező mestert, aki jó referenciával rendelkezett. Megegyeztünk vele a főbb momentumokról és és megállapodtunk, hogy nem kell kapkodnia, inkább az igényes, minőségi munkára koncentráljon.
-
Az első hetekben, megállapodásunknak megfelelően nem kapkodott, sőt egyáltalán nem is haladt vele - gondoltuk, jól átgondolja, megtervezi a munkát, mielőtt belekezd. :)
Vártunk, vártunk és vártunk, ekkor jelentkeztek a problémák, a kifogások - sok a munka, még befejezi az előző munkát....a fűtést kell megcsinálni....családi problémák....és a végén még a kompresszora is tönkrement. -
Szóval, ezzel elteltek a hónapok, szám szerint 4 és fél, a munkával pedig eddig jutott.
-
Nem lehet mondani, hogy nem vagyunk türelmesek, de erre már tényleg berágtunk.
Mikor végleg betelt a pohár és könnyes búcsút vettünk a fényezőtől, képbe/fénybe jött egy székesfehérvári fényező, Duics Tibi, akivel rögtön gyerekkori barátságot kötöttünk és rábíztuk az autó fényezését. -
XV. fényezés /2
Nagyon szívesen fogadta a munkát és számtalan új, látványos ötlettel gazdagította az autó optikáját, mint dizájnja. Kiderült, hogy airbrush és tetováló mesterként dolgozott egy jónevű cégnél, így a rutin már a kezében volt. -
A fényezésre is büszkék lehetünk, ezért az alábbiakban részletezzük az egyes fázisokat.
- Na, hogy volt ez Tibi? -
- Megkaptam a homokozott karosszériát, majd átcsiszoltam 100-as papírral és nitrohigitóval átmostam.
-
- Utána wasprimer réteget vittem fel a tiszta fém testre - megjegyzés: így nagyon dögösen nézett ki az autó.
-
- Ezután vastag alapozás alul-felül-kivül-belül, avagy füllerezés. Ahol kívánta, a felületet gitteltem, lehetőség szerint minimálisan.
-
- Majd újabb réteg füllerezés és átgyalultam 150-es csiszoló papírral. Ismét füllerezés következett.
-
- Vékonyan flekkeltem, hogy az apróbb karcokat elfedjem egy leheletnyi gittréteggel. Ez volt a flekkelő gitt.
-
- Ezt a fázist a vizes csiszolás követte, először p600-as csiszolópapírral, majd a p800-assal, a p1000-essel és a p1200-assal.
-
- Most érkeztünk el a dizájnhoz, az élt követő sáv elkészítéséhez vörösre fújtam az elem felső részét egy csíkban, majd dekorcsíkot ragasztottam fel.
-
- Utána jött a gyöngyház dark green szín a karosszériára. Visszaszedtem a dekorcsíkot, így már látszott a vörös, élt követő sáv - megjegyzés: ez a sáv adta meg az autó egyedi, izmos formáját.
-
- A kétsoros vastag lakkozás fázisa következett, amit visszacsiszoltam p1200-as csiszolópapírral teljesen mattra.
-
- Újra kétsoros vastag lakkréteg következett, és csiszolni kezdtem p1500-assal.
Megint kétsoros lakk, majd p1500, p2000 és p2500-as vizes csiszolópapírral visszacsiszoltam. -
- Az utolsó fázis, 3M-es pasztával történő 4 lépcsős polírozás. Ez adja majd meg az autónak a tökéletes csillogást.
-
-
-
-
Gondoltunk a következő 40 évre....
-
Köszönjük az értékes munkát és a sok hasznos ötletet Tibinek! :)
-
Hozzászólások
Hello!
A 79 es TransAm ről nincs valami sztori? Róla is írhatnátok
üdv
Tájbi
Helló, dehogynem, van sztori, jövő héten már olvashatjátok is!
Halihó!
Irigyellek titeket srácok, de nagyon! Nap mint nap ilyen gyönyörű gépek körül lógni... Remek garázs btw, érdekesek a történetek és marha jók a képek is.
Alig várom a folytatást.
Sok sikert kívánok nektek a továbbiakban is.
Üdv,
Jani
1969 Chevy Camaro 383 a legesleg! ;)
Húha, most néztem a laprugót. Ez gyárilag csak 2 lapos volt 69-ben, vagy az ültetés miatt kiszedtek belőle? Amúgy király a gép, nagy kedvenc!!
Igazából egy lapos volt a laprugó, mi kovácsoltattunk alá még egyet, mert ellágyult. Valószínű nem gyári megoldás, bár létezhetett anno ilyen. Egyébként ezt a megoldást szánták ültetésnek.... :)
hello!Ha ezeket a képeket elküldenétek az előző tulajnak... el sem hinné, hogy így rendbe rakjátok.
Tartjuk velük a kapcsolatot, tulajdonképpen nem értik, hogy ezt miért is csináljuk az autóval. Egyébként ők is meglepődtek az autó állapotát látván.
Sziasztok.
Én is néztem, egy baja van, nincs alvázszáma.
Ezért hagytam ott.
Bone, veterán autónál ez előfordul, de ez nem probléma, van megoldás - csak tudni kell róla.
Alakul ez rendesen, fasza lesz!
Szuper garázs!
Köszi, Neked is szépen alakul a Trans Am!
én nem értettem, minek szórakáztok ezzel a bazerrel, de ez meg kell hogy mondjam, nagyon jól néz ki!:)
Köszi, próbálkozunk a nagyok közé beállni.... :)
A Pontiac Firebird nagyon jó lesz! :)
nagyon fasza a gép szépen alakul grat hozzá :)
Pusztító a gép.Kitartás
Sziasztok!
Egy szóval jellemezném ... TÖKÉLETES ...
Álmaim autója gyönyörű !!!
Hello!
Üdvözlöm a nagytestvért ! Tényleg igen szép,jó állapotban van. Remélem jó helyre kerül és még sok mérföldet mehet! :-)
pazaaaaaaar!!!!!
Isteni gyönyörű vas ez a Camaro még így is, hát még ha kész lesz.
Nagyon pepec lesz a gép.gratula,Uram!
Gyönyörűséges! A legszebb Camaro!
Szép szép, egy rossz szót nem lehet mondani erre az autóra, én is elfogadnám, de azért biztos szar lehet, hogy egy rahedli pénzt belefeccolt a gazdája, és nem lehet vele közlekedni, csak hurcolni a tréleren.
Amikor nekem megvolt a Mustang, életem lexebb órái voltak azok, amikor elmentem vele autózni a többek között a dunakanyarhoz 1-1 pörgősebb hét után. Be is adott volna, ha csak trélerezni lehetett volna egyik minitaliról a másikra, azé hogy ott szétüssem a hajtásláncot, meg lefüstöljek a pórnépnek olyan gumikat, amiért valakinek hónapokig kell dolgozni. Gondolom ezért kellett a parkoló teljes hossza.
Csodaszép lett a Camaro! Végre el is olvastam, mi történt vele, nemcsak a végeredményt láthattam élőben ;)
Köszi mindenkinek a biztatást! :)
Endi, a Firebirdel simán közlekedünk közúton lámpától lámpáig, saroktól sarokig....jön-megy az autó, szinte napira! ;)
Nagyon szép lesz a Blazer, csak így tovább!!
Tökéletes.
Atomjó lesz a Camaro! Csak gratulálni tudok:)
szép a vas az biztos. élőbe még szebb.
csak gyönyörködni tudok benne mikor át gurulok a csikóhoz.