1969 Pontiac Firebird ProStreet

05

  • XV. fényezés /1
    2009.06.30. A sorsfordító karosszériamunka után ismét bizakodóvá váltunk, láttuk, hogy ebből mégiscsak autó lesz - és nem is akármilyen!

  • Hosszas keresgélés után, találtunk egy megbízhatónak tűnő, a munkájára igényes fényező mestert, aki jó referenciával rendelkezett. Megegyeztünk vele a főbb momentumokról és és megállapodtunk, hogy nem kell kapkodnia, inkább az igényes, minőségi munkára koncentráljon.

  • Az első hetekben, megállapodásunknak megfelelően nem kapkodott, sőt egyáltalán nem is haladt vele - gondoltuk, jól átgondolja, megtervezi a munkát, mielőtt belekezd. :)
    Vártunk, vártunk és vártunk, ekkor jelentkeztek a problémák, a kifogások - sok a munka, még befejezi az előző munkát....a fűtést kell megcsinálni....családi problémák....és a végén még a kompresszora is tönkrement.

  • Szóval, ezzel elteltek a hónapok, szám szerint 4 és fél, a munkával pedig eddig jutott.

  • Nem lehet mondani, hogy nem vagyunk türelmesek, de erre már tényleg berágtunk.
    Mikor végleg betelt a pohár és könnyes búcsút vettünk a fényezőtől, képbe/fénybe jött egy székesfehérvári fényező, Duics Tibi, akivel rögtön gyerekkori barátságot kötöttünk és rábíztuk az autó fényezését.

  • XV. fényezés /2
    Nagyon szívesen fogadta a munkát és számtalan új, látványos ötlettel gazdagította az autó optikáját, mint dizájnja. Kiderült, hogy airbrush és tetováló mesterként dolgozott egy jónevű cégnél, így a rutin már a kezében volt.

  • A fényezésre is büszkék lehetünk, ezért az alábbiakban részletezzük az egyes fázisokat.

    - Na, hogy volt ez Tibi?

  • - Megkaptam a homokozott karosszériát, majd átcsiszoltam 100-as papírral és nitrohigitóval átmostam.

  • - Utána wasprimer réteget vittem fel a tiszta fém testre - megjegyzés: így nagyon dögösen nézett ki az autó.

  • - Ezután vastag alapozás alul-felül-kivül-belül, avagy füllerezés. Ahol kívánta, a felületet gitteltem, lehetőség szerint minimálisan.

  • - Majd újabb réteg füllerezés és átgyalultam 150-es csiszoló papírral. Ismét füllerezés következett.

  • - Vékonyan flekkeltem, hogy az apróbb karcokat elfedjem egy leheletnyi gittréteggel. Ez volt a flekkelő gitt.

  • - Ezt a fázist a vizes csiszolás követte, először p600-as csiszolópapírral, majd a p800-assal, a p1000-essel és a p1200-assal.

  • - Most érkeztünk el a dizájnhoz, az élt követő sáv elkészítéséhez vörösre fújtam az elem felső részét egy csíkban, majd dekorcsíkot ragasztottam fel.

  • - Utána jött a gyöngyház dark green szín a karosszériára. Visszaszedtem a dekorcsíkot, így már látszott a vörös, élt követő sáv - megjegyzés: ez a sáv adta meg az autó egyedi, izmos formáját.

  • - A kétsoros vastag lakkozás fázisa következett, amit visszacsiszoltam p1200-as csiszolópapírral teljesen mattra.

  • - Újra kétsoros vastag lakkréteg következett, és csiszolni kezdtem p1500-assal.
    Megint kétsoros lakk, majd p1500, p2000 és p2500-as vizes csiszolópapírral visszacsiszoltam.

  • - Az utolsó fázis, 3M-es pasztával történő 4 lépcsős polírozás. Ez adja majd meg az autónak a tökéletes csillogást.

  • Gondoltunk a következő 40 évre....

  • Köszönjük az értékes munkát és a sok hasznos ötletet Tibinek! :)

Hozzászólások

  1. Tájbi  - 2010. január 29. 10:46

    Hello!
    A 79 es TransAm ről nincs valami sztori? Róla is írhatnátok

    üdv
    Tájbi

  2. EK Ádám  - 2010. január 29. 15:12

    Helló, dehogynem, van sztori, jövő héten már olvashatjátok is!

  3. Johnny Skylark  - 2010. február 4. 14:00

    Halihó!
    Irigyellek titeket srácok, de nagyon! Nap mint nap ilyen gyönyörű gépek körül lógni... Remek garázs btw, érdekesek a történetek és marha jók a képek is.
    Alig várom a folytatást.
    Sok sikert kívánok nektek a továbbiakban is.
    Üdv,
    Jani

  4. CoolCat  - 2010. március 5. 18:30

    1969 Chevy Camaro 383 a legesleg! ;)

  5. arab  - 2010. március 14. 19:36

    Húha, most néztem a laprugót. Ez gyárilag csak 2 lapos volt 69-ben, vagy az ültetés miatt kiszedtek belőle? Amúgy király a gép, nagy kedvenc!!

  6. EK Auto Team  - 2010. március 14. 19:42

    Igazából egy lapos volt a laprugó, mi kovácsoltattunk alá még egyet, mert ellágyult. Valószínű nem gyári megoldás, bár létezhetett anno ilyen. Egyébként ezt a megoldást szánták ültetésnek.... :)

  7. Cece  - 2010. március 24. 19:30

    hello!Ha ezeket a képeket elküldenétek az előző tulajnak... el sem hinné, hogy így rendbe rakjátok.

  8. EK Auto Team  - 2010. március 24. 19:42

    Tartjuk velük a kapcsolatot, tulajdonképpen nem értik, hogy ezt miért is csináljuk az autóval. Egyébként ők is meglepődtek az autó állapotát látván.

  9. bone  - 2010. március 29. 19:12

    Sziasztok.
    Én is néztem, egy baja van, nincs alvázszáma.
    Ezért hagytam ott.

  10. EK Auto Team  - 2010. április 1. 21:06

    Bone, veterán autónál ez előfordul, de ez nem probléma, van megoldás - csak tudni kell róla.

  11. Tony  - 2010. április 28. 20:42

    Alakul ez rendesen, fasza lesz!

  12. Wattson  - 2010. május 7. 20:20

    Szuper garázs!

  13. EK Auto Team  - 2010. május 7. 20:26

    Köszi, Neked is szépen alakul a Trans Am!

  14. kölyök  - 2010. május 12. 21:17

    én nem értettem, minek szórakáztok ezzel a bazerrel, de ez meg kell hogy mondjam, nagyon jól néz ki!:)

  15. EK Auto Team  - 2010. május 14. 16:15

    Köszi, próbálkozunk a nagyok közé beállni.... :)

  16. Lord_KROK  - 2010. május 31. 09:32

    A Pontiac Firebird nagyon jó lesz! :)

  17. burnoczky  - 2010. május 31. 19:50

    nagyon fasza a gép szépen alakul grat hozzá :)

  18. Lightning  - 2010. augusztus 6. 17:32

    Pusztító a gép.Kitartás

  19. Nyuszika  - 2010. augusztus 11. 15:38

    Sziasztok!
    Egy szóval jellemezném ... TÖKÉLETES ...
    Álmaim autója gyönyörű !!!

  20. USACARS  - 2010. november 9. 20:18

    Hello!

    Üdvözlöm a nagytestvért ! Tényleg igen szép,jó állapotban van. Remélem jó helyre kerül és még sok mérföldet mehet! :-)

  21. slakkia  - 2010. november 24. 02:21

    pazaaaaaaar!!!!!

  22. Reaper  - 2011. június 22. 18:40

    Isteni gyönyörű vas ez a Camaro még így is, hát még ha kész lesz.

  23. danpeti  - 2011. június 23. 01:28

    Nagyon pepec lesz a gép.gratula,Uram!

  24. LepényBalázs  - 2011. június 23. 09:44

    Gyönyörűséges! A legszebb Camaro!

  25. Endi  - 2011. szeptember 18. 14:24

    Szép szép, egy rossz szót nem lehet mondani erre az autóra, én is elfogadnám, de azért biztos szar lehet, hogy egy rahedli pénzt belefeccolt a gazdája, és nem lehet vele közlekedni, csak hurcolni a tréleren.
    Amikor nekem megvolt a Mustang, életem lexebb órái voltak azok, amikor elmentem vele autózni a többek között a dunakanyarhoz 1-1 pörgősebb hét után. Be is adott volna, ha csak trélerezni lehetett volna egyik minitaliról a másikra, azé hogy ott szétüssem a hajtásláncot, meg lefüstöljek a pórnépnek olyan gumikat, amiért valakinek hónapokig kell dolgozni. Gondolom ezért kellett a parkoló teljes hossza.

  26. doublefive  - 2011. szeptember 29. 16:41

    Csodaszép lett a Camaro! Végre el is olvastam, mi történt vele, nemcsak a végeredményt láthattam élőben ;)

  27. EK Auto Team  - 2011. december 9. 18:25

    Köszi mindenkinek a biztatást! :)

    Endi, a Firebirdel simán közlekedünk közúton lámpától lámpáig, saroktól sarokig....jön-megy az autó, szinte napira! ;)

  28. Szerviznorbi  - 2011. december 10. 09:00

    Nagyon szép lesz a Blazer, csak így tovább!!

  29. Cece  - 2012. február 23. 08:46

    Tökéletes.

  30. Yenko89  - 2012. március 11. 18:09

    Atomjó lesz a Camaro! Csak gratulálni tudok:)

  31. keszy  - 2013. május 8. 18:14

    szép a vas az biztos. élőbe még szebb.
    csak gyönyörködni tudok benne mikor át gurulok a csikóhoz.


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére