2010.
Dunaharaszti, ACCH találkozó. Egy erősebb kör közben megadta magát a motor. Ez 6 év után az első eset, hogy nem "lábán" jött haza az autó.

1986 Pontiac Firebird
2010-2011 Új év, régi problémák
-
-
Szétszedtük még aznap, elsőre amire gondoltunk, hogy átszakadt a hengerfej tömítés, be is igazolódott.
-
Aztán kerestük a hiba forrását, ami elég elkeserítő volt, mivel elolvadt a hengerfej tömítés, ami már sejtetett valamit.
-
Tovább nézelődve észrevettük, hogy a dugattyú is meg van olvadva. Megint. Tavaly az egyes és ötös hengerben törtek el a dugók olvadás miatt, most megint az ötösben olvadt meg a dugattyú. A 8 henger átlagát mérve dús is a keverék, de az ötös hengerben valamiért szegény (az injektor csere után is), ez okozta újra a hibát.
-
Motort újra kivettük. Már rutinból megy, 2-3 óra.
A hengerfejek közben kész lettek. A gépműhely nem csak a sérült, hanem másik 2 henger szelepeinél is eresztést mért, pedig pár ezer kilométerrel ezelőtt lettek rendbetéve a hebes gépműhelyben. -
Meg az olvadt dugót is.
-
Pesten találtunk egy helyet, ahol tesztelnek injektorokat (benyomott benzin mennyiség és szóráskép), elvittük ide őket ahol kiderült, hogy az ötös henger injektora rossz.
-
Az olvadt dugattyú.
-
Megjöttek Usából az alkatrészek, gépműhelyben felrakattuk a gyűrűket a dugóra, majd otthon beraktuk a dugót a blokkba.
-
Hengerfejeket felraktuk, motort-váltót visszatettük a madárba.
-
Egy másik 24lb-s szett, Usából vásárolt használt szett, a pesti műhelyben tesztelve, tisztítva, és a szűrői cserélve.
-
-
Szelepfedeleket kicsit políroztuk, és cseréltünk felső vízcsövet is egyúttal.
-
A motor beindult, de még beállítani kell...
-
-
Beszereztünk egy 17x8.5 alufelni szettet, de még pogácsákat és agy átalakítókat kell készíteni, hogy fel lehessen rakni...
-
Érkezett pár cucc az autóhoz, egy könnyített Powerforce harmonic damper, ACDelco gyertyák, Goodyear alsó vízcső, Moog hátsó stabilizátor rúd szilentek, motorhoz tömítéskészlet, és egy direkt légszűrő.
-
Az eredeti Damper 3.8kg, míg a könnyített csak 2.3kg.
Hozzászólások
Jó kis gép ez, és nem semmi az a munka, ami benne van. Gratulálok hozzá!
Szép lett a motortér, remélem Komáromban élőben is láthatom majd.
Szép az autó, mint mindig!
Jó volt mellettetek állni a Tesco elött...
Aztamindenit!
Nem is tudtam, hogy ekkora projektbe fogtatok. Meg sem néztem Egerben. Komáromban nem hagyom ki!
Minden elismerésem fiúk!!!!
Gratula az átváltozáshoz!
Komáromban jól megnézem.
Nem semmi meló az biztos. Gratula!
Nagyon ügyesek vagytok, minden elismerésem, de ezt már réges régen bebizonyítottátok számomra!
Csak így tovább!
Én is egy hasonló gépen dolgozom segítenél?
Gratula!
Nagyon szép lett!
Te aztan nem vagy semmi. Helyettem sajnos mas vegzi a piszkos munkat, en nem ertek hozza. Irigy vagyok.... :)
Ez nagyon komoly projekt volt!Gratulálok!Nagyon szép lett!
Hát ez nem semmi! Bár 1x én is eljuthatnék erre a szintre! Gratulálok!
Durvák vagytok! Komoly az otthoni felkészültség! Gratulálok hozzá!!!!
Szia Sőre!
Köszi a jó kívánságokat!
Örülök, hogy sikerült a váltót összehozni! :)
Tényleg nem semmi munka volt ez a felújítás le a kalappal!
Jönnek a jó idők összefuthatnánk vmikor?!
beszarás!! hihetetlen!! EZ IGEN!! élmény nézni a garázsod!!! csak GRATULÁLNI tudok!!!!!
Nagyon jo foleg hogy a celszerszamok , gpeket is t e csinaltad k. nagyon komolu
Szia.A Pontiac felújítása során lettem figyelmes a homokfúvós dolgokra amit kitaláltatok,ebben kérném a segítségedet mert én is erre készülök és szeretném tudni mit-honnan és mire figyeljek!
Köszönöm.
peter.hertelendy@citromail.hu
fasza a gép a homokszóráson gondolkodok én is az alján az enyémnek..
Szia.Nagyon jó a verda.Látom ti sem adjátok fel csak igy tovább.
Remélem minél előbb kész lesz, hogy együtt tudjunk gurulni!
Ha tudok valamiben segíteni szóljatok!!!
Szia!
Tetszett a futam, amikor a két Bird ment, gratulálok az eredményhez! Végigolvastam az eddigi bejegyzéseidet, tisztelet a munkáért, amit a gépedbe fektetsz :)