1986 Pontiac Firebird

2010-2011 Új év, régi problémák

  • 2010.

    Dunaharaszti, ACCH találkozó. Egy erősebb kör közben megadta magát a motor. Ez 6 év után az első eset, hogy nem "lábán" jött haza az autó.

  • Szétszedtük még aznap, elsőre amire gondoltunk, hogy átszakadt a hengerfej tömítés, be is igazolódott.

  • Aztán kerestük a hiba forrását, ami elég elkeserítő volt, mivel elolvadt a hengerfej tömítés, ami már sejtetett valamit.

  • Tovább nézelődve észrevettük, hogy a dugattyú is meg van olvadva. Megint. Tavaly az egyes és ötös hengerben törtek el a dugók olvadás miatt, most megint az ötösben olvadt meg a dugattyú. A 8 henger átlagát mérve dús is a keverék, de az ötös hengerben valamiért szegény (az injektor csere után is), ez okozta újra a hibát.

  • Motort újra kivettük. Már rutinból megy, 2-3 óra.
    A hengerfejek közben kész lettek. A gépműhely nem csak a sérült, hanem másik 2 henger szelepeinél is eresztést mért, pedig pár ezer kilométerrel ezelőtt lettek rendbetéve a hebes gépműhelyben.

  • Meg az olvadt dugót is.

  • Pesten találtunk egy helyet, ahol tesztelnek injektorokat (benyomott benzin mennyiség és szóráskép), elvittük ide őket ahol kiderült, hogy az ötös henger injektora rossz.

  • Az olvadt dugattyú.

  • Megjöttek Usából az alkatrészek, gépműhelyben felrakattuk a gyűrűket a dugóra, majd otthon beraktuk a dugót a blokkba.

  • Hengerfejeket felraktuk, motort-váltót visszatettük a madárba.

  • Egy másik 24lb-s szett, Usából vásárolt használt szett, a pesti műhelyben tesztelve, tisztítva, és a szűrői cserélve.

  • Szelepfedeleket kicsit políroztuk, és cseréltünk felső vízcsövet is egyúttal.

  • A motor beindult, de még beállítani kell...

  • Beszereztünk egy 17x8.5 alufelni szettet, de még pogácsákat és agy átalakítókat kell készíteni, hogy fel lehessen rakni...

  • Érkezett pár cucc az autóhoz, egy könnyített Powerforce harmonic damper, ACDelco gyertyák, Goodyear alsó vízcső, Moog hátsó stabilizátor rúd szilentek, motorhoz tömítéskészlet, és egy direkt légszűrő.

  • Az eredeti Damper 3.8kg, míg a könnyített csak 2.3kg.

Hozzászólások

  1. pisti  - 2008. július 23. 09:58

    Jó kis gép ez, és nem semmi az a munka, ami benne van. Gratulálok hozzá!

  2. S.Zoli  - 2008. július 23. 16:09

    Szép lett a motortér, remélem Komáromban élőben is láthatom majd.

  3. LeMans67  - 2008. július 24. 16:43

    Szép az autó, mint mindig!
    Jó volt mellettetek állni a Tesco elött...

  4. camarog  - 2008. július 31. 22:21

    Aztamindenit!
    Nem is tudtam, hogy ekkora projektbe fogtatok. Meg sem néztem Egerben. Komáromban nem hagyom ki!
    Minden elismerésem fiúk!!!!

  5. V-block  - 2008. augusztus 1. 02:56

    Gratula az átváltozáshoz!
    Komáromban jól megnézem.

  6. Alexov  - 2008. augusztus 1. 07:56

    Nem semmi meló az biztos. Gratula!

  7. Bkori  - 2008. augusztus 3. 09:56

    Nagyon ügyesek vagytok, minden elismerésem, de ezt már réges régen bebizonyítottátok számomra!
    Csak így tovább!

  8. wpuskas  - 2008. augusztus 31. 20:29

    Én is egy hasonló gépen dolgozom segítenél?

  9. pitta  - 2008. augusztus 31. 20:31

    Gratula!
    Nagyon szép lett!

  10. Indiana  - 2008. november 21. 22:38

    Te aztan nem vagy semmi. Helyettem sajnos mas vegzi a piszkos munkat, en nem ertek hozza. Irigy vagyok.... :)

  11. csadi75  - 2009. február 8. 18:42

    Ez nagyon komoly projekt volt!Gratulálok!Nagyon szép lett!

  12. Csabesz85  - 2009. március 9. 11:50

    Hát ez nem semmi! Bár 1x én is eljuthatnék erre a szintre! Gratulálok!

  13. Seville1980  - 2009. március 10. 22:48

    Durvák vagytok! Komoly az otthoni felkészültség! Gratulálok hozzá!!!!

  14. CamaroGaben  - 2009. március 20. 21:01

    Szia Sőre!

    Köszi a jó kívánságokat!
    Örülök, hogy sikerült a váltót összehozni! :)
    Tényleg nem semmi munka volt ez a felújítás le a kalappal!
    Jönnek a jó idők összefuthatnánk vmikor?!

  15. GMan  - 2009. május 16. 10:26

    beszarás!! hihetetlen!! EZ IGEN!! élmény nézni a garázsod!!! csak GRATULÁLNI tudok!!!!!

  16. uzsz  - 2009. július 9. 06:55

    Nagyon jo foleg hogy a celszerszamok , gpeket is t e csinaltad k. nagyon komolu

  17. Hertelendy Péter  - 2009. július 9. 16:58

    Szia.A Pontiac felújítása során lettem figyelmes a homokfúvós dolgokra amit kitaláltatok,ebben kérném a segítségedet mert én is erre készülök és szeretném tudni mit-honnan és mire figyeljek!
    Köszönöm.
    peter.hertelendy@citromail.hu

  18. burnoczky  - 2010. április 25. 22:52

    fasza a gép a homokszóráson gondolkodok én is az alján az enyémnek..

  19. vpeti  - 2010. május 15. 12:42

    Szia.Nagyon jó a verda.Látom ti sem adjátok fel csak igy tovább.

  20. CamaroGaben  - 2010. május 15. 20:17

    Remélem minél előbb kész lesz, hogy együtt tudjunk gurulni!
    Ha tudok valamiben segíteni szóljatok!!!

  21. Thor  - 2011. július 3. 22:18

    Szia!
    Tetszett a futam, amikor a két Bird ment, gratulálok az eredményhez! Végigolvastam az eddigi bejegyzéseidet, tisztelet a munkáért, amit a gépedbe fektetsz :)


Magyarország első amerikai autós magazinja 1998-as megszületése óta együtt fejlődik a hazai amerikai autós kultúrával.

Feladatunknak tekintjük a lehető legtöbbet megőrizni a magyarországi amerikai autózás elmúlt közel három évtizedéről.

Napló

Hozzászólások

A lap tetejére